Witamy ! |
---|
|
margot307 napisał(a):Ale czy można na nich (BFG AT) jeździć zimą? (głębszy śnieg, lód itp.). one chyba na lato są tylko
- warunki zimowe - często nieodśnieżona droga wiejska, lód na asfalcie, błoto pośniegowe
Ale MT to nawet na mokrym asfalcie nie hamują. Od razu wpada się w poślizg przy próbie mocniejszego depnięcia. A zimą na śniegu to jest masakra. Ruszyć z 4 butów i zostawić wszystkich w tylnym lusterku to łatwizna, ale zatrzymać się już nie idzie. Pozostaje ucieczka na pobocze i wbicie się tam w zaspę. Ale ze skręcaniem też jest problem, parę razy mało nie skosiłem sygnalizatora na skrzyżowaniu. Pomaga dopiero przerzucenie na 2H i drift, żeby nadrzucić tył. Tylko, że to z kolei wywołuje panikę wśród jadących z naprzeciwka a i bez tego wpakować się w nich łatwo jak się nie opanuje poślizgu. To jest naprawdę wyższa szkoła jazdy, dla niewprawionych w jeździe tego typu autami zdecydowanie zimówki polecam. Mnie ta nauka kosztowała dotąd jedną latarnię i obitego Yarisa, utratę części zniżek w OC i wizytę na szrocie po części, których nie udało się wyklepać. I dalej zimą jeżdżę z duszą na ramieniu a najbliższej obawiam się szczególnie, bo most ze szperą założyłem, więc jeszcze trudniej będzie się skręcać (za to drifty lepsze będą ) Ale ja dużo po mieście nie jeżdżę, więc może uda się przetrzymać bezszkodowo. Drugiego zestawu opon nie kupię, bo wolę odkładać na nowe MT.cichy73 napisał(a):po prostu trzeba brać na takie warunki poprawkę. Na lód i błoto pośniegowe to i zimówki za mało.
margot307 napisał(a):...Do tej pory jeździliśmy osobówkami, Frota jest naszym pierwszym autem terenowym. Czy zatem lepiej kupić osobne gumy na lato i na zimę?
Na żadnej terenówce nie da się oszczędzić względem płaszczaka. Droższa jest tak eksploatacja jak i naprawy. Ale wynagradza to innymi cechami, które ujawniają się po zjechaniu z asfaltu albo przy kolizji. W kwestii opon to wygląda tak, że jedna potrafi kosztować tyle, co komplet do osobówki. Ale to pewnie już wiesz skoro szukasz opon uniwersalnychmargot307 napisał(a):Myśleliśmy, że na gumach do Froty trochę zaoszczędzimy
ABS zawsze jest zdania, że nie chcesz się szybko zatrzymać. Od tego on jest, żeby utrudniać hamowaniebloodsuckin napisał(a):szybko zahamować, a Twój ABS jest innego zdania
margot307 napisał(a):Czyli Pirelli Scorpion ATR i Goodyear Wrangler Hp ALL Weather nie są dobrą propozycją?
@cichy73
Brałam też pod uwagę Toyo Open Country AT, jakbyś mógł napisz coś więcej o ich zachowaniu w warunkach zimowych i przy mokrej nawierzchni.
Do tej pory jeździliśmy osobówkami, Frota jest naszym pierwszym autem terenowym. Czy zatem lepiej kupić osobne gumy na lato i na zimę?
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości