Witamy ! |
---|
|
SalomonMoor napisał(a):Witajcie,
Motam w swoim Cherokee silnik z Omegi 3.0 V6.
Zastanawiam się czy go się spiąć ze skrzynią i reduktorem z Froty. To by mi wymusiło zmianę mostu przedniego bo Jeepowy ma dyferencjał z prawej strony a Frotowy reduktor ma wyjście na przód z lewej.
I tu pytanie.
Który z mostów Froty wytrzyma 35 cali z agresywnym bieżnikiem np: simex.
Tył też biorę pod uwagę bo mam przełożenia 4.11 które we Frocie nie występują.
Drugie pytanie: jakie przełożenie jest w reduktorze Frontery?
Wysłane z mojego BV6000 przy użyciu Tapatalka
SalomonMoor napisał(a):3.0 V6 wchodzi bo było 2.5 które padło. Jeepie V8 nie wchodzi do Cheeroka XJ-ta.
Most na wielowachaczu da się usztywnić a i coś a'la most portalowy można z niego zrobić.
Patrola mosty też biorę pod uwagę. I z Pajero.
Wysłane z mojego BV6000 przy użyciu Tapatalka
SalomonMoor napisał(a):Silnik 4.0 Jeepa jest ok. Ale chciałem coś innego Wybór padł na 3.0 V6 z Omegi przez użytkownika tego forum Bruma i jego SWAP tego silnika do Froty Obecnie czekam na kompa typu stand-alone robionego przez kolesia z forum Jeepa.
Wróćmy jednak do drugiego pytania a propos reduktora. Jakie on ma przełożenie? Wie ktoś? Czy wszystkie mają tylko dwa ustawienia napędów 2H i 4Lo? W Montereyu jest identyczny jak we Frocie?
Wysłane z mojego BV6000 przy użyciu Tapatalka
Pewnie chce mieć gruchę wysoko jak we Frocie, żeby nie ryć nią gleby. Tylko jeszcze nie wie, że przeguby tego bardzo nie lubiąJake napisał(a):Btw. co zawias na wielowachaczu ma wspolnego z mostem portalowym czyli sztywnym mostem ze zwolnicami?
Widziałeś w ogóle kiedyś ten most? Do czego w Jeepie chcesz go w ogóle przymocować skoro ramy nie masz?SalomonMoor napisał(a):Most na wielowachaczu da się usztywnić
Mosty z Pajero są wąskie. Do Froty za wąskie, ale może do Jeepa jakoś się zmieszczą.Patrola mosty też biorę pod uwagę. I z Pajero.
No można i tak, ale przeguby dalej będą cierpieć.SalomonMoor napisał(a):W ramach rozwiania Waszych wątpliwości co do tego co chcę zrobić z mostem na wielowachaczu. Skoro mosty Froty nie wytrzymają 35' skorzystam tak jak na zdjęciach z mostów Pajero.
Reduktor z Froty jest integralną częścią skrzyni. Poza tym jest na kołach zębatych a nie łańcuchu jak w Jeepie. Nie ma też trybu FullTime czyli centralnego dyfra. W środku są trzy koła: zdawcze na tylny wał, zdawcze na przedni wał i pośrednie (odpowiadające za redukcję). Nie ma dostępnych zestawów zmieniających przełożenie redukcji.A propos reduktora.
Rozumiem, że reduktory z Froty (te z trzema pozycjami) załączają napędy podobnie jak reduktor 231 z Jeepa?
Tylko, że krzyżak jest daleko bardziej wytrzymały niż koszyk z kulkami.SalomonMoor napisał(a):Przeguby czy krzyżaki obojętne. I jedno i drugie będzie cierpieć przy każdej pracy pod kątem.
jrzeuski napisał(a):No można i tak, ale przeguby dalej będą cierpieć.SalomonMoor napisał(a):W ramach rozwiania Waszych wątpliwości co do tego co chcę zrobić z mostem na wielowachaczu. Skoro mosty Froty nie wytrzymają 35' skorzystam tak jak na zdjęciach z mostów Pajero.Reduktor z Froty jest integralną częścią skrzyni. Poza tym jest na kołach zębatych a nie łańcuchu jak w Jeepie. Nie ma też trybu FullTime czyli centralnego dyfra. W środku są trzy koła: zdawcze na tylny wał, zdawcze na przedni wał i pośrednie (odpowiadające za redukcję). Nie ma dostępnych zestawów zmieniających przełożenie redukcji.A propos reduktora.
Rozumiem, że reduktory z Froty (te z trzema pozycjami) załączają napędy podobnie jak reduktor 231 z Jeepa?
Myślałem o tym rozwiązaniu. Jednak nie jest to takie proste. Reduktor Jeepa też jest zintegrowany ze skrzynią. Trzeba zatem przerobić wałek zdawczy skrzyni, dorobić odpowiednią flansze na ten wałek i zrobić zamknięcie reduktora od strony skrzyni wraz z dodatkowym łożyskowaniem i uszczelnieniem dla wałka z flanszą. Roboty w ciul.drech napisał(a):Może łatwiej by było wsadzić skrzynię biegów z Omy (automat lub manual, co kto lubi) i wykorzystać wyjście na tylny wał? Wtedy krótkim wałkiem można się dopiąć do reduktora z jeepa i rozwiązuje się temat przedniego wału z niewłaściwej strony.
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości