Witamy !



Pierwsza frota, porady

Jesteś zainteresowany zakupem auta, masz pytania, a może interesuje Cię Frota, która jest daleko? Może ktoś już ją oglądał i niepotrzebnie będziesz jechał.

Re: Pierwsza frota, porady

Postprzez Semir » 04 gru 2018 15:51:12

Jake napisał(a):Ja chyba bede jutro w Dąbrowie XD


To żona ma robić ciasto?
EKIPA ŚLĄSKA
Obrazek
Avatar użytkownika
Semir
Alchemik
 
Posty: 4249
Obrazki: 0
Dołączył(a): 08 kwi 2011 11:38:11
Pochwały: 17
Województwo: Śląskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Pierwsza frota, porady

Postprzez Jake » 04 gru 2018 22:56:19

Semir napisał(a):
Jake napisał(a):Ja chyba bede jutro w Dąbrowie XD


To żona ma robić ciasto?

O hoho! Bardzo milo, chetnie! Ale na razie mam wyjazdnie potwierdzony to nie chce sie zapowiadac. Moze sie okazac ze bede nie jutro, a pojutrze albo i wcale w najblizszym czasie...
Isuzu Trooper 3.1D 1997
Toyota 4-Runner 3.0V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Starszy Guru
Starszy Guru
 
Posty: 979
Dołączył(a): 20 sty 2015 01:39:51
Lokalizacja: Kraków
Pochwały: 10
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: Pierwsza frota, porady

Postprzez pawelekm » 18 kwi 2019 08:23:27

Dzień dobry wszystkim,

Ciężko idzie mi to kupowanie. I to bardzo ciężko.
Cały czas zbieram "$" - łatwo nie jest.
Miała być wersja "A" - ale przekonałem się sam, że jest chyba zbyt "spartańska" jak dla mnie (i trochę zbyt wiekowa).

Więc może po prostu zapytam wprost czy ktoś zna to auto, lub co o nim sądzi (wiem, że to wróżenie z fusów, ale zawsze lepiej poznać czyjeś zdanie):
https://www.olx.pl/oferta/frontera-long-super-stan-4x4-CID5-IDzc9ts.html
Ze wstępnych informacji od sprzedającego wynika, że wszystko działa i nie ma się do czego przyczepić.
OC do końca kwietnia, ale "nie ma się co martwić" bo auto jak najbardziej sprawne.

Z innej beczki - nie obraźcie się, w końcu to forum Opla: co sądzicie o autach typu Grand Cherokee (silnik 2.7diesel) lub Terracan 2.9 ?
Np.:
https://www.olx.pl/oferta/jeep-grane-cherokee-2-7diesel-w-db-stanie-z-waznymi-oplatami-4x4-tanio-CID5-IDzn7av.html
lub
https://www.olx.pl/oferta/hyundai-terracan-2-9-crdi-okazja-zamiana-CID5-IDxTjHy.html

Pozdrawiam !
pawelekm
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 13
Dołączył(a): 11 gru 2014 20:33:36
Województwo: Dolnośląskie
Samochód: nie mam Frontery... jeszcze

Re: Pierwsza frota, porady

Postprzez mazurkas007 » 18 kwi 2019 10:04:50

Frotka ma felgi od modelu A ( chyba )
Zniknęły gdzieś przednie lampy p-mgłowe
Przy progach, przy tylnych kołach brak nakładek
była Frotka zmotka 3.2, będzie druga edycja 2.2 :)
Podróże bez granic : Polska, Niemcy, Estonia, Litwa, Łotwa, Rosja, Rumunia, Mołdawia, Finlandia, Węgry, Włochy, Austria, Czechy, Słowacja, San Marino, Szwecja, Tajlandia, Malezja - tam byliśmy na kołach.
Avatar użytkownika
mazurkas007
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1325
Obrazki: 30
Dołączył(a): 12 lip 2007 07:31:41
Lokalizacja: Bielsk Podlaski - Polska
Pochwały: 6
Województwo: Podlaskie
Samochód: Frontera B 2.2i Long 1998-2004

Re: Pierwsza frota, porady

Postprzez jrzeuski » 18 kwi 2019 10:10:29

Frota B nie różni się zbytnio w środku od A po lifcie. Mechanicznie już bardziej a najbardziej to gamą silników. Także jeśli oglądałeś tylko stare A z kwadratową deską i resorami z tyłu, to znaczy, że nie wiesz, że istnieje kompromis między nimi ;-)

