Witamy !



Sprężyny tył Frontera B

Re: Sprężyny tył Frontera B

Postprzez ijido » 04 paź 2011 17:18:44

ja po podkręceniu przodu skasowałem gumowe podkładki pod sprężyny i dałem sprężyny od froty A i wszystko ładnie stoi
i ostrożnie z lewarowaniem tyłu bo przewody od hamulca są krótkie jak odkręcisz stabilizator
i podniesiesz forte na dłuższych amorach pozrywasz przewody.
Fronterzak zielony? Nie, to Krypton Green Mica.
Krypton - Superman.
Green - Wojskowy kolor.
Mica - Pocisk rakietowy przechwytujący.

Sam lepiej bym tego nie wymyślił ^^.
Avatar użytkownika
ijido
Młodszy Guru
Młodszy Guru
 
Posty: 761
Obrazki: 0
Dołączył(a): 19 paź 2009 11:24:31
Lokalizacja: Kraków
Pochwały: 2
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera B 2.2i Long 1998-2004

Re: Sprężyny tył Frontera B

Postprzez Michał » 04 paź 2011 22:38:29

jrzeuski jeśli się nie mylę to jednak we frocie amortyzator jest ogranicznikiem - jak podniesiesz koło żeby się oderwało to amor jest na max rozciągnięty. Jego zdjęcie z mocowań w normalny sposób raczej nie wchodzi w grę (wiadomo jak się weźmie solidny młotek itp to da radę ale chyba nie o to chodzi) poza tym po
zdjęciu amorka sprężyna się jeszcze trochę rozpręża i koło idzie w dół.
Choć przyznaję, że dawno to robiłem i nie mogę teraz sprawdzić bo tylni stabilizator mam oparty o ścianę w garażu :-)

Ale nie jestem pewny czy sprężyny Iro do Frotki B nie są po prostu grubsze przy tej samej wysokości co oryginał przez co trzymają wyżej - jak ktoś ma wymiary oryginalnych sprężyn to mogę sprawdzić w katalogu Iro jakie robią (teraz jestem na urlopie i moje sprężyny w domu więc nie sprawdzę). Jeśli by tak było to oryginalne amorki na jakiś czas starczą, trzeba jednak pamiętać że sztywniejsza sprężyna to większa siłą na amorku więc i jego żywotność mniejsza. Amorki Iro są wzmacniane i na pierwszy rzut oka widać że solidniejsza konstrukcja tak żeby przetrwały brutalniejsze traktowanie :-).
Michał
------------------------------------------------------------------
BYŁ: OPEL Frontera B 2000r LONG, 2,2 16V+LPG, Pirelli Scorpion A/T 31" (no około 275/70R16 :-) )
JEEP GC WJ 4.0 2000r LAREDO Lift +4" ,Hankook DynaPro ATm RF10 245/75 R16, K&N, Magnaflow
Avatar użytkownika
Michał
Starszy Bywalec
Starszy Bywalec
 
Posty: 186
Dołączył(a): 27 kwi 2008 22:52:31
Lokalizacja: Jaworzno
Województwo: Śląskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Sprężyny tył Frontera B

Postprzez jrzeuski » 05 paź 2011 08:19:51

Michał napisał(a):jrzeuski jeśli się nie mylę to jednak we frocie amortyzator jest ogranicznikiem - jak podniesiesz koło żeby się oderwało to amor jest na max rozciągnięty. Jego zdjęcie z mocowań w normalny sposób raczej nie wchodzi w grę (wiadomo jak się weźmie solidny młotek itp to da radę ale chyba nie o to chodzi) poza tym po
zdjęciu amorka sprężyna się jeszcze trochę rozpręża i koło idzie w dół.
No to właśnie zależy od tego jak długie amory są wstawione. Wiadomo, że można zapodać różne, więc trzeba sprawdzić jakie założył poprzedni właściciel. Mnie się trafiły długie i po lifcie nie musiałem wymieniać.
Choć przyznaję, że dawno to robiłem i nie mogę teraz sprawdzić bo tylni stabilizator mam oparty o ścianę w garażu :-)
Mój tak samo :D Za lekki by się opłacało wywozić na złom a poza tym może się przydać na okoliczność przeglądu. Tylko, że łączników już nie mam, bo musiałem je uciąć przy zdejmowaniu i urwałem jedną śrubę w mocowaniu. Jeśli się diagnosta czepi, to będę miał trochę zabawy, żeby go założyć z powrotem :-|
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: Sprężyny tył Frontera B

Postprzez adek » 24 paź 2011 12:30:21

Witam. Założyłem nowe sprężyny IRon man + 2 cale, trochę problemu miałem z zamontowaniem nowych ale dałem radę.Frota od razu stoi wyżej ,ale mam problem ,może ten typ tak ma ,dalej lewa strona jest niżej od prawej o jakieś 20 mm, lewa 890 mm. prawa 910mm, to samo było przy starych sprężynach,coś trzyma zamieszenie-sprężynę,wydaje się mi że stablizator, musiałbym wydłużyć strzemiona z lewej strony, amortyaztory( Isuzu) nie trzyma, ma jeszcze trochę luzu w górę.
Avatar użytkownika
adek
Bywalec
Bywalec
 
Posty: 141
Obrazki: 24
Dołączył(a): 27 sie 2010 06:55:27
Lokalizacja: Mogilno
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: Sprężyny tył Frontera B

Postprzez brum » 24 paź 2011 17:31:49

z lewej masz zbiornik.
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Sprężyny tył Frontera B

Postprzez RudeBoy » 03 lis 2011 11:38:56

Od wczoraj frota B sport podniesiona.
I tu uwaga z tyłu założone sprężyny IRONMAN +2" o symbolu NISS018B. Takie niby mają iść do froty B.
Auto stoi wysoko ale sprężyny te są dość twarde. Na pewno lepiej spiszą się w Longu niż sporcie. Zobaczymy może się ułożą i będzie lepiej...
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: Sprężyny tył Frontera B

Postprzez Kristoffer » 03 lis 2011 15:58:17

Pomykam na ironie,faktycznie ładnie liftuje ale uklepać się nie chcą :wink: twarde dość mocno i przymierzam się by na jakieś inne je podmienić.
Frontera B Sport RS
Ratownik XTR
lift IRONMAN 3"
Dotz Dakar 15 ET+12J7
BFG AT 31x10.5
http://www.facebook.com/groups/519662818045283/
Avatar użytkownika
Kristoffer
Starszy Przesiadywacz
Starszy Przesiadywacz
 
Posty: 265
Obrazki: 16
Dołączył(a): 04 gru 2008 13:25:57
Lokalizacja: Płock
Pochwały: 1
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Sport 1998-2004

Re: Sprężyny tył Frontera B

Postprzez RudeBoy » 03 lis 2011 16:20:51

Kristoffer napisał(a):Pomykam na ironie,faktycznie ładnie liftuje ale uklepać się nie chcą :wink: twarde dość mocno i przymierzam się by na jakieś inne je podmienić.


szit... szkoda, że nie wiedziałem o tym wcześniej... bo bym wybrał jednak pospringi
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: Sprężyny tył Frontera B

Postprzez Kristoffer » 03 lis 2011 19:16:44

Z tym ironmenem to właśnie tak jest co sprzedawca to inaczej interpretuje katalog.Ja ogólnie zamówiłem wzmocniona 0-200kg tak jak katalog mówi czyli HOLD012B.I takie przyszły przynajmniej na kartonie było tak oznaczone(choć napisane ręcznie długopisem)
Kumpel zamawiał w innym sklepie do froty A sport o symbolu HOLD008B 0-300kg wzmocniona.No i tu nastąpiło porównanie,sprężyny wyglądają identycznie ta sama średnica tyle samo zwojów tak samo twarde.

Ogulnie miałem świadomość że będzie twardo, załadowane auto i teren jest ok ale na pusto i nasze asfalty typu ser szwajcar jest tragedia.Dlatego kombinuje co by tu innego dopasować by nadal mieć lift i w miarę dobry komfort na asfalcie.

Z tego co ty założyłeś czyli symbol NISS018B jest to oznaczenie nissanoskie i patrząc po katalogu 0-250kg wzmocniona Pathfinder/Terrano/Terrano II

Link katalog IRONMAN

http://ironman4x4.pl/files/katalog%20zawieszen.pdf
Frontera B Sport RS
Ratownik XTR
lift IRONMAN 3"
Dotz Dakar 15 ET+12J7
BFG AT 31x10.5
http://www.facebook.com/groups/519662818045283/
Avatar użytkownika
Kristoffer
Starszy Przesiadywacz
Starszy Przesiadywacz
 
Posty: 265
Obrazki: 16
Dołączył(a): 04 gru 2008 13:25:57
Lokalizacja: Płock
Pochwały: 1
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Sport 1998-2004

Re: Sprężyny tył Frontera B

Postprzez Kristoffer » 03 lis 2011 20:24:43

adek napisał(a):Witam. Założyłem nowe sprężyny IRon man + 2 cale, trochę problemu miałem z zamontowaniem nowych ale dałem radę.Frota od razu stoi wyżej ,ale mam problem ,może ten typ tak ma ,dalej lewa strona jest niżej od prawej o jakieś 20 mm, lewa 890 mm. prawa 910mm, to samo było przy starych sprężynach,coś trzyma zamieszenie-sprężynę,wydaje się mi że stablizator, musiałbym wydłużyć strzemiona z lewej strony, amortyaztory( Isuzu) nie trzyma, ma jeszcze trochę luzu w górę.



Wywal stabilizator tylni on tam nie potrzebny przy sprężynach Ironman :wink:
Frontera B Sport RS
Ratownik XTR
lift IRONMAN 3"
Dotz Dakar 15 ET+12J7
BFG AT 31x10.5
http://www.facebook.com/groups/519662818045283/
Avatar użytkownika
Kristoffer
Starszy Przesiadywacz
Starszy Przesiadywacz
 
Posty: 265
Obrazki: 16
Dołączył(a): 04 gru 2008 13:25:57
Lokalizacja: Płock
Pochwały: 1
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Sport 1998-2004

Re: Sprężyny tył Frontera B

Postprzez RudeBoy » 03 lis 2011 20:53:56

Założyłem te NISS018B ponieważ sprężyny HOLD012B już nie są produkowane. Nie ma ich już nawet w nowym katalogu IRONMAN teraz do froty B oferują właśnie te NISS018B. HOLD012B są chyba z drutu 16mm te co ja mam NISS018B są z 14mm i są twarde! Więc pewnie te Twoje są jeszcze twardsze...
Jeszcze mam taką wątpliwość, że może to moje odczucie tylko że jest twardo bo mam wrażenie, że górki dobrze biorą a dupnięcie jest jak wjeżdżam w kratery na drogach... Może to wina nie wyrabiającego się amora w dół... póki co mam serie...
A ty z tyłu jakie amory masz założone?
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: Sprężyny tył Frontera B

Postprzez Kristoffer » 03 lis 2011 21:08:52

Całość jest na amorach ironman.A spróbuj obciążyć ją i wtedy po przeszkodach się przeleć.U mnie pod obciążeniem jest super i takie zadanie miały spełniać ale na pusto tyłek skacze na nierównościach.A że częściej się jeździ na pusto dlatego szukam czegoś pośredniego.
Frontera B Sport RS
Ratownik XTR
lift IRONMAN 3"
Dotz Dakar 15 ET+12J7
BFG AT 31x10.5
http://www.facebook.com/groups/519662818045283/
Avatar użytkownika
Kristoffer
Starszy Przesiadywacz
Starszy Przesiadywacz
 
Posty: 265
Obrazki: 16
Dołączył(a): 04 gru 2008 13:25:57
Lokalizacja: Płock
Pochwały: 1
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Sport 1998-2004

Re: Sprężyny tył Frontera B

Postprzez RudeBoy » 03 lis 2011 21:36:20

zapewne masz racje, że jak się kuper dociąży będzie lepiej... :/
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: Sprężyny tył Frontera B

Postprzez adek » 06 lis 2011 00:19:41

odkręciłem stabilizator od tylnego mostu, nic to nie dało, nadal jest różnica wysokości nadkola lewego i prawego 20 mm. może sprężyna jest słabsza,spróbuję jeszcze regulować wysokość na drążkach skrętnych w przednim zawieszeniu może to pomoże :niewiem:
Avatar użytkownika
adek
Bywalec
Bywalec
 
Posty: 141
Obrazki: 24
Dołączył(a): 27 sie 2010 06:55:27
Lokalizacja: Mogilno
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: Sprężyny tył Frontera B

Postprzez adek » 06 lis 2011 00:23:30

ogólnie jestem zadowolony z nowych sprężyn, poprawił się komfort jazdy, nie bója, frota stoi wyżej i po załadowaniu tył jest wyżej od przodu :D


Edytuj swoje posty zamiast pisać jeden pod drugim.
FROTERKA
Avatar użytkownika
adek
Bywalec
Bywalec
 
Posty: 141
Obrazki: 24
Dołączył(a): 27 sie 2010 06:55:27
Lokalizacja: Mogilno
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: Sprężyny tył Frontera B

Postprzez brum » 06 lis 2011 09:41:53

Przecież pisze Ci raczej dlaczego.

brum napisał(a):z lewej masz zbiornik.

