Odgrzeję trochę temat i podzielę się spostrzeżeniami z montażu snorkela z Isuzu Rodeo odpowiednika Safari SS155HF, SS150HF do rocznika 12/01 "pasującego" do Opla Frontery B rok 99. W zestawie oferują nam snorkel, końcówkę na górę, rurę do połączenia z puszką filtra, opaski, śrubki, płytkę blaszaną do mocowania do słupka no i pseudo szablon. Zaczynamy.
Z uwagi, że załączony szablon jest do d...(safari jest na cały błotnik) zrobiłem własny. Potrzebowałem starych, miękkich gazet i kleju zrobionego z wody i mąki. Nasączałem gazety i układałem po stronie która miała przylegać do błotnika, aż uzyskałem szablon ze wszystkimi wygięciami. Nie należy dopuszczać do całkowitego wyschnięcia papieru bo się może lekko zwichrować. Po wyschnięciu przyciąłem tak jak czerwona linia na foto.
Na błotnik przylepiłem taśmę malarską w miejscach przewidywanych otworów. Spasowałem nowy szablon do błotnika oraz do słupka przy szybie pomagając sobie taśmą. Szablon pasował idealnie. Następnie zaznaczyłem miejsca wierceń. Odkleiłem szablon i do roboty.
Wywierciłem otwory po zaznaczonych liniach i przeciąłem szlifierką modelarską.
Ostre krawędzie wyszlifowałem i zabezpieczyłem przed korozją. Po przyłożeniu "pasujący" snorkel pasował mało idealnie. Nie pasował kąt rury przy słupku, zachodziła na szybę oraz nie otwór gdzie miał przechodzić przewód łączący snorkel i puszkę filtra był za nisko. Rury nie dało się wygiąć pod tak znacznym katem oraz był problem z zamontowaniem jej przy samym snorklu. W ruch poszła kątówka. Powiększyłem otwór wewnątrz mniej więcej jak przerywana linia na foto. Dało to więcej miejsca na przewód. Zniknął problem z mocowaniem przewodu do snorkela.
-- Dodano 20 mar 2012 22:28:56 --
Po przykręceniu tego ustrojstwa do błotnika widać jak to to pasuje ( zaznaczyłem strzałka na foto). Znowu szlifierka w ruch.
W miejscu gdzie kończy się słupek naciąłem rurę snorkela zostawiając nie ruszoną tylną ściankę. Pasowałem rurę do słupka podcinając szczelinę i uważałem aby nie zrobić za dużej. Nie próbowałem ale może by wystarczyło podgrzać lekko opalarką i wyginać rurę do słupka. ABS jest bardzo plastyczny po podgrzaniu. Może warto spróbować. Ja dysponowałem spawarką do tworzyw sztucznych. Podobno też można zrobić klej z wiórków ABS-u i rozpuszczalnika nitro lub acetonu.
Przecięcie pospawałem, wyszlifowałem i zamalowałem czarną farbą do metalu, aby zamaskować jaśniejsze miejsce po szlifowaniu.
Górna część snorkela była za długa. wyglądała jak komin fabryczny. Uciąłem około 4 cm rury. Odciętego kawałka nie należy wywalać. Może się przydać.
Następny dosyć poważny problem to połączenie załączonej w komplecie rury do opuszki filtra. Rura jest za sztywna, za krótka, oraz jej przekrój jest mniejszy od przekroju oryginalnego wejścia puszki filtra. Nie daje się nałożyć. Można coś zmotać ale mnie zależało na czasie. Wyciąłem z płaskiego kawałka ABS-u wieczko i zaślepiłem otwór wspawując wieczko do środka. Od wewnątrz dodatkowo uszczelniłem klejem do szyb samochodowych. Mały otworek odciekowy w puszce zaspawałem ABS-em.
cd. nastąpi