przez Galus » 17 sie 2015 22:00:19
Jutro nadziargam wam co i jak. Idę spać bo żona do domu wróciła
-- Dodano 18 sie 2015 15:20:58 --
No to jest tak.
Bez urazy ale dla niektórych z was temat sprężyn jest niemal nie do zrealizowania bo np. przeszkadza stabilizator albo koła są za blisko, półośki za krótkie.
Ja nie mam stabi, felgi -35 plus dystans 6mm, a most obniżony o 65mm. Szybciej mi przegub wyskoczy z kielicha przy max dobiciu niż na zejściu koła w dół.
Ogranicznik zrobił bym z pasa z uszkami z blachy. Ok 40-60 zł szt mocy 5T.
Coilover utrzymujący auto ze stalką i windą musi mieć sprężynę min 700LBS na cal i min 8 zwojowa.
Gwintowany amor to nie problem ale z plaskacza mają mały skok i są sztywne jak B6. Tylne są za długie ale można wsadzić podnosząc mocowanie górne o 15-20 cm
Najprościej było by złożyć to z oryginalnego amora z deklem pod sprężyną i tuleją gwintowaną do ustawienia wysokości.
Tuleje można kupić ale mają tylko 35mm regulacji tak więc trza mocowania wspawać na amen w odpowiednim miejscu a gwint zastosować do ostatecznej regulacji np. 1-2 cm po założeniu stalki/windy. Górne mocowanie przesunąć 2 cm do przodu i tyle na zewnątrz.
Ja zrobiłem projekt potem prototyp wahacza rurowego typu A. Fakt ze zwykłej rury3/4 i trochę na pałę ale przejechałem na takim jednym kawałek po zamkniętych drogach z oryginałem na pace i zestawem narzędzi ale żadnej różnicy w pracy zawieszenia nie było. Strona pasażera na oryginale, kierowcy na samoróbce. Prowadzenie bez zmian. Fakt że do użytku codziennego musiał bym to wykonać z dobrej jakości stali z bezbłędnymi spawami ale to dla mnie żaden problem.
Co do kolumn to można zastosować od każdej terenówki/suv-a/pickupa z IFS-em i sprężynami z przodu. Jest jedno ale. Sprężyny są dużej średnicy np. 115mm Navara, 118 Hilux i inne bliźniacze konstrukcje.
Są tanie , łatwo dostępne i bezproblemowo dostępne zabawki od Ironmana i innych firm. Porównując wagę aut to są podobne. Przody też ciężkie z silnikami 2.5, 3.0 bądź nawet V8 Toyoty.
Zamawianie sprężyn z Polspringu jest możliwe ale wymagają danych typu średnica wewnętrzna, średnica drutu, ilość zwoji, stopień zahartowania. Jak ktoś się jebnie na czymś po drodze to śmietnik i następne zamówienie. Zestaw około 250/300 PLN
Zastosowania kolumny jak w plaskaczu w ogóle nie widzę ze względu na konstrukcję zwrotnicy i braku mocnego punktu podparcia w konstrukcji górnego mocowania. Można zamiast górnego sworznia zrobić czop do mocowania kolumny ale wyjdzie górą wyżej niż maska bo mocowanie górnego sworznia jest wysoko na zwrotnicy. Takie rozwiązanie ma Vitara ale tego się przeszczepić nie da bo inna waga auta zwłaszcza ciężar przodu. To nie wytrzyma. Choć dzięki takiemu rozwiązaniu można by wywalić górny wahacz i koło góra/dół pracowało by w pionie. U nas pływa górą do wewnątrz/zewnątrz w miarę ruchu zawieszenia.
"Nigdy nie bój się próbować czegoś nowego. Pamiętaj - amatorzy zbudowali arkę, profesjonaliści Titanica..."
vel: Sinner
"Wszyscy wiedza, ze czegoś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, ze się nie da, i on właśnie to coś robi"
Albert Einstein