Witamy !



Body lift

Dystanse, mocowania budy do ramy itp

Re: BODY LIFT

Postprzez kolpit » 16 maja 2010 12:13:25

Wit!

Do wszystkich podnoszących budę o 2-2,5"!
Ja jeżdżę od roku +2,5' na budzie i +3" na zawieszce, po czarnym i błocie. Zastosowałem na podkładki krążki poliuretanowe. Krążki zrobione z wałka fi50, zakupionego w hurtowni materiałów nierdzewnych.
Koszt na wszystkie 12szt, to 65PLN, wykonanie (pocięcie i wiercenie) - 15 minut.
Trzeba się przygotować, na:
1) opcja urwania śrub w tylnej części samochodu, bo tam są nakrętki w budzie (ja tak miałem i urwana śruba zajęła mi 3h roboty - spawarka- niezbędna), pozostałe są na wylot.
2) zorganizowanie odpowiednich śrub (szczególnie na tył skok 1.25, HD10.9, l=130)
3) podniesienie mocowania zderzaków ( czas - w zależności od zdolności i warsztatu)
4) przedłużenie drążka zmiany biegów i reduktora
5) odpowiednie zamocowanie gumy lewarków biegów, bo po zmianach promień ich zmian będzie większy, co za tym idzie, będą rwały gumową osłonę (przykręcana ramka rozwiąże problem)
6) podniesienie zbiornika, bo po coś ten lift ma być
7) maskowanie ramy i budy przy tylnych kołach, bo tak wygląda szpetnie, jak są prześwity na druga stronę auta.
8) wykonanie drabinki do grzebania pod maską, bo tak jest ciężko :D

Więcej zmian nie pamiętam, za wszystkie nie żałuję i pragnę być jeszcze wyżej!

W razie pytań ...jak w dym, choć teraz czasu mam bardzo mało...najpewniej na PRW odpowiadam.
kolpit
 

Re: BODY LIFT

Postprzez Kondzio » 17 maja 2010 02:31:35

kolpit weź wrzuć jakąś fotke jak teraz wygląda
Kondzio
 

Re: BODY LIFT

Postprzez Pawel » 17 maja 2010 05:02:25

Koniecznie...
...albo Ty jesz, albo Ciebie jedzą...
Obrazek
A 3,1 TDI Long '95
bike MTB wegług własnej specyfikacji...
Citroen C8 HDI
honda transalp xl600v
bmw f650st
w razie w: 696445799
Avatar użytkownika
Pawel
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4398
Obrazki: 11
Dołączył(a): 23 mar 2008 20:02:00
Lokalizacja: Giżycko
Pochwały: 10
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Samochód: Frontera A 2.8TDI Long 1995-1996

Re: BODY LIFT

Postprzez Tormod » 17 maja 2010 23:08:16

też się podłączam pod prośbę :) ja jak zaraz zrobię body lift to też wrzucę foty i to jeszcze bez podnoszenia zawszenia sam goły body :D
Tormod
 

Re: BODY LIFT

Postprzez JJKILLER » 07 paź 2010 20:36:14

I jak Tormod. Lift zrobiony :?:
Jakie były by szanse żebyś mi takie krążki wysokości 4,5cm zrobił, i ewentualny ich koszt :?:
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Miód jest dla mięczaków , prawdziwi twardziele żują pszczoły
http://bynajmniej.pl/bynajmniej-to-nie-przynajmniej
Avatar użytkownika
JJKILLER
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4204
Obrazki: 13
Dołączył(a): 14 cze 2009 11:40:19
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 35
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: BODY LIFT

Postprzez Tormod » 08 paź 2010 19:09:23

wiesz co ja zdecydowałem się nie robić body liftu
jak chcesz to moje ci wyśle wysokość 3cm ale ja chciałem dać z góry i dołu gumę po centymetrze czyli w sumie da 5cm ( guma 1cm+ 3 dystans+ guma 1cm= 5cm)

mam ich 12 sztuk i jak chcesz to jeszcze ci tą gumę dorzucę ( guma jest w arkuszach )

a o kasę to wiesz dajesz 50 zł na skrzynkę browara wpije za twoje zdrowie i git :beer:
tylko kurde trochę to warzy nie wiem ile zapłacisz za paczkę

więc tak jak chcesz
Tormod
 

Re: BODY LIFT

Postprzez JJKILLER » 14 paź 2010 11:40:39

kolpit napisał(a):...zorganizowanie odpowiednich śrub (szczególnie na tył skok 1.25, HD10.9, l=130)...

