Witamy !



[A] Wskaźnik ładowania

Wszystko co dotyczy elektryki w naszych frotkach

[A] Wskaźnik ładowania

Postprzez Cobreti25 » 22 paź 2009 21:30:49

Hej, nie wiem jak to u Was bywa, ale chciałem zapytać bo nie daje mi to spokoju. :evil:
W Shorcie mam na desce, tak samo jak wielu z was- voltomierz i moje pytanie jest takie:
czy to normalne, że jak włączam kierunkowskaz to wskazówka wacha się i górę i w dół :?: od lekko ponad połowy, do lekko poniżej połowy. Dzieje się tak przy prawym, jak i lewym kierunkowskazie. Natomiast przy awaryjnych nie jest prawie wcale zauważalny ruch wskazówki.

Wszystko działa i jest ok, tylko te wachania :...:

Też tak macie :?: Myślałem już, by zobaczyć regulator napięcia, ale mam Was...

Pomożecie :?: :?: :mrgreen: :mrgreen:
Ostatnio edytowano 06 paź 2010 22:08:19 przez Cobreti25, łącznie edytowano 1 raz
Fiat Grand Cherokee 5,2 V8 Lift 2,5" BFG AT 32"...

Frotka Short Lift 2" Wolf Uragano MT 32" Snorkel... było....

" Gdyby kobiety mówiły to co myślą, nie byłoby normalnie, ale przynajmniej dałoby się je zrozumieć"
Pomoc: (Kalisz i okolice)793344522
Avatar użytkownika
Cobreti25
Fanatyk Ekstremalny
Fanatyk Ekstremalny
 
Posty: 695
Obrazki: 0
Dołączył(a): 14 sie 2009 20:56:35
Lokalizacja: Kalisz
Pochwały: 3
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: Ampeomierz na desce

Postprzez adam153 » 22 paź 2009 21:57:28

Kolego podłącz woltomierz pod akumulator zapal światła włącz nawiewy i zobacz jak masz około 13v to nie zawracaj sobie głowy tym wskaźnikiem.
To nie jest miernik i rożnie pokazuje u mnie pokazuje prawie cały czas na maksa
a ładowanie jest ok.
adam153
 

Re: Ampeomierz na desce

Postprzez Pawel » 23 paź 2009 05:01:36

Cobreti25, o ile się nie mylę jest to voltomierz..., a u mnie też są wahania przy kierunkach... Jednak wszystko działa jak należy, oprócz silnika... :wsciekly:
...albo Ty jesz, albo Ciebie jedzą...
Obrazek
A 3,1 TDI Long '95
bike MTB wegług własnej specyfikacji...
Citroen C8 HDI
honda transalp xl600v
bmw f650st
w razie w: 696445799
Avatar użytkownika
Pawel
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4398
Obrazki: 11
Dołączył(a): 23 mar 2008 20:02:00
Lokalizacja: Giżycko
Pochwały: 10
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Samochód: Frontera A 2.8TDI Long 1995-1996

Re: Ampeomierz na desce

Postprzez Cobreti25 » 23 paź 2009 17:32:55

Pawel - Amor napisał(a):Cobreti25, o ile się nie mylę jest to voltomierz..., a u mnie też są wahania przy kierunkach... Jednak wszystko działa jak należy, oprócz silnika... :wsciekly:


Tak, tak, wiem, że to Voltomierz (nie wiem co mnie się ubzdurało z tym amperomierzem.) Dopiero w pracy do mnie dotarło i ciekaw byłem ile osób się ze mnie uśmieje. :mrgreen: :mrgreen:

Dzięki za wyrozumiałośc

P.S. Co tam Pawle z serduszkiem Twojej Frotki :?: :?:
Fiat Grand Cherokee 5,2 V8 Lift 2,5" BFG AT 32"...

Frotka Short Lift 2" Wolf Uragano MT 32" Snorkel... było....

" Gdyby kobiety mówiły to co myślą, nie byłoby normalnie, ale przynajmniej dałoby się je zrozumieć"
Pomoc: (Kalisz i okolice)793344522
Avatar użytkownika
Cobreti25
Fanatyk Ekstremalny
Fanatyk Ekstremalny
 
Posty: 695
Obrazki: 0
Dołączył(a): 14 sie 2009 20:56:35
Lokalizacja: Kalisz
Pochwały: 3
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: Ampeomierz na desce

Postprzez Pawel » 23 paź 2009 19:04:35

Nikt się nie uśmiał, zawsze można się trochę pomylić...

:offtopic: Serduszko zdechło..., ale szykuje się operacja...
...albo Ty jesz, albo Ciebie jedzą...
Obrazek
A 3,1 TDI Long '95
bike MTB wegług własnej specyfikacji...
Citroen C8 HDI
honda transalp xl600v
bmw f650st
w razie w: 696445799
Avatar użytkownika
Pawel
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4398
Obrazki: 11
Dołączył(a): 23 mar 2008 20:02:00
Lokalizacja: Giżycko
Pochwały: 10
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Samochód: Frontera A 2.8TDI Long 1995-1996

Re: Ampeomierz na desce

Postprzez michal 2,8tdi » 23 paź 2009 19:14:32

a tak przy okazji to sie jeszcze zapytam :D lecz wiem ze nie w temacie ale nowego ie bede zakładał :beer:

jest tak jak rano odpalam frote to wskazówka ciśnienia oleju wędruje na maxa do góry na wolnych obrotach,a jak dodam gazu to wędruje ponad skalę, po przejechaniu ok 1-2,5 km sytuacja wraca do normy, mam sie martwić czy to normalne :pomidor: :?:
michal 2,8tdi
 

Re: Ampeomierz na desce

Postprzez michal 2,8tdi » 23 paź 2009 19:15:35

Pawel - Amor napisał(a):Nikt się nie uśmiał, zawsze można się trochę pomylić...

:offtopic: Serduszko zdechło..., ale szykuje się operacja...


co ci się stało :?: :?: :shock:
michal 2,8tdi
 

Re: Ampeomierz na desce

Postprzez Pawel » 23 paź 2009 19:30:14

:offtopic: Nie trzyma ciśnienia, uszczelka pod głowicą, spaliny w układzie chłodzenia... i takie tam bolączki... :offtopic:
...albo Ty jesz, albo Ciebie jedzą...
Obrazek
A 3,1 TDI Long '95
bike MTB wegług własnej specyfikacji...
Citroen C8 HDI
honda transalp xl600v
bmw f650st
w razie w: 696445799
Avatar użytkownika
Pawel
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4398
Obrazki: 11
Dołączył(a): 23 mar 2008 20:02:00
Lokalizacja: Giżycko
Pochwały: 10
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Samochód: Frontera A 2.8TDI Long 1995-1996

Re: Ampeomierz na desce

Postprzez michal 2,8tdi » 23 paź 2009 19:33:49

:wsciekly: :shock:
niezły Mixior :wsciekly:
to cie czeka dość poważne nad szarpnięcie budżetu :?
a maiłeś takie przypadek jak napisałem wczesniej?
michal 2,8tdi
 


Re: Ampeomierz na desce

Postprzez Pawel » 23 paź 2009 19:42:14

Prawdopodobnie zasyfione styki przy czujniku... U mnie pokazuje cały czas max, a czasami nawet po zgaszeniu silnika stoi na baczność...
...albo Ty jesz, albo Ciebie jedzą...
Obrazek
A 3,1 TDI Long '95
bike MTB wegług własnej specyfikacji...
Citroen C8 HDI
honda transalp xl600v
bmw f650st
w razie w: 696445799
Avatar użytkownika
Pawel
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4398
Obrazki: 11
Dołączył(a): 23 mar 2008 20:02:00
Lokalizacja: Giżycko
Pochwały: 10
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Samochód: Frontera A 2.8TDI Long 1995-1996

Re: Ampeomierz na desce

Postprzez Pawel » 23 paź 2009 19:43:45

STRUNA napisał(a):http://allegro.pl/listing/search.php?string=silnik+opel+frontera+2.8&from_showcat=1&category=0


:gears:

Wszystko już przerobiłem, mam inny pomysł... Ale to nie w tym temacie, jutro coś się powinno wyjaśnić...
...albo Ty jesz, albo Ciebie jedzą...
Obrazek
A 3,1 TDI Long '95
bike MTB wegług własnej specyfikacji...
Citroen C8 HDI
honda transalp xl600v
bmw f650st
w razie w: 696445799
Avatar użytkownika
Pawel
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4398
Obrazki: 11
Dołączył(a): 23 mar 2008 20:02:00
Lokalizacja: Giżycko
Pochwały: 10
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Samochód: Frontera A 2.8TDI Long 1995-1996

Re: Ampeomierz na desce

Postprzez michal 2,8tdi » 23 paź 2009 19:44:46

a k którym miejscu jest czujnik :?: :boss:
michal 2,8tdi
 

Re: Ampeomierz na desce

Postprzez wikked » 23 paź 2009 19:54:23

michal 2,8tdi napisał(a):a tak przy okazji to sie jeszcze zapytam :D lecz wiem ze nie w temacie ale nowego ie bede zakładał :beer:

jest tak jak rano odpalam frote to wskazówka ciśnienia oleju wędruje na maxa do góry na wolnych obrotach,a jak dodam gazu to wędruje ponad skalę, po przejechaniu ok 1-2,5 km sytuacja wraca do normy, mam sie martwić czy to normalne :pomidor: :?:

Normalne, olej zimny to gęsty więc i cisnienie robi duże. Ja mam tak samo. Na zimnym trzyma 3/4 skali na wolnych obrotach (po wyłączeniu ssania), dopiero jak złapie temperaturę wody w normie zaczyna to spadać. Mnie osobiście bardziej interesuje żeby ciśnienie na rozgrzanym silniku nie spadło poniżej 1/4 skali. Póki co trzyma ciut powyżej.
wikked
 

Re: Ampeomierz na desce

Postprzez jrzeuski » 23 paź 2009 21:46:54

Nie wiem jak w 2.8, ale w 2.5 nie chodzi o gęstość oleju. W układzie jest zawór termostatyczny. Przy ciepłym silniku się uchyla i zawraca nadmiar oleju do miski. Gdy silnik jest zimny cały olej z pompy trafia do silnika. W ten sposób zimny silnik i turbina są smarowanę z max wydajnością a gdy silnik się rozgrzeje nadmiar smarowania zwiększałby tylko opory. Działanie zaworu najlepiej widać właśnie na wskaźniku ciśnienia. Kłopot w tym, że ten zawór potrafi się zaciąć w pozycji otwartej i wtedy silnik po ostygnięciu i odpaleniu nie dostanie praktycznie w ogóle oleju. Czujnik ciśnienia to wykryje i powinna się zapalić kontrolka. U mnie zawór zaciął się tak pechowo, że kontrolka się nie zapaliła, ale ciśnienie było zbyt niskie a olej gesty i przytarłem silnik. Odjechałem 200m od domu i zgasł. Rozrusznik nie dawał rady zakręcić. Nogi mi się ugięły, bo parę miesięcy wcześniej robiłem remont silnika i jeszcze nie zdążyłem pospłacać długów po nim. Na szczęście wystarczyło wymontować zawór (przez miskę), oczyścić i wstawić z powrotem. Teraz nie ruszam z miejsca dopóki wskaźnik nie pokaże, że ciśnienie oleju jest właściwe. Kontrolce przestałem ufać do tego stopnia, że w czasie jazdy też zerkam okresowo na wskaźnik.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: Ampeomierz na desce

Postprzez Balkandriver » 23 paź 2009 23:14:45

Jak powiedzieli Koledzy - całkiem normalne jest wskazanie zegara pozycji max ciśnienia oleju przy zimnym silniku.
Pomijając jakieś wynalazki, jest tak we wszystkich autach (miałem w plaskich czujnik temp i ciśnienia oleju dodatkowe VDO i zawsze tak było - vide argumentacja @wikkeda).I właśnie ważne jest wskazanie zegara na rozgrzanym silniku na wolnych obrotach (@wikked ponownie).
Natomiast wcale nie jest zdrowym dla silnika trzymanie go po rozruchu na wolnych obrotach, aż się zagrzeje (co, jak zrozumiałem czyni Kol. @jrzeuski), rozumiem, jest opór psychiczny, pad silnika jest zawsze ciosem w plecy i w portfel, ale np. w 2.8 trwało by to baaardzo długo. A zimny silnik ma na wolnych słabe smarowanie, odkłada się nagar, zapycha kat, w benzynie siarka perforuje ukł. wydechowy. Najlepiej ruszać od razu, powoli, bez buta, zanim olej nie uzyska właściwej temp i gęstości(Nie mylić z temp cieczy chłodzącej, bo jej zegar może pokazywać odpowiednią temperaturę, a olej może być jeszcze gęsty - dlatego cenię sobie wskazania zegara olejowego).

BALKANDRIVER
Frontera 2.8 TDi - Long Distance Voyager
http://www.fotolandia4x4.com -> relacje, zdjęcia, filmiki
http://chomikuj.pl/balkandriver -> Mój chomik (nie tylko) Wędrowniczek
Spieszmy się kochać szuter, bo tak szybko odchodzi.
Avatar użytkownika
Balkandriver
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 1669
Obrazki: 63
Dołączył(a): 07 lip 2007 18:11:13
Lokalizacja: Smokogród
Pochwały: 8
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera A 2.8TDI Long 1995-1996

Re: Ampeomierz na desce

Postprzez wikked » 23 paź 2009 23:50:59

jrzeuski napisał(a):Przy ciepłym silniku się uchyla i zawraca nadmiar oleju do miski. Gdy silnik jest zimny cały olej z pompy trafia do silnika. W ten sposób zimny silnik i turbina są smarowanę z max wydajnością a gdy silnik się rozgrzeje nadmiar smarowania zwiększałby tylko opory. Działanie zaworu najlepiej widać właśnie na wskaźniku ciśnienia. .

Od razu bym to zaślepił. Brak lub niskie smarowanie łożysk turbiny to śmierć w męczarniach dla niej samej, a opory jakie daje to pryszcz do 1,5 tys. za regenerację turbiny (zakładając że da się uratować). Ja osobiście u siebie troszkę przelewam olej i skończyły sie problemy które jeżyły mi włosy na głowie kiedy przy ostrym podjeździe kontrolka się zapalała. Nie ukrywam że podjazdy były naprawdę ostre. To samo tyczy się poziomu paliwa w baku. Jak odkryjesz smoka czy to w baku czy to w misce to koniec jest bliski a wtedy kasa, kasa i płacz.
wikked
 

Re: Ampeomierz na desce

Postprzez jrzeuski » 24 paź 2009 08:04:43

To nie tak. Ruszam gdy ciśnienie oleju jest ok a nie gdy silnik się rozgrzeje. Zimą musiałbym czekać chyba z pół godziny. U mnie po odpaleniu jeszcze przez kilka sekund brak ciśnienia. Świeci się kontrolka a wskaźnik leży na zerze. Chyba kiedyś tak nie było. Może pompa się kończy, ale dopóki na ciepłym utrzymuje ciśnienie na 1/4 nie zamierzam nic z tym robić. Jeżeli dam gazu, to ciśnienie pompa robi od razu, ale wolę jak silnik nabierze oleju na wolnych. Kontroluję poziom oleju, ale nic nie ubywa. Poza tym na wolnych obrotach turbina stoi i niech tak jest dopóki nie dopłynie do niej olej.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: Ampeomierz na desce

Postprzez jrzeuski » 24 paź 2009 08:09:16

Wiktor, u mnie przy poziomie oleju na max i przynajmniej 30l paliwa w baku żaden smok nie łapie powietrza ani przy stromych wzniesieniach (sporo ponad 45 stopni) ani przy trawersach na granicy rolki.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

wskaźnik ładowania ... alternator/akumulator ...

Postprzez ttoby » 26 paź 2009 11:17:29

witam
zauwazylem dzis ciekawa sprawe w moim wskazniku ładowania ....

jak odpale samochód to wskaznik ladowania jest prawie na maxa ...ale jak przelacze na gaz to znacznie wskazówka spada ... (prawie do polowy ) natomiast jak wlacze swiatla to trzyma sie na polowie ....

oczywiscie wahania wskazówki uzaleznione sa od dolanczania i odlanczania poszczególnych elektrycznych odbiorników

np. jak mam wlaczone kierunkowaskazy to wskazówka skacze wraz z taktowaniem przerywacza ...

czy to jest normalna reakcja ?? czy u mnie cos nie tak ??
co moze byc tego przyczyna ??

alternator ?? akumulator ?? czy moze sam wzaznik jest jakis taki delikatny ?? :D

jak ta sprawa wyglada w waszych frotkach ??

pozdr i czekam na odp:)
ttoby
 

Następna strona

Powrót do Elektryka



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości