Witamy !



[All] sposoby na zablokowanie wisko

[All] sposoby na zablokowanie wisko

Postprzez stashek2 » 07 cze 2009 19:36:04

znacie jakies? w vitarce wkreca sie sznurek.
stashek2
 

Re: sposoby na zablokowanie wisko

Postprzez michal 2,8tdi » 07 cze 2009 19:39:21

A po co ci blokować visco??
michal 2,8tdi
 

Re: sposoby na zablokowanie wisko

Postprzez stashek2 » 07 cze 2009 20:12:28

podobno nie ma glupich pytan?
po to zeby dzialalo jak sie zepsuje.
stashek2
 

Re: sposoby na zablokowanie wisko

Postprzez Pawel » 07 cze 2009 21:18:09

Najlepszym sposobem jest przerobienie go na takie, które uruchamia się guzikiem w kabinie, chłopaki w Jeepach tak porobili, jutro mogę podpytać...
Nie blokuj bo, jak coś to, wyrwie razem z maską... :?
...albo Ty jesz, albo Ciebie jedzą...
Obrazek
A 3,1 TDI Long '95
bike MTB wegług własnej specyfikacji...
Citroen C8 HDI
honda transalp xl600v
bmw f650st
w razie w: 696445799
Avatar użytkownika
Pawel
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4398
Obrazki: 11
Dołączył(a): 23 mar 2008 20:02:00
Lokalizacja: Giżycko
Pochwały: 10
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Samochód: Frontera A 2.8TDI Long 1995-1996

Re: sposoby na zablokowanie wisko

Postprzez stashek2 » 07 cze 2009 23:01:41

guzikiem to chyba tylko elektryczny wiatrak...
stashek2
 

Re: sposoby na zablokowanie wisko

Postprzez Pawel » 07 cze 2009 23:07:52

Toż napisałem, że przerobić... :) Kupisz na szrocie pasujący średnicą wiatrak i...
...albo Ty jesz, albo Ciebie jedzą...
Obrazek
A 3,1 TDI Long '95
bike MTB wegług własnej specyfikacji...
Citroen C8 HDI
honda transalp xl600v
bmw f650st
w razie w: 696445799
Avatar użytkownika
Pawel
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4398
Obrazki: 11
Dołączył(a): 23 mar 2008 20:02:00
Lokalizacja: Giżycko
Pochwały: 10
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Samochód: Frontera A 2.8TDI Long 1995-1996

Re: sposoby na zablokowanie wisko

Postprzez stashek2 » 07 cze 2009 23:33:33

taniej i szybciej sznurkiem
stashek2
 

Re: sposoby na zablokowanie wisko

Postprzez Pawel » 07 cze 2009 23:35:37

Ależ oczywiście, że szybciej i taniej jednak do pierwszej demolki komory silnika...
...albo Ty jesz, albo Ciebie jedzą...
Obrazek
A 3,1 TDI Long '95
bike MTB wegług własnej specyfikacji...
Citroen C8 HDI
honda transalp xl600v
bmw f650st
w razie w: 696445799
Avatar użytkownika
Pawel
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4398
Obrazki: 11
Dołączył(a): 23 mar 2008 20:02:00
Lokalizacja: Giżycko
Pochwały: 10
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Samochód: Frontera A 2.8TDI Long 1995-1996

Re: sposoby na zablokowanie wisko

Postprzez stashek2 » 08 cze 2009 05:11:19

jakiej demolki? o czym ty piszesz?
niektore vitary fabrycznie wychodzily bez wisko i mialy na stale zablokowany wentylator. mowisz ze wszystkie mialy demolki pod maska?
stashek2
 

Re: sposoby na zablokowanie wisko

Postprzez Pawel » 08 cze 2009 06:19:00

Tego nie powiedziałem, ale czytałem o takich wypadkach, a wczoraj na poligonie też mielismy podobny temat... Jezeli wabrycznie "wisko" jest zblokowane to, napewno nie za pomocą sznurka :!:
...albo Ty jesz, albo Ciebie jedzą...
Obrazek
A 3,1 TDI Long '95
bike MTB wegług własnej specyfikacji...
Citroen C8 HDI
honda transalp xl600v
bmw f650st
w razie w: 696445799
Avatar użytkownika
Pawel
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4398
Obrazki: 11
Dołączył(a): 23 mar 2008 20:02:00
Lokalizacja: Giżycko
Pochwały: 10
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Samochód: Frontera A 2.8TDI Long 1995-1996

Re: sposoby na zablokowanie wisko

Postprzez Adam » 08 cze 2009 13:52:22

stashek2 napisał(a):po to zeby dzialalo jak sie zepsuje.
Jak się zepsuje to to nie będzie działać. Można stojąc siedzieć, ale we więzieniu.
Adam
 

Re: sposoby na zablokowanie wisko

Postprzez stashek2 » 08 cze 2009 15:42:57

jak sie zepsuje to sie je naprawia tak zeby dzialalo. fabryczne wisko zablokowane jest na sztywno za pomoca specjalnego huba. sznurek jest blokada mniej sztywna. widze ze niektorzy na tym forum nie maja zielonego pojecia o temacie ale twardo probuja doradzac. no trudno. wiem tyle samo co przed zalozeniem tematu 8) 8) 8)
stashek2
 

Re: sposoby na zablokowanie wisko

Postprzez maciar » 08 cze 2009 18:49:04

Ogólnie to chłopaki mają racje nie powinno blokować sie visko na stałe.Blokada jeśli w takowe jest sprzęgło wyposarzone służy do doraznego ratowania sie w przypadku awarii wentylatora lub gdy mamy zatkaną chłodnice.Jesli mamy duży uślizg wentylatora mozna dobić silikonoidy jeśli visko posiada termik bimetalowy w przedniej części.Oczywiście każdy ma swoje.
tel. 504 035 487
Avatar użytkownika
maciar
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1280
Obrazki: 1
Dołączył(a): 16 mar 2008 20:15:33
Lokalizacja: Biała Podlaska
Pochwały: 16
Województwo: Lubelskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: sposoby na zablokowanie wisko

Postprzez stashek2 » 09 cze 2009 04:53:10

wlasnie o to pytalerm co zrobic jak padnie w trasie, no to dostaje odpowiedz "a po co chcesz torobic" albo "Jak się zepsuje to to nie będzie działać. Można stojąc siedzieć, ale we więzieniu.". karwa rece opadaja. ale tak jak juz pisalem, w vitarach na rynki krajow goracych visko nie wystepowalo i wiatrak krecil sie na stale.
stashek2
 

Re: sposoby na zablokowanie wisko

Postprzez maciar » 09 cze 2009 06:23:41

Sznurkiem to ciężko mi sobie wyobrazić jak,chyba tylko na oske nawinąć.Jesli chodzi o konstrukcje to jest tam tarczka z naciętymi rowkami po okręgu która pracuje w silikonoidzie w obudowie wisko na zasadzie tarcia.Naogół problemem jest brak silikonu który wyciekł.Jesli w visko wkręcisz wkręt albośrube tak bardziej z boku to sie zblokuje na sztywno.W orginale blokadą skręcamy oś wiskozy z korpusem(stare mercedesy tak miały)
tel. 504 035 487
Avatar użytkownika
maciar
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1280
Obrazki: 1
Dołączył(a): 16 mar 2008 20:15:33
Lokalizacja: Biała Podlaska
Pochwały: 16
Województwo: Lubelskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: sposoby na zablokowanie wisko

Postprzez maciar » 09 cze 2009 06:34:38

coś słabo widać
tel. 504 035 487
Avatar użytkownika
maciar
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1280
Obrazki: 1
Dołączył(a): 16 mar 2008 20:15:33
Lokalizacja: Biała Podlaska
Pochwały: 16
Województwo: Lubelskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: sposoby na zablokowanie wisko

Postprzez stashek2 » 09 cze 2009 06:43:48

no dokladnie sznurek wkreca sie w oske i po prostu mocno zakreca. tym samym sznurek sie troche rozpycha i blokuje wiatrak. sciskanie robi sie samo automatycznie :mrgreen:
stashek2
 

Re: sposoby na zablokowanie wisko

Postprzez Adam » 10 cze 2009 13:16:27

Użyłeś szukajki ? Wątpię.
stashek2 napisał(a): karwa rece opadaja.

Zapytałeś jak zablokować wisko i czy sznurkiem
stashek2 napisał(a):wlasnie o to pytalerm co zrobic jak padnie w trasie, no to dostaje odpowiedz "a po co chcesz torobic" albo "Jak się zepsuje to to nie będzie działać. Można stojąc siedzieć, ale we więzieniu."
ale dopiero teraz wspomniałeś o trasie, a wpieniasz się, że potraktowano problem z przymrużeniem oka.
I dziwne jest to, że chcesz w trasie zmieniać olej i "naprawiać" wiskozę.
Następny temat założysz o hamulcach "Jak hamować stopami gdy nie działają hamulce"?
Będziesz blokował drogę?
stashek2 napisał(a):w vitarach na rynki krajow goracych visko nie wystepowalo i wiatrak krecil sie na stale.
Nawet Frontera od Frontery może się różnić korkiem spustowym oleju, więc poszukiwanie podobieństw do Suzuki może być zbyt daleko idące.

To jest forum miłośników pewnego auta i nie do końca jest technicznie i językowo poprawne.

Pozdrawiam i życzę więcej luzu.
Adam
 

Wentylator chłodnicy frota A 2,5 tds VM

Postprzez gelek79 » 28 gru 2016 09:52:46

Witam mam na oku frote A 2,5tds, właściciel twierdzi że jest luz na łozysku na wentylatorze a wiskoza jest zaspawana, mam do niego ponad 200km i moje pytanie czy wentylator nie jest na pompie wody? Bo nie znam w ogóle tego silnika
Ostatnio edytowano 28 gru 2016 10:26:50 przez gelek79, łącznie edytowano 1 raz
gelek79
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 14
Dołączył(a): 31 sty 2014 19:47:43
Województwo: Lubelskie
Samochód: Frontera A 2.4i Long 1991-1995

Re: Wrntylator chłodnicy frota A 2,5 tds VM

Postprzez jrzeuski » 28 gru 2016 10:02:25

Wentylator z wiskozą jest na własnej podstawie przykręconej do bloku i napędzany paskiem. Łożyska raczej nie wymienisz. W każdym razie mnie się nigdy nie udało, więc wymieniałem całą podstawę. Trzyma się na 4 imbusach, ale dostęp do dwóch z nich jest dopiero po zdjęciu wisko i rolki paska. Co nie jest takie proste, bo trzeba mieć klucz płaski 36 i blokadę wyciosaną z grubej blachy, z możliwością nałożenia na nią rury. Gwint jest prawy a nie lewy jak w większości innych aut. Samo wisko jest aluminiowe i nierozbieralne, więc zastanawiam się, co autor miał na myśli mówiąc "zaspawane". Mnie się nigdy nie udało wymyślić jak je spiąć na sztywno, więc wymieniałem jak przestawało działać.

PS. Teraz mam wstawiony wentylator elektryczny i wreszcie święty spokój z chłodzeniem.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Następna strona

Powrót do Układ chłodzenia i ogrzewania, klimatyzacja



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

cron