Widocznie sprężyna za słaba.
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Sprężyny tył Frontera B

Postprzez adek » 12 lis 2011 23:28:11

to nie zbiornik, po kolejnym pomiarze róznica zmiejszyła się do 10 mm. ( tam gdzie było niżej- lewa strona pojazdu podniosła się o 10mm,) poluzowałem drążek skrętny z prawej strony( jednocześnie sprawdzająć wysokość z przodu froty), co do amortyzatorów muszą być dłuższe bo obecne dobijają na większych wertepach :(
Avatar użytkownika
adek
Bywalec
Bywalec
 
Posty: 141
Obrazki: 24
Dołączył(a): 27 sie 2010 06:55:27
Lokalizacja: Mogilno
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: Sprężyny tył Frontera B

Postprzez yuby194 » 23 lis 2011 00:45:39

RudeBoy napisał(a):szit... szkoda, że nie wiedziałem o tym wcześniej...


trzeba było dobrze przeczytać cały temat liftu, ja założyłem te HOLD012B ponad 1,5 temu i juz dawno kilka razy pisałem, że do sporta to porażka, każde łączenia asfaltu z tyłu czuć, ja nawet dla obciążenia tyłu wykleiłem bagażnik płaskownikami grubości 10mm, dało to jakieś 70 kg obciążenia, ale dalej twardo.

ale przy zakupie dokładnie takie mi dobrali, nawet w katalogu nie ma podziału sport/long, tak więc dali te z indeksem B - czyli z opcjonalnym obciążaniem, a powinno być A, z wpisów innych klubowiczów czytałem, że w longu prawidłowo się zachowują, ale tam dupa cięższa. Sam myślę nad podmianą na jakieś delikatniejsze.
Pozdrawiam
YubY

Frota B/Sport 2,2 DTI '00/manual, K&N, polibuszowe podkładki 6cm + sprężyny Montka = lift ?", amory przód/tył IROMAN, BFG AT/MT 245/75R16, DW 12000 LBS


ObrazekObrazekObrazek
Avatar użytkownika
yuby194
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1265
Obrazki: 4
Dołączył(a): 19 lip 2009 01:20:55
Lokalizacja: Duży Dół
Pochwały: 5
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Sport 1998-2004

Re: Sprężyny tył Frontera B

Postprzez RudeBoy » 23 lis 2011 09:37:05

Cały wątek przeczytałem bardzo dokładnie za to Ty nie dokładnie przeczytałeś moje posty ;)
Ja wiedziałem, że HOLD012B będą na 100% za twarde. Dlatego po namowach sprzedającego wziąłęm NISS018B cieńszy drut i zapewniał, że będą mieksze. Może i są miększe od HOLD012B nie mam porównania ale dla mnie te co mam są za twarde.

Zamówiłem u Krzyśka Glanowskiego poliuretanowe podkładki pod sprężyny i wracam do fabrycznych sprężyn. Fabryczne mają jedną fantastyczną własność są progresywne!!
Moje nówki IRONY z przebiegiem 1000km pójdą na sprzedaż :( Do longa pewnie będą idealne...
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: Sprężyny tył Frontera B

Postprzez Kristoffer » 23 lis 2011 10:33:45

RudeBoy napisał(a):Cały wątek przeczytałem bardzo dokładnie za to Ty nie dokładnie przeczytałeś moje posty ;)
Ja wiedziałem, że HOLD012B będą na 100% za twarde. Dlatego po namowach sprzedającego wziąłęm NISS018B cieńszy drut i zapewniał, że będą mieksze. Może i są miększe od HOLD012B nie mam porównania ale dla mnie te co mam są za twarde.

Zamówiłem u Krzyśka Glanowskiego poliuretanowe podkładki pod sprężyny i wracam do fabrycznych sprężyn. Fabryczne mają jedną fantastyczną własność są progresywne!!
Moje nówki IRONY z przebiegiem 1000km pójdą na sprzedaż :( Do longa pewnie będą idealne...



To jak przyjdą te podkładki i założysz to wrzuć foty i napisz ile mm mają podkładki i jaka cena.
Frontera B Sport RS
Ratownik XTR
lift IRONMAN 3"
Dotz Dakar 15 ET+12J7
BFG AT 31x10.5
http://www.facebook.com/groups/519662818045283/
Avatar użytkownika
Kristoffer
Starszy Przesiadywacz
Starszy Przesiadywacz
 
Posty: 265
Obrazki: 16
Dołączył(a): 04 gru 2008 13:25:57
Lokalizacja: Płock
Pochwały: 1
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Sport 1998-2004

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Tył B 98-2004 sprężyny



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

cron