Witamy !



Mocny pojedynczy stuk przy ruszaniu

Mocny pojedynczy stuk przy ruszaniu

Postprzez Klekot » 26 kwi 2008 21:22:51

W temacie troszkę mało precyzyjnie.
Jak ruszam np. ze skrzyżowania wrzucam 1 puszczam powoli sprzęgło i nagle takie "łup" gdzieś pod podłogą odczuwalne na lewarku skrzyni biegów - tutaj zdarzyło mi sie ze dwa razy ale w terenie kiedy mam 4x4 i ruszam gdzieś ze skręconymi kołami to pojawia sie częściej ale głównie przy ruszamiu nie w czasie jazdy ( te skręcone koła to nie jest chyba reguła) bo jak na max skrętach pojeździłem w lewo i w prawo to nic nie stuknęło.
To uderzenie jest raczej pojedyncze na 1,5 godziny w terenie to ze 2 razy walneło
Mam longa '96 2,8 tdi
Oczywiście martwi mnie to ... jakieś sugestie możecie podszepnąć
Klekot
 

Postprzez mazurkas007 » 26 kwi 2008 21:36:07

kolego prawdopodobnie tylny most ci dobija, sprawdz wszystkie tulejki w tylnym zawieszeniu.
była Frotka zmotka 3.2, będzie druga edycja 2.2 :)
Podróże bez granic : Polska, Niemcy, Estonia, Litwa, Łotwa, Rosja, Rumunia, Mołdawia, Finlandia, Węgry, Włochy, Austria, Czechy, Słowacja, San Marino, Szwecja, Tajlandia, Malezja - tam byliśmy na kołach.
Avatar użytkownika
mazurkas007
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1325
Obrazki: 30
Dołączył(a): 12 lip 2007 07:31:41
Lokalizacja: Bielsk Podlaski - Polska
Pochwały: 6
Województwo: Podlaskie
Samochód: Frontera B 2.2i Long 1998-2004

Postprzez konik » 27 kwi 2008 10:36:31

Możesz też sprawdzić czy układ wydechowy się gdzieś nie obija. W mojej Frocie dawał podobne objawy
Avatar użytkownika
konik
Podszyszkownik
Podszyszkownik
 
Posty: 1161
Obrazki: 3
Dołączył(a): 15 lut 2008 22:06:24
Lokalizacja: Starogard Gdański
Pochwały: 5
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995

Postprzez Sławek O. » 27 kwi 2008 17:35:31

Witam,

Podepne sie do tematu, bo mam podobny problem. W moim przypadku na poczatku jazdy jest ok, ale jak przejade kilka kilometrow i wjade do miasta, gdzie musze stawac co chwile na swiatlach, to podczas ruszania odczuwam na lewarku biegow, ze przesuwa sie on do tylu. Nie slychac przy tym zadnych niepokojacych dzwiekow, jak u kolegi Klekota, ale niepokojace jest to lekkie przesuniecie, przeskok, jakby caly uklad napedowy sie cofal przy ruszaniu. Samochod zachowuje sie przy tym jak najbardziej normalnie, az do nastepnego postoju na swiatlach i ruszenia. Czy ktos moze cos doradzic? Boje sie, ze za ktoryms razem zostawie skrzynie na ulicy :)

Pozdrawiam,
Slawek
Frocia B Long 2,2 z gazikiem
Avatar użytkownika
Sławek O.
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 21
Dołączył(a): 09 sty 2008 17:57:27
Lokalizacja: Zduńska Wola
Samochód: Frontera B 2.2i Long 1998-2004

Postprzez jacekhunter » 27 kwi 2008 18:59:22

Radzę jescze sprawdzić poduszki zawieszenia silnika i skrzyni.
pzdr jacekhunter
Opel Frontera 2.2 16V + Gaz 1996r.
jacekhunter
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 15
Dołączył(a): 25 mar 2008 10:06:03
Lokalizacja: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera A 2.2i Long 1995-1998

Postprzez thorez » 28 kwi 2008 09:08:26

Sprawdz podporę wału i poduszkę pod skrzynią biegów
thorez
 

Postprzez Klekot » 28 kwi 2008 19:27:50

thorez a ty masz w Wałbrzychu kogoś kumatego kto ci serwisuje Frotkę?? Błotodoktor ??
Klekot
 

Postprzez Sławek O. » 05 maja 2008 00:02:44

Dzieki za podpowiedzi. Przyjrze sie blizej tym poduchom, ale za jakis czas, bo teraz niestety jestem daleko od mojego wozia.
Frocia B Long 2,2 z gazikiem
Avatar użytkownika
Sławek O.
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 21
Dołączył(a): 09 sty 2008 17:57:27
Lokalizacja: Zduńska Wola
Samochód: Frontera B 2.2i Long 1998-2004

dźwięczny odgłos z tyłu auta

Postprzez tomanio2 » 26 lip 2011 22:55:50

Witam. Od jakiegoś czasu podczas ruszania, a potem przy zmianie biegów na wyższe frotka gdzieś z tyłu wydaje dźwięczny pojedynczy odgłos, stukot, jakby ktoś chochlą w garnek walił. Na początku były to sporadyczne przypadki ale teraz się nasiliły. Ma ktoś może jakiś pomysł co to może być? Przegląd w warsztacie mam umówiony dopiero za dwa tygodnie i chciałbym wiedzieć czy istnieje jakieś ryzyko jazdy z takim stukaniem. Z góry dziękuję za pomoc.
pozdrawiam :)
tomanio2
Tomasz Czerwiński
mail: tomanio2@wp.pl
tomanio2
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 6
Dołączył(a): 05 lis 2009 18:08:44
Lokalizacja: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera A 2.4i Long 1991-1995

Re: Mocny pojedynczy stuk przy ruszaniu

Postprzez jrzeuski » 27 lip 2011 07:09:12

U mnie było takie pojedyncze jeb... przy przyspieszaniu/ruszaniu, gdy się poluzowała nakrętka ataku tylnego mostu.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: Mocny pojedynczy stuk przy ruszaniu

Postprzez KOBZI » 27 lip 2011 08:26:17

sprawdź tak na szybkiego podporę wału
Obrazek
Avatar użytkownika
KOBZI
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1432
Dołączył(a): 06 lip 2007 13:16:28
Lokalizacja: Kraków
Pochwały: 1
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera A 2.2i Long 1995-1998

Re: Mocny pojedynczy stuk przy ruszaniu

Postprzez jrzeuski » 27 lip 2011 08:30:24

Wybity krzyżak na wale też może dawać taki objaw. Ale z reguły towarzyszą temu wibracje przy określonej prędkości (ustępujące po zdjęciu nogi z gazu).
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998


Powrót do Zawieszenie i układ kierowniczy



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

cron