Witamy !



Lift

Wszystko o przeróbkach Frontery

Re: Lift

Postprzez sylwian70 » 13 lut 2009 10:32:30

bebe77 masz całusa odemnie,dobra robota moje springi z pręta 16mm działaja i to idealnie dla frontery A longa z dodatkowymi 100kg w bagażniku.Testowałem na rowach i wertepach piekna praca.Pozdrawiam. :wink:
sylwian70
 

Re: Lift

Postprzez Jarek sp3swj » 13 lut 2009 11:04:42

futrzak napisał(a): moje springi z pręta 16mm działaja i to idealnie dla frontery A longa


:shock: futrzak to jak końcu jest z tą średnica drutów ??? 16 czy 14 ???

:?:
/Jarek Poznań
4x4 zawsze najlepsze :-) --- ... błękitne foto z sentymentu ... była też srebrna LONG :-)
Avatar użytkownika
Jarek sp3swj
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 2001
Obrazki: 1
Dołączył(a): 12 kwi 2008 22:57:17
Lokalizacja: Poznań
Pochwały: 12
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Lift

Postprzez bebe77 » 13 lut 2009 11:36:23

Futrzak dostał fi 16 do Longa +100 kg na tył a Jarek fi 14 ale do Frontery B.
bebe77
 

Re: Lift

Postprzez KOBZI » 13 lut 2009 11:57:31

bebe77 napisał(a):W sumie pierwszy raz jak pamiętam robiliśmy taką przeróbkę we Fronterze ale trzeba było szybko Pana ratować :mrgreen: Analizowałam to i nie wiem z jakiego powodu nie wyszło za pierwszym razem jak trzeba, bo dostał Pan dokładnie takie same sprężyny jak ~pół roku temu pan z Krakowa (chyba Paweł)


dokładnie Paweł :) miło mi powitać na forum

sledz napisał(a):Mam tylko obawy co z przodem czy wystarczy mi mocy w drążkach.
Martwi mnie drążek parcharda ?????

sądzę ża max 2 cale wyciśniesz z przodu - a i tak przód będzie juz bardzo twardy
musisz jak ja pomotac z przodem - dziś odbieram moje sworznie :D
a co do panharda to musisz (musimy) zrobić przedłużkę mocowania - o wartość liftu
w sumie prosta sprawa ale trzeba mieć chwilę
no i stabilizator - jak przy lifcie 3", 4" się go nie wyjmie lub nie przedłuży "szpilek" to się go nieźle zmodyfikuje :mrgreen:
Obrazek
Avatar użytkownika
KOBZI
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1432
Dołączył(a): 06 lip 2007 13:16:28
Lokalizacja: Kraków
Pochwały: 1
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera A 2.2i Long 1995-1998

Re: Lift

Postprzez s4e » 13 lut 2009 13:37:25

KOBZI napisał(a):sądzę ża max 2 cale wyciśniesz z przodu - a i tak przód będzie juz bardzo twardy



Nie będzie twardy, po prostu zmieniasz kąt osadzenia drążka, bez wpływu na jego twardość :wink:
vitamog
Avatar użytkownika
s4e
Nałogowiec
Nałogowiec
 
Posty: 345
Dołączył(a): 14 lis 2008 13:40:37
Lokalizacja: lubelskie
Województwo: Lubelskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995

Re: Lift

Postprzez KOBZI » 13 lut 2009 14:03:55

spóbuj przeczytać wątek:
http://www.forum4x4.pl/viewtopic.php?f=14&t=59574

może Cię olśni bo ja już nie za bardzo wiem o co z drążkami chodzi
Obrazek
Avatar użytkownika
KOBZI
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1432
Dołączył(a): 06 lip 2007 13:16:28
Lokalizacja: Kraków
Pochwały: 1
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera A 2.2i Long 1995-1998

Re: Lift

Postprzez Jacek od » 13 lut 2009 14:36:24

:D :) :D Widzę Gosia ze jednak weszłaś na nasze forum :wink: To ja odobiście zamawiałem dwa komplety czeronych :twisted: Jak mój kolega Jarek powyżej od tej błękitnej froty pytam jak to jest ???
Pozdrawiam
Jacek
Obrazek
Avatar użytkownika
Jacek od
Młodszy Guru
Młodszy Guru
 
Posty: 735
Dołączył(a): 04 sie 2008 16:42:16
Lokalizacja: Poznań
Pochwały: 2
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Sport 1998-2004

