przez DAN » 05 sie 2009 12:15:04 
			
			Kody błędów opel
12 Rozpoczęcie diagnostyki 
13 Sonda lambda - brak zmian napięcia/przerwa 
14 Czujnik temperatury płynu chłodzącego - niskie napięcie 
15 Czujnik temperatury płynu chłodzącego - niskie napięcie 
16 Czujnik spalania stukowego - brak zmian napięcia (Bosch Motronic, Simtec) 
17 Czujnik spalania stukowego 2. - brak zmian napięcia (Bosch Motronic, GM Multec) 
18 Urządzenie sterujące czujnika spalania stukowego - brak sygnału: uszkodzenie urządzenia sterującego (Bosch Motronic, GM Multec) 
19 Sygnał obrotomierza 
21 Czujnik położenia przepustnicy (potencjometr) - wysokie napięcie 
22 Czujnik położenia przepustnicy (potencjometr) - niskie napięcie 
23 Urządzenie sterujące czujnika spalania stukowego (Bosch Motronic, Simtec) 
24 Czujnik prędkości pojazdu 
25 Wtryskiwacz 1. - wysokie napięcie 
26 Wtryskiwacz 2. - wysokie napięcie (Bosch Motronic, Simtec) 
27 Wtryskiwacz 3. - wysokie napięcie (Bosch Motronic, Simtec) 
28 Wtryskiwacz 4. - wysokie napięcie (Bosch- Motronic, Simtec) 
28 Zestyki przekaźnika pompy paliwa (GM Multec) 
29 Przekaźnik pompy paliwa - niskie napięcie (GM Multec) 
29 Wtryskiwacz 5. - wysokie napięcie (Bosch Motronic) 
31 Sygnał obrotomierza (brak sygnału) 
32 Wtryskiwacz 6. - wysokie napięcie (Bosch Motronic) 
32 Przekaźnik pompy paliwa - wysokie napięcie (GM Multec) 
33 Czujnik bezwzględnego ciśnienia w kolektorze wlotowym - za wysokie napięcie (GM Multec, Bosch Motronic) 
33 Zawór EGR -okablowanie EGR (Simtec) 
34 Zawór EGR -okablowanie EGR- wysokie napięcie (Simtec, Bosch Motronic) 
34 Czujnik bezwzględnego ciśnienia w kolektorze wlotowym - niskie napięcie (GM Multec- Bosch Motronic) 
35 Zawór regulacyjny prędkości obrotowej biegu jałowego) ; brak (lub zła) regulacji prędkości biegu jałowego (GM Multec, Bosch Motronic) 
37 Samodiagnostyka silnika- niskie napięcie (Bosch Motronic, Simtec) 
38 Sonda lambda (modele od 1990 roku)- niskie napięcie (Bosch Motronic, Simtec) 
39 Sonda lambda (modele od 1990 roku)- wysokie napięcie (Bosch Motronic, Simtec) 
41 Czujnik prędkości pojazdu - niskie napięcie (Bosch Motronic) 
41 Sygnał sterujący wzmacniacza- 2 i 3 cylinder (DIS) - wysokie napięcie (GM Multec) 
41 Sygnał sterujący wzmacniacza- 1 i 4 cylinder (DIS) - wysokie napięcie (GM Multec) 
42 Obwód pierwotny układu zapłonu z rozdzielaczem - wysokie napięcie (GM Multec) 
42 Czujnik prędkości pojazdu - wysokie napięcie (Bosch Motronic) 
44 Sonda lambda - za uboga mieszanka paliwowo-powietrzna 
45 Sonda lambda - za bogata mieszanka paliwowo-powietrzna 
46 Sygnał sterujący (A+B) wzmacniacza (DIS) - wysokie napięcie (GM Multec) 
46 Przekaźnik pompy powietrza (Simtec) 
47 Przekaźnik pompy powietrza - niskie napięcie (Bosch Motronic, Simtec) 
48 Napięcie akumulatora- niskie napięcie (Bosch Motronic- Simtec) 
49 Napięcie akumulatora- wysokie napięcie 
51 Błąd pamięci programowalnej (Bosch Motronic) 
51 Niesprawne ECU; odłączyć i podłączyć urządzenie sterujące- po czym sprawdzić ponownie kody usterek (GM Muitec) 
52 Lampka ostrzegawcza samodiagnostyki: ostatni stopień- wysokie napięcie (Bosch Motronic, Simtec) 
53 Przekaźnik pompy paliwa - niskie napięcie (Bosch Motronic, Simtec) 
54 Przekaźnik pompy paliwa - wysokie napięcie (Bosch Motronic, Simtec) 
55 Niesprawne elektroniczne urządzenie sterujące 
56 Zawór regulacyjny prędkości obrotowej biegu jałowego - zwarcie do masy (Bosch Motronic, Simtec) 
57 Zawór regulacyjny prędkości obrotowej biegu jałowego - odłączenie (Bosch Motronic, Simtec) 
59 Zawór kolektora wlotowego - niskie napięcie (Bosch Motronic) 
61 Zawór układu przewietrzania zbiornika paliwa - niskie napięcie (Bosch Motronic, Simtec) 
62 Zawór układu przewietrzania zbiornika paliwa - wysokie napięcie (Bosch Motronic, Simtec) 
63 Zawór kolektora wlotowego - wysokie napięcie (Bosch Motronic) 
63 Sygnał sterujący wzmacniacza- 2. i 3. cylinder (DIS)- niskie napięcie (GM Multec) 
64 Sygnał sterujący wzmacniacza- 1.14. cylinder (DIS)- niskie napięcie (GM Multec) 
64 Obwód pierwotny układu zapłonu z rozdzielaczem - wysokie napięcie (GM Multec) 
65 Potencjometr CO - niskie napięcie (Bosch Motronic) 
66 Potencjometr CO - wysokie napięcie (Bosch Motronic) 
67 Czujnik położenia przepustnicy (wyłącznik)- zestyki biegu jałowego (Bosch Motronic) 
67 Przepływomierz powietrza masowy (GM Multec) 
69 Czujnik temperatury powietrza - niskie napięcie (Bosch Motronic, Simtec) 
69 Przepływomierz powietrza masowy (GM Multec) 
71 Czujnik temperatury powietrza - wysokie napięcie 
72 Czujnik położenia przepustnicy (wyłącznik)- zestyki pełnego otwarcia przepustnicy (Bosch Motronic) 
72 Sygnał sterujący (A+B) wzmacniacza (DIS) (GM Multec) 
73 Przepływomierz powietrza - niskie napięcie (Bosch Motronic, Simtec) 
74 Przepływomierz powietrza - wysokie napięcie (Bosch Motronic, Simtec) 
75 Wyłącznik skrzyni biegów- niskie napięcie 
76 Regulator momentu automatycznej skrzyni biegów 
79 Urządzenie sterujące układu trakcji (Bosch Motronic) 
81 Wtryskiwacz 1. - niskie napięcie 
82 Wtryskiwacz 2. - niskie napięcie (Bosch Motronic, Simtec) 
83 Wtryskiwacz 3. - niskie napięcie (Bosch Motronic, Simtec) 
84 Wtryskiwacz 4. - niskie napięcie (Bosch Motronic, Simtec) 
85 Wtryskiwacz 5. - niskie napięcie (Bosch Motronic, Simtec) 
86 Wtryskiwacz 6. - niskie napięcie (Bosch Motronic, Simtec) 
87 Przekaźnik wytaczający klimatyzację klimatyzacji- niskie napięcie (Bosch Motronic, Simtec) 
88 Przekaźnik wytaczający klimatyzację klimatyzacji- wysokie napięcie (Bosch Motronic, Simtec) 
89 Sonda lambda - niskie napięcie (Bosch Motronic) 
91 Sonda lambda - wysokie napięcie (Bosch Motronic, Simtec) 
92 Czujnik położenia watka rozrządu (Simtec) 
93 Czujnik hallotronowy - niskie napięcie (Bosch Motronic) 
93 Układ (w urządzeniu sterującym) sterowania napędu na 4 kota (GM Multec) 
94 Czujnik hallotronowy - wysokie napięcie (Bosch Motronic) 
95 Zawór gorącego rozruchu - niskie napięcie (Bosch Motronic) 
96 Zawór gorącego rozruchu - wysokie napięcie (Bosch Motronic) 
97 Urządzenie sterujące układu trakcji - nieprawidłowy sygnał (Bosch Motronic) 
98 Sonda lambda lub przerwa w jej obwodzie (Bosch Motronic, Simtec) 
99 Kod nieznany 
113 Zawór elektromagnetyczny turbodoładowania (Bosch Motronic) 
114 Ciśnienie doładowania biegu jałowego- przekroczona górna dopuszczalna wartość (Bosch Motronic) 
115 Ciśnienie doładowania pełnego obciążenia- przekroczona dolna dopuszczalna wartość (Bosch Motronic) 
116 Ciśnienie doładowania- przekroczona górna dopuszczalna wartość (Bosch Motronic) 
117 Regulacyjny zawór upustowy - niskie napięcie (Bosch Motronic) 
118 Regulacyjny zawór upustowy - wysokie napięcie (Bosch Motronic) 
121 Sonda lambda 2. - uboga mieszanka (Bosch Motronic) 
122 Sonda lambda 2. - bogata mieszanka (Bosch Motronic) 
123 Zawór kolektora wlotowego 1. (Bosch Motronic) 
124 Zawór kolektora wlotowego 2. (Bosch Motronic) 
132 Zawór EGR EGR (Bosch Motronic) 
133 Zawór kolektora wlotowego 2. - wysokie napięcie (Bosch Motronic) 
133 Zawór kolektora wlotowego 2. - niskie napięcie (Bosch Motronic) 
134 Zawór EGR 2. EGR- niskie napięcie (Bosch Motronic) 
134 Zawór kolektora wlotowego 2 - wysokie napięcie (Bosch Motronic) 
135 Lampka ostrzegawcza samodiagnostyki- niskie napięcie (Bosch Motronic) 
136 Elektroniczne urządzenie sterujące (Bosch Motronic) 
137 Skrzynka ECU- wysoka temperatura (Bosch Motronic)
Frontera 2.2 16V benzyna + Tylny most z LSD + LPG Autronic AL700 - Reduktor Tomasetto 140hp - Opony BRIDGESTONE DULER A/T