tomi napisał(a):a co z przegrzewaniem sie i pękaniem głowic ? wydmuchuje uszczelkę czy to mit?
3.2 to coś jak 3.0 ?
Mój się przegrzewał, ale żadna głowica nie pękła. Wymiana termostatu pomogła. Tak jak pisał szymon.ha to nie jest silnik opla. To jest isuzu 6VD1-W. Totalna egzotyka w Europie więc ciężko jest kupić do niego graty. Zbliżony jest 3.5 z montereya, ale ten jest chyba jeszcze rzadziej spotykany niż 3.2.
Poziom elektroniki jest akceptowalny chyba do 2001r: czujnik położenia przepustnicy, podciśnienia, położenia wału korbowego i wałka rozrządu, przepływka i dwie lambdy. Standard końca lat 90. Później faktycznie doszło więcej elektroniki chyba do wtrysku paliwa, dodatkowe dwie lambdy. Wszystko do ogarnięcia interfejsem za 50 zeta.
Ja miałem pierścienie w rowkach zabite na dębowo. Nie miały prawa zgarnąć nawet grama oleju z cylindra.