Jak każdy wie/widzi tłumik środkowy Frontery B wystaje poniżej ramy.
Na asfalcie OK - nie przeszkadza (pomijając pewną dolegliwość wydmuchiwania dziur na zgrzewie - wszystkie Froty, które oglądałem miały te przedmuchy).
Niestety - teren weryfikuje wszystko I na tłumiku prędzej czy później pojawią się wgnioty i inne ślady po uderzeniach co prowadzi do szybszej korozji tłumika.
Stąd pomysł na zamiennik - o odpowiedniej średnicy rur, przelotowy (przynajmniej w przypadku DTI może to tylko pomóc) o wymiarach umożliwiających schowanie tłumika w "świetle" ramy.
Czy ktoś wstawiał może już jakiś inny tłumik w miejsce fabrycznego ? Jaki samochód ma takie same średnice rur wlot/wylot (63-65zew) ?
Osobiście - szukając w necie znalazłem dwa tłumiki: jeden od MAN'a, drugi od UNIMOG'a
MAN 10.136 F 8.150 05/87- (średnica 200mm, dł.820mm) - cena na Alledrogo ok. 200zł:
Polmostrow 68.10
UNIMOG Mercedes Unimog OE: 0004911099 - cena nie znana:
Polmostrow 69.98
Ten do Unimog'a - jest długi i płaski, więc powinien podejść. Jednak - może być problem z dostępnością
Kolejny pomysł - jeszcze nie sprawdzony - to tłumik od Renault/Opel Master/Movano.
Biorąc pod uwagę wersję 1,9-2,2-2,5DTI - średnica wydechu powinna być zbliżona lub identyczna. Muszę to jeszcze sprawdzić. Plusem tego tłumika jest cena - jakieś 135zł.
A może ma ktoś jakiś katalog tłumików ze średnicami ? Wiem, że BMW ma też zbliżone średnice wydechów w 3.0D...