Witamy !



[2.3] uszczelka pog głowicą

[2.3] uszczelka pog głowicą

Postprzez Dosia » 19 lut 2012 14:47:49

Witam wszystkich na forum.
Posiadam opla frontera 2.3 TD z 1992r. "Teoretycznie" moja frotka przeszła kapitalny remont , dlatego teoretycznie bo jak wcześniej jeździła tak teraz lipa. Po odpaleniu wkażnik temperatury jest w połowie ale silnik czuć że jest rozpalony. Płyn w zbiorniczku wyrównawczym podnosi się jak zluzuje korek to go wywala i są bąble powietrza, brak ogrzewania. płyn chłodzący ma barwę jakby szarawą ale nie widać żadnych oczek oleju. Przeprasza może za niezbyt fachowe określenia. Czy musi to być uszczelka pod głowica walnięta ( niby w warsztacie mieli ja wymienić bo planowali głowicę ) czy może jest jakiś " łagodniejszy" problem. Czy ktoś mógłby mnie poratować jakąś radą ? :(
Dosia
 

Re: 2.3 TD czyżby uszczelka

Postprzez jrzeuski » 19 lut 2012 15:46:45

Objawy wskazują na uszczelkę. A płyn nie zamarzł w czasie silnych mrozów? Bo wtedy to blok mógł pęknąć.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: 2.3 TD czyżby uszczelka

Postprzez Dosia » 19 lut 2012 15:54:31

Nic nie zamarzło . Był zalany płynem i stał w garażu ocieplanym.
Dosia
 

Re: 2.3 TD czyżby uszczelka

Postprzez Trzeci » 19 lut 2012 20:30:30

dziwne objawy bo przy padniętej uszczelce wskazówka by lądowała powyżej połowy. Co do braku ogrzewania to zapowietrzyła się nagrzewnica prowdopodobnie.
Avatar użytkownika
Trzeci
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1479
Obrazki: 5
Dołączył(a): 05 paź 2010 17:40:44
Lokalizacja: Usa
Pochwały: 14
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Samochód: Frontera B 2.2i Sport 1998-2004

Re: 2.3 TD czyżby uszczelka

Postprzez jrzeuski » 19 lut 2012 20:41:30

Trzeci napisał(a):Co do braku ogrzewania to zapowietrzyła się nagrzewnica prowdopodobnie.
No a dlaczego się zapowietrzyła?
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: 2.3 TD czyżby uszczelka

Postprzez Trzeci » 19 lut 2012 22:01:43

Objaw stałej temperatury przy uszkodzonej uszczelce jest nienormalny.
A co do nagrzewnicy w moim starym silniku była walnięta uszczelka a grzała "normalnie"
CO do odczucia że silnik jest rozpalony to wiatrak w 2,3 nie ma obudowy i po otwarciu maski zawsze czuć podmuch ciepła.

Ale konkludując i kończąc zbędne dyskusje to skoro jak piszesz robili Ci uszczelkę to zapewne to schrzanili . Jedz do warsztatu i niech robią to w ramach gwarancji.
Avatar użytkownika
Trzeci
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1479
Obrazki: 5
Dołączył(a): 05 paź 2010 17:40:44
Lokalizacja: Usa
Pochwały: 14
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Samochód: Frontera B 2.2i Sport 1998-2004

Re: 2.3 TD czyżby uszczelka

Postprzez Dosia » 20 lut 2012 10:44:47

Dziękuje za reakcjie. Niestety powrót do tego warsztatu jest niemożliwy. 6 miesięcy u nich stał i zabrałam go na lawecie. Znajomy znajomego był przejazdem i złożył ją dalej do kupy tzn głowica była złożona ( przez warsztat) ale nie podłączone były chłodnice, przewody , pompy, wtryski itd.
Z racji iż raz już zostałam nabita w butelkę bo dałam zaliczkę na poczet prac ( teraz próbuje ją odzyskać ) to chciałabym mieć chociaż znikome pojęcie co może się dziać. Odnośnie gorącego silnika - to pokrywa zaworów aż parzy. Wiem że nikt na odległość nie powie mi w 100% że to lub tamto napewno padło.
Chodzi mi o ewentualne wykluczenie rzeczy które mogę sama zrobić , a jak to nie pomoże tzn że to uszczelka. Czytałam sporo na temat objawów i u mnie ich wszystkich nie ma, poza bąbelkami w zbiorniczku wyrównawczym. Spaliny są czyste , oleju nie przybywa stąd moje wachanie. A może wystarczy dokręcić tą głowicę i odpowietrzyć nagrzewnicę ?
Dosia
 

Re: 2.3 TD czyżby uszczelka

Postprzez jrzeuski » 20 lut 2012 10:51:15

A pompa wody w ogóle działa? Może padła, płyn w głowicy się gotuje i parując zapowietrza układ a obiegu nie ma. Tylko, że to oznacza, że silnik został przegrzany i głowica będzie do roboty :glaszcze:
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: 2.3 TD czyżby uszczelka

Postprzez Dosia » 20 lut 2012 11:46:41

Pompa była wymieniana na nową. Działa bo jest obieg przez chłodnicę.
Dosia
 

Re: 2.3 TD czyżby uszczelka

Postprzez jrzeuski » 20 lut 2012 12:04:46

Skoro jest woda i jest obieg, to czemu silnik taki gorący? Po czym wnosisz, że jest obieg przez chłodnicę? Czy termostat jest sprawny? Wyjmij go i zobacz czy będzie lepiej.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: 2.3 TD czyżby uszczelka

Postprzez Dosia » 20 lut 2012 12:17:30

Tzn. po kolej . Chłodnica jest zimna , przewody robią się gorące i twarde , chłodnica robi się gorąca , po około minucie stygnie i tak w kółko. Myślisz że za późno się otwiera termostat ? No tak ale czy jak go wyjmę to silnik nie będzie za zimny ? Sprawdzałam termostat gotując go w garnku i otwierał się - jak go wyjęłam to się zamknął.
Jeszcze jedno ,przy długiej pracy silnika wydaje mi się że nie otwiera się termostat na chłodnicy oleju - bo jest cały czas zimny . Taki ma być czy tu jest problem ? :killer:

-- Dodano Pn 20 lut 2012 12:17:30 --

Sorry jest cały czas zimna chłodnica oleju.
Dosia
 

Re: 2.3 TD czyżby uszczelka

Postprzez jrzeuski » 20 lut 2012 12:36:50

Mimo wszystko nie jestem pewien czy jest obieg wody. Termostat może się otwierać od gorącej pary, której ciśnienie utwardza węże i chłodnica jedynie skrapla parę. Proponuję zdjąć wąż od chłodnicy z termostatu i patrzeć, co się będzie działo: czy zacznie z termostatu cieknąć para czy płyn. Zdjęty koniec węża unieś wysoko albo zagnij, żeby woda z chłodnicy się nim nie cofnęła (o ile w ogóle tam jest jeszcze jakaś woda).
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: 2.3 TD czyżby uszczelka

Postprzez Dosia » 20 lut 2012 12:51:40

Ok, zabieram się do pracy .

-- Dodano Pn 20 lut 2012 12:51:40 --

Zaraz , czy mam najpierw zdjąć przewód i odpalić zagrzać silnik czy - najpierw go odpalić , zagrzać i zdjąć przewód. Ale czy nie poparzy mnie para , nie żebym była taka delikatna.
Dosia
 

Re: 2.3 TD czyżby uszczelka

Postprzez jrzeuski » 20 lut 2012 13:52:06

Termostat ma otwór, więc płyn powinien przez niego przeciekać nawet, jak silnik jest wyłączony. Jak odpalisz, to pompa powinna wytworzyć obieg i powinno siknąć mocniej. Oczywiście jak się silnik zagrzeje i termostat się otworzy, to będzie potop. Ale to pod warunkiem, że na górze silnika jest w ogóle płyn a nie poduszka powietrzna ze spalin.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: 2.3 TD czyżby uszczelka

Postprzez Dosia » 22 lut 2012 10:41:19

Ok, zrobiłam jak mówiłeś. Zdjęłam przewód i od strony termostatu nic nie leci , ani powietrze ani płyn. Tak samo na zgaszonym jak i zapalonym silniku. Z tym że, nie czekałam aż mi się silnik zagrzeje . Nie wiem czy termostat ma otwór czy nie , ale przed termostatem odchodzi wężyk odpowietrzający do zbiorniczka wyrównawczego. A tam widać wyraźnie że wpada płyn z bąbelkami powierza.

-- Dodano Śr 22 lut 2012 10:41:19 --

Help jrzeuski , pomóż co dalej ?. :niewiem:
Dosia
 

Re: 2.3 TD czyżby uszczelka

Postprzez jrzeuski » 22 lut 2012 10:52:57

Jeśli jest obieg przez zbiorniczek to i przez silnik też. Czyli pompa OK. Ale tych bąbelków być nie powinno. Jedź na pomiar co to jest, bo jeśli spaliny (a w zasadzie to nie ma innej opcji), to silnik trzeba rozbierać i szukać dlaczego, ale najpewniej uszczelka pod głowicą.


Autor postu otrzymał pochwałę
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: 2.3 TD czyżby uszczelka

Postprzez Dosia » 22 lut 2012 11:36:13

Mam tylko jeszcze pytanie , odnośnie tej uszczelki . Bo głowice mi planowali , przynajmniej tak mi powiedzieli . Jak ją widziałam to była gładziutka i błyszcząca. Potem mieli założyć nowa uszczelkę , ale widocznie tego nie zrobili. Ale do celu, Czy muszę dawać jeszcze raz głowice do planowania czy wystarczy że wymienię uszczelkę. Nie jeździłam tym samochodem tyle co go odpalałam i sprawdzałam co się dzieje ?
Dosia
 

Re: 2.3 TD czyżby uszczelka

Postprzez Trzeci » 22 lut 2012 12:57:49

Jedź do dobrego mechanika, nie musi mieć super komputerów na warsztacie bo te silniki tego nie potrzebują. Nie szukaj warsztatu do wszystkiego tylko ktos kto robi remonty kapitalne silników .Niech zmierzy powierzchnię (płaszczyznowość) głowicy , jeżeli oki to trzeba dać nowe śruby i dokręcać spiralnie od środka nie jak w nowych silnikach po przekątnych. uszczelka też musi być dobrana do ilości szlifów bo za gruba spowoduje mikro spękania a za cienka nie będzie trzymać. . Niech też sprawdzi kompresje w cylindrach bo może trzeba tez będzie gniazda zaworowe poprawić i sprawdzić ich szczelność.
Avatar użytkownika
Trzeci
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1479
Obrazki: 5
Dołączył(a): 05 paź 2010 17:40:44
Lokalizacja: Usa
Pochwały: 14
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Samochód: Frontera B 2.2i Sport 1998-2004

Re: 2.3 TD czyżby uszczelka

Postprzez Dosia » 22 lut 2012 13:31:11

ŁOI , myślałam że to prostsze. Mam pecha do lokalnych warsztatów i trochę się ich boje . A w tej sytuacji nie chce nią za daleko jechać. Dzwoniłam do jednego u mnie w Nadarzynie . to powiedział że za rozłożenie , danie do sprawdzenia głowicy i ewentualne zamontowanie nowych uszczelek ( pod głowice i kolektory ). Koszt 1000 - 1200 bez kosztu materiałów , czyli uszczelek , śrub itd. Jak by się okazało, że coś trzeba przy głowicy robić, to koszt znacznie wzrasta. Takie są ceny , czy on jest wyjątkowo drogi ?
Dosia
 

Re: 2.3 TD czyżby uszczelka

Postprzez Trzeci » 22 lut 2012 14:26:27

jest wyjątkowo drogi
Avatar użytkownika
Trzeci
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1479
Obrazki: 5
Dołączył(a): 05 paź 2010 17:40:44
Lokalizacja: Usa
Pochwały: 14
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Samochód: Frontera B 2.2i Sport 1998-2004

Następna strona

Powrót do 2.3 TD



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości