Witamy !



Lift

Wszystko o przeróbkach Frontery

Re: Lift

Postprzez KOBZI » 14 lut 2009 16:22:34

i ponownie pomierzyłem odległość osi od nadkola z nowymi sprężynami

kilka pomiarów, po czym jazda po wybojach
1 pomiar: (L - lewe koło, P - prawe koło)
L 56___P 59

2 pomiar:
L 57,7___P 58,5

3 pomiar:
L 58___P 58 (chyba było najrówniej)

za każdym razem szukałem jak najrówniejszego podłoża - ale jak śnieg stopnieje to znajdę pewne źródło poziomu

także sprężynki trochę siadły (tydzień jazdy) około 1 cm czyli: 1,7%

zobaczymy co dalej :)

pzdr
K
Obrazek
Avatar użytkownika
KOBZI
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1432
Dołączył(a): 06 lip 2007 13:16:28
Lokalizacja: Kraków
Pochwały: 1
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera A 2.2i Long 1995-1998

Re: Lift

Postprzez brum » 14 lut 2009 16:59:15

Za dwa miesiące to nie będzie +3" tylko -4" co gleby :mrgreen:
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Lift

Postprzez sledz » 14 lut 2009 19:42:01

A mi brak czasu by opisać moje nie udane sprężyny ,ale jest tragedia.
Z 57,5cm pozostało 54cm. :shock:
sledz
 

Re: Lift

Postprzez sylwian70 » 14 lut 2009 20:30:15

Hm a u mnie bez zmian-zawiecha cyka i nic nie siada było i jest 53,5 cm :mrgreen:
sylwian70
 

Re: Lift

Postprzez s4e » 14 lut 2009 22:40:26

Dziś przeszedłem kolejną fazę liftu :mrgreen: Po ciśnieniowym wprowadzeniu zawartości froty w stan nieważkości połamałem resory :roll: Pomijam jakieś kawałki drewna nabite między felgę a oponę (polecam dętki :mrgreen: ). Jako że potrzebuję samochodu na już, udałem się na szrotex, a od czego pasowały idealnie? Od ŻUKA :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: Panowie, rewelka, z nowymi tulejami frotka prowadzi się sporo lepiej, tył jest sztywniejszy, nie dobija na dołach, a co lepsze, dodaje liftu :mrgreen: Oczywiście zaraz po montażu sprawdziłem podatność na łamanie w trakcie lądowania - odporność 100% :mrgreen: Aha, moja odległość między błotnikiem a środkiem osi to 63cm :lol: Trzeba było skorygować trochę przód - tak, tak, jeszcze robi w dół :mrgreen:

:mrgreen:

Obrazek
Ostatnio edytowano 15 lut 2009 00:34:16 przez s4e, łącznie edytowano 1 raz
vitamog
Avatar użytkownika
s4e
Nałogowiec
Nałogowiec
 
Posty: 345
Dołączył(a): 14 lis 2008 13:40:37
Lokalizacja: lubelskie
Województwo: Lubelskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995

Re: Lift

Postprzez brum » 14 lut 2009 22:43:28

karwa s4e co Ty masy tamasz tam jeszcze z Froty_ :mrgreen:
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Lift

Postprzez s4e » 14 lut 2009 22:46:07

Dusze... na ramieniu, żeby to wszystko się nie rozpizgało w trakcie jazdy :mrgreen:
vitamog
Avatar użytkownika
s4e
Nałogowiec
Nałogowiec
 
Posty: 345
Dołączył(a): 14 lis 2008 13:40:37
Lokalizacja: lubelskie
Województwo: Lubelskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995

Re: Lift

Postprzez sledz » 14 lut 2009 23:32:11

Koledzy moja radość ze sprężyn trwała dokładnie 20km. :shock:
Po powrocie z terenu ,zmierzyłem i okazało się że mam tylko 54cm.

Jak moje sprężynki za pierwszym razem nie dały rady podnieść froty,tak przerobione nie mogły jej utrzymać.
Od początku były i są felerne.
Fakt że nie oszczędzałem ich ,ale taka ich dola.

Sytuacja przypomina mi sprężyny Balkana zamontowane przez opla, ale on pojechał do Albani,wrucił i dopiero w kraju poczuł progi zwalniające.A to tysiące kilometrów przebiegu.A nie kilka minut po lesie.
Jedyną moją winą może być fakt ,że jeszcze nie przedłużyłem mocowań odbojów,ale nawet to nie powinno wpłynąć na tak szybkie zyżycie ,a jedynie mogło ten proces opużnić o kilka dni.

Kobzi twoje osiadły 1cm ciekawe co będzie w terenie.
Chociaż od początku nie miałeś problemów ,więc chyba tak zostanie .
Ja bynajmiej dalsze przeróbki zawieszenia uważam za bezcelowe,przynajmniej do czasu wymiany amorów.
sledz
 

Re: Lift

Postprzez s4e » 14 lut 2009 23:52:03

Mi to wygląda na wadliwy towar, niezgodny z umową, miał być konkretny lift, dostałeś zupełnie co innego, odesłałeś, niby poprawili, jednak jest to nadal niepełnowartościowy przedmiot, za który jednak zapłaciłeś. Ja bym się domagał wymiany na sprężyny, rzeczywiście spełniające Twoje wymagania, które określiłeś jasno przy składaniu zamówienia. Bo to już trochę jaja wychodzą i to niestety jaja które robi się z klienta... :roll:
vitamog
Avatar użytkownika
s4e
Nałogowiec
Nałogowiec
 
Posty: 345
Dołączył(a): 14 lis 2008 13:40:37
Lokalizacja: lubelskie
Województwo: Lubelskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995

Re: Lift

Postprzez Jarek sp3swj » 15 lut 2009 16:28:36

DOKŁADNIE jak pisze S4E


Teraz napisz grzecznie że czekasz na WŁAŚCIWE sprężyny i nie będziesz po raz kolejny unieruchamiał auta i stawiał na kołki na ileś tam dni.

Otrzymasz nowe SPRINGI - to stare odeślesz jak podmienisz.

Dla pewności powinni ci zrobić takie 16mm ... bo jak po rak kolejny usiądzie - porażka i wstyd :oops:

aaa i czerwone :-)

:glaszcze: :glaszcze: :glaszcze: :glaszcze: :glaszcze: :glaszcze: :glaszcze: :glaszcze: :glaszcze: :glaszcze:
/Jarek Poznań
4x4 zawsze najlepsze :-) --- ... błękitne foto z sentymentu ... była też srebrna LONG :-)
Avatar użytkownika
Jarek sp3swj
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 2001
Obrazki: 1
Dołączył(a): 12 kwi 2008 22:57:17
Lokalizacja: Poznań
Pochwały: 12
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Lift

Postprzez brum » 15 lut 2009 16:40:16

s4e napisał(a):Dusze... na ramieniu, żeby to wszystko się nie rozpizgało w trakcie jazdy :mrgreen:


Kup sobie jaką dobrą taśme i troche drutu co by to powiązać :mrgreen: bo dusza za Ciebie tego nie zrobi :mrgreen:



Bez jaj że to tak szybko siada, na rajdach pisali że właśnie siadaja tylko nie pamiętam czy te z PZN czy KTW. [/size]
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Lift

Postprzez Jarek sp3swj » 15 lut 2009 16:53:32

Moje auto nadal się trzyma wysoko... troche pośmigałem i poskakałem - ale bez przesady...
kilometrów po czarnym zrobiłem z 500 już... będę uważnie obserwował...
/Jarek Poznań
4x4 zawsze najlepsze :-) --- ... błękitne foto z sentymentu ... była też srebrna LONG :-)
Avatar użytkownika
Jarek sp3swj
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 2001
Obrazki: 1
Dołączył(a): 12 kwi 2008 22:57:17
Lokalizacja: Poznań
Pochwały: 12
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Lift

Postprzez jack 2.2 dti » 16 lut 2009 09:40:22

jack 2.2 dti napisał(a):
sledz napisał(a):
gregorp77 napisał(a):nie zwoi miało być tyle co w orginiale,czyi 10 tylko miały być dłóższe


To na jaki lift zamawiałeś ,ile cali lub cm???

Sp3swj a wasze stare sprężyny ,czy też miały 14mm???


Stare sprężyny miały 14mm a na ostatnich 2 zwojach są przewężone na ~`12mm


Mała korekcja : stare sprężyny miały 12.5mm a na ostatnich dwóch zwojach 10mm ( frotkaB sport)
Opel Frontera B sport 2.2 DTI
Obrazek

"Nie walczę na rozum z kimś kto jest nie uzbrojony"
Avatar użytkownika
jack 2.2 dti
Młodszy Guru
Młodszy Guru
 
Posty: 737
Dołączył(a): 07 kwi 2008 09:26:37
Lokalizacja: Poznań
Pochwały: 2
Samochód: Frontera B 2.2DTI Sport 1998-2004

Re: Lift

Postprzez Jarek sp3swj » 16 lut 2009 09:47:35

oooooo wlaśnie ... Pojawił się nasz posiadasz 6 sprężyn :-) hihi
Jeszcze się wczołgam pod auto z sówmiarka i zmierzę te czerwone.

Jak sie okaże że czerwone są 14 mm to wszystko jasne !!!! Nowe sa grubsze, a Futrzak ma wersje Extrem :twisted:
/Jarek Poznań
4x4 zawsze najlepsze :-) --- ... błękitne foto z sentymentu ... była też srebrna LONG :-)
Avatar użytkownika
Jarek sp3swj
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 2001
Obrazki: 1
Dołączył(a): 12 kwi 2008 22:57:17
Lokalizacja: Poznań
Pochwały: 12
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Lift

Postprzez kolpit » 18 lut 2009 21:31:21

IFS lift:

http://forum.planetisuzoo.com/viewtopic ... t=ifs+drop

czy ktos ma na ten temat jakieś wyrobione zdanie??

na forum " http://muddyfrontera.co.uk/ " podaja kilka zalet takiego rozwiązania:

"A tortion bar is basically a rod of sprung metal. The more you twist is the harder it gets to continue to twist - that's straight forward (you run out of 'twist')

If you just wind and wind your totion bar up, several things will happen.

1. You'll reach the limits of adjustment on the 27mm nut on the tortion bar.

2. You'll reach the limits 'twist' on the tortion bar itself, and the suspension will go soild in compression.

3. You'll hit the droop travel bump stop, which will cause the suspenion to go soild in droop.

4. You'll run out of shock absorber length, and will cause the suspension to go soild in droop.

One of the above is why when people crank the tortion bars suffer from the front end locking up (been there... done that... ) and have to lower it back down about 1/2 inch."
kolpit
 

Re: Lift

Postprzez Jarek sp3swj » 18 lut 2009 22:32:38

tu jest kilka słów i fotek i podnoszeniu przodu frotki http://www.planetisuzoo.com/articles.htm/117
/Jarek Poznań
4x4 zawsze najlepsze :-) --- ... błękitne foto z sentymentu ... była też srebrna LONG :-)
Avatar użytkownika
Jarek sp3swj
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 2001
Obrazki: 1
Dołączył(a): 12 kwi 2008 22:57:17
Lokalizacja: Poznań
Pochwały: 12
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Lift

Postprzez Michał » 21 lut 2009 12:07:36

Witam!

Czytając wątek zauważyłe że sprzeżyny z POSPRINGu czasami jakieś dziwne
niespodzianki robią (głównie mam na myśli te które ma sledz). A że myślę nad
liftem na wiosnę (teraz za zimno w garażu) - wraca do pomysłu sprzężyn
z Troopera. Z tego co wyczytałem mają być to sprzężyny zwykłe do wersji
5 drzwi z roczników od 6/94 (powinny dać przy frocie B 2" liftu).
Z moich pszukiwań wynika, że narazie najtaniej można dostać MONROE SP2106
w cenia między 235 a 250 zł (detal), pewnie jakby się w zaprzyjaźnionej hurtowni
pogadało to trochę taniej by były (zwłaszcza że w POSPRINGu Pani podała mi cenę
190 zł netto - a wszystcy twierdzą że tyle to płacą brutto - czuję się dyskryminowany
cenowo :evil: ).
Może takie by nie siadały tak szybko i ogólnie mniejszy problem.
I tu mam pytanie czy może ktoś posiada katalogi innych firm produkujących
sprężyny - może są jeszcze jakieś inne w rozsądnej cenie. Najlepiej jakby były
wymiary i dokładny opis- żeby nie zamówić czegoś innego, bo potem będą mi
sprężyny do "czegoś" leżały w garażu :-)
Michał
------------------------------------------------------------------
BYŁ: OPEL Frontera B 2000r LONG, 2,2 16V+LPG, Pirelli Scorpion A/T 31" (no około 275/70R16 :-) )
JEEP GC WJ 4.0 2000r LAREDO Lift +4" ,Hankook DynaPro ATm RF10 245/75 R16, K&N, Magnaflow
Avatar użytkownika
Michał
Starszy Bywalec
Starszy Bywalec
 
Posty: 186
Dołączył(a): 27 kwi 2008 22:52:31
Lokalizacja: Jaworzno
Województwo: Śląskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Lift

Postprzez Jarek sp3swj » 21 lut 2009 13:15:05

Problem Springów Śledzia jest faktycznie ciekawy ... a ze dotyczy dwa razy tego samego wykonania
(materiału) bym nie demonizował.

Zapytaj Futrzaka jak tam jego pogrubiane springi + 16 mm .... może sie podzieli wrażeniami.
/Jarek Poznań
4x4 zawsze najlepsze :-) --- ... błękitne foto z sentymentu ... była też srebrna LONG :-)
Avatar użytkownika
Jarek sp3swj
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 2001
Obrazki: 1
Dołączył(a): 12 kwi 2008 22:57:17
Lokalizacja: Poznań
Pochwały: 12
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Lift

Postprzez sylwian70 » 22 lut 2009 16:39:21

Moje springi siadły ok.0,5 cm narazie wszystko cyka tylko że ciagle jeszcze nie testowane pod obciązeniem max czyli 4 tłustych pasażerow w każdym razie twardosć autka jest w sam raz ,mogłyby nawet być z pręta 17mm i by było dobrze.Z 14 mm wydaje mi sie że są za słabe analizowałem inne pojazdy i do liftu przeważnie sa średnice od 15mm do nawet 20mm średnio 17mm chodzi o pojazdy o masie ok.2 ton.Więc koledzy i koleżanki proponuje wszystkim 16mm. :mrgreen:
sylwian70
 

Re: Lift

Postprzez s4e » 22 lut 2009 18:12:00

Tak generalnie, po tym co zobaczyłem, to bym się jednak mocno zastanowił nad sprężynami z pospringu, ale to już sam zainteresowany powie więcej w temacie, gdy znajdzie chwile czasu :evil:
vitamog
Avatar użytkownika
s4e
Nałogowiec
Nałogowiec
 
Posty: 345
Dołączył(a): 14 lis 2008 13:40:37
Lokalizacja: lubelskie
Województwo: Lubelskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Motanie Fronter



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

cron