Witamy !



[A 2.0] Kłopoty z obrotami

Re: [A2.0]Kłopoty z obrotami na luzie

Postprzez tiger » 13 wrz 2011 10:43:47

Ja odpiąłem przepływomierz i sondę. Bo jak sonda była podpięta to też gasł od razu bo zalewało świece. Odłącz obydwa naraz. No jeszcze pozostaje ci sprawa czujnika wału korbowego ( ja tą myśl odrzucałem bo w lipcu był założony nowy).
To jest życie,nie niebo - nie musisz być idealny. Pa każdym dniu trzeba postawić kropkę, odwrócić kartkę i zaczynać od nowa.

Obrazekpicasaweb
Avatar użytkownika
tiger
Starszy Nałogowiec
Starszy Nałogowiec
 
Posty: 373
Obrazki: 1
Dołączył(a): 15 wrz 2010 08:42:31
Lokalizacja: Kraków
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: [A2.0]Kłopoty z obrotami na luzie

Postprzez brum » 13 wrz 2011 10:56:57

Odłączałem sonde też, jak by czujnik wału padł, to bym iskry nie miał.
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [A2.0]Kłopoty z obrotami na luzie

Postprzez rafal_r » 14 wrz 2011 17:38:41

Ja kupiłem nowy zamiennik z Allegro 150 zł z 12m gwarancją. Śmiga już ponad kwartał i pomimo wielu negatywnych opinii o zamiennikach mój egzemplarz jest sprawny i działający poprawnie.
rafal_r
 

Re: [A2.0]Kłopoty z obrotami na luzie

Postprzez mosi » 14 wrz 2011 19:59:09

U mnie padl wlasnie przeplywomierz :( Objawy byly takie ze na benzynie frotka nie zapalała, myslalem ze to pompa paliwa zalozylem zewnetrzna pompe z poloneza trucka i dalej nie zapala.Po zalaniu przeplywomierza na myjni kiedys go rozbieralem i suszylem i dzialal, wiec znowu go rozebralem tz.otworzylem ta czarna puszke na gorze i przeczyscilem cos co wyglada jak potencjometr i frotka zagadala :o ,ale nie chce sie sama na obroty wkrecac.Operujac gazem i tym potencjometrem recznie wszystko hula jak trzeba.Problem w tym ze tak nie da sie jezdzic,ale ja na gazie jezdze wiec jakos daje rade :boss:
Była super Frotka Sport 31"MT, 2"lift, stal przód i tył :)

http://picasaweb.google.com/KruczkiDwa/
Avatar użytkownika
mosi
Starszy Przesiadywacz
Starszy Przesiadywacz
 
Posty: 291
Obrazki: 5
Dołączył(a): 03 lis 2010 14:33:00
Lokalizacja: KRK
Pochwały: 2
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [A2.0]Kłopoty z obrotami na luzie

Postprzez tiger » 16 wrz 2011 19:16:05

:1: :1: :1: DZIAŁA :1: autko dziś dostało nową sondę i "używkę" przepływomierza i zapaliło i się rozkręciło. Choć jeszcze na wolnych obrotach włącza się check engine, ale to może kwestia dostrojenia się komputera, bo po lekkim dodaniu gazu kontrolka gaśnie.
Dziękuję wszystkim za pomoc, macie u mnie duże :beer:.
To jest życie,nie niebo - nie musisz być idealny. Pa każdym dniu trzeba postawić kropkę, odwrócić kartkę i zaczynać od nowa.

Obrazekpicasaweb
Avatar użytkownika
tiger
Starszy Nałogowiec
Starszy Nałogowiec
 
Posty: 373
Obrazki: 1
Dołączył(a): 15 wrz 2010 08:42:31
Lokalizacja: Kraków
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: [A2.0]Kłopoty z obrotami na luzie

Postprzez tiger » 06 paź 2011 15:14:23

Ehhh, niestety silnik się nie chce "dostroić". Zapala tak za 2,3 razem i po dodaniu gazu obroty spadają i silnik się przydławia. Jak dodaję gaz pulsacyjne to się rozkręca i wchodzi na obroty. Jak jest zagrzany to chodzi lepiej, choć o jeździe na pb można zapomnieć. Na gazie chodzi pięknie (choć czasami obroty na luzie są na poziomie 1100, ale to pewnie kwestia dostrojenia u gaziarza).

Wypiąłem czujnik temp. powietrza zasysanego i silnik zapalił normalnie, choć dalej na gazie się lekko dławił, ale mniej niż z czujnikiem. Po podpięciu czujnika na włączonym silniku po 2-3 sekundach dławi się i gaśnie.
Czy winą za to będzie ten czujnik?? Czy na coś jeszcze zwrócić uwagę??
To jest życie,nie niebo - nie musisz być idealny. Pa każdym dniu trzeba postawić kropkę, odwrócić kartkę i zaczynać od nowa.

Obrazekpicasaweb
Avatar użytkownika
tiger
Starszy Nałogowiec
Starszy Nałogowiec
 
Posty: 373
Obrazki: 1
Dołączył(a): 15 wrz 2010 08:42:31
Lokalizacja: Kraków
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: [A2.0]Kłopoty z obrotami na luzie

Postprzez mosi » 06 paź 2011 19:36:45

tiger napisał(a):Ehhh, niestety silnik się nie chce "dostroić". Zapala tak za 2,3 razem i po dodaniu gazu obroty spadają i silnik się przydławia. Jak dodaję gaz pulsacyjne to się rozkręca i wchodzi na obroty. Jak jest zagrzany to chodzi lepiej, choć o jeździe na pb można zapomnieć. Na gazie chodzi pięknie (choć czasami obroty na luzie są na poziomie 1100, ale to pewnie kwestia dostrojenia u gaziarza).


To mi wygląda na padającą pompę paliwa mam ten sam problem.
Była super Frotka Sport 31"MT, 2"lift, stal przód i tył :)

http://picasaweb.google.com/KruczkiDwa/
Avatar użytkownika
mosi
Starszy Przesiadywacz
Starszy Przesiadywacz
 
Posty: 291
Obrazki: 5
Dołączył(a): 03 lis 2010 14:33:00
Lokalizacja: KRK
Pochwały: 2
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [A2.0]Kłopoty z obrotami na luzie

Postprzez mirafura » 08 paź 2011 18:33:21

Witam,na mnie też padło,obroty skaczą,proszę o jakieś sugestie.Sprawa ma się tak ,że u mnie idą w dół,od 1000 do 600 krokowy przeczyszczony i podmiana na trzy szrotowce,bez rezultatu,natomiast jak wypiąłem wtyczkę od krokowca obroty na biegu jałowym pokazują 1500 w czym problem?może jakaś bratnia dusza pomoże.
Avatar użytkownika
mirafura
Zaglądacz
Zaglądacz
 
Posty: 53
Dołączył(a): 19 lis 2008 21:36:12
Lokalizacja: ostrowiec św.
Województwo: Świętokrzyskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995

Re: [A2.0]Kłopoty z obrotami na luzie

Postprzez brum » 08 paź 2011 19:26:30

Przepływkę zobacz. To że po odłączeniu krokowego się podnoszą to normalna reakcja.
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [A2.0]Kłopoty z obrotami na luzie

Postprzez mirafura » 08 paź 2011 19:53:46

A co mam z nią zrobić?przeczyścić.Jak tu wcześniej koledzy sugerowali,odpiąłem wtyk od przepływomierza,zapaliłem auto,małe obroty ,ale dał radę,popiołem wtyk i obroty wzrosły?
Avatar użytkownika
mirafura
Zaglądacz
Zaglądacz
 
Posty: 53
Dołączył(a): 19 lis 2008 21:36:12
Lokalizacja: ostrowiec św.
Województwo: Świętokrzyskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995

Re: [A2.0]Kłopoty z obrotami na luzie

Postprzez mirafura » 19 paź 2011 12:50:05

Witam,raz jeszcze.Wybłyskałem sobie kody błędów,zmuszony przez nie równe obroty silnika na biegu jałowym i wyszło kod22-czujnik położenia przepustnicy,niskie napięcie kod31-czujnik indukcyjny,brak sygnału prędkości obrotowej kod73-przepływomierz powietrza,niskie napięcie. kod81-wtryskiwacz 1 i 2 niskie napięcie.Dodam też że mam LPG.Proszę o jakieś sugestie,co sprawdzić,co wymienić,co kupić?
Avatar użytkownika
mirafura
Zaglądacz
Zaglądacz
 
Posty: 53
Dołączył(a): 19 lis 2008 21:36:12
Lokalizacja: ostrowiec św.
Województwo: Świętokrzyskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995

Re: [A2.0]Kłopoty z obrotami na luzie

Postprzez brum » 28 paź 2011 10:31:45

Co prawda silnika 2.2, ale problem jest.
Jak się odpali zimną to obroty 1000, po ok 2-3min, czyli po delikatnym nagrzaniu się, obroty idą na 1900 i już tak trzymają.
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [A2.0]Kłopoty z obrotami na luzie

Postprzez TOMAR » 28 paź 2011 22:21:31

Witam u mnie znowu po odpaleniu silnika odrazu wchodzi na 2500 obr i nie ma żadnej reakcji po przegazowaniu czy na zimnym czy ciepłym silniku.silnik 2.0 8V 93r.Samochód odpalam awaryjnie z gazu bo paliwko przestało działać pompa wymieniona i nic.może przekażnik ale nie mogę go zlokalizować.W trybie odpalania awaryjnego z gazu jeżdziłem kilka tygodni i było wszystko ok,do czasu kiedy wyjełem alternator do wymiany łożysk i po ponownym zamontowaniu i odpaleniu napięcie skoczyło na 15,6V pochodził kilka sekund i wszedł na 2500 obr zapalił się check i tak do dziś.Napięcie wróciło do normy po kilku sekundach ale praca silnika NIE.Po sprawdzeniu błędów wyszły-
21-czujnik położenia przepustnicy zbyt wysokie napięcie
74-przepływka zbyt wysokie napięcie
81-wtryski zbyt niskie napięcie
Krokowy wyczyszczony przepływka też.
Jedynie obr silnika spadają po odłączeniu wtyczki z krokowego ale silnik nie równo pracuje.
Czy skok napięcia mógł coś uszkodzić :?:
Ogólnie samochód w czasie jazdy zachowuje się dobrze moc ok,nie szarpie tylko po wyluzowaniu zostaje na 2500obr.
TOMAR
 

Re: [A2.0]Kłopoty z obrotami na luzie

Postprzez brum » 28 paź 2011 22:49:53

A po odłączeniu czujnika przepustnicy, co się dzieje?
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [A2.0]Kłopoty z obrotami na luzie

Postprzez brum » 29 paź 2011 16:07:16

U mnie jednak CE się zapala po odpięciu krokowego.
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [A2.0]Kłopoty z obrotami na luzie

Postprzez FROTERKA » 30 paź 2011 08:41:34

TOMAR napisał(a):wchodzi na 2500 obr i nie ma żadnej reakcji po przegazowaniu czy na zimnym czy ciepłym silniku.
tylko po wyluzowaniu zostaje na 2500obr.

Też kiedyś miałam podobne problemy, stojąc na światłach frotka świrowała z obrotami, pisałam o tym. Nic nie dawało przegazowanie. Ale zauważyłam, że jeśli ruszyłam choćby pół metra-metr to obroty spadały. Nie wiem, dlaczego. Potem już zawsze podjeżdżając do świateł zostawiałam sobie ten luz na podjechanie. A później frotka przestała świrować. :D
...ja w tym czasie trochę pośpię, tym bezruchem się napieszczę...

Tak, mężczyźni jeżdżą lepiej niż kobiety. Ale ilu potrafi prowadzić auto w szpilkach...

Ogranicza mnie tylko pojemność i maksymalny moment obrotowy!

Po pierwsze: opony, po drugie: opony, po trzecie... kierowca !

Obrazek
Avatar użytkownika
FROTERKA
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 6111
Dołączył(a): 12 sie 2007 15:54:07
Lokalizacja: Poznachowice Górne
Pochwały: 10
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera A 2.2i Long 1995-1998

Re: [A2.0]Kłopoty z obrotami na luzie

Postprzez TOMAR » 30 paź 2011 10:31:19

Witam podczas pracy silnika gdy zdejmuje wtyczkę z potęcjometra przepustnicy czy z przepływomierza niema żadnej reakcji.
CE świeci się cały czas praca tak jak pisałem na gazie.
Może ktoś pomoże gdzie znajduje się przekażnik pompy paliwa frota A sport 2.0 93r.Może się wezmę za naprawę układu paliwowego i zobaczę czy na pb jest tak samo.Bo strasznie dużo usterek się skumulowało i niewiadomo od czego zacząć.
TOMAR
 

Re: [A2.0]Kłopoty z obrotami na luzie

Postprzez brum » 30 paź 2011 11:17:32

Z czytaj błędy i napisz jakie są.
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [A2.0]Kłopoty z obrotami na luzie

Postprzez TOMAR » 30 paź 2011 13:00:57

21-czujnik położenia przepustnicy zbyt wysokie napięcie
74-przepływka zbyt wysokie napięcie
81-wtryski zbyt niskie napięcie
ten ostatni może być spowodowany odpięciem emulatora
TOMAR
 

Re: [A2.0]Kłopoty z obrotami na luzie

Postprzez brum » 30 paź 2011 13:41:41

sprawdź czy dochodzi prąd do wtyczek czujników.
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do 2.0i



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości