Witamy !



Bagażnik dachowy, realizacje, rozmowy

Wszystko o przeróbkach Frontery

Re: Bagażniki OFF-ROADOWE

Postprzez Jarek sp3swj » 05 mar 2009 13:53:25

OSB3... a co masz przeciw OSB ???

http://www.sklejka.sklep.pl/product_inf ... ucts_id=94
http://www.latka.com.pl/index.php?Itemi ... &task=view


z tego sie robi PODŁOGI w domach - prędzej zarwiesz dach w aucie - niz OSB zdewastujesz :-0
tam dyskotkę mógł byś zrobić na dachu ....
/Jarek Poznań
4x4 zawsze najlepsze :-) --- ... błękitne foto z sentymentu ... była też srebrna LONG :-)
Avatar użytkownika
Jarek sp3swj
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 2001
Obrazki: 1
Dołączył(a): 12 kwi 2008 22:57:17
Lokalizacja: Poznań
Pochwały: 12
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Bagażniki OFF-ROADOWE

Postprzez oposs » 05 mar 2009 14:07:45

Ale plyty z OSB przeznaczone na podlogi leza na wylewce, a na frocie zamontowalbys na relingu. Chyba zeby jeszcze ja wzmocnic jakims stelazem
Avatar użytkownika
oposs
Moderator
Moderator
 
Posty: 2227
Dołączył(a): 03 sie 2008 20:56:45
Lokalizacja: Warszawa/Łomianki/Czosnów
Pochwały: 4
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Bagażniki OFF-ROADOWE

Postprzez Jarek sp3swj » 05 mar 2009 20:23:48

Nie do końca na posadzce... w domach kanadyjczykach podłogi na piętrze sie robi z OSB a domy maja konstrukcje szkieletową



zresztą... OSB rules...

Obrazek


... http://www.coa.uncc.edu/index.php?optio ... emId=13869
Ostatnio edytowano 05 mar 2009 20:26:19 przez Jarek sp3swj, łącznie edytowano 1 raz
/Jarek Poznań
4x4 zawsze najlepsze :-) --- ... błękitne foto z sentymentu ... była też srebrna LONG :-)
Avatar użytkownika
Jarek sp3swj
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 2001
Obrazki: 1
Dołączył(a): 12 kwi 2008 22:57:17
Lokalizacja: Poznań
Pochwały: 12
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Bagażniki OFF-ROADOWE

Postprzez ADAM SP3WXO » 05 mar 2009 20:24:14

Jeżeli chodzi o płyte OSB to raczej martwił bym się o jej wagę, a nie o wytrzymałość.
ADAM SP3WXO
 

Re: Bagażniki OFF-ROADOWE

Postprzez FROTERKA » 06 mar 2009 13:58:10

Z płyty OSB mamy postawiony garaż. W mojej okolicy z tejże płyty widziałam zbudowane dwa domy.
...ja w tym czasie trochę pośpię, tym bezruchem się napieszczę...

Tak, mężczyźni jeżdżą lepiej niż kobiety. Ale ilu potrafi prowadzić auto w szpilkach...

Ogranicza mnie tylko pojemność i maksymalny moment obrotowy!

Po pierwsze: opony, po drugie: opony, po trzecie... kierowca !

Obrazek
Avatar użytkownika
FROTERKA
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 6111
Dołączył(a): 12 sie 2007 15:54:07
Lokalizacja: Poznachowice Górne
Pochwały: 10
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera A 2.2i Long 1995-1998

Re: Bagażniki OFF-ROADOWE

Postprzez konik » 06 mar 2009 14:03:27

Te płyty są bardzo wytrzymałe, skrzynie transportowe z nich są robione. Zrobiona z płyty osb 22 mm podłoga namiotu dachowego na pewno nie potrzebuje dodatkowych wsporników
Avatar użytkownika
konik
Podszyszkownik
Podszyszkownik
 
Posty: 1161
Obrazki: 3
Dołączył(a): 15 lut 2008 22:06:24
Lokalizacja: Starogard Gdański
Pochwały: 5
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995

Re: Bagażnik wyprawowy

Postprzez ssebek11 » 23 mar 2009 19:24:17

Balkandriver super wyszło tez pomysle o czyms takim tylko na sporta i mysle wysunąć go do przodu a nie tylko nad hardtopem
ssebek11
 

Re: Bagażnik wyprawowy

Postprzez Balkandriver » 25 mar 2009 22:09:18

Z fotami to może za chwilę, bo podczas porządków dyskowych gdzieś się ukryły.
Ale tymczasem słownie.
Bagażnik jest posadowiony na 3 belkach poprzecznych. Dwie przymocowane są do relingów, trzecia, nad przednimi drzwiami to wersja belki do samochodów "bezrynienkowych".
Sam bagażnik jest przymocowany do belek za pomocą cybantów łapanych od spodu poprzez płaskownik 2mm nakrętkami.
Elektryka świateł i sygnałów jest pociągnięta w profilu wewnątrz i wyprowadzona z boku bagażnika, zakończona gniazdem z połączeniem konektorowym. Tak, że żadne kable nie są prowadzone na zewnątrz konstrukcji.
Bagażnik trzyma się "na mur" i przetestowany został w dość nieprzyjaznym, jak dla wszelkich połączeń środowisku.
Żadnych problemów, drgań, rozspawań. Można spokojnie po nim chodzić, dach też przyjmuje to z godnością.

BALKANDRIVER
Frontera 2.8 TDi - Long Distance Voyager
http://www.fotolandia4x4.com -> relacje, zdjęcia, filmiki
http://chomikuj.pl/balkandriver -> Mój chomik (nie tylko) Wędrowniczek
Spieszmy się kochać szuter, bo tak szybko odchodzi.
Avatar użytkownika
Balkandriver
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 1669
Obrazki: 63
Dołączył(a): 07 lip 2007 18:11:13
Lokalizacja: Smokogród
Pochwały: 8
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera A 2.8TDI Long 1995-1996

Re: Bagażniki OFF-ROADOWE

Postprzez Vielebny » 31 mar 2009 06:59:09

Kolego płyta OSB służy jako wypełnienie, a nie jako element nośny, konstrukcja twojego garażu i domków które widziałeś jest inna, a płyta OSB służy do usztywnienia i osłony. Płyta OSB nie będzie się nadawała do bagażnika dachowego, czy tym bardziej jako podłoga namiotu dachowego, lepsza do tego była by sklejka, a najlepiej sklejka wodoodporna z wykładziną antypoślizgową. Jak już coś robić to robić konkretnie, a nie na jeden sezon (albo nawet i nie)
Vielebny
 

Re: Bagażniki OFF-ROADOWE

Postprzez wikked » 31 mar 2009 07:51:23

jak budowałem mój domek i zastanawiałem się czy deskować dach to brałem pod uwagę właśnie OSB. Nie zapomnę jak doczytałem że 17mm ma 150kg/cm2 przy oczywiście mocowaniu jej co 0,5 - 0,7m na listwach.
wikked
 

Re: Bagażniki OFF-ROADOWE

Postprzez FROTERKA » 31 mar 2009 09:29:13

Vielebny napisał(a):Kolego

To do mnie ? :D
...ja w tym czasie trochę pośpię, tym bezruchem się napieszczę...

Tak, mężczyźni jeżdżą lepiej niż kobiety. Ale ilu potrafi prowadzić auto w szpilkach...

Ogranicza mnie tylko pojemność i maksymalny moment obrotowy!

Po pierwsze: opony, po drugie: opony, po trzecie... kierowca !

Obrazek
Avatar użytkownika
FROTERKA
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 6111
Dołączył(a): 12 sie 2007 15:54:07
Lokalizacja: Poznachowice Górne
Pochwały: 10
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera A 2.2i Long 1995-1998

Re: Bagażniki OFF-ROADOWE

Postprzez Vielebny » 31 mar 2009 19:21:39

UPS !! sorrki tak z przyzwyczajenia i nastawiony że na forum 99,9% to faceci, a tu niespodzianka :D
Koleżanko :)
Vielebny
 

Re: Bagażniki OFF-ROADOWE

Postprzez Kpt.Saper » 31 mar 2009 20:24:25

Ja mam tylna półkę w mojej frotce z OSB 22 mm i jestem w stanie ugiąć ją naciskając reką ,co by było jak bym na niej stanął?? Napewno by nie pękła ale porządnie by się wykrzywiła, zresztą mogę sprawdzić ale fundujecie nową płytę jak by poszła :wink:
Kpt.Saper
 

Re: Bagażniki OFF-ROADOWE

Postprzez BASIK » 31 mar 2009 22:08:46

Czy przypadkiem płyta OSB 22, a raczej to jeszcze x2, czyli =44 + konstrukcja namiotu, wyposażenie i śpiochy (ludzie znaczy 2-4) nie będą za ciężkie na dach Froty? Przecież on ma konstrukcję podobną do osobówki! Wytrawne terenówki mają inną budowę dachu... No i taki kawał OSB "odłożony" w bok trzeba wesprzeć na czymś solidnym, żeby nie było nocnej niespodzianki! :lol:.
A inna rzecz to potrzeba takiego dachowego spanka... to ma sens tam, gdzie podczas snu na ziemi może wleźć jakiś jadowity karakon i zepsuć frajdę. U nas dojdzie do tego wiatr - konstrukcja musiałaby być naprawdę super mocna.
Ostatnio edytowano 31 mar 2009 22:19:16 przez Anonymous, łącznie edytowano 1 raz
Dojadę dalej - zobaczę więcej
Avatar użytkownika
BASIK
Maniak
Maniak
 
Posty: 467
Dołączył(a): 04 maja 2015 11:00:05
Lokalizacja: Smokogród
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera A 2.8TDI Long 1995-1996

Re: Bagażniki OFF-ROADOWE

Postprzez Balkandriver » 31 mar 2009 22:12:31

Vielebny napisał(a):Kolego (tu: Koleżanko - przypis BALKANDRIVER) płyta OSB służy jako wypełnienie, a nie jako element nośny, konstrukcja twojego garażu i domków które widziałeś jest inna, a płyta OSB służy do usztywnienia i osłony. Płyta OSB nie będzie się nadawała do bagażnika dachowego, czy tym bardziej jako podłoga namiotu dachowego, lepsza do tego była by sklejka, a najlepiej sklejka wodoodporna z wykładziną antypoślizgową. Jak już coś robić to robić konkretnie, a nie na jeden sezon (albo nawet i nie)

Kpt. Saper napisał(a):Ja mam tylna półkę w mojej frotce z OSB 22 mm i jestem w stanie ugiąć ją naciskając reką ,co by było jak bym na niej stanął?? Napewno by nie pękła ale porządnie by się wykrzywiła, zresztą mogę sprawdzić ale fundujecie nową płytę jak by poszła.

Weźcie pod uwagę te wypowiedzi (może jeszcze jakieś pominąłem, przepraszam)
Prawda jest taka, że szkłem dupy nie utrzesz.
Kilka osób w Polsce, a nawet w kooperacji z Niemcami, konstruktorów, nie domorosłych magików, próbowało odpowiedzieć na zapotrzebowanie naszego rynku - czyli wydajesz grosze, otrzymujesz rolls-royce`a, i skonstruować taki namiot dachowy.
I wszystko upadło.
Niestety nie da się.
Albo zapłacimy, albo będziemy mieć problemy.
Wszystko zależy od tego , do czego nam ten namiot dachowy ma służyć.
I tu wracamy do początku.
Po co on nam, jeśli jeździmy na weekendowe wypady???
Po co on nam, jeśli motamy objazd nawet po całej Polsce?
Wystarczy namiot, taki zwykły , dobry, dobre śpiwory.
Zawsze mamy zagwarantowany nocleg, na kempingu, polu namiotowym, u gospodarza.
Namiot dachowy ma rację bytu, jeżeli jedziemy tam, gdzie nocowanie na glebie staje się niebezpieczne - skorpiony, węże, wije, inne jadowite paskudztwa, niedźwiedzie.
Ale wtedy należy rozważyć dzienno-nocną amplitudę temperatur (a taka zachodzi z reguły w rejonach występowania przytoczonych zwierzątek) i zachowanie się w niej naszych domowych konstrukcji.
A w Afryce , Turcji, w sytuacji podbramkowej, kiedy Wam się rozleci "domowa" koncepcja spania, nie będzie tak łatwo znaleźć coś zastępczego.
Nasuwa się słynne, jak świat powiedzenie - "wedle stawu grobla".

BALKANDRIVER
Frontera 2.8 TDi - Long Distance Voyager
http://www.fotolandia4x4.com -> relacje, zdjęcia, filmiki
http://chomikuj.pl/balkandriver -> Mój chomik (nie tylko) Wędrowniczek
Spieszmy się kochać szuter, bo tak szybko odchodzi.
Avatar użytkownika
Balkandriver
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 1669
Obrazki: 63
Dołączył(a): 07 lip 2007 18:11:13
Lokalizacja: Smokogród
Pochwały: 8
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera A 2.8TDI Long 1995-1996

Re: Bagażniki OFF-ROADOWE

Postprzez Shaker » 07 kwi 2009 07:35:06

No nareszcie coś na czym się trochę znam. Osb 22 faktycznie wytrzyma ciężar człowieka nawet podparta na końcach. A jak się na niej położyc to już w ogóle. Ale jest nie wygodna bo chropowata i mogą się złuszczać drzazgi. Pozatym jest słabo wodoodporna bo planowano jej wodoodporność jeżeli woda po niej spływa. A zostawcie ją w wodzie. Ostatnio miałem do czynienia z płytą (pracuję nad pozyskaniem fachowej nazwy) które używa się na wykończenie skrzyń ładunkowych busów, przyczep itd. płyta gr 12 mm jest bardzo wytrzymała obustronnie głądka i w 100 procentach wodoodporna. Pozatym jest sporo lżejsza od OSB 22 i polakierowana na czarno co daje jej + za estetykę. (w tropikach pewnie - :mrgreen: ) Na mazurach jest bum na to bo w końcu ktoś pomyślał i zaczął wywalać sklejkę z jachtów (bo wodoodporna sinieje i lakier z niej obłaźi po roku) Na podłogi idze ta płyta i podobno się super sprawdza. U mnie na przyczepie wytrzymała 10 lat katowana wkęcanymi w nią wkrętami kaleczona stalą i wogóle jak to w firmie. Tak więc jak pozyskam nazwę chandlową to podrzucę.(koszt arkusza 250x 130 -220zł jakoś tak)
Shaker
 

Re: Bagażniki OFF-ROADOWE

Postprzez Jarek sp3swj » 07 kwi 2009 09:21:30

Shaker napisał(a):Tak więc jak pozyskam nazwę chandlową to podrzucę.(koszt arkusza 250x 130 -220zł jakoś tak)



i zapodaj linki i fotki :-)
/Jarek Poznań
4x4 zawsze najlepsze :-) --- ... błękitne foto z sentymentu ... była też srebrna LONG :-)
Avatar użytkownika
Jarek sp3swj
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 2001
Obrazki: 1
Dołączył(a): 12 kwi 2008 22:57:17
Lokalizacja: Poznań
Pochwały: 12
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Bagażniki OFF-ROADOWE

Postprzez BASIK » 07 kwi 2009 11:51:53

Sorki :oops: h....., handlową - błagam trudno mi się było zorientować jaka ta nazwa ma być...
Dojadę dalej - zobaczę więcej
Avatar użytkownika
BASIK
Maniak
Maniak
 
Posty: 467
Dołączył(a): 04 maja 2015 11:00:05
Lokalizacja: Smokogród
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera A 2.8TDI Long 1995-1996

Re: Bagażniki OFF-ROADOWE

Postprzez FROTERKA » 07 kwi 2009 12:05:56

BASIK napisał(a):Sorki :oops: h....., handlową - błagam trudno mi się było zorientować jaka ta nazwa ma być...

Bo to specjalny patent ma być. :lol: :lol: :lol:
...ja w tym czasie trochę pośpię, tym bezruchem się napieszczę...

Tak, mężczyźni jeżdżą lepiej niż kobiety. Ale ilu potrafi prowadzić auto w szpilkach...

Ogranicza mnie tylko pojemność i maksymalny moment obrotowy!

Po pierwsze: opony, po drugie: opony, po trzecie... kierowca !

Obrazek
Avatar użytkownika
FROTERKA
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 6111
Dołączył(a): 12 sie 2007 15:54:07
Lokalizacja: Poznachowice Górne
Pochwały: 10
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera A 2.2i Long 1995-1998

Re: Bagażniki OFF-ROADOWE

Postprzez BASIK » 07 kwi 2009 12:47:38

:lol: No i wszystko jasne!
A ta nierozpuszczalna płyta, jak nie na bagażnik, to na cosik innego też może być przydatna ;)
Dojadę dalej - zobaczę więcej
Avatar użytkownika
BASIK
Maniak
Maniak
 
Posty: 467
Dołączył(a): 04 maja 2015 11:00:05
Lokalizacja: Smokogród
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera A 2.8TDI Long 1995-1996

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Motanie Fronter



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość