Witamy !



[2.2]Pompa wtryskowa

[2.2]Pompa wtryskowa

Postprzez Carlos » 10 kwi 2008 14:14:52

mam problem

silnik 2.2 DTI 2000r

Auto nie wykazywało żadnych usterek, parkuję pod blokiem, 2 dni później wsiadam i ... nie odpala, rozrusznik działa. Odkręciłem przewody podające paliwo na wryski - sucho. Oddałem auto do naprawy, mechanik zawiózł pompę wtryskową do specjalnego serwisu zajmującego się tylko naprawą pomp. Auto odebrałem, wszystko działa jak należy. Jeźdiłem kilka dni. Po około tygodniu od odebrania auta wsiadam rano i ... nie odpala :evil: Nie było poprzedniego dnia żadnych oznak czegokolwiek, auto zwyczajnie stało sobie na parkingu.

Jest to dla mnie bardzo dziwne, czy ktoś z Was spotkał się kiedyś z taką usterką? co to może być? gdzie szukać przyczyny? wymienić pompę - to dość droga sprawa, czy może to jakiś układ sterowania tą pompą?
Carlos
 

Postprzez nightman » 10 kwi 2008 15:22:19

z tego co pamiętam - tyle że z innego diesla - problemy z pompą wychodziły raczej na ciepłym silniku niż na zimnym.
Avatar użytkownika
nightman
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1392
Obrazki: 0
Dołączył(a): 21 mar 2008 15:54:28
Lokalizacja: SBI
Pochwały: 10
Województwo: Śląskie
Samochód: Mam kilka Frotek :)

Postprzez Elektro001 » 10 kwi 2008 20:39:37

Kwestią jest jak zakład naprawiający pompę podszedł do tematu. Oplowskie silniki diesla typu 2,0 czy 2,2 DTI mają pompę VE, w której często i gęsto padają sterowniki. Zakład naprawiający taką pompę powinien zczytać błędy ze sterownika pompy, wymienić wadliwe elementy i obligatoryjnie założyć nowy zaprogramowany sterownik. Tylko wtedy jest pewność, że pompa nie zrobi nam w krótkim odstępie czasu psikusa. A jeśi chodzi o objawy to prawie zawsze ich nie ma. Kolega podjeżdżał pod krawężnik i auto mu się "zdusiło" - auta już nie odpalił. Kolejna kwestia to koszt naprawy takiej pompy - solidnie zrobiona pompa to minimalny koszt 1200 PLN (no chyba że ktoś ma duże zniżki w takich zakładach). Na koszt skłda się wymiana wszystkich uszczelek i simeringów, nowy sterownik, programowanie i ustawienie na stole probierczym.
Elektro001
 

Postprzez konik » 11 kwi 2008 08:53:36

Witam
Ja miałem podobny problem w swoim udi A6 2,5 TDI kiedy auto nie chciało odpalić wystarczyło zdjąć na 5 sek klemę po jej założeniu odpalał jak nowy usterka występowała nieregularnie czasem 2 razy dziennie a czasem raz na miesiąc komputer diagnostyczny pokazywał błąd brak komunikacji pomiędzy pompą wtryskową a komputerem sterującym po wymianie sterownika w pompie problem zniknął. Sprawdz czy w pamięci komputera są jakieś błędy i czy odłączenie akumulatora coś zmienia
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
konik
Podszyszkownik
Podszyszkownik
 
Posty: 1161
Obrazki: 3
Dołączył(a): 15 lut 2008 22:06:24
Lokalizacja: Starogard Gdański
Pochwały: 5
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995

Postprzez Carlos » 02 cze 2008 13:08:29

mijają 2 miesiące, a ja nadal walczę z usterką

podjechałem do innego mechanika, dla którego zagadka nie była trudna, okazało sie, że poprzedni koleś wcale tej pompy nie wyjmował i jej nie naprawiał :shock: :shock: :shock: a ja wydałem kasę w sumie nie wiem na co :evil: diagnoza - uszkodzona płytka sterownika (brak komunikacji z fabrycznym immobilajzerem). Problem jednak jest z ceną naprawy, on się tym nie zajmuje bo to musi zrobić wyspecjalizowany zakład. Twierdzi, że pompę trzeba rozebrać i wymienić wadliwy układ. Koszt tej usługi to 3 tys zł :shock: :shock: + dla niego za wyjęcie pompy.

Czy tego nie da się zrobić taniej? :x
Czy ktoś z Was dokonywał już takiej naprawy, a jeśli tak to za ile?
Carlos
 

Postprzez jack 2.2 dti » 02 cze 2008 15:23:31

Jeżeli jest brak komunikacji to należy wymienić sam sterownik na pompie. U siebie to robiłem i nie potrzeba wyciągać pompy ani jej rozbierac . Sprawdź dokładnie wtyk do sterownika na pompie. Te pompy naprawia serwis Boscha w krotoszynie
Opel Frontera B sport 2.2 DTI
Obrazek

"Nie walczę na rozum z kimś kto jest nie uzbrojony"
Avatar użytkownika
jack 2.2 dti
Młodszy Guru
Młodszy Guru
 
Posty: 737
Dołączył(a): 07 kwi 2008 09:26:37
Lokalizacja: Poznań
Pochwały: 2
Samochód: Frontera B 2.2DTI Sport 1998-2004

Postprzez jack 2.2 dti » 02 cze 2008 15:24:24

jeżeli wymienisz sterownik to musisz go zakodować
Opel Frontera B sport 2.2 DTI
Obrazek

"Nie walczę na rozum z kimś kto jest nie uzbrojony"
Avatar użytkownika
jack 2.2 dti
Młodszy Guru
Młodszy Guru
 
Posty: 737
Dołączył(a): 07 kwi 2008 09:26:37
Lokalizacja: Poznań
Pochwały: 2
Samochód: Frontera B 2.2DTI Sport 1998-2004

Postprzez Carlos » 02 cze 2008 20:18:49

w serwisie Boscha w Bydgoszczy twierdzą, podobnie jak mechanik, że nie da się wymienić sterownika bez rozbierania pompy, gdyż z niego wychodzą 2 czujniki których bez rozłożnie pompy nie da się zamontować
Carlos
 

Postprzez Elektro001 » 02 cze 2008 22:17:08

Zgadza się - sterownika pompy nie da się wymienić bez rozebrania pompy i wymiany przy okazji czujnika położenia wałka pompy i przestawiacza kąta wtrysku oraz wszystkich uszczelek i uszczelniaczy. Koszt naprawy też w normie. Większość posiadaczy opli z silnikami 1,7 DTL, 2.0 DTI, 2.2 DTI miało lub będzie miało podobny problem. Najgorsze jest to, że nie można tego przewidzieć i może się to stać w każdej chwili.
Elektro001
 

Postprzez jack 2.2 dti » 04 cze 2008 09:26:50

Tak zgadza się w/g technologi naprawczej Boscha trzeba rozbierać pompę(brak możliwości rozłączenia zaworu regulującego dawką paliw) ale w/g technologi tańszej można to zrobić ( tak jak już pisałem sam to przerabiałem w swoim autku). Ja kupiłem frotkę z uszkodzonym silnikiem i dodatkowo kupiłem drugi silnik z drugą pompą, żeby móc odpalić musiałem przełożyć steownik na pompie i tak też zrobiłem. Czujnik obrotów pompy Halla można odkęcić oraz zawór regulacji kąta wtrysku też zawór dawki trzeba przeciąć przewody i polutować.Pozdrawiam Jack
Opel Frontera B sport 2.2 DTI
Obrazek

"Nie walczę na rozum z kimś kto jest nie uzbrojony"
Avatar użytkownika
jack 2.2 dti
Młodszy Guru
Młodszy Guru
 
Posty: 737
Dołączył(a): 07 kwi 2008 09:26:37
Lokalizacja: Poznań
Pochwały: 2
Samochód: Frontera B 2.2DTI Sport 1998-2004

Postprzez Carlos » 04 cze 2008 10:41:49

zaholowałem dziś frotę do serwisu boscha, koszta łączne 3,1k :?

jak ta wymiana nic nie da to tylko się ciąć :(
Carlos
 

Postprzez jack 2.2 dti » 04 cze 2008 10:59:35

Tak będzie chyba najlepiej szczególnie jak nie masz doświadczenia. Rada na przyszłość ( także dla wszystkich innych użytkowników silników 2.2 dti) sterowniki na pompie siadają jak zostaną przegrzane tzn. starać się tankować jeszcze zanim zaświeci się kontrolka rezerwy paliwa ( sterownik jest chłodzony paliwem) sama pompa może się też uszkodzić mechanicznie a na to ma wpływ jakość paliwa ( nie tankować byle czego). Poza tym silniki te nawet mogą kręcić do 500 tyś km. Pozdrawiam Jack
PS No i jeszcze jeżeli jest problem z rozruchem może to być spowodowane nieszczelnością układu powrotu paliwa
Opel Frontera B sport 2.2 DTI
Obrazek

"Nie walczę na rozum z kimś kto jest nie uzbrojony"
Avatar użytkownika
jack 2.2 dti
Młodszy Guru
Młodszy Guru
 
Posty: 737
Dołączył(a): 07 kwi 2008 09:26:37
Lokalizacja: Poznań
Pochwały: 2
Samochód: Frontera B 2.2DTI Sport 1998-2004

Postprzez Carlos » 04 cze 2008 15:49:51

pompa rozebrana, wytarty tłoczek i uszkodzony korpus ... koszt łączny 4,7k :?

znalazłem na allegro pompę po przeglądzie z nowym sterownikiem w cenie 2,3k jeśli oddam starą, to chyba jedyne rozsądne wyjście w takiej sytuacji, Naprawa zamknie się w 3k.
http://www.allegro.pl/show_item.php?item=373757360

miałem nadzieje w ostatniej chwili dołączyć na zlocik, ale z taką dziurą w kieszeni daleko nie zajadę :(
Carlos
 

Postprzez mizsio » 04 cze 2008 16:08:03

zaje...iscie, poczulem sie jakbym siedzial na bombie zegarowej :) cos widze ze relatywna mulowatosc froty z X22DTH to nie jest najwiekszy problem...
mizsio
 

Postprzez mizsio » 10 cze 2008 11:15:14

http://www.bluechipdiesel.com/VP44INFO.html

ciekawe czy to by we frocie X22DTH robilo...
odpwiedz z warsztaciku - No we don't have 4 cylinder VP44s here in this country! Thanks for the inquiry, Chip Fisher

tak czy owak interesujace stronki nt. tej pompy
mizsio
 


Powrót do 2.2 DTI



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

cron