Re: Lift

Postprzez jack 2.2 dti » 13 lut 2009 15:00:01

s4e napisał(a):
KOBZI napisał(a):sądzę ża max 2 cale wyciśniesz z przodu - a i tak przód będzie juz bardzo twardy



Nie będzie twardy, po prostu zmieniasz kąt osadzenia drążka, bez wpływu na jego twardość :wink:


Będzie twardszy gdyż drążek wstępnie jest już bardziej skręcony (napięty).
Opel Frontera B sport 2.2 DTI
Obrazek

"Nie walczę na rozum z kimś kto jest nie uzbrojony"
Avatar użytkownika
jack 2.2 dti
Młodszy Guru
Młodszy Guru
 
Posty: 737
Dołączył(a): 07 kwi 2008 09:26:37
Lokalizacja: Poznań
Pochwały: 2
Samochód: Frontera B 2.2DTI Sport 1998-2004

Re: Lift

Postprzez sledz » 13 lut 2009 16:42:45

Kobzi ten drążek parcharda bynajmniej w mojej frocie to sobie jakieś jaja robi. :shock:
Obrazek
Przecież w tej sytuacji gdy nadwozie poszło w górę tylnie lewe koło powinno wychodzić na zewnątrz,i cały most w lewo,a tu taki numer.Sprawdzane kilka razy.

Obecnie auto prowadzi się dobrze, nie ściąga.
sledz
 

Re: Lift

Postprzez gregorp77 » 13 lut 2009 18:33:22

Witam, spręgi wymienione, efekt przybyło 7cm i teraz od środka koła do nadkola mam 57cm :D
tak było przed wymianą
Obrazek
a tak jest po
Obrazek
i jeszcze różnica między spręgami
Obrazek
gregorp77
 

Re: Lift

Postprzez KOBZI » 13 lut 2009 19:31:10

sledz napisał(a):Kobzi ten drążek parcharda bynajmniej w mojej frocie to sobie jakieś jaja robi. :shock:
Przecież w tej sytuacji gdy nadwozie poszło w górę tylnie lewe koło powinno wychodzić na zewnątrz,i cały most w lewo,a tu taki numer.Sprawdzane kilka razy.

Obecnie auto prowadzi się dobrze, nie ściąga.


:mrgreen: teraz napewno Ci się dobrze prowadzi
ale sprawdź jak jest w terenie :) już przy lekkich wykrzyżach kręci mostem
będzie się nierówno w terenie prowadziło
po płaskim jest gitara

sledz napisał(a):Na świecie już tak jest, że to co się uniesie ,musi opaść :?:

no faceci tak mają :D i już ;)

pzdr
K
Obrazek
Avatar użytkownika
KOBZI
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1432
Dołączył(a): 06 lip 2007 13:16:28
Lokalizacja: Kraków
Pochwały: 1
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera A 2.2i Long 1995-1998

Re: Lift

Postprzez gregorp77 » 13 lut 2009 20:01:48

kobzi zakładałeś już nowe amorki,dzisiaj podczas wymiany spręgów mierzyłem swoje i średnica ucha jest większa niż tych od Lublinka więc może być problem z dolnym mocowaniem amortyzatora, w oryginale jest otwór około 32mm a w Lublinku około 25mm
gregorp77
 

Re: Lift

Postprzez sledz » 13 lut 2009 20:10:15

No?? na parametry w terenie nie zwruciłem uwagi. :oops:
tylko dlaczego robi 2 ślady z tędencją do uciekania mostu w prawo , takie zachowanie tylnej osi zachodzi podczas obniżania zawieszenia. :?:


gregorp77 załóż gumy z froty. a nie gumy też z lublinka
sledz
 

Re: Lift

Postprzez KOBZI » 13 lut 2009 20:23:21

gregorp77 napisał(a):kobzi zakładałeś już nowe amorki,dzisiaj podczas wymiany spręgów mierzyłem swoje i średnica ucha jest większa niż tych od Lublinka więc może być problem z dolnym mocowaniem amortyzatora, w oryginale jest otwór około 32mm a w Lublinku około 25mm

mówisz o szerokości ucha - dwie podkładki i p problemie
a średnica ucha wewnątrz powinna mieć 14mm

sledz napisał(a):No?? na parametry w terenie nie zwruciłem uwagi. :oops:
tylko dlaczego robi 2 ślady z tędencją do uciekania mostu w prawo , takie zachowanie tylnej osi zachodzi podczas obniżania zawieszenia. :?:


wydaje mi się że przy lifcie, bez przedłużenia panharda lewe tylne koło powinno iść do przodu, bo po prawej stronie mostu jest mocowanie panharda który nie pozwala prawemu kołu iść do przodu - gdyż tylne drążki powodują ruch mostu do przodu, ale to wiadome
Obrazek
Avatar użytkownika
KOBZI
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1432
Dołączył(a): 06 lip 2007 13:16:28
Lokalizacja: Kraków
Pochwały: 1
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera A 2.2i Long 1995-1998

Re: Lift

Postprzez gregorp77 » 13 lut 2009 20:31:32

chodzi mi o średnice,oryginał froty ma fi 32 a lublina fi25,śruba na dole nakrętka 22mm fi 14 a reszta tej śruby to jakieś fi 18
gregorp77
 

Re: Lift

Postprzez sledz » 13 lut 2009 22:00:37

Temat pancharda nie daje mi spokoju ,oto fotka obrazująca zachowanie drążka podczas obniżania zawieszenia.
tutaj oś ucieka w prawo ,u nas podczas podnoszenia auta powinno być odwrotnie.
Obrazek
A może zamiast przerabiania mocowania,taki pomysł
Wydłużenie to odwrotność skracania.
http://www.opel-youngtimer.pl/index.php ... 7&Itemid=1
sledz
 

Re: Lift

Postprzez gregorp77 » 13 lut 2009 22:42:58

przeprowadziłem w domu mały test, i wynika z niego że po podniesieniu auta o 7cm most przesunie się o 3 do 5mm w lewo, a takie przesunięcie raczej w niczym nie przeszkadza
gregorp77
 

Re: Lift

Postprzez s4e » 13 lut 2009 23:05:33

KOBZI napisał(a):spóbuj przeczytać wątek:
http://www.forum4x4.pl/viewtopic.php?f=14&t=59574

może Cię olśni bo ja już nie za bardzo wiem o co z drążkami chodzi


Ale tam napisali to samo co ja ;) Podkręcając drążki zmieniasz tylko kąt osadzenia drążka a nie jego napięcie. Gdybyś kręcił, a wahacz osiadłby na odboju (tym zatrzymującym ruch wahacza w dół), wtedy owszem, napinałbyś go bardziej i ciężej byłoby go skręcić w czasie pracy, czyli ugiąć wahacz. Po podkręceniu, w normalnym zakresie pracy wahacza a tym samym i drążka nie będzie różnicy w "twardości". Dopiero jak przekroczysz pewną granicę, którą zniwelowałeś podkładką pod sworzeń i samą jego przekładką, wtedy może zawieszenie być sztywniejsze, bo drążek skrętny działa niejako poza dawnym zakresem swojej pracy. Myślę, że już jasne :mrgreen: Ja u siebie nie zauważyłem, żeby przód był sztywniejszy po tym zabiegu.
vitamog
Avatar użytkownika
s4e
Nałogowiec
Nałogowiec
 
Posty: 345
Dołączył(a): 14 lis 2008 13:40:37
Lokalizacja: lubelskie
Województwo: Lubelskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995

Re: Lift

Postprzez Jarek sp3swj » 13 lut 2009 23:51:50

sledz napisał(a):Temat pancharda nie daje mi spokoju ...


Moje niepokoje o zawieszenie po lifcie uspokoił dzisijszy pomiar zbieżności... 8)
/Jarek Poznań
4x4 zawsze najlepsze :-) --- ... błękitne foto z sentymentu ... była też srebrna LONG :-)
Avatar użytkownika
Jarek sp3swj
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 2001
Obrazki: 1
Dołączył(a): 12 kwi 2008 22:57:17
Lokalizacja: Poznań
Pochwały: 12
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Lift

Postprzez KOBZI » 14 lut 2009 10:44:26

można mocowanie panharda przełożyć a można i samego panharda spawać :) pytanie co łatwiej
ale lepiej to zrobić
bo jak robić, to porządnie :D
Obrazek
Avatar użytkownika
KOBZI
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1432
Dołączył(a): 06 lip 2007 13:16:28
Lokalizacja: Kraków
Pochwały: 1
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera A 2.2i Long 1995-1998

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Motanie Fronter



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

cron