Witamy !



[B 2.2] Skoki temperatury silnika

[B 2.2] Skoki temperatury silnika

Postprzez mizsio » 05 maja 2008 11:09:52

Frontera 2.2 DTI, wskaznik temp. pokazuje stabilne 85 stopni, staje np. w korku i po jakims czasie zalacza sie wentylator i jest szybki skok temperatury do 100 stopni (ostatnia kreska przed czerwona) no i sobie spada powoli znowu do jakies 85, czy ten skok do stowki jest czyms normalnym?? bo jakos to dziwnie wyglada...
mizsio
 

Postprzez Marucha » 05 maja 2008 12:30:09

Zdaje się być czymś najnormalniejszym. nie wiem jak z silnikami diesla, ale 85 °C wydaje się być normalną temperaturą pracy. Jak stajesz, jest ciepło, sama pompa chłodzenia nie wystarcza - bo chłodnicy nic nie owiewa. Rośnie temperatura do pewnej wartości, po której przekroczeniu termostat uruchamia dodatkowe chłodzenie. To raczej najnormalniejsze we wszystklich urządzeniach chłodzonych jakimkolwiek medium. Jak Ci kiedyś nie zadziała to dodatkowe chłodzenie, to pozostaniesz w oparach pary płynu chłodzącego
Frotka B long z 1999 roku. 2,2 l + LPG
------------------------------------
WROCŁAW
GG 124835
Avatar użytkownika
Marucha
Bywalec
Bywalec
 
Posty: 130
Dołączył(a): 06 lip 2007 12:34:16
Lokalizacja: WROCŁAW
Województwo: Dolnośląskie
Samochód: Frontera B 2.2i Long 1998-2004

Postprzez mizsio » 05 maja 2008 12:57:44

no tak tylko chodzi mi o to ze ten skok temp. jest chwile PO zalaczeniu wentylatora
mizsio
 

Postprzez mizsio » 05 maja 2008 13:10:24

dobra moze pisze w sposob niejasny... wg mnie powinno to wygldac tak - silnik grzeje sie do momentu zalaczenia wentylatora. A u mnie jest tak - wskazowka na 85 stopniach, zalacza sie wentylator i juz po zalaczeniu wentylatora wskazowka leci (dosc zwawo) na 100, po jakiejs minucie wentylator staje i wskazowka opada. Nie wiem moze ople tak maja :)
Ostatnio edytowano 05 maja 2008 13:12:23 przez mizsio, łącznie edytowano 1 raz
mizsio
 

Postprzez Marucha » 05 maja 2008 13:10:38

To kwestia reakcji układu chłodzenia, no i zapewne zapotrzebowania na energię owego wentylatora. Takie zapotrzebowanie powoduje nieznaczne zwiekszenie obrotów silnika i wzrost jego temperatury pracy.
Frotka B long z 1999 roku. 2,2 l + LPG
------------------------------------
WROCŁAW
GG 124835
Avatar użytkownika
Marucha
Bywalec
Bywalec
 
Posty: 130
Dołączył(a): 06 lip 2007 12:34:16
Lokalizacja: WROCŁAW
Województwo: Dolnośląskie
Samochód: Frontera B 2.2i Long 1998-2004

Postprzez mizsio » 05 maja 2008 13:25:55

przyznam, ze ta sytuacja powoduje lekkie drzenie rak na kierownicy :) wogole autko ma tendencje do grzania sie przy niewielkich predkosciach... strach sie bac co bedzie w lecie
mizsio
 

Postprzez mirokez » 05 maja 2008 14:27:09

diesel podobno moze grzac sie nawet do 120" i nic mu sie nie dzieje
mirokez
 

Postprzez mizsio » 05 maja 2008 14:42:56

bylo by milo bo stowke zaliczam regularnie ;)
mizsio
 

Postprzez Elektro001 » 05 maja 2008 22:26:09

mizsio napisał(a): A u mnie jest tak - wskazowka na 85 stopniach, zalacza sie wentylator i juz po zalaczeniu wentylatora wskazowka leci (dosc zwawo) na 100, po jakiejs minucie wentylator staje i wskazowka opada. Nie wiem moze ople tak maja :)


Możesz mieć gdzieś słabą masę i w momencie załączenia wentylatora zmienia się rezystancja na czujniku temperatury. Zaobserwuj czy inne wskaźniki nie zachowują sie podobnie.
Elektro001
 

Postprzez mizsio » 06 maja 2008 07:58:39

inne wskazniki raczej ok, tylko temperatura troszke swiruje ale moze to faktycznie normalne...

fajnie by bylo gdyby sie odezwal ktos z 2.2 DTI czy ma podobnie
mizsio
 

Postprzez nightman » 06 maja 2008 16:37:23

a w jakim stanie termostacik?
Avatar użytkownika
nightman
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1392
Obrazki: 0
Dołączył(a): 21 mar 2008 15:54:28
Lokalizacja: SBI
Pochwały: 10
Województwo: Śląskie
Samochód: Mam kilka Frotek :)

Postprzez mizsio » 07 maja 2008 07:58:55

a kto go tam wie... :)
mizsio
 

Postprzez Balkandriver » 07 maja 2008 15:51:19

Najbardziej przychylałbym się do diagnozy Elektro 001. Takie zachowanie wskaźnika nie jest normalne. Silnik diesla jest bardzo stabilny temperaturowo i nie przejawia tendencji do skoków temperatury (chyba, że układ jest zapowietrzony). I również obciążenie go pracą wentylatora, klimy itp. nie spowoduje gwałtownego wzrostu temperatury (ba, w moim w ogóle nie powoduje wzrostu temperatury cieczy). I prawidłową temperaturą jest 85`C.

BALKANDRIVER
Frontera 2.8 TDi - Long Distance Voyager
http://www.fotolandia4x4.com -> relacje, zdjęcia, filmiki
http://chomikuj.pl/balkandriver -> Mój chomik (nie tylko) Wędrowniczek
Spieszmy się kochać szuter, bo tak szybko odchodzi.
Avatar użytkownika
Balkandriver
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 1669
Obrazki: 63
Dołączył(a): 07 lip 2007 18:11:13
Lokalizacja: Smokogród
Pochwały: 8
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera A 2.8TDI Long 1995-1996

Postprzez mizsio » 07 maja 2008 15:56:55

no wolal bym zeby Elektro mial racje bo w zasadzie to by oznaczalo ze jest bezpiecznie...
mizsio
 

Postprzez radkan3 » 07 maja 2008 19:09:16

witam
mam problem przy zmianie biegu z 1 na 2 przy obrotach 3000[skrzynia automat]auto dostaje turbulencji w raz z szarpnięciem na jakieś 2 sekundy,przy mocnym depnięciu-jezeli jezdzi sieeeeeee spokojnie to wszystko ok.

Nie bardzo w temacie
radkan3
 

Postprzez nightman » 07 maja 2008 19:14:57

Balkandriver napisał(a):Najbardziej przychylałbym się do diagnozy Elektro 001. Takie zachowanie wskaźnika nie jest normalne. Silnik diesla jest bardzo stabilny temperaturowo i nie przejawia tendencji do skoków temperatury (chyba, że układ jest zapowietrzony). I również obciążenie go pracą wentylatora, klimy itp. nie spowoduje gwałtownego wzrostu temperatury (ba, w moim w ogóle nie powoduje wzrostu temperatury cieczy). I prawidłową temperaturą jest 85`C.

BALKANDRIVER


to u mnie jest jakoś dziwacznie... im jest cieplej na zewnątrz tym temperatura silnika jest niższa :!: :?: ( przynajmnije na wskaźniku ) ale generalnie poniżej drugiej kreski nie spada... jednak w zimie więcej niż 80-90 stC też nie zobaczyłem
Avatar użytkownika
nightman
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1392
Obrazki: 0
Dołączył(a): 21 mar 2008 15:54:28
Lokalizacja: SBI
Pochwały: 10
Województwo: Śląskie
Samochód: Mam kilka Frotek :)

Postprzez mizsio » 18 maja 2008 21:17:24

ciag dalszy :) przyznam, ze powoli trace cierpliwosc... krotko po zakupie frotki poddal sie (jak sie pozniej okazalo) jeden z wezykow i wypryskal caly plyn chlodniczy do atmosfery... laweta, do warsztatu, jest ok

jakies dwa tygodnie i zaczyna sie lac z nagrzewnicy, plus atrakcje w postaci pary z nawiewow, porazka w ASO (chcialem w miare szybko to zalatwic ale okazalo sie ze nie sa w stanie sprowadzic nagrzewnicy i ogolnie maja to w dupie - dixi car w raszynie, polecam serdecznie - prosze oto panskie kluczyki, samochod juz wyprowadzony na plac, plus prosze uregulowac 60 PLN za 'diagnoze') no wiec do zaprzyjaznionego warsztatu, wymienili, jest ok

dzis dal ciala kolejny wezyk... na szczescie pryskal sobie radosnie spod plastkowej oslony 'ecotec' wiec tym razem obeszlo sie bez lawety, oslona weg, tasma powertape :) i do warsztatu, przy okazji moze uda sie okielznac te skoki temperatury do stowki...


z jakiego materialu sa te wezyki we fronterach ze tak padaja jeden po drugim? cieplo wspominam moj poprzedni samochod (hyundai accent) w ktorym maske otwieralem raz na pol roku... notabene rocznik ten sam
mizsio
 

Postprzez mizsio » 02 cze 2008 13:53:13

no i dalej... po wymianie wezykow, plukaniu ukladu juz wygladalo na to ze jest lepiej ale znowu zaczyna frota swirowac, tyle ze teraz objawy nieco inne... stoje w korku i nie grzeje sie ruszam i skok temp. do setki, przejade sie po hopach i grzanko, ostrzejszy zakret i tez zdarza sie grzanko, podejrzenie na termostat (nowy 390 PLN) albo pompe wody (nawet nie wiem jaki koszt) albo uszczelka pod glowica... slabo...

moze ktos zna jakis dobry warsztat w w-wie lub okolicach bo rece opadaja...
mizsio
 

Postprzez wojtekkk » 02 cze 2008 19:50:20

co to za kosmiczny termostat skoro kosztuje 390 zeta
wojtekkk
 

Postprzez brum » 02 cze 2008 22:09:37

A może poprostu kabelek się przetarł i robi czasami zwarcie, skoro przy ruszaniu i inych draganiach coś takiego się pojawia.
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Następna strona

Powrót do Układ chłodzenia i ogrzewania, klimatyzacja



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

cron