Witamy !



Body lift

Dystanse, mocowania budy do ramy itp

Re: BODY LIFT

Postprzez JJKILLER » 28 lut 2012 10:19:56

bumer napisał(a):JJKILLER powiec gdzie dorabiałes zestawik i jakie były koszty?

Robota koleżeńska u mnie na zajezdni. Materiał to wał Cardana z tramwaju Swing (trudny do zdobycia ale miałem fart bo w jednym się ukręcił :) ). Koszt, zamontowanie koledze modemu 3G w laptopie. Poduszki wycinałem sam, z 5mm gumy. A śrubki są jeszcze w sklepie, ale będę dawał o twardości 12.9 bo to jednak będą sporo dłuższe więc wolę wytrzymalsze.
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Miód jest dla mięczaków , prawdziwi twardziele żują pszczoły
http://bynajmniej.pl/bynajmniej-to-nie-przynajmniej
Avatar użytkownika
JJKILLER
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4204
Obrazki: 13
Dołączył(a): 14 cze 2009 11:40:19
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 35
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: BODY LIFT

Postprzez jrzeuski » 28 lut 2012 10:24:15

A nic z oryginalnych poduszek nie da się wykorzystać? Bo ja planowałem dodać po prostu dystanse na dłuższych śrubach. Tak się nie da? :niewiem:
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: BODY LIFT

Postprzez brum » 28 lut 2012 10:36:24

Da się. Dajesz ertalon między gumy i jest ok.
Jacek ten wałek trochę ciężki wg mnie. I trochę zabawy ze zderzakami będziesz miał, tak samo z przewodami od chłodnicy itd
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: BODY LIFT

Postprzez JJKILLER » 28 lut 2012 11:01:39

Może i oryginalne poduszki da radę wykorzystać ale mają one 20 lat i nie wiem w jakim są stanie, wolę mieć nowe.
A co do przewodów to wiem że to nie będzie takie kolorowe :?
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Miód jest dla mięczaków , prawdziwi twardziele żują pszczoły
http://bynajmniej.pl/bynajmniej-to-nie-przynajmniej
Avatar użytkownika
JJKILLER
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4204
Obrazki: 13
Dołączył(a): 14 cze 2009 11:40:19
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 35
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: BODY LIFT

Postprzez RudeBoy » 28 lut 2012 13:32:52

a klime masz?
Bo z tym też jest spory problem :-|
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: BODY LIFT

Postprzez jrzeuski » 28 lut 2012 13:57:32

A co ma klima do tego? :niewiem:

Ostatnio u siebie oglądałem przedni pas i widzę, że nie powinno być większych problemów. Chłodnice (wody, oleju, klimy i powietrza) stoją na pasie i dzieli je od niego pasek gumy. Obudowa wiatraka visco trzyma się chłodnicy wody na zaczepach, ale zapas regulacji do bodyliftu nie wystarczy, wiec trzeba zmotać zaczep wydłużając go. Przewody wodne, olejowe, powietrzne, paliwowe są gumowe i powinny styknąć do 2". Rurki od klimy trzeba będzie trochę wygiąć, ale przy odpowiedniej dawce delikatności i rozsądnym wyborze miejsca też im nic nie będzie. To samo z przewodami hamulcowymi, może trzeba będzie zmienić im mocowania, jeśli nie sięgną do wahacza.

Trudno powiedzieć jak będzie z elektryką, bo pełno tego, ale raczej wszystko idzie po budzie. Na ramę schodzi chyba wiązka do gniazda przyczepy i do baku. Zapasy tam są.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: BODY LIFT

Postprzez RudeBoy » 28 lut 2012 14:25:31

No ma to, że sztywne węże od klimy trza przedłużyć... bo ich odpowiednie dogięcie może nie wystarczyć.

We wronglu trzeba było przedłużać węże od klimy i to było najdroższa rzecz w bodylifcie według zeznań znajomego.
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: BODY LIFT

Postprzez jrzeuski » 28 lut 2012 14:45:02

U mnie kompresor jest przykręcony na dole z tyłu silnika, pod pompą hamulcową. Odległości między kompresorem, skraplaczem i parownikiem są duże a rurki długie, więc jest potencjał do kombinacji z ich przebiegiem, żeby styknęły. W innych Frotach może być inaczej, zależy gdzie jest kompresor. Jeśli gdzieś z przodu, to faktycznie może być kłopot. Widziałem, gdzie jest kompresor w ZJ i faktycznie bez wymiany rurki do skraplacza ani rusz i dochodzi koszt nabicia klimy z powrotem.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: BODY LIFT

Postprzez kawaMX » 28 lut 2012 20:19:47

Ja u siebie przy 2'' nie miałem problemu z klimą , jedynie przedłużyłem przewód górny wyjściowy z chłodnicy i lewarki biegów ,bo zrobiły się mało wygodne. Co do wykorzystania starych poduszek to nie jest takie proste,bo mają w sobie tulejki i przy skręcaniu z podkładkami guma nie będzie pracować(spłaszczy się) ,bo podkładka oprze się o tulejkę. Najlepiej montować cały nowy zestaw plus gumy góra i dół ,by za twardo nie było.
Avatar użytkownika
kawaMX
Starszy Zaglądacz
Starszy Zaglądacz
 
Posty: 96
Dołączył(a): 13 paź 2009 12:42:04
Lokalizacja: wawa-ursus
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera A 2.2i Long 1995-1998

Re: BODY LIFT

Postprzez JJKILLER » 29 lut 2012 01:16:15

Panowie, nie mam klimy więc i nie mam problemu :D
Wąż od chłodnicy się przerobi, obudowę wiatraka się wyp...ierniczy ;)
Generalnie 2.4 są dosyć chłodne więc obudowa strumieniująca jest niepotrzebna. Zastanawiam się tylko nad poduszkami. Planowałem dać po jednej na górze, i razem z dystansem to będzie 60mm, jak dam drugą pod dystans to wyjdzie 65mm, czyli ponad 2,5". Co wtedy z drążkiem kierowniczym???
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Miód jest dla mięczaków , prawdziwi twardziele żują pszczoły
http://bynajmniej.pl/bynajmniej-to-nie-przynajmniej
Avatar użytkownika
JJKILLER
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4204
Obrazki: 13
Dołączył(a): 14 cze 2009 11:40:19
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 35
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: BODY LIFT

Postprzez RudeBoy » 29 lut 2012 01:21:23

z drążkiem czy z kolumną?
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: BODY LIFT

Postprzez jrzeuski » 29 lut 2012 08:34:53

Obadałem wczoraj temat klimy u siebie przy okazji wypruwania wiązki elektrycznej, która akurat tamtędy idzie i się okazuje, że węże od klimy mam elastyczne! :1: Oczywiście większość instalacji to rurki aluminiowe, ale akurat te, które idą do/od kompresora są gumowe (chyba) w jakimś parcianym oplocie i są sporo za długie.

Temat kolumny kierowniczej to faktycznie może być problem. O tym nie pomyślałem :oops: U mnie jest ona praktycznie prosto. Po lifcie byłaby zgięta w dół na krzyżaku. Regulacji wzdłużnej chyba nie ma, więc jak nie starczy to :dupa:

Mam pytanie: czy którąś poduszkę idzie prosto wyjąć? Czytaj: bez rozkręcania połowy auta, by dostać się do pozostałych poduszek i je poluzować. Potrzebuję na wzór do dopasowania dystansów lub zmotania całkowicie nowej, dłuższej. Nie chcę robić w ciemno a potem :shock: i :wsciekly: bo nie pasuje.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: BODY LIFT

Postprzez brum » 29 lut 2012 11:23:55

Bez problemu wykręcisz przednie za zderzakiem, i dwie tylne pod bagaznikiem, one są koło siebie. Tylko te tylnie(3szt na stronę) są z nakrętką wspawaną w podłogę, więc jak urwiesz to...
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: BODY LIFT

Postprzez JJKILLER » 29 lut 2012 11:46:10

brum napisał(a):Bez problemu wykręcisz przednie za zderzakiem, i dwie tylne pod bagaznikiem, one są koło siebie. Tylko te tylnie(3szt na stronę) są z nakrętką wspawaną w podłogę, więc jak urwiesz to...

Zdecydowanie łatwiejsze jest wydłubanie tych z przodu.

-- Dodano Wt, 3 kwi 2012, 02:39 --

Oglądałem BL u KawaMx i porównywałem ze swoim autkiem, i jedną poprawkę przy BL trzeba uwzględnić. Oryginalne poduchy mają w środku tulejki, które troszkę wystają poza obrys gumy od dołu, i od góry. W związku z tym wpadłem na pomysł aby zrobić to jak najbardziej zbliżone funkcjonalnością do oryginału, a mianowicie:
Dystans nawiercić wiertłem 12mm na głębokość 5mm, od góry i od dołu.
Tym dolnym nawierceniem postawić na oryginalnej poduszce (tak aby tulejka z oryginalnej poduszki weszła w poszerzony otwór, w dystansie).
W górne nawiercenie wsadzić 10mm długości rurkę/tulejkę, o świetle 10mm i średnicy 12mm, na tą wystającą tulejkę nasadzić gumową poduszkę, tak aby wystawała z gumy ok 1-2mm.
I dopiero na to stawiać budę.

tulejki.png
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Miód jest dla mięczaków , prawdziwi twardziele żują pszczoły
http://bynajmniej.pl/bynajmniej-to-nie-przynajmniej
Avatar użytkownika
JJKILLER
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4204
Obrazki: 13
Dołączył(a): 14 cze 2009 11:40:19
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 35
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: BODY LIFT

Postprzez jrzeuski » 22 cze 2012 10:28:08

Przymierzał się ktoś do bodylift 3"? Wyszło mi, że ze standardowego wałka 1m da radę wyciąć 12 dystansów po 3", więc czemu nie? :niewiem: Osłonę wiatraka chłodnicy i tak trzeba motać a węże raczej stykną. Co z lewarkami? Da się jeszcze zmieniać biegi bez przedłużania? Co jeszcze może być problemem: kable, kolumna kierownicza, wlew paliwa?

Jeśli nikt tego nie próbował, to pewnie zostanę pionierem. Najwyżej poskracam wałki do 2", jeśli trafię na rafy.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: BODY LIFT

Postprzez JJKILLER » 22 cze 2012 11:05:07

No to powiem Ci że jak przymierzałem swoje dystanse 55mm (2,16") to poza przewodami od chłodnicy, wężem od wlewu paliwa, konieczności przedłużenia lewarka od 4x4, i wygięcia lewarka od piegów lekko do przodu (2,4,R opierają się o ramkę) to wszystko jest ok, ale jak bym dał więcej to kolumna kierownicy chyba będzie już za krótka a lewarki będą miały zakres jak w Ikarusie, nie sprawdzałem przewodów elektrycznych, ale wydaje mi się że też może być problem.
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Miód jest dla mięczaków , prawdziwi twardziele żują pszczoły
http://bynajmniej.pl/bynajmniej-to-nie-przynajmniej
Avatar użytkownika
JJKILLER
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4204
Obrazki: 13
Dołączył(a): 14 cze 2009 11:40:19
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 35
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: BODY LIFT

Postprzez markus » 22 cze 2012 11:13:16

Gdzieś wyczytałem zanim zrobiłem u siebie BL, że bezpiecznie bez większych przeróbek, budę można dźwigać do 120mm!!
Wystarczy przewodów hamulcowych, przewodów chłodnicy, lewarków etc.
Ja nie przedłużałem lewarków i nie mam problemów ze zmianą biegów, jedynie tunel wiatraka znalazł nowy dom!!!
markus
 

Re: BODY LIFT

Postprzez jrzeuski » 22 cze 2012 11:34:25

markus napisał(a):Gdzieś wyczytałem zanim zrobiłem u siebie BL, że bezpiecznie bez większych przeróbek, budę można dźwigać do 120mm!!
Ale w sumie czy ekstra? :niewiem: Wieloklin na kolumnie kierowniczej ma aż tyle zapasu? :shock: Lewarek 4x4 to by się chyba schował w mieszkach :shock:

@JJKiller: jak przedłużyłeś lewarek? Tokarz czy udało się dokupić coś pasującego gwintem? Zauważyłem, że we Frotach przed liftem ramka lewarków jest nieco inna (ale otwór w budzie taki sam), więc może u mnie będzie pasować? :niewiem:

Zastanawiam się jak sprawdzić mój pomysł przed wykonaniem dystansów i kupnem śrub. Taki lift na sucho: odkręcić obecne poduszki i unieść budę na spodziewaną wysokość podkładając na ramę drewniane klocki. Dobry plan?
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: BODY LIFT

Postprzez markus » 22 cze 2012 11:40:55

Jacek w sumie można podobno tyle podnieść, bez przeróbek!!
A dlaczego chciałbyś taką przymiarkę zrobić?? nie rozumiem!!
markus
 

Re: BODY LIFT

Postprzez jrzeuski » 22 cze 2012 11:57:06

markus napisał(a):A dlaczego chciałbyś taką przymiarkę zrobić?? nie rozumiem!!
Żeby zobaczyć co trzeba kupić/przerobić/dorobić i potem tylko sprawnie wszystko zamontować.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Lift budy



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

cron