to dlaczego kreci sie lewa polos przy napedzie na 4 kola a lewe kolo nie ciagnie i naped jest tylko na tyl przekazywany bez roznicy czy jest to 4H czy 4L
Najprawdopodobniej masz uszkodzone lewe sprzęgiełko. Jeżeli chcesz się upewnić to na postoju przy rozpiętych napędach spróbuj zakręcić przednim wałem. Prawdopodobnie spowoduje to obracanie się lewej półosi teraz kręcąc dalej poproś kogoś aby spróbował ją zatrzymać jeżeli w tym momencie zacznie się obracać prawa półośka to mechanizm różnicowy jest sprawny a powodem Twoich zmartwień jest nie "zapinające" się sprzegiełko.
Ja generalnie używam smaru SHEL-a taki żólty w tubce. Ale mam zapasy jeszcze z dawnych czasów. W przypadku manuali nie ma specjalnie wymagań - byle za bardzo nie gęstniał na mrozie.
Np. w przypadku AVM nie polecam smarowania. Same się smarują z piasty - sprawdzone.
telefon ** 503 588 503 ** lub fazi@post.pl................... PRIV czytam sporadycznie, wolę mail !!!
Czyli aby zapiąć przód trzeba się zatrzymać, więc wszystkie koła stoją w miejscu, więc dajmy na to że wpadliśmy w poslizg, blokujemy wsyzstkie koła to wtedy chyba można włączyć 4h i może coś z tego by było. Tak teoretycznie.
Jeszcze raz wielkie dzięki FAZI, odkręciłem dekielek żadnego nadmiaru brudu nie ma tylko sprężynka lekko rudawa napsikałem wd-40 na razie chodzi look = free po mrozach spróbuje z tym smarem shela ( -10 w garażu kół nie mogę odkręcić). Jeszcze raz dzięki