A propos silników to 2.7CRD jest pewniejszy niż 2.2DTI. No i WJ to jednak Jeep a nie jakiś Opel :D Natomiast Hyundai to liga prestiżu Opla, ale z szukaniem części zamiennych może być nawet większy problem.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: Pierwsza frota, porady

Postprzez mazurkas007 » 18 kwi 2019 10:17:41

jrzeuski napisał(a):Frota B nie różni się zbytnio w środku od A po lifcie ...


zbytnio nie, tylko trochę .... :mrgreen:
była Frotka zmotka 3.2, będzie druga edycja 2.2 :)
Podróże bez granic : Polska, Niemcy, Estonia, Litwa, Łotwa, Rosja, Rumunia, Mołdawia, Finlandia, Węgry, Włochy, Austria, Czechy, Słowacja, San Marino, Szwecja, Tajlandia, Malezja - tam byliśmy na kołach.
Avatar użytkownika
mazurkas007
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1325
Obrazki: 30
Dołączył(a): 12 lip 2007 07:31:41
Lokalizacja: Bielsk Podlaski - Polska
Pochwały: 6
Województwo: Podlaskie
Samochód: Frontera B 2.2i Long 1998-2004

Re: Pierwsza frota, porady

Postprzez jrzeuski » 18 kwi 2019 10:31:40

Pewnie dlatego tylu ludzi nazywa Frotą B zwykłe Froty A po lifcie :D
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: Pierwsza frota, porady

Postprzez pawelekm » 18 kwi 2019 10:50:31

Dzięki za odpowiedź.
Myślałem, że sztuką jest sprzedać auto. A to chyba wychodzi na odwrót ..... (kupić to dopiero ...).
pawelekm
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 13
Dołączył(a): 11 gru 2014 20:33:36
Województwo: Dolnośląskie
Samochód: nie mam Frontery... jeszcze

Re: Pierwsza frota, porady

Postprzez tupek » 18 kwi 2019 16:43:45

pawelekm napisał(a):Dzięki za odpowiedź.
Myślałem, że sztuką jest sprzedać auto. A to chyba wychodzi na odwrót ..... (kupić to dopiero ...).

A dlaczego tylko w dizlu szukasz ?
Przecież froty w benzynie z lpg też występują i są tańsze w naprawach.
U mnie działa LSD :)
Avatar użytkownika
tupek
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 1693
Obrazki: 12
Dołączył(a): 14 lut 2013 19:53:04
Lokalizacja: Dobruchna
Pochwały: 20
Województwo: Świętokrzyskie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: Pierwsza frota, porady

Postprzez pawelekm » 19 kwi 2019 06:37:50

tupek napisał(a):
pawelekm napisał(a):Dzięki za odpowiedź.
Myślałem, że sztuką jest sprzedać auto. A to chyba wychodzi na odwrót ..... (kupić to dopiero ...).

A dlaczego tylko w dizlu szukasz ?
Przecież froty w benzynie z lpg też występują i są tańsze w naprawach.


Nie uparłem się na tego diesla. Po prostu pojawił się niedaleko taki egzemplarz.
Oczywiście, że może być benzyniak.
Chodzi też o to, że nie chcę jechać za autem "za dychę" (mniej więcej) przez całą lub pół Polski - gdyż po prostu jest to nieopłacalne.
Zapewne na miejscu okaże się, że to i tak złom. Mam dać w mordę sprzedającemu ? :boss: i żądać zwrotu za paliwo ? :D ;)
Czy kupić bo przejechałem pół Polski i szkoda wracać z pustymi rękami ? :mrgreen:
Miałem już wiele aut (w tym 1 "pseudo-terenówkę" X-Traila. Nawiasem mówiąc fajne auto :) ) i w każdym (dosłownie KAŻDYM) było "coś"
do zrobienia (w jednym mniejsze "coś" w drugim większe "coś").
Reasumując po prostu nie było innych aut w ogłoszeniu :-| Pomijam egzemplarze typu V6 za 6-7kPLN ....
pawelekm
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 13
Dołączył(a): 11 gru 2014 20:33:36
Województwo: Dolnośląskie
Samochód: nie mam Frontery... jeszcze

Re: Pierwsza frota, porady

Postprzez Semir » 19 kwi 2019 11:19:33

Za te pieniądze idzie kupić B 3,2.
I to nie szarota. Trzeba poszukać
są ludzie co nie wiedzą co sprzedają
EKIPA ŚLĄSKA
Obrazek
Avatar użytkownika
Semir
Alchemik
 
Posty: 4249
Obrazki: 0
Dołączył(a): 08 kwi 2011 11:38:11
Pochwały: 17
Województwo: Śląskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Pierwsza frota, porady

Postprzez Marrrycin » 28 lis 2019 21:33:20

Witam wszystkich.

Jadę jutro oglądać Fronterę A Sport 2.0 X20SE z 1996 roku
Dokładnie tą https://www.olx.pl/oferta/opel-frontera ... abc1b0dc5b

To już jak mniemam wersja po lifcie.

Na co szczególnie zwrócić uwagę ?

Czytałem instrukcję od Froty A nt. jak włączać napędy, ta ma automatyczne sprzęgiełka, już mniej więcej kumam.
Czy kontrolka od Air Bagów zawsze musi mrygnąć 7 razy ? Tak napisali w instrukcji.

Jak sprawdzić po VIN czy to nie angol (to jest angol i tak :) ) ale czy fabrycznie wyszedł z fajerą po lewej stronie, która to pozycja w numerze VIN.

Za wszystkie odpowiedzi z góry dziękuję i pozdrawiam. :)
Marrrycin
Marrrycin
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 2
Dołączył(a): 28 lis 2019 21:22:46
Województwo: Mazowieckie
Samochód: nie mam Frontery... jeszcze

Re: Pierwsza frota, porady

Postprzez jrzeuski » 29 lis 2019 07:18:36

Poliftowa, ale jakaś bieda-wersja i moim zdaniem za droga. Pod maską nie wygląda, żeby to był kiedyś anglik a jeśli tak, to jest bardzo dobrze przerobiony. Po VINie tego nie odczytasz, ale któryś kod na tabliczce na grodzi o tym mówi. Tylko nie pamiętam jaki to.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: Pierwsza frota, porady

Postprzez drtomee » 29 kwi 2020 18:39:46

Cześć, chyba tu jest najlepsze miejsce na moje pytanie. Otóż rozważam zakup Froty 2.2 LPG '99 long. Cena spoko bo około 3 tys. zł, ale... jest kilka standardowych bolączek. Do wymiany reperaturki błotników i progi w tylnej części, belka zderzaka tylnego i takie stalowe elementy, chyba mocowania zderzaka tylnego - są po bokach i lecą w dół od mocowania zderzaka do błotnika. Nie widzę nigdzie reperaturek błotników, czy one w ogóle występują w przyrodzie? Na pewno do zmiany czujnik abs i klima do sprawdzenia. Rama w porządku, powierzchowny nalot do wyczyszczenia i konserwacji. Podpowie ktoś jak jest z tą dostępnością elementów blacharskich? Warto się w to pakować?
drtomee
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 4
Dołączył(a): 29 kwi 2020 18:04:34
Województwo: Mazowieckie
Samochód: nie mam Frontery... jeszcze

Re: Pierwsza frota, porady

Postprzez tupek » 29 kwi 2020 18:57:26

drtomee napisał(a):Cześć, chyba tu jest najlepsze miejsce na moje pytanie. Otóż rozważam zakup Froty 2.2 LPG '99 long. Cena spoko bo około 3 tys. zł, ale... jest kilka standardowych bolączek. Do wymiany reperaturki błotników i progi w tylnej części, belka zderzaka tylnego i takie stalowe elementy, chyba mocowania zderzaka tylnego - są po bokach i lecą w dół od mocowania zderzaka do błotnika. Nie widzę nigdzie reperaturek błotników, czy one w ogóle występują w przyrodzie? Na pewno do zmiany czujnik abs i klima do sprawdzenia. Rama w porządku, powierzchowny nalot do wyczyszczenia i konserwacji. Podpowie ktoś jak jest z tą dostępnością elementów blacharskich? Warto się w to pakować?

Za frotę b 3000zł to tylko na części, chyba że masz zdolności manualne, narzędzia i środki do odbudowy pojazdu.
Piszesz tylko o zewnętrznych widocznych wadach, ale co jest z tym czego nie widać ?
U mnie działa LSD :)
Avatar użytkownika
tupek
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 1693
Obrazki: 12
Dołączył(a): 14 lut 2013 19:53:04
Lokalizacja: Dobruchna
Pochwały: 20
Województwo: Świętokrzyskie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: Pierwsza frota, porady

Postprzez drtomee » 29 kwi 2020 19:15:36

tupek napisał(a):
drtomee napisał(a):Cześć, chyba tu jest najlepsze miejsce na moje pytanie. Otóż rozważam zakup Froty 2.2 LPG '99 long. Cena spoko bo około 3 tys. zł, ale... jest kilka standardowych bolączek. Do wymiany reperaturki błotników i progi w tylnej części, belka zderzaka tylnego i takie stalowe elementy, chyba mocowania zderzaka tylnego - są po bokach i lecą w dół od mocowania zderzaka do błotnika. Nie widzę nigdzie reperaturek błotników, czy one w ogóle występują w przyrodzie? Na pewno do zmiany czujnik abs i klima do sprawdzenia. Rama w porządku, powierzchowny nalot do wyczyszczenia i konserwacji. Podpowie ktoś jak jest z tą dostępnością elementów blacharskich? Warto się w to pakować?

Za frotę b 3000zł to tylko na części, chyba że masz zdolności manualne, narzędzia i środki do odbudowy pojazdu.
Piszesz tylko o zewnętrznych widocznych wadach, ale co jest z tym czego nie widać ?

Bo tylko albo aż tyle jest do zrobienia. Samochód znam, serwisował go na bieżąco mój kolega. Mechanicznie jest w porządku. Gdyby to było auto, o którym nic nie wiem, nawet bym sobie głowy nie zawracał...
drtomee
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 4
Dołączył(a): 29 kwi 2020 18:04:34
Województwo: Mazowieckie
Samochód: nie mam Frontery... jeszcze

Re: Pierwsza frota, porady

Postprzez tupek » 29 kwi 2020 21:37:01

To jeżeli mechanicznie sprawne tylko wizualnie do poprawy za 3000 zł - ja bym brał.
Jeżeli samemu umiesz cokolwiek zrobić to powolutku będziesz remontował.
Elementy blacharskie można zrobić z blachy odpowiednio wyginając, nie ma rzeczy nie do odnowienia.
Frontera ma ramę więc najważniejsze aby ona była prosta i zdrowa.
Ja nie jestem blacharzem a ponad pół roku temu dorobiłem sobie połowę prawego progu z blachy pochodzącej z dachu vectry b.
Trochę szlifierki,migomatu szpachli i lakieru.
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
U mnie działa LSD :)
Avatar użytkownika
tupek
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 1693
Obrazki: 12
Dołączył(a): 14 lut 2013 19:53:04
Lokalizacja: Dobruchna
Pochwały: 20
Województwo: Świętokrzyskie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: Pierwsza frota, porady

Postprzez drtomee » 29 kwi 2020 22:32:25

tupek napisał(a):To jeżeli mechanicznie sprawne tylko wizualnie do poprawy za 3000 zł - ja bym brał.
Jeżeli samemu umiesz cokolwiek zrobić to powolutku będziesz remontował.
Elementy blacharskie można zrobić z blachy odpowiednio wyginając, nie ma rzeczy nie do odnowienia.
Frontera ma ramę więc najważniejsze aby ona była prosta i zdrowa.
Ja nie jestem blacharzem a ponad pół roku temu dorobiłem sobie połowę prawego progu z blachy pochodzącej z dachu vectry b.
Trochę szlifierki,migomatu szpachli i lakieru.
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Fajnie zrobione. Progi akurat są do kupienia, gorzej z błotnikami, ale najwyżej zostanę rzeźbiarzem :)
drtomee
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 4
Dołączył(a): 29 kwi 2020 18:04:34
Województwo: Mazowieckie
Samochód: nie mam Frontery... jeszcze

Re: Pierwsza frota, porady

Postprzez KrisGdynia » 11 lut 2022 17:47:52

Witam.
Pierwszy mój post tu więc sorry jak by co. Po paru latach walki z Jeep WK padła decyzja na zmianę. Ponieważ ceny zrobiły się absurdalne (przy stanach technicznych) odpuściłem sobie Jeep. Znajomy który "się trochę zna" i miał kiedyś "frotę" mocno poleca do turystyki offroadowej, a mnie zawsze się froty podobały. Nie mam zamiaru jej topić ale czasem bym na jakiś rajd pojechał...Oglądaliśmy już krótką manual 2,2 w benz+lpg. Teraz jade oglądać długą w dieslu 2,2 116 kucy automat, bogato wyposażona, ma podany przebieg 198000 trochę to nierealne ale czy nie niemożliwe? 2001 rok wygląda spoko, nie motana. Na co zwrócić uwagę cena około 19 tys (też trochę dużo)? Ponieważ już rak kupiłem auto "oczami" teraz kupuje rozsądkiem, nie kupie przez internet na drugim końcu polski - muszę dotknąć. Od razu zapytam aby nie dublować postów - do kogo oddać w Trójmieście do "dopieszczenia" po zakupie?
KrisGdynia
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 1
Dołączył(a): 11 lut 2022 17:30:33
Województwo: Pomorskie
Samochód: nie mam Frontery... jeszcze

Re: Pierwsza frota, porady

Postprzez tom73 » 21 mar 2022 23:21:55

Osobiscie polecam 2.8 . Mialem 2.3 ale silniczek za slaby. Potem sport 2.8 przez 2 lata. Super bryczka na wypady w lekki teren. Obiechalem tym autem prawie cale UK i Francje . Zero problemow ( na zegarze bylo cos ze 180000 km) Potem rodzina sie powiekszyla to i bryka zmienila sie na long. Wozki, bambetle i cala menazeria. Kupilem oczywiscie 2.8.z przebiegiem 160000km. Oczywiscie full serwis na dzien dobry( olej paski filtry plyny pompy alternator tak alternator i bateria) Od tego czasu autko mam 10 lat, przybylo 120 000 km i ZADNEJ AWARI. Mam jekies inne firmowe i o wiele mlodsze auta ale jak mi zalezy na czasie i pewnosci ze dojade to biore frote. Wczoraj robilem troche spozniony serwis ok 45 tys ponad norme i powiem tak; zaworki ok , tylko 2 troszke wieksze luzy, reszta 0.4 jak fabryka podala. Pasek byl juz w agonni. Ostatnia chwila na wymiane.Podsumowanie: 2.8 isuzu serwisowane na czas i dobrym olejem jest calkowicie bezawaryjne, skrzynia jesli nie jest katowana tez. Elektryka wrazliwa na wilgoc, czasem cos przez chwile nie dziala. Spalanie w miescie ok 7-8 litra. Przyjemnosc z jazdy- mam juz 3 i nie zamierzem zmieniac. Troche ruda atakuje progi ale nie ma problemow z naprawa. Reszta budy nawet plamki rdzy.Wiem ze te silniki zrobily juz 750000 km i dalej smigaja. Raczej auto polegnie przez rdze ( w UK wilgoci nie brakuje). Auto banalne w naprawie, czesci jeszcze sa i nie sa drogie. Najwazniejsze to po zakupie zrobic dobry serwis !!! Nie oszczedzac i nie wierzyc ze cos tam bylo robione. Auto sie odwdzieczy. Teraz co poleglo i zostale wymienione na czas w garazu ( 10 lat i 120000 km) Tlumik caly, koncowki drazkow i swoznie, pare razy zarowki i wycieraczki, lozyska w przednich kolach. Moim zdaniem to niewiele. Fajnie tez jak czsem cos tam sprawdzam z elektryki i wszedie nabite made in germany, made in japan, czasem made uk. Az mi lepiej na sercu i jakos pewniej sie czuje na autostradzie. Zreszta nawet nie mam wykupionego cholowania na frote. Na reszte zlomu juz tak. Polecam 2.8
PS Ten silnik nie jest wybredny co do paliwa. Czasy sa nie ciekawe i warto to miec na uwadze jesli wiecie o czym pisze .
tom73
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 13
Dołączył(a): 19 lip 2011 23:44:09
Województwo: nie mieszkam w Polsce
Samochód: Frontera A 2.8TDI Sport 1995-1996

Poprzednia strona

Powrót do Zakup kontrolowany



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości