Witam Piszę ponieważ mój znajomy miał taki sam problem (kopcenie) Wymienił turbinę na nową, wyczyścił wszystko itd problem zniknął. Jednak znalazł następny a mianowicie skruszałe przewody od vacum pompy. Zabrał się za wymianę i pojawił się problem co gdzie idzie. Ja osobiście tego nie widziałem. Podobno jest tak że od pompy idzie główny przewód podciśnienia do (listwy) przy której się rozdziela na więcej przewodów. Prosił mnie żebym napisał o tym gdzieś w internecie, ponieważ on sam nie zna się na "tym" . Ma 67 lat a frota to jego auto życia. Więc jeśli ktoś mógłby podrzucić schemat podłączenia tych wszystkich przewodów to bylibyśmy bardzo wdzięczni. Silnik 2.8 TDI , 1996r .
Nie wiem na ile to pomoże ale nic więcej nie mam http://www.fronteraowners.co.uk/forums/ ... 21&t=32950 Opisują tam połączenie wężyków podciśnienia po wywaleniu EGR'ów. Myślę, że język tez nie będzie problemem, skoro kolega nie mieszka w Polsce. Pozdrawiam