Witamy !



[A 2.0] Odmawia pracy na benzynie

[A 2.0] Odmawia pracy na benzynie

Postprzez thral666 » 04 sie 2012 19:34:14

Witam wszystkich.

Mam następujący problem z frotką.

Frota praktycznie w ogóle nie odpala na benzynie, raz na jakiś czas zagada ale i tak zgaśnie. Jak odpalę awaryjnie na LPG to wszystko jest super. Na gazie śmiga aż miło (instalacja 2 generacji). Po przełączeniu na benzynę silnik pracuje nie równo i przy gwałtownym wciśnięciu pedału gazu dławi się, szarpie, przerywa i raz na jakiś czas strzela w kolektor ssący. Jak dodaje gazu powoli i delikatnie to wkręca się na obroty aż do czerwonego bez problemu. Można ją tak trzymać na 5 lub 6 tys obrotów i nie dławi ale gwałtowny ruch pedału powoduje dławienie i objawy opisane wyżej. Pompa paliwa i filtr nowe miesiąc temu wymieniłem. Z wężyka wali paliwo aż miło czyli pompa sprawna. Przepływomierz i przepustnica czyszczone. Silnik krokowy też czyszczony.

Najlepsze jest to, że jak się jedzie na benzynie i delikatnie pedałem gazu operuje to auto się toczy.

Czy powodem tego może być uszkodzony czujnik położenia przepustnicy? Bo tylko to mi na myśl przychodzi.

Generalnie jeżdżę na LPG wiec mi nic nie przeszkadza ale benzyna czasami się przydaje jak gazu braknie.

Przeszukałem forum ale podobne problemy z tego co widziałem występowały też na gazie a u mnie nie.
thral666
 

Re: [A 2.0] 92r. Odmawia pracy na benzynie.

Postprzez brum » 04 sie 2012 20:34:00

U mnie po odłączeniu czujnika przepustnicy obroty rosną i trzyma wyższe, pewnie po to żeby jakoś jechać, ale to silnik 2.2. Więc sprawdź u siebie.

Objawy masz takie same jak ja, obstawiam regulator ciśnienia na listwie. niestety nowy to koszt 350zł, więc tylko używka lub cała listwa razem z wytryskami za 100.
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [A 2.0] 92r. Odmawia pracy na benzynie.

Postprzez JJKILLER » 04 sie 2012 21:19:10

http://allegro.pl/regulator-opel-vectra ... 22518.html
Można zaryzykować, a nuż będzie sprawny :roll:
Ale może najpierw pożycz od kogoś i sprawdź czy to na pewno przyczyna. A może wtryski zaszły mazutem i zamiast rozpylać to leją paliwem.
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Miód jest dla mięczaków , prawdziwi twardziele żują pszczoły
http://bynajmniej.pl/bynajmniej-to-nie-przynajmniej
Avatar użytkownika
JJKILLER
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4204
Obrazki: 13
Dołączył(a): 14 cze 2009 11:40:19
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 35
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [A 2.0] 92r. Odmawia pracy na benzynie.

Postprzez thral666 » 05 sie 2012 20:05:39

Właśnie nie mam blisko nikogo z frotą 2.0 i chętnego żeby ten czujnik przepustnicy przełożył na chwilę do mnie i sprawdził czy to na pewno to. Najlepsze jest to, że jak go odpinam od wtyczki to wolne obroty lepiej trzyma ale dalej tak samo się wkręca na obroty. Pytanie tylko skoro regulator ciśnienia to dlaczego jak dodaje powoli gazu to normalnie chodzi na benzynie? Tylko jak szybko się depnie to muli. A wtryski nie wiem możliwe, że brudne. Można je wypiąć i normalnie umyć?? W przepływomierzu jak myłem miałem pełno takiego szlamu jak by z gazu czy z czego może na wtryskach też coś się uzbierało.

A kontrolka awarii się nie zapala chyba, że całkowicie odpinam czujnik przepustnicy.

Pytanie czy jak się pod jakiegoś kompa podepnie to coś można tam odczytać??

I czy pomimo tego, że pompa podaje paliwo może być tak, że jest to przez nią? Sprawdzałem tylko czy jak wężyk rozpięty to czy paliwo leci. Dodam, że zaczęło się to od tego jak brakło mi benzyny w trasie. Nie zauważyłem, że na gaz się nie przełączył. Wyjechałem paliwo do zera więc dojechałem na stacje i zatankowałem 20l i od tego momentu zaczęły się cyrki z benzyną najpierw nie chciał się wkręcać na obroty a teraz nawet na niej nie odpali.
thral666
 

Re: [A 2.0] 92r. Odmawia pracy na benzynie.

Postprzez brum » 05 sie 2012 20:32:22

Wg mnie jeśli regulator padnie to nie trzyma ciśnienia na listwie i całe pompowane paliwo idzie z powrotem do baku. Jak dajesz powoli gazu to paliwa wystarcza, a jak nagle to dławi bo wtryski nie mają odp ciśnienia. U mnie jest identycznie, z tym że teraz odpala na max 2 sek i można sobie kręcić.

A jak wyjeździłem paliwo to mogłeś zatrzeć pompę.


Autor postu otrzymał pochwałę
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [A 2.0] 92r. Odmawia pracy na benzynie.

Postprzez JJKILLER » 05 sie 2012 21:26:16

brum napisał(a):Wg mnie...

Dokładnie...


Autor postu otrzymał pochwałę
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Miód jest dla mięczaków , prawdziwi twardziele żują pszczoły
http://bynajmniej.pl/bynajmniej-to-nie-przynajmniej
Avatar użytkownika
JJKILLER
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4204
Obrazki: 13
Dołączył(a): 14 cze 2009 11:40:19
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 35
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [A 2.0] 92r. Odmawia pracy na benzynie.

Postprzez thral666 » 06 sie 2012 07:26:48

brum napisał(a):Wg mnie jeśli regulator padnie to nie trzyma ciśnienia na listwie i całe pompowane paliwo idzie z powrotem do baku. Jak dajesz powoli gazu to paliwa wystarcza, a jak nagle to dławi bo wtryski nie mają odp ciśnienia. U mnie jest identycznie, z tym że teraz odpala na max 2 sek i można sobie kręcić.

A jak wyjeździłem paliwo to mogłeś zatrzeć pompę.



No za pierwszym razem też odpali na max 2 sek a potem lipa. Czyli trzeba będzie regulator wypiąć. Ciekawe czy da się to jakoś regenerować :D
thral666
 

Re: [A 2.0] 92r. Odmawia pracy na benzynie.

Postprzez brum » 06 sie 2012 07:58:48

Ja właśnie kupiłem od vectry i dzisiaj sprawdzę.
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [A 2.0] 92r. Odmawia pracy na benzynie.

Postprzez bart322 » 06 sie 2012 08:10:11

thral666 w razie czego mozesz do mnie podjechac i podmienic na chwile, jesli to nie za daleko ;)
Avatar użytkownika
bart322
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 1689
Obrazki: 10
Dołączył(a): 03 lip 2012 18:54:30
Lokalizacja: Kobielice
Pochwały: 7
Województwo: Śląskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [A 2.0] 92r. Odmawia pracy na benzynie.

Postprzez JJKILLER » 06 sie 2012 10:45:32

thral666 napisał(a):...Ciekawe czy da się to jakoś regenerować :D

Nie da. To jest hermetyczne, już próbowałem jak u mnie padł i :dupa:
Dziurka w membranie zrobiła się jakby ktoś agrafką przebił (membrana przerdzewiała bo w zbiorniku była woda i błoto)
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Miód jest dla mięczaków , prawdziwi twardziele żują pszczoły
http://bynajmniej.pl/bynajmniej-to-nie-przynajmniej
Avatar użytkownika
JJKILLER
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4204
Obrazki: 13
Dołączył(a): 14 cze 2009 11:40:19
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 35
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [A 2.0] 92r. Odmawia pracy na benzynie.

Postprzez brum » 06 sie 2012 11:50:12

poszukaj na necie od astry, vectry. koszt to ok 40zł. tylko trzeba wpisać np listwa astra lub vectra
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [A 2.0] 92r. Odmawia pracy na benzynie.

Postprzez laki » 06 sie 2012 14:02:51

parę dni temu przerabiałem podobny temat, było mało paliwa w baku i zaczęły się cyrki, wymieniłem pompę paliwa oczywiście nic nie pomogło, sprawdziłem ciśnienie na listwie i wszystko ok, więc pozostało wyjąć wtryski a tam :shock: muł, piach i kto wie co jeszcze więc wymyłem wtryski wymieniłem filtr paliwa ( mimo że nie był starszy jak 6 miesięcy ) poskładałem wszystko dolałem paliwa ale jak się można spodziewać wtryski po takiej dawce syfu oczywiście padły i lały paliwo jak z wiadra, więc jeszcze raz pod maskę, założyłem nowe używane i ok.
laki
 

Re: [A 2.0] 92r. Odmawia pracy na benzynie.

Postprzez thral666 » 06 sie 2012 14:24:44

JJKILLER napisał(a):
thral666 napisał(a):...Ciekawe czy da się to jakoś regenerować :D

Nie da. To jest hermetyczne, już próbowałem jak u mnie padł i :dupa:
Dziurka w membranie zrobiła się jakby ktoś agrafką przebił (membrana przerdzewiała bo w zbiorniku była woda i błoto)



A był taki efekt, że strzelał w kolektor dolotowy?? Tak myślałem, że jak za mało paliwa dostaje to będzie go mulić, a u mnie jak depnę w podlogę to obroty wachają się od 2 tys do 2,5 i co chwilę strzela bo jak się stoi koło maski to wali do układu dolotowego tak jak by miał za dużo tego paliwa. Dlatego pomyślałem o czujniku przepustnicy :) bo jak go odpinam to nic się nie dzieje dalej tak samo chodzi :) ale może dorwę kogoś z oplem i takim czujnikiem gdzieś koło Będzin to podmienię :D a potem się wezmę za regulator ciśnienia.

Jeszcze jedna rzecz mnie zastanawia. Dlaczego jak zacisnę wężyk od powrotu to nie chodzi lepiej. Skoro brakuje mi ciśnienia to normalne jest, że jak powrót zacisnę to ciśnienie wzrasta a tu nic dalej tak samo chodzi. Jak zdemontowałem listwę wtryskową i w nią dmucham to przez regulator powinien być jakiś przelot czy nie??

Diagnostyka podaje tylko kod 31 na zgaszonym czyli ogólnie spoko.
thral666
 

Re: [A 2.0] 92r. Odmawia pracy na benzynie.

Postprzez JJKILLER » 06 sie 2012 23:55:27

thral666 napisał(a):A był taki efekt, że strzelał w kolektor dolotowy?...

Strzelało w dolot i katalizator. Na strzały w dolot pomogła wymiana świec, przewodów WN i regulatora, na strzały w kata pomogła wymiana regulatora. Jak pisałem wcześniej miałem przerdzewiałą membranę i paliwo (w zasadzie to bardziej jego opary) dostawało się na przepustnicę, a ponieważ regulator się przez rdzę nie otwierał i nadmiaru ciśnienia nie upuszczał to wtryski waliły ile się dało paliwa, które nie spalało się całkiem w cylindrach i jego nadmiar dopalał się w wydechu (strzały)

thral666 napisał(a):Jeszcze jedna rzecz mnie zastanawia. Dlaczego jak zacisnę wężyk od powrotu to nie chodzi lepiej. Skoro brakuje mi ciśnienia to normalne jest, że jak powrót zacisnę to ciśnienie wzrasta a tu nic dalej tak samo chodzi.

Patrz wyżej.
thral666 napisał(a):Jak zdemontowałem listwę wtryskową i w nią dmucham to przez regulator powinien być jakiś przelot czy nie?

Regulator otwiera się przy przekroczeniu ciśnienia 3 bar (ok. 3Kg/cm² - przeciętny człowiek jest w stanie wytworzyć płucami ok 0.25 - 0.26 bar) więc dmuchaniem ustami nie jesteś w stanie go otworzyć, a jeśli udaje Ci się go "przedmuchać" to albo jest zje...ny, albo masz nadludzkie płuca.


Autor postu otrzymał pochwałę
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Miód jest dla mięczaków , prawdziwi twardziele żują pszczoły
http://bynajmniej.pl/bynajmniej-to-nie-przynajmniej
Avatar użytkownika
JJKILLER
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4204
Obrazki: 13
Dołączył(a): 14 cze 2009 11:40:19
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 35
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [A 2.0] 92r. Odmawia pracy na benzynie.

Postprzez thral666 » 07 sie 2012 16:19:02

Dzisiaj dorwałem w robocie manometr więc pierwsze co zrobiłem po powrocie z pracy to sprawdzenie ciśnienia na listwie i co się okazuje... :) 1bar ale co lepsze odpinam wężyk zasilający, wpinam manometr bezpośrednio do niego, żeby zobaczyć co pompa pokaże a tu się okazuje, że też 1bar bezpośrednio z pompy xD

W życiu bym się nie spodziewał, że nowa pompa po 3 miechach będzie dawać takie ciśnienie i na dodatek zawsze połowa baku jest. Tylko ostatnio jechałem długi odcinek trasy na benzynie i jej mi brakło. Zaraz zjazd na stacje dolałem 30l i od tego momentu coraz gorzej z autem. Przecież nie raz na tym świecie komuś braknie paliwa i żeby tak od razu pompa nawaliła. A na dodatek mam odcinanie pompy po przełączeniu na gaz więc ile ona chodziła kilka odpaleń?!?! :wsciekly:
A sprzedawca mówi, że gwarancja uwzględnia tylko wady fabryczne :-| i że od 6 lat nikt nie składał reklamacji na pompy. Jestem pierwszy :D :1:

Idę wyciągać to ustrojstwo, może jakiś wężyk w baku albo coś :)

Edit:
No i sprawdziło się :) To zaciskanie powrotu i brak jakiejkolwiek reakcji mnie bardzo męczyło. Paliwo w ogóle tamtędy nie leciało bo pękł wężyk łączący pompę paliwa z króćcem od całego zespołu pompy i wskaźnika paliwa. Stary i sparciały był bo cały w palcach pokruszyłem. Mam nadzieję, że jak go wymienię to wszystko będzie OK. Wychodzi na to, że wtedy co na trasie niby mi paliwa brakło to tak naprawdę zaczął pękać już ten wężyk bo do tankowałem a teraz się okazuje, że paliwa mam pełny zbiornik (oczywiście wskaźnik uszkodzony) xD

Dzięki wszystkim którzy obstawiali na ciśnienie w układzie paliwowym :P (mam nadzieje, że regulator jest sprawny )
thral666
 

Re: [A 2.0] 92r. Odmawia pracy na benzynie.

Postprzez brum » 07 sie 2012 18:02:35

Jak masz odcięcie pompy to wkrótce możesz mieć do wymiany wtryski.
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [A 2.0] 92r. Odmawia pracy na benzynie.

Postprzez thral666 » 07 sie 2012 18:14:47

brum napisał(a):Jak masz odcięcie pompy to wkrótce możesz mieć do wymiany wtryski.


A to co się może im stać?? Myślałem, że jak sobie pompa nie chodzi to lepiej :P Chodzi o chłodzenie??
thral666
 

Re: [A 2.0] 92r. Odmawia pracy na benzynie.

Postprzez brum » 07 sie 2012 19:15:30

Mogą się zapiec. W przewodach może się też osadzić syf z braku przepływu.
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [A 2.0] 92r. Odmawia pracy na benzynie.

Postprzez JJKILLER » 08 sie 2012 00:00:56

brum napisał(a):Mogą się zapiec. W przewodach może się też osadzić syf z braku przepływu.

W zasadzie może, ale jeśli odpala na benzynie to przez te kilka minut ciśnienie przepłucze listwę i wtryski.
Zalecał bym jeszcze po wypaleniu benzyny sprawdzić czy w zbiorniku się jakiś syf nie zebrał, u mnie z tym regulatorem jak zrobiłem porządek to od razu sprawdziłem dno zbiornika i... okazało się że mam 6L błota i wody na dnie zbiornika co bezpośrednio przełożyło się na żywotność wtrysków i regulatora ciśnienia. Wtryski też musiałem wtedy wymienić bo jeden umarł na amen a reszta lała jak z wiadra, na allegro znalazłem regenerowane w Niemczech, od Omegi po 50zł/szt. Śmigają jak złoto.
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Miód jest dla mięczaków , prawdziwi twardziele żują pszczoły
http://bynajmniej.pl/bynajmniej-to-nie-przynajmniej
Avatar użytkownika
JJKILLER
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4204
Obrazki: 13
Dołączył(a): 14 cze 2009 11:40:19
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 35
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [A 2.0] 92r. Odmawia pracy na benzynie.

Postprzez thral666 » 08 sie 2012 14:47:48

brum napisał(a):Mogą się zapiec. W przewodach może się też osadzić syf z braku przepływu.


A co do zapiekania ma przepływająca benzyna przez listwę wtryskową?? Przez wtryski i tak nie płynie przy włączonej pompie jak na gazie chodzi tylko przez samą listwę nad nimi :)

JJKILLER napisał(a):
Zalecał bym jeszcze po wypaleniu benzyny sprawdzić czy w zbiorniku się jakiś syf nie zebrał, u mnie z tym regulatorem jak zrobiłem porządek to od razu sprawdziłem dno zbiornika i... okazało się że mam 6L błota i wody na dnie zbiornika co bezpośrednio przełożyło się na żywotność wtrysków i regulatora ciśnienia. Wtryski też musiałem wtedy wymienić bo jeden umarł na amen a reszta lała jak z wiadra, na allegro znalazłem regenerowane w Niemczech, od Omegi po 50zł/szt. Śmigają jak złoto.


Zbiornik czyściłem jak zakładałem pompę. Faktycznie było pełno brudu w nim ale teraz spoko dno czyste. Filtr wymieniam regularnie i odpalany zawsze na benzynie. Jak się samochodu z LPG używa tak jak trzeba to nic się nie dzieje.

Jeszcze raz dzięki za nakierowanie mnie na problem z ciśnieniem paliwa :P


Edit: hehe xD pech to pech.

Jak by tego było mało poskładałem wszystko. Odpalam wszystko super auto chodzi jak trzeba na benzynie przez minute i znowu to samo...ręce mi opadły chodzę oglądam a tu pod autem kałuża benzyny. Urwał się wężyk przy filtrze xD. Chyba wymienię wężyki w całym układzie bo takie łatanie to nic dobrego nie wróży :P
thral666
 

Następna strona

Powrót do 2.0i



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości