Witamy !



[2.3] czy to jest opłacalne

[2.3] czy to jest opłacalne

Postprzez emil1906 » 23 lis 2011 23:01:32

Witam posiadam frontere 2.3D od ponad roku,nabyłem ją z taką wadą,że nie miała w ogóle mocy,od dołu bardzo słabo ciągła,ale jak już się rozpędził to nawet leciała.Jeździłem tak do tej pory aż pojawił się problem ze spadkiem ciśnienia oleju.
Na zimnym silniku ciśnienie jest duże ale jak tylko silnik się rozgrzeje to na wolnych obrotach zapala się lampka.W pompie zostały wymienione koła zębate, olej został zmieniny na 20W 50 i nie ma żadnej poprawy...Odwiedziłem dwóch mechaników i żaden nie chcę się podjąć naprawy twierdząc,ze ten silnik to porażka i ,że to się nie opłaca,,,
Może ma ktoś jakieś doświadczenia z remontu tego silnika?jest to opłacalne?
Dodam jeszcze ,że auto ma 230tyś przebiegu więc to chyba nie jest dużo..
emil1906
Starszy Nowicjusz
Starszy Nowicjusz
 
Posty: 47
Dołączył(a): 31 maja 2010 17:15:07
Lokalizacja: Żywiec
Województwo: Śląskie
Samochód: Frontera A 2.3TD Long 1991-1995

Re: Remont 2.3D czy to jest opłacalne?

Postprzez jrzeuski » 24 lis 2011 10:34:57

emil1906 napisał(a):Dodam jeszcze ,że auto ma 230tyś przebiegu więc to chyba nie jest dużo..
Tyle to ma na zegarach. A silnik tyle to miał już 10 lat temu ;-)
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: Remont 2.3D czy to jest opłacalne?

Postprzez sh0rty » 24 lis 2011 11:09:51

pytanie, czy masz jakies doświadczenie w mechanice i jakies minimalne choćby zaplecze (garaż, klucze, silnych kolegów ew wyciągarkę do silnika)
napewno takiej wyjdzie przeszczep na Omegowe 2,3tdi
AT 30" + lift prawie 2"
mówią, że off-road wciąga :]
Avatar użytkownika
sh0rty
Przesiadywacz
Przesiadywacz
 
Posty: 212
Obrazki: 0
Dołączył(a): 06 paź 2011 09:33:20
Lokalizacja: Skierniewice
Pochwały: 1
Województwo: Łódzkie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Remont 2.3D czy to jest opłacalne?

Postprzez emil1906 » 24 lis 2011 13:12:45

Bardziej chodzi mi o koszty remontu +robocizna.Może ktoś wymieniał panewki?szlif wału,planowanie głowicy,wymiana tłoków, regeneracja turbiny.Wdzięczny bym za podanie przybliżonych kosztów.Choć trochę nie chcę mi się wierzyć ,że silnik który ma udokumentowane 230tys.przebiegu cały się sypie..
emil1906
Starszy Nowicjusz
Starszy Nowicjusz
 
Posty: 47
Dołączył(a): 31 maja 2010 17:15:07
Lokalizacja: Żywiec
Województwo: Śląskie
Samochód: Frontera A 2.3TD Long 1991-1995

Re: Remont 2.3D czy to jest opłacalne?

Postprzez sh0rty » 24 lis 2011 13:22:18

1,5-2 tys złotych - tak na moje oko... ale mogę się mylić

EDIT:
zdopiero doczytałem że z wymianą tłoków itd.. to może być coś ok 4-5k, przynajmniej tak mi kiedyś powiedzieli do benzynowego silnika w mojej astrze G
AT 30" + lift prawie 2"
mówią, że off-road wciąga :]
Avatar użytkownika
sh0rty
Przesiadywacz
Przesiadywacz
 
Posty: 212
Obrazki: 0
Dołączył(a): 06 paź 2011 09:33:20
Lokalizacja: Skierniewice
Pochwały: 1
Województwo: Łódzkie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Remont 2.3D czy to jest opłacalne?

Postprzez Trzeci » 24 lis 2011 13:59:53

sh0rty napisał(a):1,5-2 tys złotych - tak na moje oko... ale mogę się mylić

EDIT:
zdopiero doczytałem że z wymianą tłoków itd.. to może być coś ok 4-5k, przynajmniej tak mi kiedyś powiedzieli do benzynowego silnika w mojej astrze G


Hm mam regenerowaną głowice na gwarancji i koszt :
1. Uszczelki
2. Szlif
3. Kontrola szczelności
4. Napawanie nowych gniazd zaworowych
5. 8 nowych zaworów
6 i wszystko inne
plus robocizna to 2300 pln.
To koszt samej góry.

Czytając objawy u kolegi powyżej to poleciały panewki.
I teraz tak jeżeli ma górę dobrą to jest sens robić dół jeżeli nie to przeszczep z OMEGI.
Tak jak piszesz koszt regeneracji całego silnika to około 5k pln. Za ta kwotę to ma parę silników z omegi wraz z robocizną
Avatar użytkownika
Trzeci
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1479
Obrazki: 5
Dołączył(a): 05 paź 2010 17:40:44
Lokalizacja: Usa
Pochwały: 14
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Samochód: Frontera B 2.2i Sport 1998-2004

Re: Remont 2.3D czy to jest opłacalne?

Postprzez Kamilas72ga » 24 lis 2011 23:51:05

Co do robocizny to trochę jej jest sam wiem po sobie sam wyciągałem sam rozbierałem, mechanik zrobił mi tylko wymianę wału zmienił panewki jedną korbę i pierścienie resztę zrobiłem znowu sam koszt ok 1500żł głowicę miałem ok
Udało mi się tanio kupić dół więc wał i korbę miałem prawie za free, pompę oleju kupiłem używkę z całą obudową do tego nowy łańcuszek uszczelka pod głowice i tyle. Nie wiem czy podjąłbym się tego znowu, ale przynajmniej wiem co mam ;-)
Kamilas72ga
 

Re: Remont 2.3D czy to jest opłacalne?

Postprzez Trzeci » 25 lis 2011 06:42:57

No ja też wiem co mam tylko jeżeli poleciał dół i góra to strasznie dużo kasy na remont pójdzie :(
Avatar użytkownika
Trzeci
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1479
Obrazki: 5
Dołączył(a): 05 paź 2010 17:40:44
Lokalizacja: Usa
Pochwały: 14
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Samochód: Frontera B 2.2i Sport 1998-2004

Re: Remont 2.3D czy to jest opłacalne?

Postprzez POPO » 25 lis 2011 08:18:50

kup uzywany, wymień i smigaj :)

ja to przerabiałem ale w 2,8
koszt remontu (remont "góry" i "dołu" wymiana tłoków, panewek, tulejowanie, uszczelki, itp itd) to było okolo 5-8tyś :( bo jak robic to wszystko a nie po łepkach :(
plus taki ze wiesz co masz i pewność ze na 90% nic ci sie nie wydarzy w przyszłości
ale koszty troche duże :( no i to same części bez robocizny
koszt silnika uzywki u mnie to okolo 3-5tys
np mi gościu odpalił silnik na "palecie" ;-) wiec można było sprawdzić niektóre "parametry" ;-)

dla ciebie najlepiej omega lub frotka (szukaj anglików czasami całe auto jest w cenie silnika :) )
no i koszty robocizny mechanika duzo mniejsze :)
no i najwazniejsze czas wymiana silnika to 2-3dni i masz gotowe a remont to okolo 1-2 tygodni ;-)
tylko dokładnie sprawdz jaki silnik potrzebujesz bo czaami sie róznia jakąś pierdoła ;-) ale wiekszosc osprzetu przełozysz ze swojego wiec nie powinno byc tragedii ;-) a reszte taili ze starego sprzedasz na częsci ;-) troche to potrwa ale...

Przemysl co bardziej opłacalne wzgl czasu jaki masz zamiar trzymac auto u siebie :-)
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie :)
ObrazekObrazekObrazek

" :)))))
....)))))

POPOfon - 733530005
POPO
Starszy Nałogowiec
Starszy Nałogowiec
 
Posty: 367
Dołączył(a): 08 gru 2008 14:44:26
Lokalizacja: Bielsko Biała
Województwo: Śląskie
Samochód: Frontera A 2.4i Long 1991-1995

Re: Remont 2.3D czy to jest opłacalne?

Postprzez emil1906 » 25 lis 2011 12:16:17

Dzięki za odpowiedzi.Poszukam jakiegoś dobrego serwisu i tam dam auto niech zrobią rozeznanie i potem będę myślał co dalej.
A powiedzcie mi jeszcze co uważacie o tych silnikach nie mają za mało mocy?Na sprawnym silniku 2.3 spalicie gumę?Bo w moim jest to nie realne.
Pozdrawiam
emil1906
Starszy Nowicjusz
Starszy Nowicjusz
 
Posty: 47
Dołączył(a): 31 maja 2010 17:15:07
Lokalizacja: Żywiec
Województwo: Śląskie
Samochód: Frontera A 2.3TD Long 1991-1995

Re: Remont 2.3D czy to jest opłacalne?

Postprzez POPO » 25 lis 2011 14:34:56

halooooo
frotka to auto w teren a nie do palenia gumy :killer:
do palenia gumy trzeba plaskate rwd :beer:
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie :)
ObrazekObrazekObrazek

" :)))))
....)))))

POPOfon - 733530005
POPO
Starszy Nałogowiec
Starszy Nałogowiec
 
Posty: 367
Dołączył(a): 08 gru 2008 14:44:26
Lokalizacja: Bielsko Biała
Województwo: Śląskie
Samochód: Frontera A 2.4i Long 1991-1995

Re: Remont 2.3D czy to jest opłacalne?

Postprzez jrzeuski » 25 lis 2011 15:14:57

POPO napisał(a):do palenia gumy trzeba plaskate rwd :beer:
E tam, FWD lepiej pali. Tylko trzeba zaciągnąć ręczny :roll:

PS. A Frotką też da się palić gumę tylko trzeba 3.2 mieć pod maską :D
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: Remont 2.3D czy to jest opłacalne?

Postprzez Ikis » 25 lis 2011 16:38:27

emil1906 napisał(a):A powiedzcie mi jeszcze co uważacie o tych silnikach nie mają za mało mocy?Na sprawnym silniku 2.3 spalicie gumę?Bo w moim jest to nie realne.
Pozdrawiam


palić gumę??? to nie bmw!

Mocy owszem może brakować np w górach, przy wyprzedzaniu itd ale ja mam manualne sprzęgi i tam gdzie nie dał bym rady podjechać na 1-e używam reduktora i po kłopocie... poza tym frajdą tego samochodu jest to że Ty jedziesz tam gdzie inni wleką się z obawy o podwozie lub nie wjadą wcale a palenie gum zostaw... no wiesz komu... Owszem, wolał bym mieć te 50 KM więcej ale i te 100 daje radę.
Ikis
Przesiadywacz
Przesiadywacz
 
Posty: 203
Dołączył(a): 07 cze 2009 07:40:43
Pochwały: 1
Województwo: Dolnośląskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1995-1998

Re: Remont 2.3D czy to jest opłacalne?

Postprzez Trzeci » 25 lis 2011 16:41:35

konie tu nie mają dużo do rzeczy ważne Nm.... 218 Nm przy 2000 obrotów.
Avatar użytkownika
Trzeci
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1479
Obrazki: 5
Dołączył(a): 05 paź 2010 17:40:44
Lokalizacja: Usa
Pochwały: 14
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Samochód: Frontera B 2.2i Sport 1998-2004

Re: Remont 2.3D czy to jest opłacalne?

Postprzez MISIEK1985 » 01 gru 2011 23:51:11

Ja robilem remont rok temu koszty ogromne same części + tulejowanie + gniazda 3127 zł robocizny nielicze bo sam robilem ale jak bym to zlecił to myśle żę 6 tyś trzeba położyć :offtopic:
MISIEK1985
 

Re: Remont 2.3D czy to jest opłacalne?

Postprzez Darek1234 » 18 gru 2011 19:37:42

Mam naimie Darek kupiłem frontere 2,3 silnik i niema mocy czytałem twoiom opinie co do remontu silnika sam maisterkuie pszy silnikach motocyklowych i njewiem czy brac sie za taki remint zaplecze mam lecz czy iest sens kupiłem gon ze wzglendu bo mam firme małom i taki samochut spełniał moie oczekiwania a pozatym wraz z synami iezdzimy sobie amatorsko na krosach czy naprawa ma sens
Darek1234
 

Re: Remont 2.3D czy to jest opłacalne?

Postprzez Trzeci » 18 gru 2011 20:54:53

Oż mordę sorki ale tyle byków to ja w jednym poście nie widziałem. Kolego pisz np. w Microsoft Office lub w czymś innym co poprawia samo błędy.
A co do meritum to jeżeli wyremontujesz ten silnik dobrze to i na 400000 Ci będzie służył.
Avatar użytkownika
Trzeci
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1479
Obrazki: 5
Dołączył(a): 05 paź 2010 17:40:44
Lokalizacja: Usa
Pochwały: 14
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Samochód: Frontera B 2.2i Sport 1998-2004

Re: Remont 2.3D czy to jest opłacalne?

Postprzez sh0rty » 19 gru 2011 09:01:50

polecam nowsze wersje firefoxa, który automatycznie sprawdza pisownie, bo to co napisałeś po prostu ciężko się czyta i ciężko to zrozumieć... co do remontów, to powiem tylko tyle, najpierw zbadać co jest walnięte, bo z tego co napisałeś nic nie wynika, później policzyć ile wyniosłoby wymienienie części które padły, a po wszystkim zastanowić się, czy nie lepiej zrobić przeszczepu... rozpiszesz sobie to na kartce papieru, zsumujesz, dodasz do tego czas na jedno i na drugie i będziesz miał odpowiedź...

+Trzeci, dzięki za oponki :)
AT 30" + lift prawie 2"
mówią, że off-road wciąga :]
Avatar użytkownika
sh0rty
Przesiadywacz
Przesiadywacz
 
Posty: 212
Obrazki: 0
Dołączył(a): 06 paź 2011 09:33:20
Lokalizacja: Skierniewice
Pochwały: 1
Województwo: Łódzkie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Remont 2.3D czy to jest opłacalne?

Postprzez Jedrek_G » 19 gru 2011 10:40:49

A poza tym - po co pisać dwa posty na ten sam temat
Jedrek_G
 


Powrót do 2.3 TD



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

cron