@kolpit, Ja nie mam bladego pojęcia o oznaczeniach śrub więc zapytam tak:
Jakiej długości śruby są potrzebne (przy lifcie 5cm), i czy wszystkie 12 jest tej samej długości :?:
Czy będą potrzebne też nakrętki i ew. ile :?:
Czy będą potrzebne jakieś podkładki i ew. jakie i ile :?:
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Miód jest dla mięczaków , prawdziwi twardziele żują pszczoły
http://bynajmniej.pl/bynajmniej-to-nie-przynajmniej
Avatar użytkownika
JJKILLER
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4204
Obrazki: 13
Dołączył(a): 14 cze 2009 11:40:19
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 35
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: BODY LIFT

Postprzez Cobreti25 » 14 paź 2010 15:52:36

JJKILLER napisał(a):@kolpit, Ja nie mam bladego pojęcia o oznaczeniach śrub więc zapytam tak:


:mrgreen: łopatologicznie to ja też ..... poproszę :mrgreen:
Fiat Grand Cherokee 5,2 V8 Lift 2,5" BFG AT 32"...

Frotka Short Lift 2" Wolf Uragano MT 32" Snorkel... było....

" Gdyby kobiety mówiły to co myślą, nie byłoby normalnie, ale przynajmniej dałoby się je zrozumieć"
Pomoc: (Kalisz i okolice)793344522
Avatar użytkownika
Cobreti25
Fanatyk Ekstremalny
Fanatyk Ekstremalny
 
Posty: 695
Obrazki: 0
Dołączył(a): 14 sie 2009 20:56:35
Lokalizacja: Kalisz
Pochwały: 3
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: BODY LIFT

Postprzez Andy » 14 paź 2010 18:04:15

Cobreti25 napisał(a):
JJKILLER napisał(a):@kolpit, Ja nie mam bladego pojęcia o oznaczeniach śrub więc zapytam tak:


:mrgreen: łopatologicznie to ja też ..... poproszę :mrgreen:

No więc łopatologicznie:
(szczególnie na tył skok 1.25, HD10.9, l=130).
Jak pamiętam są tam śruby M12 (czyli o gwincie metrycznym i średnicy 12 mm. Ich normalny skok (czyli odległość, głębokość na jaką się wkręcą/wykręcą przy jednym obrocie) jest ogólnie znany i nie podaje się go. Skoro podany jest skok 1,25 oznacza to że śruba jest drobnozwojna (czyli zwoje gwintu są "gęściej" - mocniejszy gwint o ile dobrze pamiętam) no i l = 130 - śruba ma mieć długość 130 mm.
I nie pytajcie co to gwint metryczny, pliiiis :wink:

Do kompletu przydałaby się informacja czy mają to być śruby z pełnym gwintem (na całej długości) - o ile dobrze kombinuję to nie, a nawet nie powinny takie być - czy tzw. śruby maszynowe czyli z gwintem tyko na części swej długości
Obrazek
Avatar użytkownika
Andy
Nałogowiec Ekstremalny
Nałogowiec Ekstremalny
 
Posty: 414
Dołączył(a): 07 lip 2007 08:47:23
Lokalizacja: Południowa Wielkopolska
Pochwały: 2
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: Frontera A 2.4i Long 1991-1995

Re: BODY LIFT

Postprzez JJKILLER » 15 paź 2010 12:07:11

Dobra.
Z tego co zrozumiałem to:
- 1.25 skok gwintu (drobnozwojowy)
- HD 10.9 indeks twardości (im wyższy, tym lepszy)
- I=130 długość śruby w mm.

A jaką średnicę mają mieć te śruby, i czy takie same ale z indeksem 8.8 się nadadzą bo innych nie widziałem :| :?:
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Miód jest dla mięczaków , prawdziwi twardziele żują pszczoły
http://bynajmniej.pl/bynajmniej-to-nie-przynajmniej
Avatar użytkownika
JJKILLER
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4204
Obrazki: 13
Dołączył(a): 14 cze 2009 11:40:19
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 35
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: BODY LIFT

Postprzez Andy » 15 paź 2010 12:28:59

Nie będę się upierał, ale przy poduszkach są śruby M 10 (ja miałem jedną obrobioną - rozwiercałem i gwintowałem ma M12 stąd pomyłka)

Z tym że im wyższa klasa tym lepiej, to ostrożnie - zależy to też od zastosowania. Twardsze są bardziej kruche - mniej odporne na uderzenia, miękka się wygnie, twardsza złamie itepe. Nie pracuję z tym na bieżąco, a szkołę kończyłem dawno.

Najlepiej sprawdź jakie są i kup tego samego typu tylko dłuższe.
Obrazek
Avatar użytkownika
Andy
Nałogowiec Ekstremalny
Nałogowiec Ekstremalny
 
Posty: 414
Dołączył(a): 07 lip 2007 08:47:23
Lokalizacja: Południowa Wielkopolska
Pochwały: 2
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: Frontera A 2.4i Long 1991-1995

Re: BODY LIFT

Postprzez brum » 15 paź 2010 13:06:47

Jak będą 5.8 to po prostu pękną. Jak by twarde śruby pękały to w zawieszeniu by były inne niż 10.9.
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: BODY LIFT

Postprzez Andy » 15 paź 2010 20:05:44

Może nie do końca precyzyjny byłem. Chciałem tylko powiedzieć, że nie jest ogólną zasadą że wyższa klasa to lepiej. Pamiętam z dawnej pracy, jak śruby o bardzo wysokiej klasie pękały. Ale było to urządzenie o olbrzymiej mocy i typowo udarowym obciążeniu. Obniżenie klasy wydłużyło ich żywotność. A do zawieszenia widocznie 10,9 jest odpowiednie - wystarczająco mocne i elastyczne jednocześnie. I z tym nie polemizuję.
Obrazek
Avatar użytkownika
Andy
Nałogowiec Ekstremalny
Nałogowiec Ekstremalny
 
Posty: 414
Dołączył(a): 07 lip 2007 08:47:23
Lokalizacja: Południowa Wielkopolska
Pochwały: 2
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: Frontera A 2.4i Long 1991-1995

Re: BODY LIFT

Postprzez JJKILLER » 15 paź 2010 22:30:34

Czyli Panowie jak, tylko 10.9 :?: czy 8.8 też mogą być :?:
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Miód jest dla mięczaków , prawdziwi twardziele żują pszczoły
http://bynajmniej.pl/bynajmniej-to-nie-przynajmniej
Avatar użytkownika
JJKILLER
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4204
Obrazki: 13
Dołączył(a): 14 cze 2009 11:40:19
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 35
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: BODY LIFT

Postprzez Andy » 16 paź 2010 08:58:02

Odpowiem tak,
Między 10.9 a 8.8 tracisz 20% wytrzymałości na rozciąganie (na plastyczności jeszcze więcej).
Dodatkowo, wydłużając śrubę o 30% zwiększasz siły (a w zasadzie momenty sił) o 30%.
Nikt, kto nie jest specjalistą, w każdym razie nie ja, nie powie Ci czy stracisz budę na jakiś dziurach czy przy hamowaniu.
Kup 10.9 i głowa spokojna.
U mnie jest branżowy sklepik, jak nie mają to w ciągu tygodnia sprowadzą.
Jak masz problem ze znalezieniem, napisz ile, to Ci kupię i wyślę.
Choć nie wierzę, aby w Twojej okolicy nie było sklepów specjalizujących się w śrubach. ("Świat śrub", "Śruby i nie tylko", itp.)
Obrazek
Avatar użytkownika
Andy
Nałogowiec Ekstremalny
Nałogowiec Ekstremalny
 
Posty: 414
Dołączył(a): 07 lip 2007 08:47:23
Lokalizacja: Południowa Wielkopolska
Pochwały: 2
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: Frontera A 2.4i Long 1991-1995

Re: BODY LIFT

Postprzez JJKILLER » 16 paź 2010 13:57:54

ok. rozumiem że tylko 10.9 wchodzi w grę
Czyli już mam głowę spokojną.
A tak przy okazji to mógłbyś ewentualnie przy okazji zapytać w jakiej cenie są u Ciebie bo u m,nie za 8.8 facet chciał prawie 7zł\szt
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Miód jest dla mięczaków , prawdziwi twardziele żują pszczoły
http://bynajmniej.pl/bynajmniej-to-nie-przynajmniej
Avatar użytkownika
JJKILLER
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4204
Obrazki: 13
Dołączył(a): 14 cze 2009 11:40:19
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 35
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: BODY LIFT

Postprzez kawaMX » 16 paź 2010 18:59:02

Witam!
JJKILLER , podjedź sobie do Asmetu (Al. Jerozolimskie) i tam na pewno znajdziesz co potrzebujesz , a nawet więcej!
http://www.asmet.com.pl/
Avatar użytkownika
kawaMX
Starszy Zaglądacz
Starszy Zaglądacz
 
Posty: 96
Dołączył(a): 13 paź 2009 12:42:04
Lokalizacja: wawa-ursus
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera A 2.2i Long 1995-1998

Re: BODY LIFT

Postprzez Andy » 16 paź 2010 20:03:17

JJKILLER napisał(a): ...facet chciał prawie 7zł\szt


Zamiast pierścionka Żonie - śrubki Frotce :lol:

W poniedziałek zapytam.
Obrazek
Avatar użytkownika
Andy
Nałogowiec Ekstremalny
Nałogowiec Ekstremalny
 
Posty: 414
Dołączył(a): 07 lip 2007 08:47:23
Lokalizacja: Południowa Wielkopolska
Pochwały: 2
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: Frontera A 2.4i Long 1991-1995

Re: BODY LIFT

Postprzez JJKILLER » 17 paź 2010 21:41:08

kawaMX napisał(a):Witam!
JJKILLER , podjedź sobie do Asmetu (Al. Jerozolimskie) i tam na pewno znajdziesz co potrzebujesz , a nawet więcej!
http://www.asmet.com.pl/

Dzięki kawaMX, trza sprawdzić :>:
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Miód jest dla mięczaków , prawdziwi twardziele żują pszczoły
http://bynajmniej.pl/bynajmniej-to-nie-przynajmniej
Avatar użytkownika
JJKILLER
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4204
Obrazki: 13
Dołączył(a): 14 cze 2009 11:40:19
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 35
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: BODY LIFT

Postprzez kawaMX » 19 lip 2011 16:58:46

Witam!
JJKILLER możesz napisać jak u Ciebie poszło z body liftem , bo sam mam zamiar się w to pobawić, tylko myślę o 30mm krążkach + obustronnie gumowy krążek 6mm , co daje 42mm i zastanawiam się czy coś będę musiał przerabiać (wydłużać drążki itp) , następnie śruby M10 czy M12? No i co bardzo ważne jak wrażenia , jak się frota prowadzi itp.? A mam zamiar jeszcze zrobić lift zawieszenia na 2cale i tu mam pytanie czy jedno nie wyklucza drugiego w sensie 'większego motania"?
Pozdro!
Avatar użytkownika
kawaMX
Starszy Zaglądacz
Starszy Zaglądacz
 
Posty: 96
Dołączył(a): 13 paź 2009 12:42:04
Lokalizacja: wawa-ursus
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera A 2.2i Long 1995-1998

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Lift budy



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

cron