Witamy !



[A] Przedni most z troopera

Wszystko o przeróbkach Frontery

[A] Przedni most z troopera

Postprzez wikked » 14 paź 2009 20:58:02

heyka, słuchajcie mam takie pytanie czy była frotka z przełożeniem w moście 4,08. Pytam bo oczywiście znów rozwaliłem mój most przedni i krew mnie zalewa :wsciekly: Zakładam teraz 33 cale ciut bardziej agresywne i boję się że na rajdzie rozleci się zanim dobrze si e rozpędzę. Wiem że są mosty 2,0 2,2 2,3 2,4 2,8 4,56 4,88. Ja mam 4,88. Potrzebuję most w sumie tylni z wolniejszym przełożeniem a dokładnie 4,08 lub 4,12. Jeśli nie było to zmieniam kierunek motania. :boss:
wikked
 

Re: nowy most

Postprzez brum » 14 paź 2009 21:06:37

4.30 było w 2.5TDS
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: nowy most

Postprzez szymon.ha » 14 paź 2009 21:08:38

Bierz od razu mosty od mercedesa G bo z tego co słyszałem na blokady 100% mają :mrgreen:
Avatar użytkownika
szymon.ha
Diler
 
Posty: 3515
Obrazki: 2
Dołączył(a): 08 mar 2009 23:03:38
Pochwały: 16
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: nowy most

Postprzez wikked » 14 paź 2009 21:44:26

Z mostem od G za dużo kombinacji. Ja nie chcę nic dotaczać i kombinować żeby w raze awarii furę na kołki na 2 miesiące odstawiać. Chcę tak dobrać tylni most żeby włożyć do przodu Tropera. Jeśli mój plan z tyłem się nie uda poprostu wrzucę tył od Tropera i będzie tak samo. Jedyne co mnie powstrzymuje to to, że muszę przerobić mocowanie z resoru pod sprężynę.
wikked
 

Re: nowy most

Postprzez brum » 14 paź 2009 22:11:58

wikked napisał(a): Jedyne co mnie powstrzymuje to to, że muszę przerobić mocowanie z resoru pod sprężynę.

Wszystko się da...trzeba tylko dospawać do mostu mocowania sprężyn i drążków prowadzących.
Sprężyny
Obrazek
Obrazek

Resory(tak było)
Obrazek
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: nowy most

Postprzez dljm » 17 paź 2009 22:23:06

we froci B było przełożenie 4,10
10 zębów na ataku i 41 na talerzu
jeżeli dobrze poszukam to mam u siebie takie w garażu

nie chcę filozofować, ale jak zwiększasz średnicę kół to powinieneś zwiększyć silę, czyli nie dawać szybszych przełożeń tylko wolniejsze, a więc coś więcej niż 4,88 np. 5,35
jeżeli dasz 4,10 to auto będzie potrzebowało większej siły żeby kręcić kołami o tej samej średnicy

średnica 33 cale + przełożenie 4,10 spowoduje spadek mocy i momentu na kołach około 30 %
natomiast 33 cale + przełożenie 5,35 da Ci moc na kołach porównywalną do seryjnej gumy
... najbardziej zagorzałymi przeciwnikami automatów, są najczęściej ludzie, którzy nigdy nimi nie jeździli ...
Avatar użytkownika
dljm
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1447
Obrazki: 1
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:00:40
Lokalizacja: Kraków
Pochwały: 5
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: nowy most

Postprzez wikked » 18 paź 2009 10:48:47

Koledzy moje autko nie musi jeździć jak F-1 na asfalcie, ale musi robić w terenie. Zwiekszenie przełożenia zrobi mi- jak ja to mówię- półbieg, czyli sytuację kiedy do tej pory I- ka to za mało a II-ka to za dużo. To ma być terenowa rajdówka :boss: Mostu szukam z prostego powodu: troper na dużo mocniejsze dyfry niż frontera. Sam kosz wygląda cholrenie solidnie i wiem że koledzy jeżdżą na 33" i nic im nie robią. Troperowskich dyfrów jest od cholery. Wiem że przedni most kosztuje do Frotki 300-400zł ale na rajdzie jak padnie to może kosztować nawet 50zł i co z tego jak muszę go wymienić a rajd mam z głowy. Zrozumcie że półoś, przegub można zrobić na miejscu ale wymiana mostu to już nie taka szybka sprawa i właśnie dla tego chcę włożyć coś dużo mocniejszego w sensie wytrzymałości. Wiem że troperowski też pewnie urwę ale kurde może wytrzyma więcej niż pół roku. Mam już dość rozwalonych sprzęgów i zaoranych mostów (Darek sam widziałeś) i w związku z tym założyłem AISINy i chcę włożyć most od tropera.
Uprzedzając niektórych nie mam póki co na ARBa :mrgreen:
wikked
 

Re: nowy most

Postprzez maciar » 18 paź 2009 11:19:16

frota b 3,2 automat 4,10-1
ręczna 4,30-1
frota b 2,2dti 4,55-1
frota b 2,2benz 4,77-1
tel. 504 035 487
Avatar użytkownika
maciar
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1280
Obrazki: 1
Dołączył(a): 16 mar 2008 20:15:33
Lokalizacja: Biała Podlaska
Pochwały: 16
Województwo: Lubelskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: nowy most

Postprzez maciar » 18 paź 2009 11:33:25

frota a silniki 2,0 benz 4,88 i 5,13 silnik 2,4 4,56 i 4,88 silnik 2,3 td 4,56 i 4,30 silnik 2,2 benz 4,88 2,5 td 4,30 a 2,8 tdi 4,56 jest ich troche
tel. 504 035 487
Avatar użytkownika
maciar
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1280
Obrazki: 1
Dołączył(a): 16 mar 2008 20:15:33
Lokalizacja: Biała Podlaska
Pochwały: 16
Województwo: Lubelskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Przedni most z troopera

Postprzez goralHC » 06 sty 2010 19:10:28

da się wymienić z przodu cały most z Tropera i zostawić tył we Frocie 2,4 z 93 roku
goralHC
 

Re: mosty z Tropera

Postprzez krynek » 06 sty 2010 20:31:21

...ale cię nosi :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :>: :>: :>: :>: :>: :>:
pozdr
krynek
 

Re: mosty z Tropera

Postprzez wikked » 06 sty 2010 21:30:48

jeśli są takie same przełożenia to da się
wikked
 

Re: mosty z Tropera

Postprzez robert_smoldzino » 07 sty 2010 11:32:15

Da sie wszystko (jako gatunek bylismy na ksiezycu),
pytanie brzmi po co?
Jak chcesz w teren pojechac ciezki to kup suczke a frota doholuj suczke na lawecie.
Byle samuraj wjedzie dalej niz najlepsza frota, ot i wszystko.
Nasze imprezy: www.smoldzino.org
robert_smoldzino
Starszy Zaglądacz
Starszy Zaglądacz
 
Posty: 99
Dołączył(a): 16 mar 2008 18:15:59
Lokalizacja: ze wsi jestem

Re: mosty z Tropera

Postprzez goralHC » 07 sty 2010 16:35:42

Myślę też o Suzuki typowo w teren, ale to wszystko na razie tylko w głowie
goralHC
 

Re: mosty z Tropera

Postprzez robert_smoldzino » 07 sty 2010 19:37:49

Nadal nie otrzymalem odpowiedzi na pytanie po co :-)
To po co ten most troperowy pod frota z przodu?
Nie znam sie i dlatego pytam
Nasze imprezy: www.smoldzino.org
robert_smoldzino
Starszy Zaglądacz
Starszy Zaglądacz
 
Posty: 99
Dołączył(a): 16 mar 2008 18:15:59
Lokalizacja: ze wsi jestem

Re: mosty z Tropera

Postprzez przemia » 07 sty 2010 19:40:26

A nie lepiej portalowe z Unimoga?

pozdrawiam
Przemek
Avatar użytkownika
przemia
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4652
Obrazki: 0
Dołączył(a): 22 paź 2009 14:26:56
Lokalizacja: Promnik
Pochwały: 16
Województwo: Świętokrzyskie
Samochód: Frontera B 2.2i Long 1998-2004

Re: mosty z Tropera

Postprzez brum » 07 sty 2010 19:44:17

robert_smoldzino napisał(a):To po co ten most troperowy pod frota z przodu?


Po to że jest bardziej wytrzymały niż ten lipny z Frontery, tak samo przeguby, sworznie itd są lepsze od Troopera niż oryginały i warto je zakładać.

Co do tego czy bezie pasował to będzie tylko musisz mieć z przełożeniem 4.56 czyli takie jak masz u siebie.
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: mosty z Tropera

Postprzez Kogut » 07 sty 2010 22:24:10

robert_smoldzino napisał(a):Byle samuraj wjedzie dalej niz najlepsza frota, ot i wszystko.

Straszne słowa tu wypowiadasz :wsciekly:
Avatar użytkownika
Kogut
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 1537
Obrazki: 0
Dołączył(a): 22 gru 2007 19:39:44
Lokalizacja: Sochaczew
Pochwały: 3
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: mosty z Tropera

Postprzez wikked » 08 sty 2010 02:51:34

robert_smoldzino napisał(a):Nadal nie otrzymalem odpowiedzi na pytanie po co :-)
To po co ten most troperowy pod frota z przodu?
Nie znam sie i dlatego pytam

Most od Troopera jest duuuuuuużo bardziej wytrzymały niż frontery. Od kiedy wsadziłem Troopera zapomniałem o mojej typowej usterce czyli potargane satelity. Rozbierając jeden i drugi i porównując organoleptycznie nie ma dwóch zdań że od Troopera jest solidniejszy. Też ma 2 satelity ale sam kosz wygląda pancernie. Mam znajomych którzy jeżdżą Trooperami i jeszcze żadnemu nie udało się go potargać. Ja w ciągu 8 miesięcy urwałem 4 sztuki (fronterowskie) a mam gówniany motor 2,2 "ecosyf" czyli silnik który służy do napędu alternatora.
wikked
 

Re: mosty z Tropera

Postprzez goralHC » 08 sty 2010 16:25:06

z Unimoga za dużo przeróbek, a z Tropera chyba nie
goralHC
 

Następna strona

Powrót do Motanie Fronter



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

cron