Witamy !



Snorkel

Wszystko o przeróbkach Frontery

Re: SNORKEL

Postprzez maciar » 12 sie 2011 18:35:29

A ja chce zobaczyć jak będziecie brodzić frotami z tymi kominami.Zakładam że po to będą.
tel. 504 035 487
Avatar użytkownika
maciar
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1281
Obrazki: 1
Dołączył(a): 16 mar 2008 20:15:33
Lokalizacja: Biała Podlaska
Pochwały: 16
Województwo: Lubelskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: SNORKEL

Postprzez Odoll » 12 sie 2011 22:54:38

Kupiłem bordo frote,
kupiłem bordo frote,
bende se nią jeździł,
lasem polem błotem.
Avatar użytkownika
Odoll
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 2978
Obrazki: 2
Dołączył(a): 22 maja 2010 10:00:37
Lokalizacja: Gdańsk
Pochwały: 10
Województwo: Pomorskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: SNORKEL

Postprzez albi » 16 sie 2011 18:59:36

Hej,
spoko - widze, ze przyda sie mala wyjasnienie :D Snorkel ma byc taki: http://www.safarisnorkel.com/snorkel/ss ... s100hf.htm - a rura 85 bedzie schowana w blotkniku i bedzie zamiast tego plastikowego lacznika, ktory jest na tym zdjeciu (bo zgodnie z opisami lacznik ten jest za dlugi). Jezeli z ta rura bedzie jakis problem, przerobie ten oryginalny lacznik. I tyle :)
albi
 

Re: SNORKEL

Postprzez albi » 31 sie 2011 08:07:50

Hej,
to jest SS150HF (istnieje jego podroba do dostania na allegro), i z tego co widzialem na zdjeciach to srednio to wyglada. Tutaj sa przykladowe zdjecia:
http://i162.photobucket.com/albums/t267 ... C_5458.jpg

http://i162.photobucket.com/albums/t267 ... C_5459.jpg

i jakos tak to krzywo wyglada. Dlatego na ten sie nie zdecydowalem :)


pozdrawiam
Andrzej
albi
 

Re: SNORKEL

Postprzez brum » 07 paź 2011 17:10:10

Jaką rurę polecacie pod błotnik żeby była giętka?
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: SNORKEL

Postprzez Shreck22 » 07 paź 2011 17:21:16

Shreck22
Maniak
Maniak
 
Posty: 476
Obrazki: 0
Dołączył(a): 26 sie 2009 20:26:12
Lokalizacja: Będzin
Pochwały: 1
Województwo: Śląskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: SNORKEL

Postprzez mosi » 07 paź 2011 17:27:40

brum napisał(a):Jaką rurę polecacie pod błotnik żeby była giętka?

WĄŻ WENTYLACYJNY - P2PU
Była super Frotka Sport 31"MT, 2"lift, stal przód i tył :)

http://picasaweb.google.com/KruczkiDwa/
Avatar użytkownika
mosi
Starszy Przesiadywacz
Starszy Przesiadywacz
 
Posty: 291
Obrazki: 5
Dołączył(a): 03 lis 2010 14:33:00
Lokalizacja: KRK
Pochwały: 2
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: SNORKEL

Postprzez mosi » 07 paź 2011 18:16:17

ul. Christo Botewa 6
KRAKÓW
http://www.tubes-international.pl

obok giełdy samochodowej
Była super Frotka Sport 31"MT, 2"lift, stal przód i tył :)

http://picasaweb.google.com/KruczkiDwa/
Avatar użytkownika
mosi
Starszy Przesiadywacz
Starszy Przesiadywacz
 
Posty: 291
Obrazki: 5
Dołączył(a): 03 lis 2010 14:33:00
Lokalizacja: KRK
Pochwały: 2
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: SNORKEL

Postprzez jrzeuski » 10 paź 2011 10:11:23

U mnie wszystko ma fi 60 z wyjątkiem kominka, który ma 75, więc problemu z podłączeniem nie było. Jestem bardzo ciekaw jak pod błotnikiem Longa upchnąłeś rurę fi 90 :shock: Przejście przez błotnik też nie jest aż tak duże a szkoda rozwiercać. Chyba, że 90 masz tylko na zewnątrz a dalej już mniej tylko po co wtedy taka wielka rura na słupku? :niewiem:

Ogólnie z redukcjami jest spory kłopot i dlatego po rozejrzeniu się stwierdziłem, że muszę ich uniknąć. Łatwo dostępne są tylko rozmiary do rur kanalizacyjnych (50/75/110, itd.) a inne raczej trzeba sobie zmotać, co w połączeniu z wymogiem szczelności robi się dość trudne. To samo dotyczy kolanek, więc rura powinna być odpowiednio giętka.

PS. Spróbuj znaleźć koszulkę termokurczliwą w odpowiednim rozmiarze.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: SNORKEL

Postprzez brum » 10 paź 2011 10:26:59

Jeszce nic tam nie upchnąłem, wejście w błotnik mam fi90, a do filtra fi60.
Na pewno będę musiał podciąć trochę wzmocnienie pod błotnikiem.
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: SNORKEL

Postprzez jrzeuski » 10 paź 2011 10:41:30

brum napisał(a):Jeszce nic tam nie upchnąłem,
Największy problem polega na tym, że wyprofilowanie jest za małe. Gdybym miał jeszcze raz robić snorkel to najpierw zaopatrzyłbym się w błotniki od Sporta.
wejście w błotnik mam fi90,
Ale od boku? Bo od góry to raczej niemożliwe.
Na pewno będę musiał podciąć trochę wzmocnienie pod błotnikiem.
Ja się uparłem tego nie ciąć i się udało, ale musiałem je trochę potraktować młotkiem. Moim zdaniem przy rurze 90 nawet jak całe wytniesz, to jej nie upchniesz, bo tam gdzie jest to wzmocnienie, to nie ma już wyprofilowania. Chyba, że rura jest miękka i się rozpłaszczy, ale wtedy będzie wypychać błotnik i może to być widoczne z zewnątrz.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: SNORKEL

Postprzez JJKILLER » 10 paź 2011 11:06:05

brum napisał(a):Jeszce nic tam nie upchnąłem, wejście w błotnik mam fi90, a do filtra fi60.
Na pewno będę musiał podciąć trochę wzmocnienie pod błotnikiem.

Możesz dobrać ten wyciąg do trocin co Ci linka dawałem wyżej. Facet ma wiele rozmiarów, ale faktycznie po co aż tak wielka rura, przecież benzyna nie ma aż takiego ssania a jak sam napisałeś wlot na filtr ma fi 60 więc nawet jak dasz fi 110 to wlot na filtr ograniczy przepustowość do fi 60.
A i taka gruba rura nie będzie za bardzo narażona na uszkodzenia w terenie przez to że tyle będzie wystawała poza obrys???
Zawsze możesz dać na słupku rurę z gumy i wtedy nie musisz wycinać nic pod błotnikiem bo guma się sama ułoży, a jak dasz taką grubą to i w grodzi będziesz musiał otwór powiększyć i pojawi się problem przy samym filtrze bo między filtrem a reflektorem nie za wielka ta szczelina i fi 90 może wypychać reflektor.
U siebie kwestię redukcji rozwiązałem tak: górna rura ma światło 60 a zewn. 72, na nią w błotniku jest naciągnięta na silikon rura od trocin fi 70, a że z górnej rury został mi kawałek ok 5cm to na silikon naciągnąłem go na wyjście z filtra i na niego, też na silikon rurę od trocin, na to cybant i gotowe. Z tego co widziałem u siebie to w błotniku, pod wzmocnieniem wchodzi rura max fi 70. A jak chcesz dać więcej to dawaj błotniki od sporta bo inaczej nie wejdzie.
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Miód jest dla mięczaków , prawdziwi twardziele żują pszczoły
http://bynajmniej.pl/bynajmniej-to-nie-przynajmniej
Avatar użytkownika
JJKILLER
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4204
Obrazki: 13
Dołączył(a): 14 cze 2009 11:40:19
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 35
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: SNORKEL

Postprzez RudeBoy » 02 lis 2011 14:52:57

Dziś byłem po sprężyny do liftu w krakowskiej firmie Janpol. I przy okazji oglądałem i przymierzałem snorka.
Mają tam kopie Safari Snorkel ss100hf.
coś takiego jak tutaj
http://forum.planetisuzoo.com/viewtopic ... 15&t=15139

Wstępne przymiarki pokazują, że nawet jakoś by to wyglądało... Otwartą kwestią pozostaje szczelne połączenie w nadkolu i do filtra.
Jakościowo niezły się wydawał.

Cena tej podróby 550zł.
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: SNORKEL

Postprzez jrzeuski » 02 lis 2011 15:12:14

RudeBoy napisał(a):coś takiego jak tutaj
http://forum.planetisuzoo.com/viewtopic ... 15&t=15139
Profesjonalna robota :>:
Przy :beer: znaczy się :P
Otwartą kwestią pozostaje szczelne połączenie w nadkolu i do filtra.
Silikon Twoim przyjacielem jest :D
Cena tej podróby 550zł.
Toż to chyba prawie tyle co oryginał :shock:
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: SNORKEL

Postprzez RudeBoy » 02 lis 2011 15:17:13

jrzeuski napisał(a):Silikon Twoim przyjacielem jest :D


Ostatecznie cały wewnętrzny element można zastąpić rurą elastyczną zbrojoną.

jrzeuski napisał(a):Toż to chyba prawie tyle co oryginał :shock:


No tanio nie jest ale oryginał kosztuje minimum 2 razy tyle :-|
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: SNORKEL

Postprzez jrzeuski » 02 lis 2011 15:22:29

AirFlow do B chodził chyba po 700 a moim zdaniem znacznie gustowniejszy jest i ma obracany kominek.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: SNORKEL

Postprzez RudeBoy » 02 lis 2011 21:25:15

JJKILLER napisał(a):Mnie tam bardziej się mój podoba :)
Odporny na wszelakie gałęzie i konary, szczelny jak cholera i najważniejsze - koszt ok 80zł :D


No i :>:
Robi co ma robić, podoba Ci się i był tani :>:
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: SNORKEL

Postprzez RudeBoy » 10 lis 2011 12:24:29

GRZEGORZ85 napisał(a):Koledzy wiec do froty b mozna kupic jakiegos dobrze pasujacego snorkela oprusz airflow czy tez nie ??? bo jeden ze sklepow mial snorkela niby do frontere ale jak zadzwonilem to okazalo sie że nie pasuje!!! a czy ten airflow jest faktycznie dopasowany do froty b czy nie trzeba nic zbytnio przerabiac??


Cofnij się trochę do tyłu w tym wątku poczytasz o kopii SS100HF za 500zł. Jako tako pasuje do B. Przynajmniej z zewnątrz.
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: SNORKEL

Postprzez jrzeuski » 10 lis 2011 12:30:02

RudeBoy napisał(a):Jako tako pasuje do B. Przynajmniej z zewnątrz.
Jako tako to będzie pasował każdy, który jest na właściwą stronę samochodu. Najwyżej będzie tu i tam odstawał od błotnika czy szyby. Tylko czy jest sens wydawać kasę (niemałą jednak) na coś takiego zamiast zmotać sobie coś samemu? Myślę, że trzeba sobie najpierw odpowiedzieć na pytanie czy snorkel ma być używania czy do szpanu na ulicy.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: SNORKEL

Postprzez RudeBoy » 10 lis 2011 14:52:35

jrzeuski napisał(a):Jako tako to będzie pasował każdy, który jest na właściwą stronę samochodu. Najwyżej będzie tu i tam odstawał od błotnika czy szyby. Tylko czy jest sens wydawać kasę (niemałą jednak) na coś takiego zamiast zmotać sobie coś samemu? Myślę, że trzeba sobie najpierw odpowiedzieć na pytanie czy snorkel ma być używania czy do szpanu na ulicy.


Ok... w takim razie. Ten pasuje z zewnątrz bardzo dobrze. Można by powiedzieć, że jest do tego auta przeznaczony. Wewnętrzne bebechy pasować idealnie pewnie nie będą.

Kibel rurę to ja miałem w gazie69 i było git, ale takie rozwiązania we Frocie to moim zdaniem koszmar hydraulika...
Mimo wszystko chcemy, żeby to jakoś wyglądało... nie jak element spłuczki muszli klozetowej albo rynna przy altance.
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Motanie Fronter



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron