Witamy !



Lift

Wszystko o przeróbkach Frontery

Re: Lift

Postprzez Pawel » 03 maja 2011 18:21:09

Z przodu łącznie 4 śruby, z tyłu również i sam się możesz przekonać...
...albo Ty jesz, albo Ciebie jedzą...
Obrazek
A 3,1 TDI Long '95
bike MTB wegług własnej specyfikacji...
Citroen C8 HDI
honda transalp xl600v
bmw f650st
w razie w: 696445799
Avatar użytkownika
Pawel
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4398
Obrazki: 11
Dołączył(a): 23 mar 2008 20:02:00
Lokalizacja: Giżycko
Pochwały: 10
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Samochód: Frontera A 2.8TDI Long 1995-1996

Re: Lift

Postprzez JJKILLER » 03 maja 2011 21:07:58

ttoby napisał(a):hehe ....
ciekawe jak by sie jezdzilo autem bez amortyzatorw ... na samych resorach/spregach i drazkach ... :D

Wymontuj jeszcze drążki stabilizacyjne i dopiero będziesz robił wrażenie na zakrętach :D
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Miód jest dla mięczaków , prawdziwi twardziele żują pszczoły
http://bynajmniej.pl/bynajmniej-to-nie-przynajmniej
Avatar użytkownika
JJKILLER
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4204
Obrazki: 13
Dołączył(a): 14 cze 2009 11:40:19
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 35
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Lift

Postprzez Arni » 04 maja 2011 16:30:39

Ja jeździłem bez amrotyzatorów, na samych tylko resorach z przodu i z tyłu.Rzeźnia - chwila nieuwagi i mozna na serio wylecieć z drogi, wystarczy na jakąś wiekszą dziure najechac albo nierowność.
Tak sie zachowuje auto na 4 resorach, może na drazkach bedzie jeszcze inaczej.

PS. co do drążka stab. to nie wiem skąd sie tu na forum wzięło, ze jak go zdejmiemy to automatycznie sie nam auto na zakręcie przewróci i Bóg wie co jeszcze.....bo jeździłęm z odkręconym i jakoś dużo gorzej sie nie jechało, tylko przechyla sie bardziej i to wszystko.
Arni
 

Re: Lift

Postprzez Pawel » 04 maja 2011 20:38:22

Znajomy jak podniósł ZJ-ta V8 o 3.5" i wymontował stabilizatory to, jak twierdził, wyjeżdżając z posesji nie był pewien czy się w bramę zmieści... :wink:
...albo Ty jesz, albo Ciebie jedzą...
Obrazek
A 3,1 TDI Long '95
bike MTB wegług własnej specyfikacji...
Citroen C8 HDI
honda transalp xl600v
bmw f650st
w razie w: 696445799
Avatar użytkownika
Pawel
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4398
Obrazki: 11
Dołączył(a): 23 mar 2008 20:02:00
Lokalizacja: Giżycko
Pochwały: 10
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Samochód: Frontera A 2.8TDI Long 1995-1996

Re: Lift

Postprzez FROTERKA » 04 maja 2011 21:32:58

Arni napisał(a):tylko przechyla sie bardziej i to wszystko.

Myślę, że wszystko zależy od prędkości z jaką zrobisz test łosia.
...ja w tym czasie trochę pośpię, tym bezruchem się napieszczę...

Tak, mężczyźni jeżdżą lepiej niż kobiety. Ale ilu potrafi prowadzić auto w szpilkach...

Ogranicza mnie tylko pojemność i maksymalny moment obrotowy!

Po pierwsze: opony, po drugie: opony, po trzecie... kierowca !

Obrazek
Avatar użytkownika
FROTERKA
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 6111
Dołączył(a): 12 sie 2007 15:54:07
Lokalizacja: Poznachowice Górne
Pochwały: 10
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera A 2.2i Long 1995-1998

Re: Lift

Postprzez Pawel » 04 maja 2011 21:39:05

...i jak wielki i upasiony będzie łoś...

:wink: :wink: :wink:
...albo Ty jesz, albo Ciebie jedzą...
Obrazek
A 3,1 TDI Long '95
bike MTB wegług własnej specyfikacji...
Citroen C8 HDI
honda transalp xl600v
bmw f650st
w razie w: 696445799
Avatar użytkownika
Pawel
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4398
Obrazki: 11
Dołączył(a): 23 mar 2008 20:02:00
Lokalizacja: Giżycko
Pochwały: 10
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Samochód: Frontera A 2.8TDI Long 1995-1996

Re: Lift

Postprzez Kondzio » 05 maja 2011 10:23:44

Wymontowywać amortyzatorów nie polecam. Widziałem jak auto się zachowuje bez nich. :)
Natomiast stabilizatory - co to :P - u mnie ich nie ma. Autko się troszkę bardziej giba na boki ale ogólnie nie jest źle. Znajomy co jeździ Landkiem bez stabilizatorów mając dwa sztywne mosty chwali sobie zabieg ich usunięcia, co prawda jego koła jadą na zakręcie po drodze a buda nad poboczem, to jeszcze nie udało mu się położyć auta na boku przy wysokości po lifcie dobrze ponad 2m.
Kondzio
 

Re: Lift

Postprzez Darek 1 » 05 maja 2011 19:29:38

ja też śmigam bez stabilizatorów i nie ma problemów (co dziennie ok 200km) :boss:
ObrazekObrazekObrazek
Avatar użytkownika
Darek 1
Starszy Bywalec
Starszy Bywalec
 
Posty: 156
Dołączył(a): 16 sty 2010 20:06:08
Lokalizacja: Katowice
Województwo: Śląskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1995-1998

Re: Lift

Postprzez Arni » 05 maja 2011 22:15:34

FROTERKA napisał(a):Myślę, że wszystko zależy od prędkości z jaką zrobisz test łosia.

Zgadza sie - im ostrzejszy manewr i im wyższa prędkośc tym łatwiej wyprowadzić auto z rownowagi. U siebnie teraz tez pomimo 2 sztywnych mostów nie ma żadnych stabilizatorów i jest ok.
Arni
 

Lift

Postprzez JJKILLER » 11 maja 2011 10:49:52

No Panowie. wczoraj zakończyłem dwu dniowe zmagania z Francą.
Do rzeczy:
Resory od Żuka nadają się do A Long'a ale tylko do kół max 30", sierżant w resorze żukoskim jest przesunięty (w stosunku do Oplowskiego) ok 3cm do tyłu i większe opony trą o błotnik. Ale za to można sobie wzmocnić resory oplowskie jednym piórem żukoskim i już :dupa: idzie lekko do góry. Dłuższe wieszaki na resory wg. rysunku (gdzieś go tu dawałem) z otworami 18mm ok., ale na śruby 18mm lub 14mm (długość 120mm) z tulejkami stalowymi 18mm, inaczej lepiej nawiercić 14mm na standardowe śruby. Gumowe tulejki od żuka trzeba zeszlifowywać bo są za grube.
Zapomniałem zmierzyć autko przed robotą ale siedziało troszkę bo resorki miały minkę :-| , a teraz są :) i po dodaniu piórka od żuka i wieszaków 170mm (rozstaw śrub 130mm), oraz wyrównaniu przodu na drążkach skrętnych mam wszędzie 92cm od ziemi do błotnika.

ps. a ile ma seryjna od ziemi do błotnika :?:

pss. czy wasze po lifcie też się tak śmiesznie zachowują, chodzi mi o to podskakiwanie, czy poprostu miałem już tak skoszone zawieszenie że na nic nie reagowało :?:
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Miód jest dla mięczaków , prawdziwi twardziele żują pszczoły
http://bynajmniej.pl/bynajmniej-to-nie-przynajmniej
Avatar użytkownika
JJKILLER
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4204
Obrazki: 13
Dołączył(a): 14 cze 2009 11:40:19
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 35
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Lift

Postprzez jrzeuski » 11 maja 2011 11:00:33

JJKILLER napisał(a):ps. a ile ma seryjna od ziemi do błotnika :?:
Nie mierzy się od ziemi tylko od środka koła, żeby wyeliminować wpływ rozmiaru opon.
pss. czy wasze po lifcie też się tak śmiesznie zachowują, chodzi mi o to podskakiwanie, czy poprostu miałem już tak skoszone zawieszenie że na nic nie reagowało :?:
Dodając pióro utwardziłeś zawieszenie i dlatego teraz :dupa: skacze. Wrzuć ze 100kg do bagażnika i się uspokoi, ale lift też oklapnie. Dlatego lepiej dawać dłuższe wieszaki. Analogicznie przy moście na sprężynach lepiej dać dłuższe sprężyny niż z grubszego drutu. Chyba, że stale wozi się dużo gratów.

Podkręcając drążki naciąga się je jak sprężynę i to nieco utwardza przód, ale to nie jest tak wyraźnie wyczuwalne jak utwardzenie tyłu, bo przód z natury jest ciężki (zwłaszcza w dieslu).

PS. Czy ja dobrze zrozumiałem, że most Ci poszedł do tyłu i zwiększył się rozstaw osi? A jak wał to znosi? Ma wciąż odpowiedni zakres pracy wzdłużnej?
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: Lift

Postprzez JJKILLER » 11 maja 2011 11:05:59

Najpierw wsadziłem te od żuka i :dupa: mam kapcie 31" i po założeniu koła zaczęło trzeć o tą blachę co trzyma chlapacz (i to bardzo) dlatego wsadziłem znowu swoje a z żuka tylko dołożyłem środkowe pióro.
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Miód jest dla mięczaków , prawdziwi twardziele żują pszczoły
http://bynajmniej.pl/bynajmniej-to-nie-przynajmniej
Avatar użytkownika
JJKILLER
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4204
Obrazki: 13
Dołączył(a): 14 cze 2009 11:40:19
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 35
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Lift

Postprzez jrzeuski » 11 maja 2011 11:17:56

JJKILLER napisał(a):Najpierw wsadziłem te od żuka i :dupa: mam kapcie 31" i po założeniu koła zaczęło trzeć o tą blachę co trzyma chlapacz (i to bardzo) dlatego wsadziłem znowu swoje a z żuka tylko dołożyłem środkowe pióro.
Prościej było wywalić chlapacze :D
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: Lift

Postprzez JJKILLER » 11 maja 2011 11:28:34

jrzeuski napisał(a):Prościej było wywalić chlapacze :D

i przesunąć mocowanie podpory wału :wink:
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Miód jest dla mięczaków , prawdziwi twardziele żują pszczoły
http://bynajmniej.pl/bynajmniej-to-nie-przynajmniej
Avatar użytkownika
JJKILLER
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4204
Obrazki: 13
Dołączył(a): 14 cze 2009 11:40:19
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 35
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Lift

Postprzez Semir » 11 maja 2011 18:37:49

Witam. Myślę o małym lifcie po przeczytaniu chcę się upewnić czy wszystko kumam czy pomieszałem.

WIęc aby uzyskać lift 5cm 2" bez dodatkoych przeróbek to muszę podkręcić przód na drążkach i można zapodać amortyzator od żuka ucho- szpilka
a tył od lublina II ucho ucho ale trzeba wymienić tuleje a sprężyny można zostawić bo na tą wysokość dadzą radę.

Czy dobrze to wszystko sobie po uładałem czy jednak należy wymienić spreżyny z tyłu jak tak to jakie polecacie spreżyny czy np polspring w katowicach jestem z
Dąbrowy Górniczej więc mam nie daleko.

I czy wogole dobrze pisze dodam ze chodzi o Frotke B 99r. Long 2,2 DTL.

Pozdrawiam i dzieki za pomoc.
EKIPA ŚLĄSKA
Obrazek
Avatar użytkownika
Semir
Alchemik
 
Posty: 4249
Obrazki: 0
Dołączył(a): 08 kwi 2011 11:38:11
Pochwały: 17
Województwo: Śląskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Lift

Postprzez Pawel » 11 maja 2011 20:06:40

Tył podniesiesz na sprężynach nie na amorach... Montuje się np. lublinowskie gdyż są dłuższe niż seryjne...
...albo Ty jesz, albo Ciebie jedzą...
Obrazek
A 3,1 TDI Long '95
bike MTB wegług własnej specyfikacji...
Citroen C8 HDI
honda transalp xl600v
bmw f650st
w razie w: 696445799
Avatar użytkownika
Pawel
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4398
Obrazki: 11
Dołączył(a): 23 mar 2008 20:02:00
Lokalizacja: Giżycko
Pochwały: 10
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Samochód: Frontera A 2.8TDI Long 1995-1996

Re: Lift

Postprzez brum » 11 maja 2011 21:06:26

Do tyłu w B nie pasują lublinowskie, bo tam masz na szpilke. I to nie polspring z KTW, tylko pospring z PZ.
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Lift

Postprzez Wuja » 12 maja 2011 09:54:01

Panowie i Panie ;) Czy w longu B po podniesieniu przodu o 5 cm na drążkach skrętnych wymagane jest ustawienie zbieżności? Przeczytałem większość postów z tego tematu, a także nie jedne wypociny w internecie i mam wątpliwości - lift 2'' na drążkach jest bezpieczny dla standardowego zawieszenia podczas katowania w terenie? Konkretniej rozchodzi mi się o to czy taki zabieg nie odbije się negatywnie na przegubach i standardowych amortyzatorach?
Wuja
 

Re: Lift

Postprzez brum » 12 maja 2011 09:59:49

Nie powinno się nic przestawić, amortyzatorom nic nie będzie, przegubom mogą paść gumy. I co masz na myśli katowanie w terenie?
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Lift

Postprzez jrzeuski » 12 maja 2011 10:06:08

Wuja napisał(a):Czy w longu B po podniesieniu przodu o 5 cm na drążkach skrętnych wymagane jest ustawienie zbieżności?
Zbieżności nie, ale jeśli przekładasz też górny sworzeń pod wahacz, to zmienia się kąt pochylenia koła i wizyta na geometrii jest wskazana, choć można to zrobić samodzielnie na parkingu czy w garażu. Chyba, że chcesz się szybko pozbyć bieżnika z krawędzi opon.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Motanie Fronter



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości