Witamy !



[A] Dziwne wibracje i cwierkanie przy 4x4

[A] Dziwne wibracje i cwierkanie przy 4x4

Postprzez krzysiek2620 » 20 lut 2013 21:03:46

Witam,wymieniłem sprzęgi z manuali na ręczne,ulga tyrkotania nie ma i problemów.Wymian sprzegiełek udała się szybko,pierwsza udana zapięcie i ogień po śniegu,po jakimś czasie od wymiany,zaczynają się dziać jakieś cyrki, jadąc na zapiętych sprzęgach przy 40,60 na godz powstaje wibracja przodu i jakieś cwierkanie,czy miał ktoś takie objawy jak ja???Dodam że słychać lewy przegub jak skręci się koła do oporu,czy to może być przyczyna?A sprzęgi to AVM cena 556zł
krzysiek2620
 

Re: Dziwne wibracje i cwierkanie przy

Postprzez Ikis » 21 lut 2013 06:59:23

Sprawdź stan przedniego wału:
Krzyzaki i wieloklin
Ikis
Przesiadywacz
Przesiadywacz
 
Posty: 203
Dołączył(a): 07 cze 2009 07:40:43
Pochwały: 1
Województwo: Dolnośląskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1995-1998

Re: Dziwne wibracje i cwierkanie przy

Postprzez Ironcruz » 21 lut 2013 11:20:21

wieloklin sprawdzisz łapiąc za zamontowany wał i ruszając nim góra-dół; jak będą luzy to regeneracja.
Podpis.
Avatar użytkownika
Ironcruz
Maniak
Maniak
 
Posty: 459
Obrazki: 15
Dołączył(a): 30 sie 2007 18:55:30
Lokalizacja: okolice poznania
Pochwały: 2
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Dziwne wibracje i cwierkanie przy

Postprzez jrzeuski » 21 lut 2013 11:25:41

Jaka regeneracja? :shock: Toż za tę cenę kilka używanych wałów kupi w dobrym stanie.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: Dziwne wibracje i cwierkanie przy

Postprzez nightman » 21 lut 2013 11:29:32

Ironcruz napisał(a):wieloklin sprawdzisz łapiąc za zamontowany wał i ruszając nim góra-dół; jak będą luzy to regeneracja.


jrzeuski ma rację...Regeneracja od 600 w górę, używka 40-50 w górę :) ( i w używkach spory wybór jest )
Avatar użytkownika
nightman
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1392
Obrazki: 0
Dołączył(a): 21 mar 2008 15:54:28
Lokalizacja: SBI
Pochwały: 10
Województwo: Śląskie
Samochód: Mam kilka Frotek :)

Re: Dziwne wibracje i cwierkanie przy

Postprzez jrzeuski » 21 lut 2013 11:42:47

nightman napisał(a):( i w używkach spory wybór jest )
Bo to się rzadko psuje. Mało kto intensywnie katuje przedni napęd a jak już to najczęściej padają krzyżaki a nie wieloklin. Ja ukręciłem jeden, ale to dlatego, że była zsunięta uszczelka a ja często Frotę w terenie katuję i woda z błotem dostała się do środka powodując korozję. Przy szosowym użytkowaniu przedni wał przeżywa Frotę.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: Dziwne wibracje i cwierkanie przy

Postprzez nightman » 21 lut 2013 12:04:16

jrzeuski napisał(a):Bo to się rzadko psuje. Mało kto intensywnie katuje przedni napęd a jak już to najczęściej padają krzyżaki a nie wieloklin.

Racyja panie racyja... niemniej jednak mój padł tylko z tego powodu, że na początku jeździłem do mechana i sku..:wsciekly: twierdził że wszystkie kalamitki zawsze smarował... Jak się później okazało herr adolf też tego nie pilnował i było bardziej sucho niż na saharze. Kilka konkretnych wypadzików na 4 koła liczonych i... luzu w interesie mamy aż nadto, Swoją drogą.... jakim cudem ma to luz +/- 8mm to sam uwierzyć nie mogę. Tak czy owak od tego czasu stosuje proste równanie ( mechanik = samo zło = fura zbędzie wydanych $$$ )
Avatar użytkownika
nightman
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1392
Obrazki: 0
Dołączył(a): 21 mar 2008 15:54:28
Lokalizacja: SBI
Pochwały: 10
Województwo: Śląskie
Samochód: Mam kilka Frotek :)

Re: Dziwne wibracje i cwierkanie przy

Postprzez jrzeuski » 21 lut 2013 12:11:57

nightman napisał(a):Swoją drogą.... jakim cudem ma to luz +/- 8mm to sam uwierzyć nie mogę./quote]U mnie dochodził do 2cm jak zaczął przeskakiwać. Jechać powyzej 40km/h się nie dało z zapiętym przodem bo wał prawie w podłogę walił ;-) Ucichło dopiero jak się ukręcił i przestał w ogóle przenosić napęd.
Tak czy owak od tego czasu stosuje proste równanie ( mechanik = samo zło = fura zbędzie wydanych $$$ )
Żadna nowina. A nienasmarowanie takich elementów to idealny sposób na zapewnienie sobie kolejnej roboty bez ryzyka podejrzenia czyja to sprawka, bo przecież nie padnie od razu za bramą warsztatu tylko po paru tygodniach/miesiącach.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: Dziwne wibracje i cwierkanie przy

Postprzez piciu_pc » 21 lut 2013 14:59:18

obluzowany pierścień zabezpieczający przy montażu za mocno rozgięty
Avatar użytkownika
piciu_pc
Zaglądacz
Zaglądacz
 
Posty: 70
Obrazki: 1
Dołączył(a): 04 sty 2010 08:37:37
Lokalizacja: zgorzelec
Województwo: Dolnośląskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995

Re: Dziwne wibracje i cwierkanie przy

Postprzez krzysiek2620 » 21 lut 2013 19:57:10

Koledzy dzieki za odpowiedzi,sprawdze jutro lub w sobotę,a jeszcze jedna rzecz ,ja nie mam załozonych segerów na półoś bo te ręczne sprzegi bardziej wystaja,ale dzwoniłem do kolegi z forum Fazi i powiedział mi,ze nie musze zakładać segerów.?
krzysiek2620
 

Re: Dziwne wibracje i cwierkanie przy 4x4

Postprzez nightman » 21 lut 2013 20:13:06

Nie mam pojęcia jak w manualach, ale w automacie spadł mi kilka dni temu seger i wciągnęło na wertepach półośkę do środka.
Efekt?... Opier...ło mi 5mm wieloklina na półosi i poleciało w mak łożysko igiełkowe.
Avatar użytkownika
nightman
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1392
Obrazki: 0
Dołączył(a): 21 mar 2008 15:54:28
Lokalizacja: SBI
Pochwały: 10
Województwo: Śląskie
Samochód: Mam kilka Frotek :)

Re: Dziwne wibracje i cwierkanie przy 4x4

Postprzez jrzeuski » 21 lut 2013 20:16:59

Manuale mają seger, ale głębiej na półosi. I musi być, bo będzie to, co opisuje Nightman. I wtedy nie ma już na co założyć segera ;-)
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: Dziwne wibracje i cwierkanie przy 4x4

Postprzez nightman » 21 lut 2013 20:25:25

Ja jeszcze mam taki myk, że półośka ma na końcówce kanał z gwintem na śrubę "6". Gdybym przyglądnął się rowkowi pod segerkiem to pewnie bym zaaplikował śrubkę z podkładką i teraz bym się nie modlił z wybijaniem resztek po iglaku. No ale człek się uczy :)
Avatar użytkownika
nightman
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1392
Obrazki: 0
Dołączył(a): 21 mar 2008 15:54:28
Lokalizacja: SBI
Pochwały: 10
Województwo: Śląskie
Samochód: Mam kilka Frotek :)

Re: Dziwne wibracje i cwierkanie przy 4x4

Postprzez jrzeuski » 21 lut 2013 21:38:21

Nie 6 a 8. A o patencie ze śrubką to już od dawna są tu o tym posty, wystarczyło poczytać przed zjazdem z czarnego ;-)
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: Dziwne wibracje i cwierkanie przy 4x4

Postprzez nightman » 21 lut 2013 22:17:01

jrzeuski napisał(a):Nie 6 a 8.

a ja mam "6" :)
Avatar użytkownika
nightman
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1392
Obrazki: 0
Dołączył(a): 21 mar 2008 15:54:28
Lokalizacja: SBI
Pochwały: 10
Województwo: Śląskie
Samochód: Mam kilka Frotek :)

Re: Dziwne wibracje i cwierkanie przy

Postprzez Ironcruz » 26 lut 2013 11:32:10

nightman napisał(a):
Ironcruz napisał(a):wieloklin sprawdzisz łapiąc za zamontowany wał i ruszając nim góra-dół; jak będą luzy to regeneracja.


jrzeuski ma rację...Regeneracja od 600 w górę, używka 40-50 w górę :) ( i w używkach spory wybór jest )


regeneracja plus 2 nowe krzyżaki i wyważenie 500 zł w moim przypadku.
Ja Frotą już 8 rok jeżdżę i nie lubię kupować czyiś problemów.
Podpis.
Avatar użytkownika
Ironcruz
Maniak
Maniak
 
Posty: 459
Obrazki: 15
Dołączył(a): 30 sie 2007 18:55:30
Lokalizacja: okolice poznania
Pochwały: 2
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Dziwne wibracje i cwierkanie przy

Postprzez jrzeuski » 26 lut 2013 11:34:21

Ironcruz napisał(a):Ja Frotą już 8 rok jeżdżę i nie lubię kupować czyiś problemów.
Ja tam ufam gratom z anglików rozbieranych na części. Są praktycznie jak nowe.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: Dziwne wibracje i cwierkanie przy

Postprzez Ironcruz » 26 lut 2013 11:40:20

jrzeuski napisał(a):
Ironcruz napisał(a):Ja Frotą już 8 rok jeżdżę i nie lubię kupować czyiś problemów.
Ja tam ufam gratom z anglików rozbieranych na części. Są praktycznie jak nowe.

OK.
W każdym razie teraz czy mam zapiętę sprzęgiełka czy nie, 4x4 czy 4x2 - auto jedzie tak samo.
Podpis.
Avatar użytkownika
Ironcruz
Maniak
Maniak
 
Posty: 459
Obrazki: 15
Dołączył(a): 30 sie 2007 18:55:30
Lokalizacja: okolice poznania
Pochwały: 2
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(


Powrót do Układ przeniesienia napędu



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron