Witamy !



[2.2] Błędy diagnostyczne P0725 P1335

Re: [B2.2]Błędy diagnostyczne P...

Postprzez maciar » 25 sty 2011 06:18:11

Kolego blok przekażnika (5) to wtyczka włącznika hamulcowego.Oznaczenie 30 to +12V reszta wg.opisu.
tel. 504 035 487
Avatar użytkownika
maciar
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1281
Obrazki: 1
Dołączył(a): 16 mar 2008 20:15:33
Lokalizacja: Biała Podlaska
Pochwały: 16
Województwo: Lubelskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [B2.2]Błędy diagnostyczne P...

Postprzez jrzeuski » 25 sty 2011 09:02:29

Radzio napisał(a):Moim zdaniem trochę przekombinowali z konstrukcją załączania świateł stopu.
Zdecydowanie. Ale u Waldka zwalczyliśmy taki sam problem rozpracowując bebechy włącznika także jak sam nie poradzisz to wpadnij do mnie.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: [B2.2]Błędy diagnostyczne P...

Postprzez Radzio » 25 sty 2011 14:21:11

Maciar w/g Ciebie element nr 5 to włącznik na pedale hamulca? Jeżeli tak to u mnie wygląda on całkiem inaczej. Jest okrągła i brak na niej jakichkolwiek oznaczeń. Jest tak: przewód nr1 (czer/nieb) +12V zwiera po wyciśnięciu po przekątnej z przewodem nr 3 (zielono/Biały). Przewód nr 2 (czerwony) po wyciśnięciu zwiera z przewodem nr 4 (zielony) na przewodzie nr 2 brak jest napięcia. W/g mnie na przewodzie nr 2 powinno być +12V chyba że się mylę. Jeżeli jest tak jak opisałem to nie dochodzi mi napięcie tym przewodem. Jacek dziękuję za zaproszenie ale z tym problemem chyba sobie dam radę. Wieczorem wrzucę fotki.
Radzio
 

Re: [B2.2]Błędy diagnostyczne P...

Postprzez maciar » 25 sty 2011 15:37:47

Wg.schematu masz mieć 2x 12v na 1 i 2 pinie (drugie źródło schemat z szuflady :D ).Wg schematu kable o kolorach zielony grubszy 0.85 mm i czerwono żółtym cieńszym 0,5 mm.Jak masz 1 napięcie szukaj bezpieczniki fb 5 pod maską 5 z lewej 10A i fc 6 szósty w aucie w dolnym rzędzie od lewa 15A.To musi być któryś bezpiecznik. :wink:


Autor postu otrzymał pochwałę
tel. 504 035 487
Avatar użytkownika
maciar
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1281
Obrazki: 1
Dołączył(a): 16 mar 2008 20:15:33
Lokalizacja: Biała Podlaska
Pochwały: 16
Województwo: Lubelskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [B2.2]Błędy diagnostyczne P...

Postprzez jrzeuski » 25 sty 2011 15:51:16

Radzio napisał(a):Maciar w/g Ciebie element nr 5 to włącznik na pedale hamulca? Jeżeli tak to u mnie wygląda on całkiem inaczej. Jest okrągła i brak na niej jakichkolwiek oznaczeń. Jest tak: przewód nr1 (czer/nieb) +12V zwiera po wyciśnięciu po przekątnej z przewodem nr 3 (zielono/Biały). Przewód nr 2 (czerwony) po wyciśnięciu zwiera z przewodem nr 4 (zielony) na przewodzie nr 2 brak jest napięcia. W/g mnie na przewodzie nr 2 powinno być +12V chyba że się mylę. Jeżeli jest tak jak opisałem to nie dochodzi mi napięcie tym przewodem.
Dokładnie teraz nie pamiętam, ale chyba właśnie tak było u Waldka. Długo się głowiliśmy o co tu chodzi. W końcu zajrzeliśmy do środka. Tam jest taki stycznik, który można zamocować w różnych pozycjach i zależnie od tego będzie zwierał różne styki. Oczywiście tylko jedna kombinacja pasuje do reszty instalacji w samochodzie i już po drugiej próbie na nią trafiliśmy :1:

Na moje oko to jest jakiś uniwersalny przełącznik, który Opel zaadoptował do Frotki. W innych samochodach był pewnie inaczej skonfigurowany i jak ktoś kupuje zamiennik to może trafić właśnie na taki "przestawiony".

PS. Przy rozbieraniu włącznika uwaga na sprężynkę :mrgreen:
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: [B2.2]Błędy diagnostyczne P...

Postprzez maciar » 25 sty 2011 16:23:52

Ma tylko 1 napięcie to fakt.
tel. 504 035 487
Avatar użytkownika
maciar
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1281
Obrazki: 1
Dołączył(a): 16 mar 2008 20:15:33
Lokalizacja: Biała Podlaska
Pochwały: 16
Województwo: Lubelskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [B2.2]Błędy diagnostyczne P...

Postprzez Radzio » 26 sty 2011 07:24:21

No to teraz wiem czego szukać.W wolnej chwili zabiorę się za to. Wychodzi na to że blok jest sprawny a napięcie znajdę. :D
Radzio
 

Re: [B2.2]Błędy diagnostyczne P...

Postprzez Radzio » 26 sty 2011 20:28:18

Maciar, Jacek pełen sukces :1: dzięki Waszym trafnym podpowiedziom, wielkie dzięki. Przyczyna bardzo prosta -uszkodzony bezpiecznik 15A w kabinie. Wcześniej go przegapiłem bo w/g oznaczeń na klapce nie wyglądał jak od świateł stopu. Tak wygląda mój blok przełączników http://s1335.chomikuj.pl/ChomikImage.as ... =429470248 , http://s1335.chomikuj.pl/ChomikImage.as ... =429470249 Nie wiem czy jest to oryginalny włącznik.
Radzio
 

Re: [B2.2]Błędy diagnostyczne P...

Postprzez jrzeuski » 26 sty 2011 21:53:34

Rozebrać pół samochodu, żeby się upewnić, że wszystko OK i dopiero wtedy sprawdzić bezpiecznik? Też tak lubię :mrgreen: :beer:

A włącznik wygląda mi na standardowy. Zaglądałeś też do środka?

PS. Udało się komuś odkryć po co to cudo ma aż 4 styki i wszystkie wykorzystane?
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: [B2.2]Błędy diagnostyczne P...

Postprzez Radzio » 27 sty 2011 07:10:50

Wiem że to śmiesznie wygląda ale zmyłka polegała na tym że +12V było na jednym przewodzie - kto by pomyślał że jeden włącznik zasilany jest z dwóch oddzielnych bezpieczników. Nie rozbierałem go bo był sprawny .
Radzio
 

[2.2] 2004 B - Błędy po nagrzaniu silnika

Postprzez marcins193 » 30 kwi 2011 22:11:55

Witam,
Ciekawostka. Po zbliżaniu się silnika do temperatury optymalnej wyskakują mi błędy. I wtedy zapala się kontrolka błędu (2 pomarańczowe dotyczące silnika, lub jedna). Czasem przestaje działać obrotomierz, a czasem działa. Tej sytuacji towarzyszy każdorazowo straszny spadek mocy i głośniejszy dźwięk silnika. Dodam że spadek mocy jest większy niż dla typowego trybu awaryjnego (max 2,5 tobr).

Otóż podpiąłem Frotkę pod skaner Dominator i wyskoczyły mi 2 następujące błędy: P0340 - obwód czujnika 'A' położenia wałka rozrządu (blok cyl. 1, czujnik) wadliwe działanie; oraz P0335 - obwód czujnika położenia wału korbowego 'A' wadliwe działanie.

Być może z wałem korbowym jest związany problem nie dołączania przedniego napędu z którym się borykam. Dlatego czujnik wału korbowego zakupiłem do wymiany.

Co do czujnika położenia wałka rozrządu dowiedziałem się, że nie ma go w dieslu, a dodatkowo w serwisie postraszyli mnie wymianą całej pompy za 7 tysi!!!

Co może być przyczyną takiego wariactwa? Dodam że wczesniej miałem problem z błędem EGR.
marcins193
 

Re: [2.2] 2004 B - Błędy po nagrzaniu silnika

Postprzez Lechu » 02 maja 2011 07:11:33

Sprawdź najpierw wszystkie wężyki podciśnienia,paliwowe a jak sa w oplocie to wymień najlepiej na takie gumowe ogólna ilość to coś okolo 5.5 metra na całą frote,ja miałem podobnie po wymianie ok :D
Lechu
 

Re: [2.2] 2004 B - Błędy po nagrzaniu silnika

Postprzez marcins193 » 02 maja 2011 13:46:45

Dzięki za dobrą radę :) Sensownie jest zacząć od kwestii najmniej kosztownych. Wymienię wężyki i czujnik sterowania wałem korbowym i dam znak jaki efekt.

Mam tylko pytanie czy ktoś wie gdzie kupić odpowiednie wężyki? Na allegro nie mogę tego znaleźć lub chodzą pod inną nazwą :(
marcins193
 

Re: [2.2] 2004 B - Błędy po nagrzaniu silnika

Postprzez Lechu » 02 maja 2011 16:05:50

Kup normalne paliwowe czarne na metry w każdym sklepie moto.. je mają
Lechu
 

Re: [2.2] 2004 B - Błędy po nagrzaniu silnika

Postprzez marcins193 » 02 maja 2011 18:12:29

ok, bardzo dziękuję :)
marcins193
 

Re: [B2.2]Błędy diagnostyczne P...

Postprzez KrzysiekCz1 » 03 maja 2011 13:10:38

Napisz coś o efektach wymiany węzyków bo Frotka mojego brata chyba tez podobnie zachorowała. Dodatkowo jest to automat który też wchodzi w jakies tryby awaryjne. Byliśmy u magika z Opla który sugierował walniety sterownik pompy ale na 100% nie wiedział co jej jest. Wyskoczyły dwa błedy nie zidentyfikowane a wszelkie dane na kompie w programie diagnostycznym mocno przekłamane: temperatura od - 30 do ponad 200, napiecie dochodziło nawet do 80 V jakieś czary. Popatrzył i :dupa: nie wiedział co ztym fantem zrobić. Może ktoś poleci jakiś dobry ( znajacy się na żeczy) warsztat w Wawie. :(
pozdrawiam Krzysiek
KrzysiekCz1
Starszy Zaglądacz
Starszy Zaglądacz
 
Posty: 81
Dołączył(a): 12 lis 2010 09:01:18
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 1
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [B2.2]Błędy diagnostyczne P...

Postprzez marcins193 » 20 maja 2011 15:00:22

Dziękuję za dobre rady :) Wymiana wężyków i czujnika wału korbowego pomogły.

Teraz /odpukać/ jest wszystko super. Myślałem, że wymiana czujnika wału korbowego pomoże też na problem z niedołączaniem napędu ale niestety nie... Niemniej jednak tę kwestię zgłębiłem na forum i będę działał w temacie. Najważniejsze że po rozgrzaniu nie traci mocy i choinka na desce rozdzielczej się nie zapala.

Zrobię napęd i chyba przymierzę się do zdrady Frotki ;) 120 tysi jej stuknęło...
marcins193
 

Re: [B2.2]Błędy diagnostyczne P...

Postprzez tomazzi » 05 cze 2011 11:55:44

Podłączę się pod temat - mam błąd - P0400 co obstawiacie? Wacum? EGR? Węże?

czy to poprawna diagnoza?

Według mojego rozeznania teoretycznego ten błąd może mieć bardzo rozległe przyczyny. Taką samą opinię dawali mechanicy oczywiście tacy którzy znali problem. Przyczyną może być:
1. niesprawne układy sterujące otwieraniem zaworu EGR stare poprzecierane wężyki podciśnieniowe.
2. niesprawny sam zawór EGR np. zapieczony, pracujący nieprecyzyjnie.
3. błędny pomiar ilości powietrza przez przepływomierz (podobno objawia się raczej przy wyższych obrotach).
3. zbyt niskie podciśnienie w układzie podciśnienia za sprawą wadliwej vacum pompy.
tomazzi
 

Re: [B2.2]Błędy diagnostyczne P...

Postprzez Kostek » 05 cze 2011 19:10:49

Wyczyść egra-za darmo, następnie wężyki- minimalny koszt, sprawdzenie vaccum- było pisane, na koniec przepływka-rzecz najdroższa.
Jeszcze zawalony kolektor dolotowy-za darmo jak potrafisz. Koniec-powodzenia w szukaniu przyczyn. Dolegliwość naszych Fronter-błędy przepływu powietrza
Avatar użytkownika
Kostek
Starszy Zaglądacz
Starszy Zaglądacz
 
Posty: 88
Dołączył(a): 24 cze 2008 14:22:59
Lokalizacja: Usa
Pochwały: 2
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Samochód: Frontera B 2.2i Long 1998-2004

Poprzednia strona

Powrót do 2.2 DTI



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości