Silnik włożony i połączony ze skrzynią, żeby go włożyć zdjąłem miskę. Siedzi ładnie, jednak trochę mało miejsca się zrobiło w porównaniu z 2.2. Silnik 3.0 ma bardzo dużo rzeczy które są z tylu silnika(nad kołem zamachowym) i wszystko jest blisko grodzi. Żeby połączyć silnik ze skrzynią namordowałem się okropnie, okazało się że skrzynia u góry jest delikatnie inna niż z Omegi, i nie mogłem jej połączyć, bo góra wadziła o przewody chłodnicy oleju(dowiedziałem się o tym później). Wystarczy zlikwidować część wystają w skrzyni i będzie ok, ona i tak nie jest potrzeba.
Jak już wszystko połączyłem, zacząłem kombinować z poduszkami. wcześniej pisałem tak:
brum napisał(a):Ale raczej założę z omegi i dorobię mocowanie do ramy, wykorzystując podstawę poduszek z Froty.
Tak się nie da. nie wykorzystam podstawy poduszek z Froty. Jednak założę poduszki z Omegi, trzeba tylko wywiercić otwór w mocowaniach które są na ramie. Poduszka będzie wystawać za to mocowanie o 3cm, ale można przecież przedłużyć to mocowanie.
- silnik siedzi na poduszkach
- silnik oraz stara instalacja nad nim...bałagan który będzie trzeba ogarnąć po podłączeniu.
- poduszka Omega
- miejsce na otwór śruby poduszki.
-- Dodano Wt 13 lis 2012 20:39:30 --
Czas coś dopisać po przerwie.
Więc tak.
Skrzynia przycięta żeby nie haczyła
wywiercone otwory w łapach na ramie - będą poduszki z Omegi
przycięta jedna łapa na ramie żeby zrobić więcej miejsca dla alternatora, bez przycięcia jest przerwy 1cm więc przyciąłem profilaktycznie.
przedłużone przewody elektryczne skrzyni
założone sprzęgło+łożysko oporowe bo moje już bardzo szumiało. włożone łożysko centrujące wałek z wałem. Automat nie miał tego łożyska.
wymieniona chłodniczka oleju na mocniejszą, przy okazji urwana śruba od mostka wodnego. Śruba jest wkręcona w głowicę, będę walczył wykrętakiem. Jak się urwała to aż mi się słabo zrobiło.
Fot się wrzucić nie da ale uzupełnię.
Jutro jadę z tą miską żeby przerobili, oczywiście smok też do przedłużenia.
Dodatkowo okazało się że przewód hydrauliczny który łączy pompę z przekładnią nie pasuje do pompy z Omegi, trzeba zrobić z dwóch jeden.
Postanowiłem też wstawić chłodnicę z Omegi, jest szersza i mieści się w budzie praktycznie na styk. Zaletą tego będzie że przewody będą pasować(Frota ma mniejszą średnice), nowa chłodnica z Omy kosztuje ok 170zł a nie ponad 400 jak do Froty. Chłodnica z Omy ma też pompkę która pompuje wodę jak się włączy wentylator, zapobiega to gotowaniu płynu jak się zgasi auto.
Jednak żeby chłodnica z Omy weszła to nie jest tak łatwo...akumulator przeszkadza, więc będzie na nadkolu. A żeby tam wszedł trzeba będzie w nadkolu zrobić kieszeń bo inaczej się maska nie zamknie. Z tego powodu że aku będzie wyżej, zostanie przeniesiony filtr węglowy(pochłaniacz oparów). Filtr będzie po drugiej stronie koło skrzynki bezpieczników.
W miejscu gdzie był aku, będzie ECU oraz przekaźniki silnika. Oczywiście wszystko będzie szczelnie zamknięte w skrzynce elektrycznej.
Na razie to tyle.
-- Dodano Śr 14 lis 2012 21:32:31 --
- zaznaczone do obcięcia - ma być odcięte na równo
- już odcięte - teraz już przewody olejowe nie będą haczyć
- założone poduszki(stare). popełniłem trochę błąd i włożyłem je bez podcięcia śrub, będzie je trudniej wyjąć. z lewej widać podcięte mocowanie poduszki żeby zrobić więcej miejsca dla alternatora.
- łożysko oporowe - z prawej nowe - z lewej stare. Jak widać trochę się różnią. wystarczy wybić ze starego i wbić do nowego. Na początku myślałem że to jest całość, jednak da się to rozdzielić.
- sprzegło - zamach Vectra 2.6(zwykłe nie dwumas), docisk i sprzęgło Frota. łożysko w wale 15x21x15
- po zdjęciu całego 3 częściowego dolotu. umiejscowienie niektórych elementów jest super... i ta nieszczęsna urwana śruba(na zdjęciu jeszcze cała)
- stara i nowa chłodnica oleju
-- Dodano Śr 14 lis 2012 21:57:49 --
I silnik włożony. połączył się ze skrzynią bez problemu. kręcąc wałem na biegu kręci się skrzynia, na luzie kręci się tylko skrzynia więc jest ok. Oby było po odpaleniu.
Silnik siedzi równo, miejsca nad mostem jest tyle samo jak w 2.2. Z tyłu silnika jak już pisałem jest trochę rzeczy i tam jest na styk.
Podniosłem o 1cm podporę wału dzięki temu wyjście ze skrzyni do podpory jest w linii.
Jak widać miejsca po bokach silnika trochę jest, rękę da się włożyć. Między chłodnicą o silnikiem miejsca będzie nawet trochę mniej niż w 2.2
Prąd w aucie już jest.
- przy lewym otworze na śrubę zostało odcięte to co wcześniej pokazywałem. Jak widać przewody i magistrala wodna są na styk. I wszystko uwalone olejem z cieknących przewodów olejowych(zostały założone nowe uszczelki więc może już nie będzie ciekło).