Jak zdjąć piastę tarczobębna ?
próbować odkręcić przód :

czy może tylne śruby ? :

Mam urwane dwie szpilki i chcę wbić nowe.
Z góry dziękuje za pomoc - pozdrawiam !
| Witamy ! |
|---|
|
|



Postaraj się go nie spalić, bo nowe kosztuje kilka stówek 

U mnie brakowało dosłownie 2-3mm.


Jakbym to robił sam, to właśnie tak bym zrobił, ale oddałem temat do warsztatu, bo trzeba było rozwiercić szpilkę, gdyż się obracała razem z nakrętką i koła nie można było zdjąć.brum napisał(a):Jeśli się nie uda włożyć szpilek po zdjęciu ręcznego to można skrócić szpilki. Jeśli by brakowało 3mm to można i nie będzie miało wpływu.
Ale chyba nie jest skoro wnętrze bębna tak wyglądaLepiej nie grzebać przy łożysku jeśli jest dobre.



O ile w ogóle go ma, bo może tylko uszczelnienie łożyska trzyma olej. A raczej trzymało...brum napisał(a):Może tylko uszczelniacz puścił


jrzeuski napisał(a):O ile w ogóle go ma, bo może tylko uszczelnienie łożyska trzyma olej. A raczej trzymało...brum napisał(a):Może tylko uszczelniacz puścił

Edi066 napisał(a):dam sobie rade sam z uszczelniaczem ?


To co według ciebie ma 5/5?brum napisał(a):Edi066 napisał(a):dam sobie rade sam z uszczelniaczem ?
łatwo nie jest. samo zdjęcie pierścienia i łożyska to trudność 4/5
Swap silnika? Ja zrzucałem półoś pionowo na betonowy chodnik. Frezowi nic się od tego nie stało (czego nie da się powiedzieć o chodnikupotrzebne jakieś kowadło i młot 5kg żeby rozprężyć pierścień, lub palnik.



jrzeuski napisał(a):Ja zrzucałem półoś pionowo na betonowy chodnik. Frezowi nic się od tego nie stało
Edi066 napisał(a):Więc żeby ściągnąć półoś należy odkręcić tylne cztery śruby (te za osłoną tarczy ) ?


Tak. Potem wystarczy puknąć od wewnątrz młotkiem, żeby się odkleiło od pochwy mostu, bo pewnie jest złożone na silikon. Jeśli dostała się tam woda i się zapiekło, to trzeba wziąć odpowiednio większy młotekEdi066 napisał(a):Więc żeby ściągnąć półoś należy odkręcić tylne cztery śruby (te za osłoną tarczy ) ?
Fatalne noty ma (nomen omen) OPTIMAL. A to to nie wiem. Poszperaj na forum, bo był wątek o tym. Same łożyska raczej luzów nie łapią, natomiast zasadnicza różnica jest właśnie w trwałości uszczelnienia i te gorsze szybko zaczynają przeciekać.można założyć takie :
http://www.rufus.pl/624-opel-frontera-l ... a-tyl.html
czy szukać czegoś z wyższej półki cenowej ?


RudeBoy napisał(a):jrzeuski napisał(a):O ile w ogóle go ma, bo może tylko uszczelnienie łożyska trzyma olej. A raczej trzymało...brum napisał(a):Może tylko uszczelniacz puścił
W B nie ma żadnego uszczelniacza półosi...
...zatem łożysko do wymiany




Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości