Witamy !



[2.2] DTI problem z odpalaniem

Re: (2.2 DTH ) Problem z odpaleniem.

Postprzez nocny_jastrząb » 01 gru 2011 23:01:41

maciar napisał(a):zaworki odcinające niekoniecznie zawsze są szczelne,masz pare opcji do sprawdzenia podstawa przewody nadmiaru co możesz zrobić,tzw trawersy uszczelki między wtryskami a łapkami paliwowymi no i uszczelniacz na pompie ale to lepiej zeby nie.Proponuje zmienic przewody nadmiaru,jak nic nie da to zaślepic przewód powrotu na pompie a nadmiar dać do butelki plastikowej gdzieś pod maską uczepić na tydzień,jak paliwo ciemne trawersy jak jasne (to, w butelce) to wszystko ok i 70% uszczelniacz pompa.Powodzenia w walce


kolego maciar jaki wpływ mają trawersy na brudne paliwo?
nocny_jastrząb
 

Re: (2.2 DTH ) Problem z odpaleniem.

Postprzez RudeBoy » 01 gru 2011 23:19:34

nocny_jastrząb napisał(a):kolego maciar jaki wpływ mają trawersy na brudne paliwo?


Pytanie nie do mnie ale Ci powiem...
No ma wpływ właśnie :( taka z dupy konstrukcja dti.
Jak te uszczelniacze/trawersy się wysrają to paliwo wracające z wtrysków miesza się z olejem.
Zdarza się też tak, że paliwo dostaje się do oleju w silniku.
Jak oleju przybywa i śmierdzi ropą to na 100% trawersy do roboty.
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: (2.2 DTH ) Problem z odpaleniem.

Postprzez maciar » 02 gru 2011 05:52:35

RudeBoy napisał(a):
nocny_jastrząb napisał(a):kolego maciar jaki wpływ mają trawersy na brudne paliwo?


Pytanie nie do mnie ale Ci powiem...
No ma wpływ właśnie :( taka z dupy konstrukcja dti.
Jak te uszczelniacze/trawersy się wysrają to paliwo wracające z wtrysków miesza się z olejem.
Zdarza się też tak, że paliwo dostaje się do oleju w silniku.
Jak oleju przybywa i śmierdzi ropą to na 100% trawersy do roboty.

Dopowiem tylko że jak puszczają trawersy to raczej nastawiać się trzeba na brudne paliwo,gdyż nadmiar z wtrysków w oplu jest podany w zasilanie pompy gdzie powstaje podciśnienie i dosysa olej z powietrzem.
tel. 504 035 487
Avatar użytkownika
maciar
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1281
Obrazki: 1
Dołączył(a): 16 mar 2008 20:15:33
Lokalizacja: Biała Podlaska
Pochwały: 16
Województwo: Lubelskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [2.2] DTI problem z odpalaniem

Postprzez mazi77 » 02 gru 2011 13:47:35

Witam .A czy zgremniałe przewody podciśnieniowe też mogą mieć wpływ na odpalenie z rana?,bo takowe posiadam. W ogóle sprawa się ma drugi raz. Tak samo wcześniej pół roku wstecz stałem pod górkę ,malo bylo paliwa w zbiorniku ale rezerwa nie świecila,próbuje odpalić -echo.Kumpel mówi na bank uszczelki na wtryskach ople tak mają.Wymienił spoko ,mówil że wyczyścił kolektor ssący,-kupa sadzy.Wszystko gra :) auto jezdzi do parę dni wstecz.Rano wstaje, auto ustawione pod górkę, malo paliwa (rezerwa nie świeci)odpalam -echo,-mówie świece- NIEE ,akumulator za słaby- NIEE,może elektrozawór też nie,kupilem nowy akumulator,- próba na samostarcie nic,na zapych załapał,godzina pózniej,-pali,4 godz pózniej ,-pali,rano NIEE znów nie pali.Pojechalem do chlopaków z serwisu,bo sam nie mam garażu z kanałem,powiedzieli że posprawdzali szczelność przewodów ,filter itp ,itd.mam czekać do rana.-Rano próba rozruchu ,-echo.Sory ale nie damy rady,pewnie to pompa do regeneracji.tak mi powiedzieli.nie sądzę że to znów te uszczelki po pól roku.-Doradzcie coś.A ha auto na malych obrotach kopci na niebiesko ,dodam gazu i już nie ,podczas jazdy to samo.Ale nie wiem czy to ma jakiś związek?
mazi77
 

Re: [2.2] DTI problem z odpalaniem

Postprzez nocny_jastrząb » 28 gru 2011 20:05:41

witam
tak jak wcześniej napisałem wymieniłem śrubę mocująca przewód powrotu (nadmiaru) z pompy paliwa (która ma w sobie zawór zwrotny). stawałem kilkukrotnie pod górkę a ostatnio przez 2 dni i silnik odpalił bez problemu. także ja znalazłem przyczynę dolegliwości :1: .
jak wcześniej odpisał mi maciar, że ten zaworek utrzymuje ciśnienie na pompie, to może w wyniku braku owego ciśnienia paliwo się cofało.
pozdrawiam 8;)

ps. z nowym rokiem zawsze sprawnych :gears: , podczas wyjazdów na :fishing: i innych bez :const: na drogach, cena na stacjach paliw żeby nie prowokowała :killer: , inni kierowcy żeby nie doprowadzali do :wsciekly: lub :cry2: a odwzajemniali się :>: , pamiętajmy na drodze o :bike: , oby nigdy nie trzeba było używać :hilift: a gps nie pokazywał :niewiem: drogi, każdy dzień, który miał być do :dupa: niech będzie :4lk: :4lk: :4lk: :4lk: , bez żadnych :glaszcze: i :stop1: .
pozdrawiam i do :hi: na trasie, w terenie lub :beer: .
nocny_jastrząb
 

Re: [2.2] DTI problem z odpalaniem

Postprzez jarmis71 » 08 sty 2012 18:44:01

Ja przy okazji wymiany mapy wtrysków sprawdziłem silnik pod kątem błędów i wyskoczył komunikat że jest problem z żarzeniem. Po niedzieli kupie świece i wymienię.
Avatar użytkownika
jarmis71
Starszy Nowicjusz
Starszy Nowicjusz
 
Posty: 37
Dołączył(a): 19 sie 2011 14:48:27
Lokalizacja: Dolnośląskie
Województwo: Dolnośląskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: [2.2] DTI problem z odpalaniem

Postprzez GRZEGORZ85 » 13 sty 2012 16:30:56

Panowie prosze o pomoc gdyz mam duży problem ze swoja frotka 2.2 dti . Jestescie fanami tego samochodu wiec moze komus przyjdzie coś do głowy . Jakiś czas temu oddalem frotke na montarz zaworka zwrotnego gdyz byl problem z odpalaniem przy minusowych temp ale odpalal po montarzu i jedzie probnej samochod zgasl i juz nie odpalil po tescie na kompie wyszla pompa wiec oddalem samochod do pompiarza ktory robil ja ze 3 tygodnie i nie zrobil wiec oddalem samochod do innego mechanika a pompe zregenerowalem w innej firmie dodam jeszce ze popmpe pompiarz tak zniszczyl iz musieli wymieniac sterownik itp gdyz poucinał w niej wszystkie kabelki . I teraz jest problem mechanik wyczyscil caky uklad paliwowy zamontowal regenerowana pompe ustawil rozrzad a samochod nie odpala????? i teraz co moze byc przyczyna tego sprawdzil cisnienie tez jest bo jeszcze bylo podejrzenie ze dostala glowica poniewarz jak go oddalem mechanikowi po odbiorze od pompiarza to stwierdzil zle ustawiony rozrzad i powiedzial ze jesli go krecili na przestawionym rozrzadzie to glowica mogla dostac!! ale jak sprawdzil cisnienie to jest wszystko ok jeszcze ma sprawdzi zawory czy chodza bo podobno jak zawor sie zamknie i skrzywi cos tam jakos to nazwal :-) to cisnienie tez bedzie . Komputer nic nie pokazuje zadnych bledow gdzie wczesniej wskazywal na pompe przed oddaniem do pierwszego pompiarza!!! swiece sprawdzone. Powiedzcie mi czy cos moze byc uszkodzone elektronicznie czy mozna uszkodzic jakos pierdole przez co frotka nie chce zagadac naet na plaku bo wsumie glowne rzeczy zostaty zrobione co moze byc zrobine ze nie chce zapalic ???? czy faktycznie mogla dostac glowica i trzeba ja rozebrac aby to stwierdzic ?? czy frotka ma jakies odcinki pawiwa lub cos w tym stylu ewentualnie jakies elektryczne pierdoly ktore maja wplyw na palenie.. Mechanik twierdzi ze tez samochod zostal odpowietrzony wiec co jeszcze moze byc ??? czy pompiarz mogl cos uszkodzic takiego ze nie mozna zajarac samochodu a jest to jakas pierdulka elektroniczna czy cos w tym rodzaju?? Prosze o pomoc bo juz ok miesiaca bez frotki ;-(!!!!!!!!

-- Dodano Pt 13 sty 2012 16:30:56 --

a wtryski terz zostaly sprawdzone i troszke leja ale podobno nie ma to wplywu na odpalanie lecz na ewentualna prace silnika dodam ze wczesniej zadnych problemow jesli chodzi o prace silnika znaczy przed zaworkiem nie mialem.
GRZEGORZ85
 

Re: [2.2] DTI problem z odpalaniem

Postprzez maciar » 13 sty 2012 19:29:03

Moje zdanie .Primo który rok auta po lifcie masz immmo w pompie.Jeśli stare auto powinno zagadać.Diagnoza ......komputer podłączany tylko do auta?Bosch posiada przystawkę i podłączamy komputer bezpośrednio pod pompe(nie wszystkie błędy są wyświetlane z poziomu OBD samochodu)











9
tel. 504 035 487
Avatar użytkownika
maciar
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1281
Obrazki: 1
Dołączył(a): 16 mar 2008 20:15:33
Lokalizacja: Biała Podlaska
Pochwały: 16
Województwo: Lubelskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [2.2] DTI problem z odpalaniem

Postprzez GRZEGORZ85 » 13 sty 2012 20:55:21

rocznik kolego 99 mechanik podpinal chyba tylko go normalnie nie pod pompe. A mozesz kolego ciut jasniej napisac jak dla laika mechanicznego co z tym podlaczaniem pod pompe myslisz ze pompa jest zle zregenerowana czy cos w tym stylu??
GRZEGORZ85
 

Re: [2.2] DTI problem z odpalaniem

Postprzez maciar » 14 sty 2012 10:26:05

Pompa vp to taki cudak że może błędy mieć tylko w swojej elektronice.Podpinasz się przez redukcję pomiędzy pompę a auto.Kolega miał tak że niebyło błędów a auto milczało.Pomogła regeneracja pompy.Zależy kto tą pompę naprawiał.Może być że jakaś partanina została zrobiona
tel. 504 035 487
Avatar użytkownika
maciar
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1281
Obrazki: 1
Dołączył(a): 16 mar 2008 20:15:33
Lokalizacja: Biała Podlaska
Pochwały: 16
Województwo: Lubelskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [2.2] DTI problem z odpalaniem

Postprzez GRZEGORZ85 » 14 sty 2012 18:37:39

oki chyba rozumniem ale czy jak podepnie sie kompa pod pompe czy wtety pokarze bledy w elektronice pompy??? bo jeszcze zastanawiam sie czy nie zabrac samochodu do elektronika aby sprawdzil immmobilajsery czy wszystko jest ok czy szczytuje kod itp tylko czy to ma sens ??? czy eletronik ma jakis inny koputer niz mechanik??? chodzi mi o to czy gdyby były bledy na elektronice typu wlasnie immo lub jakas inna glupota to jak mechanik mowil ze podpinal kompa to by mu one wyskoczyly czy wlasnie takie cos musi sprawdzic elektronik???

-- Dodano So 14 sty 2012 18:37:39 --

i czy ta redukcja o ktorej mowisz jest wbudowana na pompie i poprostu podpinasz kompa czy trzeba miec ta redukcje?? glupie pytanie ale chce to sensownie wytlumaczyc mechanikowi ???

Wielkie dzieki kolego za pomoc!.
GRZEGORZ85
 

Re: [2.2] DTI problem z odpalaniem

Postprzez maciar » 14 sty 2012 19:31:53

Adapter kontrolny psg 5
tel. 504 035 487
Avatar użytkownika
maciar
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1281
Obrazki: 1
Dołączył(a): 16 mar 2008 20:15:33
Lokalizacja: Biała Podlaska
Pochwały: 16
Województwo: Lubelskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [2.2] DTI problem z odpalaniem

Postprzez GRZEGORZ85 » 15 sty 2012 16:12:12

dzieki kolego za pomoc napisze jak cos mi sie wyjaśni. Pozdro
GRZEGORZ85
 

Re: [2.2] DTI problem z odpalaniem

Postprzez goliat877 » 25 sty 2012 20:40:29

Witam wszystkich jakis czas temu pisalem ze mam problem z odpalaniem i kopceniem mojej frontery B.
Problem juz znikna, zostaly wymienione swiece zarowe i przekaznik od podgrzewania swiec. problem dymienia i ciezkeigo odpalania wiazal sie tez z zaworem egr i kolektorem ssacym byl caly zabrudzony po wyczyszczeniu go i wymianie filtra powietrza samochod pali bez zarzutu i nie kopci. Pozdrawaim wszystkich i zycze rozwiazania swoich problemow i cieszenia sie jak najdlozej z samochodow :) :D
goliat877
 

Re: [2.2] DTI problem z odpalaniem

Postprzez Szyga » 25 lut 2012 08:41:45

goliat877 napisał(a):Witam wszystkich jakis czas temu pisalem ze mam problem z odpalaniem i kopceniem mojej frontery B.
Problem juz znikna, zostaly wymienione swiece zarowe i przekaznik od podgrzewania swiec. problem dymienia i ciezkeigo odpalania wiazal sie tez z zaworem egr i kolektorem ssacym byl caly zabrudzony po wyczyszczeniu go i wymianie filtra powietrza samochod pali bez zarzutu i nie kopci. Pozdrawaim wszystkich i zycze rozwiazania swoich problemow i cieszenia sie jak najdlozej z samochodow :) :D


Też miałem brudny kolektor i były problemy z odpalaniem , ale oprócz tego winny był sterownik podciśnienia . :stop1:
Pozdrawiam
J.
Szyga
 

Re: [2.2] DTI problem z odpalaniem

Postprzez maciar » 25 lut 2012 10:11:42

Szyga napisał(a):
goliat877 napisał(a):Witam wszystkich jakis czas temu pisalem ze mam problem z odpalaniem i kopceniem mojej frontery B.
Problem juz znikna, zostaly wymienione swiece zarowe i przekaznik od podgrzewania swiec. problem dymienia i ciezkeigo odpalania wiazal sie tez z zaworem egr i kolektorem ssacym byl caly zabrudzony po wyczyszczeniu go i wymianie filtra powietrza samochod pali bez zarzutu i nie kopci. Pozdrawaim wszystkich i zycze rozwiazania swoich problemow i cieszenia sie jak najdlozej z samochodow :) :D


Też miałem brudny kolektor i były problemy z odpalaniem , ale oprócz tego winny był sterownik podciśnienia . :stop1:
Pozdrawiam
J.

Jestem bardzo ciekawy odnośnie podciśnienia które to wpływało na rozruch silnika.Proszę rozwiń temat.
tel. 504 035 487
Avatar użytkownika
maciar
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1281
Obrazki: 1
Dołączył(a): 16 mar 2008 20:15:33
Lokalizacja: Biała Podlaska
Pochwały: 16
Województwo: Lubelskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [2.2] DTI problem z odpalaniem

Postprzez Szyga » 25 lut 2012 10:42:07

maciar napisał(a):
Szyga napisał(a):
goliat877 napisał(a):Witam wszystkich jakis czas temu pisalem ze mam problem z odpalaniem i kopceniem mojej frontery B.
Problem juz znikna, zostaly wymienione swiece zarowe i przekaznik od podgrzewania swiec. problem dymienia i ciezkeigo odpalania wiazal sie tez z zaworem egr i kolektorem ssacym byl caly zabrudzony po wyczyszczeniu go i wymianie filtra powietrza samochod pali bez zarzutu i nie kopci. Pozdrawaim wszystkich i zycze rozwiazania swoich problemow i cieszenia sie jak najdlozej z samochodow :) :D


Też miałem brudny kolektor i były problemy z odpalaniem , ale oprócz tego winny był sterownik podciśnienia . :stop1:
Pozdrawiam
J.

Jestem bardzo ciekawy odnośnie podciśnienia które to wpływało na rozruch silnika.Proszę rozwiń temat.

Co do podciśnienia to była usterka zwiazana z zapalaniem sie kontrolki silnika przy dodawaniu gazu, tak tylko wspomniałem przy okazji.
:D
Szyga
 

Re: [2.2] DTI problem z odpalaniem

Postprzez maciar » 26 lut 2012 07:01:11

Z twojego postu ktoś mógłby wydedukować iż problem w odpalaniu może znajdować się w podciśnieniu.Ty wiesz że check ci się zapalał ale forumowicze nie,potem któryś będzie grzebał w vacum bo mu silnik nie odpala.Pozdro miłego użytkowania
tel. 504 035 487
Avatar użytkownika
maciar
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1281
Obrazki: 1
Dołączył(a): 16 mar 2008 20:15:33
Lokalizacja: Biała Podlaska
Pochwały: 16
Województwo: Lubelskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [2.2] DTI problem z odpalaniem

Postprzez dez3rter » 27 lut 2012 17:52:58

Też mnie dopadła ta przypadłość no ale cóż taki urok frotki. Moja nie odpala po dłuższym postoju . Opada paliwo i trza je zassać rozrusznikiem 2-3min kręcenia. Świece sprawdziłem , sterownik też ok , wymieniłem wężyki nadmiarów i dalej :dupa: Gdzie dalej szukać ? Uszczelniacze wtrysków ?
dez3rter
 

Re: [2.2] DTI problem z odpalaniem

Postprzez Szyga » 27 lut 2012 19:10:46

dez3rter napisał(a):Też mnie dopadła ta przypadłość no ale cóż taki urok frotki. Moja nie odpala po dłuższym postoju . Opada paliwo i trza je zassać rozrusznikiem 2-3min kręcenia. Świece sprawdziłem , sterownik też ok , wymieniłem wężyki nadmiarów i dalej :dupa: Gdzie dalej szukać ? Uszczelniacze wtrysków ?

W zeszłym roku, po wymianie uszczelniaczy zaworów sprawa ustała aż do zeszłego tygodnia kiedy to mechanik uszczelniał silnik ( pocił sie gdzieś z tyłu i zawsze była plamka oleju rano) U mnie uszczelniacze zaworów były winne . :D
Szyga
 

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do 2.2 DTI



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości