Witamy !



Lift

Wszystko o przeróbkach Frontery

Re: Lift

Postprzez sledz » 06 lut 2009 16:39:25

:shock: O MASZ CI LOS. :twisted:
To dlaczego u mnie wyszła :dupa:
Wynika że z moimi całkiem jest coś spaprane :( W poniedziałek wracają do pospringu na rehabilitacje :lol:
sledz
 

Re: Lift

Postprzez Jarek sp3swj » 06 lut 2009 18:21:08

napisz takie podsumowanko w kilku słowach ;-)

Jakie springi załozyłeś

Jakie długie - jaki drut

ile poszło w góre...

( bo ile do krawędzi to nie do konca porównywalne :-) ja mam plastikowe osłony błotników i mi pokazuje "mniej az o 0,5cm" dlatego wazny jes przyrost :-)

Jakie wrażenia z jazdy (tlumienie nierówności drogi)

czy robiłes może badania na wytrzasarce..

itd...

:-)

Gratulacje
/Jarek Poznań
4x4 zawsze najlepsze :-) --- ... błękitne foto z sentymentu ... była też srebrna LONG :-)
Avatar użytkownika
Jarek sp3swj
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 2001
Obrazki: 1
Dołączył(a): 12 kwi 2008 22:57:17
Lokalizacja: Poznań
Pochwały: 12
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Lift

Postprzez KOBZI » 07 lut 2009 18:37:49

hej hej
no więc tak
autko poszło w górę od tego co miałem o 9cm (z tyłu) - przód narazie podciągnięty na drążkach na ile to możliwe
sprężyny pospring, drut fi 14, wysokość sprężyn 49,5 cm

wyglądam narazie tak:

Obrazek

a od przodu tak:

Obrazek

wrażenia z jazdy:
autko troszkę bardziej buja (ale to chyba normalne bo mam jeszcze słabe amortyzatory a nowe wymagają przeróbki ucha)
ale lepiej wybiera nierówność - komfort podniesiony

pozostało zrobić z tyłu:

Obrazek

A - przedłużenie odpowietrzenia mostu (zrobione)
B - przesunięcie o 9 cm w górę mocowania wężyków
C - przedłużenie szpilek stabilizatora
D - przesunięcie mocowania drążka panharda o 9 cm w dół

plus amortyzatory - bo te w terenie bym zerwał

a przód dostanie jeszcze trochę w górę ale to do 2 tygodni :)

pzdr
K
Obrazek
Avatar użytkownika
KOBZI
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1432
Dołączył(a): 06 lip 2007 13:16:28
Lokalizacja: Kraków
Pochwały: 1
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera A 2.2i Long 1995-1998

Re: Lift

Postprzez s4e » 07 lut 2009 18:43:20

Ciekawe jak szybko i czy w ogóle nowe sprężyny się dołożą i troszkę siądą... :roll:
Poza tym wygląda wreszcie jak samochód :mrgreen:
vitamog
Avatar użytkownika
s4e
Nałogowiec
Nałogowiec
 
Posty: 345
Dołączył(a): 14 lis 2008 13:40:37
Lokalizacja: lubelskie
Województwo: Lubelskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995

Re: Lift

Postprzez sledz » 07 lut 2009 19:14:27

Kobzi.
A co z korektorem siły hamowania??
U mnie wcześniej były lepsze hamulce,teraz tylna oś słobo bierze.

Czy u ciebie górne zwoje też były szlifowane ,czy nie :?: [w starych spręgach]
sledz
 

Re: Lift

Postprzez s4e » 07 lut 2009 19:33:42

sledz napisał(a):A co z korektorem siły hamowania??


Trzeba przedłużyć jego (albo linki) mocowanie o tyle, ile poszedł w górę samochód. Ująłem to w manualu swoim 8) :mrgreen:
vitamog
Avatar użytkownika
s4e
Nałogowiec
Nałogowiec
 
Posty: 345
Dołączył(a): 14 lis 2008 13:40:37
Lokalizacja: lubelskie
Województwo: Lubelskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995

Re: Lift

Postprzez KOBZI » 07 lut 2009 19:50:30

co do korektora to tak jak napisal s4e bede mial przedluzone mocowanie. A co do samego hamowania to nic nie zauwazylem (uff napisalem posta z komorki, taki maly tescik)
Obrazek
Avatar użytkownika
KOBZI
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1432
Dołączył(a): 06 lip 2007 13:16:28
Lokalizacja: Kraków
Pochwały: 1
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera A 2.2i Long 1995-1998

Re: Lift

Postprzez gregorp77 » 08 lut 2009 14:46:35

Kobzi te podkładki pod sworznie to będziesz sam robił czy dajesz do warsztatu
gregorp77
 

Re: Lift

Postprzez KOBZI » 08 lut 2009 15:48:14

sam będę robił
w tym tygodniu przyjadą nowe sworznie i wg. nich odrysuję i zrobię podkładki
Obrazek
Avatar użytkownika
KOBZI
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1432
Dołączył(a): 06 lip 2007 13:16:28
Lokalizacja: Kraków
Pochwały: 1
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera A 2.2i Long 1995-1998

Re: Lift

Postprzez ktoś » 08 lut 2009 16:15:51

Węszę tutaj gruby nietakt :mrgreen: ...albo pospring dał cielska, albo pomiędzy frotami kolegów @KOBZI i @sledz zaszła jakaś totalna konstrukcyjna różnica o której żaden z użytkowników, a może nawet i sam OPEL nic nie wie :twisted: Panowie czy sprężyny zamawiane były w pospringu z wysyłką Waszych sprężyn czy tylko dogadywaliście sprawę telefonicznie, emailowo? Mine też to niedługo czeka więc chcę wiedzieć jak najlepiej i z której strony ugryźć tą pyrę :wink: :mrgreen:
Zdrówko
Marcin :D
ktoś
 

Re: Lift

Postprzez KOBZI » 08 lut 2009 16:40:32

sprężyny zamawiałem telefonicznie z uwagą na 3" - i podałem rocznik i model froty
u śledzia najprawdopodobniej źle zahartowali
standardowo frota A ma odległość od osi do brzegu nadkola 52 cm (nie siadnięta)
po lifcie 3" mam 59,5 cm - czyli dokładnie 7,5 cm
sprężyna standard 42 cm - moja nowa 49,5 cm czyli większa o 3 cale - i najważniejsza jest twardość odpowiadające że nam auto nie siądzie

pzdr
K
Obrazek
Avatar użytkownika
KOBZI
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1432
Dołączył(a): 06 lip 2007 13:16:28
Lokalizacja: Kraków
Pochwały: 1
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera A 2.2i Long 1995-1998

Re: Lift

Postprzez ktoś » 08 lut 2009 16:54:03

@KOBZI ile czekałeś na te springi? Ja mam sporta A z przełomu 96/7r. na springach z tyłu oczywiście. Sprawa u mnie byłaby mniej skomplikowana gdyby nie trzeba było wyciągać springów do wysyłki. Wiąże się to z pewną uciążliwością, no i postojem, w moim przypadku prawdopodobnie nawet 2 tygodniowym :cry:
ktoś
 

Re: Lift

Postprzez KOBZI » 08 lut 2009 17:07:01

ja mam to samo tylko wersja LONG - nie wiem jak jest z długością sprężyn w sporcie no i long jest z tyłu chyba trochę cięższy


i pytanie do TATARA
jak przerabiałeś mocowanie amortyzatorów z lublina?
na fotce są dwa ucha i jedno jest za małe
czy:
uciąć ucho i wspawać ze starego amora
czy:
jakoś rozwiercić i wstawić większą tulejkę - ale gumy będzie trochę maławo
czy:
przerobić mocowanie w aucie na mniejszą śrubę?

help
Obrazek
Avatar użytkownika
KOBZI
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1432
Dołączył(a): 06 lip 2007 13:16:28
Lokalizacja: Kraków
Pochwały: 1
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera A 2.2i Long 1995-1998

Re: Lift

Postprzez ktoś » 08 lut 2009 17:18:09

Jasne że Long jest cięższy, ale to Oni chyba w tych woich papierkach też taką informację mają :roll: Na wszelki wypadek warto zaznaczyć podczas zamówienia. W zasadzie to musiałbym zamówić takie jak Ty tyle że odpowiednio krótsze, tak samo jak odpowiednio krótsze są oryginalne, nie liftowane. Podpowiecie jaki jest czas oczekiwania na złożone zamówienia?
ktoś
 

Re: Lift

Postprzez KOBZI » 08 lut 2009 17:22:27

jakieś 2-3 tygodnie z poślizgiem do 5 :D
Obrazek
Avatar użytkownika
KOBZI
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1432
Dołączył(a): 06 lip 2007 13:16:28
Lokalizacja: Kraków
Pochwały: 1
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera A 2.2i Long 1995-1998

Re: Lift

Postprzez sledz » 08 lut 2009 17:26:45

Ja swoje dzisiaj wymontowałem z froty ,jutro na pocztę i mam nadzieję że w piątek wrucą do mnie poprawione.

Moje sprężyny coś im nie wyszły,pomyłke widać poruwnując fotki moje i Kobziego[3 zwój od dołu]

,,ktoś '' nie wysyłaj starych dorobią i bez nich .ja czekałem około tygodnia.
Dlugość sprężyny sporta 38cm.dlatego we wcześniejszych postach proponowałem Ci założenie sprężyn z longa.

Kobzi ja bym proponował zmotać mocowanie i dać cieńszą śrube niż walczyć z tylejką.
sledz
 

Re: Lift

Postprzez gregorp77 » 08 lut 2009 19:18:38

Kobzi wystarczy wycisnąć tulejkę z ucha i użyć starych gumek z amorków od frotki,ja przerabiałem to w poprzedniej mojej frotce jest to prosty zabieg i wszystko pasuje.A propo podkładek to ja dorabiałem swoje w sobotę z blachy 12mm, zostało mi tylko jeszcze otwory wywiercić :D
Ostatnio edytowano 08 lut 2009 19:29:39 przez gregorp77, łącznie edytowano 2 razy
gregorp77
 

Re: Lift

Postprzez Jarek sp3swj » 08 lut 2009 19:22:37

I nie zapomnij o wytrzymałości śruby :-) i chyba ważne by nie miała gwintu na calej długości.

weź na wzor amorka ;-)

;-) Ja w Poznaniu mam taki fajny skład niedaleko..

http://argip.com.pl/DesktopDefault.aspx?tabid=51

:-)
/Jarek Poznań
4x4 zawsze najlepsze :-) --- ... błękitne foto z sentymentu ... była też srebrna LONG :-)
Avatar użytkownika
Jarek sp3swj
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 2001
Obrazki: 1
Dołączył(a): 12 kwi 2008 22:57:17
Lokalizacja: Poznań
Pochwały: 12
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Lift

Postprzez Jarek sp3swj » 08 lut 2009 19:54:40

I nie zapomnij o wytrzymałości śruby :-) i chyba ważne by nie miała gwintu na calej długości. weź na wzor amorka ;-)

;-) Ja w Poznaniu mam taki fajny skład metalowy ... niedaleko 12 km od domu ...
http://argip.com.pl/DesktopDefault.aspx?tabid=51

maja w klasie 10,9 chyba wystarczy. http://argip.com.pl/DesktopDefault.aspx ... rentID=282 ale z detalem u nich gorzej :-(

Kolejny problem to zbyt duże otwory po starych śrubach - musiał byś jakies tuleje na śrube naożyć by nie latała. (tak teoretyzuje mechanicznie... może ktoś ci odpowie co to już robił)
/Jarek Poznań
4x4 zawsze najlepsze :-) --- ... błękitne foto z sentymentu ... była też srebrna LONG :-)
Avatar użytkownika
Jarek sp3swj
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 2001
Obrazki: 1
Dołączył(a): 12 kwi 2008 22:57:17
Lokalizacja: Poznań
Pochwały: 12
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Lift

Postprzez flowers » 08 lut 2009 20:08:46

Jakiś czas temu zauważyłem, że lewa strona trochę siedzi :shock: a me pytanko jest takie czy jest możliwe że: zawiecha poprostu osiadło na tej stronie lub poprzednik źle podkręcił na drążkach ( nie z takim samym skrętem śruby dla każdej ze stron) i czy ewentualnie taki błąd będzie widać wchodząć pod frote. Wizualnie od strony wachaczy od zewnątrz nic takiego nie widać co by powodowało taki stan rzeczy i jeszcze jedno: o ile podejdzie w góre autko podkręcacąc śrubą o 360 stopni :idea:
flowers
 

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Motanie Fronter



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

cron