Witamy !



Snorkel

Wszystko o przeróbkach Frontery

Re: SNORKEL

Postprzez JJKILLER » 13 cze 2011 17:12:19

W końcu powoli się zbieram za złożenie snorka do kupy.
Zanabyłem rurę gumową zbrojoną textylem, światło 60mm, śr. zewn. 75mm
Obrazek
do tego kolanka z kibelrury, śr. 75mm, 67st. nachylenia, i drugie 90st nachylenia (na kominek)
Obrazek
to 67st będzie nasadzone węższą częścią na rurę i w to kolanko będzie wetknięte to 90st.
Obrazek
Kominek to kolanko 90st. obcięte zgrubienie na uszczelkę i wmontowany w pozostałość grill od radiatora z procesora. Z blachy wycięty i wywinięty daszek.
Obrazek
Oczywiście kolanka będą opsikane czarnym matem.
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Miód jest dla mięczaków , prawdziwi twardziele żują pszczoły
http://bynajmniej.pl/bynajmniej-to-nie-przynajmniej
Avatar użytkownika
JJKILLER
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4204
Obrazki: 13
Dołączył(a): 14 cze 2009 11:40:19
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 35
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: SNORKEL

Postprzez kowal_ldz » 13 cze 2011 21:50:25

to ja czekam na zdjęcia ;) gdzie taką fajną gumiankę można kupić? :) ja muszę poprawić mojego snorkla, mało powietrza daje :(
kowal_ldz
 

Re: SNORKEL

Postprzez JJKILLER » 14 cze 2011 09:16:59

kowal_ldz napisał(a):to ja czekam na zdjęcia ;) gdzie taką fajną gumiankę można kupić? :) ja muszę poprawić mojego snorkla, mało powietrza daje :(

Na snorka to minimum 60mm światło, inaczej będzie się przydławiał.
http://www.fagumit.com.pl/oferta/r4/benz_olej.htm
firma koło Krakowa. Za metr takiej gumy to płaciłem coś koło 50zł.
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Miód jest dla mięczaków , prawdziwi twardziele żują pszczoły
http://bynajmniej.pl/bynajmniej-to-nie-przynajmniej
Avatar użytkownika
JJKILLER
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4204
Obrazki: 13
Dołączył(a): 14 cze 2009 11:40:19
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 35
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: SNORKEL

Postprzez jrzeuski » 14 cze 2011 09:23:32

Ja mam rurę z wyciągu do trocin, ale kombinuję co dać na zewnątrz i chyba zdecyduję się na kanalizę 75 z tym, że jako rura osłonowa a w środku poleci ta wyciągowa. Powinna wejść a jakby się w środku telepała, to trochę pianki się zapoda. Kombinuję też kominek i Twój patent przypadł mi do gustu. Z tym, że zamiast kratki od wentylatora założę siatkę, którą kiedyś kupiłem w sklepie budowlanym. Powiedz tylko jak umocowałeś tę kratkę. Oparła się o kołnierz rury i zaklinowałeś ją czymś lub zakleiłeś? Daszek z blachy :>: Też taki sobie zmajstruję z czarnej blachy dachowej to nawet malować nie będzie trzeba.

PS. Co z mocowaniami do słupka? Wycinasz z blachy obejmy czy znalazłeś w sprzedaży coś gotowego? Przytwierdzenie na nity czy blachowkręty?
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: SNORKEL

Postprzez JJKILLER » 14 cze 2011 09:36:37

W grillu zaostrzyłem końce poprzeczek (w dużym kółku), a w rurze (ok 1cm od krańca rury) nawierciłem cztery punkty (w kółeczkach) na te poprzeczki. Najpierw ścisnąłem rurę i wsadziłem dwie poprzeczki w otworki, potem ścisnąłem w poprzek i wsadziłem następne dwie poprzeczki w otworki. Jak puściłem rurę to prostując się wcisnęła się na poprzeczki grilla i wycentrowała go.
rura.jpg


Na mocowanie mam taki pomysł. Na dwie śrubki mocowane do słupka, na górnej, szerszej części leżeć będzie rura, a przymocowana będzie cybantem, przechodzącym przez to prostokątne wycięcie (w kółku)
mocowanie.jpg
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Miód jest dla mięczaków , prawdziwi twardziele żują pszczoły
http://bynajmniej.pl/bynajmniej-to-nie-przynajmniej
Avatar użytkownika
JJKILLER
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4204
Obrazki: 13
Dołączył(a): 14 cze 2009 11:40:19
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 35
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: SNORKEL

Postprzez jrzeuski » 14 cze 2011 12:17:55

JJKILLER napisał(a):Na mocowanie mam taki pomysł. Na dwie śrubki mocowane do słupka, na górnej, szerszej części leżeć będzie rura, a przymocowana będzie cybantem, przechodzącym przez to prostokątne wycięcie (w kółku)
Ja kombinowałem nad jednoczęściową obejmą zaciskaną śrubami i przykręcaną do słupka, ale Twój pomysł jest lepszy, bo pasuje do każdej średnicy rury, więc jak przyjdzie czas na lepszy model, to nowych obejm nie trzeba będzie motać. Poza tym można je łatwo wykonać z grubszej blachy, żeby były sztywniejsze. Tylko nie wiem czy uda mi się wyciąć taki ładny otwór, ale coś wymyślę :gears:

A robiłeś już przymiarkę do dziury w błotniku? Mnie to wygląda, że on jest cokolwiek za wąski, żeby wyjść prosto w górę. W Sporcie błotnik jest szerszy i tam jest pewnie łatwiej. Ja mam rurę giętką, więc najwyżej wyjdę nią w bok i zakręcę do góry ładując ją w kolanko ochronne, ale wolałbym tego uniknąć, żeby to wygięcie nie zaczepiło o jakieś drzewo. Jak znajdę wolną chwilę i odpowiednią rurę, to w ciemnym garażu rzucę przez nią światło na błotnik i zobaczę jak wygląda plama. Powinno być widać jak ciąć i czy otwór zmieści się w profilu błotnika czy jednak nie.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: SNORKEL

Postprzez markus » 14 cze 2011 12:49:07

panowie, jeśli komuś potrzeba to mogę w kilkadziesiąt minut zapodać rysunek (szablon) otworu w jakimkolwiek FI pod jakimkolwiek kątem mam na stanie konstruktorów z programem, który ogarnia bez niczego takie rzeczy, potrzeba to jestem do usług tylko na PW wiadomość i jest!! co się tyczy uchwytu to ja na trójwałku zrobiłem sobie z nierdzewki uchwyt o średnicy FI68, po czym przynitowałem to do słupka trzema nitami zrywalnymi, na które nałożyłem wcześniej silikon, tzn. w obejmie wywierciłem otwory FI 6mm następnie w słupku wywierciłem te same otwory, nałożyłem silikon i następnie zanitowałem uchwyt ze snorkelem, u mnie jak było widać na zdjęciach wcześniej, jest to kombinacja rury silikonowej zbrojonej wraz z wyciągiem do trocin i końcówką zmotaną przeze mnie !!! jeśli chcecie jakiekolwiek fotki to śmiało!!!!!!!!!!!!!!!
markus
 

SNORKEL

Postprzez JJKILLER » 14 cze 2011 23:21:44

jrzeuski napisał(a):...nie wiem czy uda mi się wyciąć taki ładny otwór...

Po zagięciu lecisz diaxem po kancie i zeszlifowujesz na wylot tak aby rozkręcony cybant przeszedł.
diax.jpg
diax.jpg (27.84 KiB) Przeglądane 1998 razy
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Miód jest dla mięczaków , prawdziwi twardziele żują pszczoły
http://bynajmniej.pl/bynajmniej-to-nie-przynajmniej
Avatar użytkownika
JJKILLER
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4204
Obrazki: 13
Dołączył(a): 14 cze 2009 11:40:19
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 35
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: SNORKEL

Postprzez wikked » 21 cze 2011 22:51:19

Ja tam sobie tylko czytam, ale zauważyłem że jedni dają fi75 do silnika 2.0 Pb, a inni do 2,5TDS fi50. Z tego co się orientuję to diesel jeździ prawie na powietrzu a benzyna tego powietrza może mieć mniej. Wniosek prosty: jak dołoży się kolano 90st. to przynajmniej w kominku domowym średnicę należy zwiększyć o jeden wymiar bo inaczej jest spadek przepływu co daje efekt zasyfionego filtra powietrza.
p.s. ja w silniku 2,2 PB mam fi100 i kolano mam łagodne bo z giętkiej rury.
wikked
 

Re: SNORKEL

Postprzez jrzeuski » 22 cze 2011 08:38:47

Cobreti25 napisał(a):kibelrura fi75 + kolanko fi 75 45stopni i jest :1: prościutko i ładniutko.
U mnie wyszło tak (jeszcze malowanie zostało):
Foto(191)_male.jpg
Foto(191)_male.jpg (23.37 KiB) Przeglądane 1911 razy

Koszt materiałów na kominek to niecałe 10zł (nity, blachę i siatkę miałem jako pozostałości z innych robótek). Siatki nie widać, bo drut równie cieniutki jak aparat w komórce :D Musicie uwierzyć na słowo, że tam jest albo poczekać na lepsze foty jak Frota wyjedzie z garażu w pełnym rynsztunku :boss:

Ale mam pytanie co do kominka (do praktyków). Czy zasysa Wam wodę z opadów czy odwracacie kominek do tyłu jak zaczyna padać deszcz czy śnieg jadąc szosą z większą prędkością? A może kominek ma jakieś odwodnienie? U siebie mógłbym wpuścić rurę głębiej w kominek tworząc kieszeń poniżej wlotu rury i tam wywiercić od spodu otwór, którym woda będzie wypływać (zamiast lecieć do rury jak już się uzbiera odpowiedni poziom). Kominek siedzi na rurze za pomocą wywiniętych uszczelek od rur fi50 (pasują świetnie uszczelniając i usztywniając połączenie kominek-rura bez konieczności zaciskania opaską czy innych kombinacji), więc woda nie ma teraz jak wyciekać inaczej jak przez rurę w dół do filtra :<:

@wikked: Na zewnątrz można dać i fi200, ale jak to upchnąć pod błotnik? :niewiem: Oczywiście można puścić po wierzchu błotnika i na końcu zapodać kolano 90 wprost do filtra, ale ja nie mam ochoty poszerzać sobie samochodu (i tak czasem ledwo się mieszczę rysując błotniki). Poza tym dalej i tak jest wąsko (przejście przez budę i kolano wejściowe do filtra). Można to przerabiać, ale czy jest sens? :niewiem: Co do przepływu to rura do trocin i tak jest pięknie karbowana, więc na przepływ laminarny nie ma co liczyć nawet jak jest prosta, więc kolanka już bardziej nie zaszkodzą. Diesel sobie poradzi, bo ma turbinę, ale oczywiście przy fi60 będzie mniej obciążona niż przy fi50. Jak zamontujesz turbinę wyciągową w domowym kominku to też nie będziesz się musiał martwić o cug i kombinować z kolanami i przekrojami :D

PS. Z tego co mierzyłem to fi60 powinno jeszcze dać się wcisnąć z szyby w błotnik na wprost (bez kolanka), ale myślę nad zgnieceniem trochę rury w imadle, żeby przyjęła kształt owalny i dziura w błotniku mogła być mniejsza a rura nie schodziła zbyt nisko tworząc syfon (i znów problem wody :!: ). Oby tylko nie pękła :4lk: Ale o tym zdecyduję dopiero po zdjęciu błotnika i sprawdzeniu ile jest przestrzeni do podłużnicy (może trzeba będzie wygiąć koniec rury tworząc kolanko).
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: SNORKEL

Postprzez Kristoffer » 22 cze 2011 10:12:47

A co ten komin tak wysoko nad dachem,będziesz zbierał szyszki z drzew :?
Frontera B Sport RS
Ratownik XTR
lift IRONMAN 3"
Dotz Dakar 15 ET+12J7
BFG AT 31x10.5
http://www.facebook.com/groups/519662818045283/
Avatar użytkownika
Kristoffer
Starszy Przesiadywacz
Starszy Przesiadywacz
 
Posty: 265
Obrazki: 16
Dołączył(a): 04 gru 2008 13:25:57
Lokalizacja: Płock
Pochwały: 1
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Sport 1998-2004

Re: SNORKEL

Postprzez jrzeuski » 22 cze 2011 10:22:09

Bo rura leży oparta o maskę. Wczoraj tylko kominek zdążyłem zmajstrować. Jak wytnę dziurę w błotniku, to wszystko pójdzie niżej. O ile to jeszcze nie wiem, ale najwyżej dotnie się tak, żeby całość nie wystawała ponad dach.

PS. A może lepiej tak zostawić i będzie łódź podwodna? Tylko kolor nie pasuje, bo wiśniowy zamiast żółtego :mrgreen:
Ostatnio edytowano 22 cze 2011 10:29:18 przez jrzeuski, łącznie edytowano 1 raz
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: SNORKEL

Postprzez Cobreti25 » 22 cze 2011 14:33:29

... a tak to wygląda u mnie...
2011-06-22 14.29.23.jpg

2011-06-22 14.29.36.jpg

2011-06-22 14.29.48.jpg


Może i trochę wysoko, ale taki był zamysł bo w następny weekend montuje koło na dachu i dodatkowe oświetlenie. wtedy będzie ok.
Fiat Grand Cherokee 5,2 V8 Lift 2,5" BFG AT 32"...

Frotka Short Lift 2" Wolf Uragano MT 32" Snorkel... było....

" Gdyby kobiety mówiły to co myślą, nie byłoby normalnie, ale przynajmniej dałoby się je zrozumieć"
Pomoc: (Kalisz i okolice)793344522
Avatar użytkownika
Cobreti25
Fanatyk Ekstremalny
Fanatyk Ekstremalny
 
Posty: 695
Obrazki: 0
Dołączył(a): 14 sie 2009 20:56:35
Lokalizacja: Kalisz
Pochwały: 3
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: SNORKEL

Postprzez Kristoffer » 22 cze 2011 16:15:01

Bardzo fajnie i estetycznie wyszło :>: Orginalny komin do snorkla jednak daje zupełnie inny urok niż motanie z kolanek i blachy.
Frontera B Sport RS
Ratownik XTR
lift IRONMAN 3"
Dotz Dakar 15 ET+12J7
BFG AT 31x10.5
http://www.facebook.com/groups/519662818045283/
Avatar użytkownika
Kristoffer
Starszy Przesiadywacz
Starszy Przesiadywacz
 
Posty: 265
Obrazki: 16
Dołączył(a): 04 gru 2008 13:25:57
Lokalizacja: Płock
Pochwały: 1
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Sport 1998-2004

Re: SNORKEL

Postprzez jrzeuski » 22 cze 2011 19:09:40

Bo jest prostokątny? Jakby mi się chciało tyle bawić to i taki z blachy bym wyrzeźbił. Oryginał jest plastikowy, więc miałbym lepszy :boss:
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: SNORKEL

Postprzez JJKILLER » 22 cze 2011 19:17:47

Ale jak w gałęziach szlag trafi ten motany to strata i naprawa idzie w złotówki, a ten ładny kwadratowy w dziesiątki złotych.
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Miód jest dla mięczaków , prawdziwi twardziele żują pszczoły
http://bynajmniej.pl/bynajmniej-to-nie-przynajmniej
Avatar użytkownika
JJKILLER
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4204
Obrazki: 13
Dołączył(a): 14 cze 2009 11:40:19
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 35
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: SNORKEL

Postprzez Kristoffer » 22 cze 2011 20:22:33

jrzeuski napisał(a):Bo jest prostokątny? Jakby mi się chciało tyle bawić to i taki z blachy bym wyrzeźbił. Oryginał jest plastikowy, więc miałbym lepszy :boss:


Czy blaszany lepszy?? pierwsze starcie z gałęziami deformacja gwarantowana.Plastik myślę że wytrzyma a jak będzie ostre starcie to jedno i drugie do śmieci i wtedy cenowo motany wygrywa.
Frontera B Sport RS
Ratownik XTR
lift IRONMAN 3"
Dotz Dakar 15 ET+12J7
BFG AT 31x10.5
http://www.facebook.com/groups/519662818045283/
Avatar użytkownika
Kristoffer
Starszy Przesiadywacz
Starszy Przesiadywacz
 
Posty: 265
Obrazki: 16
Dołączył(a): 04 gru 2008 13:25:57
Lokalizacja: Płock
Pochwały: 1
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Sport 1998-2004

Re: SNORKEL

Postprzez JJKILLER » 23 cze 2011 20:11:09

No i stało się. Mimo włamania i kradzieży wszystkich elektronarzędzi, nie poddałem się i dokończyłem snorka tym co mi zostało.
Modyfikacji zostały poddane słupki snorka, zrezygnowałem z montowania ich pod uszczelkę szyby na rzecz montowania ich do słupka.
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Daszek, już wcześniej opisywałem, ale po pomalowaniu grubym matem prezentuje się sympatycznie.
Obrazek Obrazek

Po zamontowaniu wszystkiego (rura od oposs'a była wprost idealna do gumowego snorka) wygląda to tak
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Na razie snorek, poprzez daszek jest zamocowany jednym cybantem, ale jeszcze muszę kupić jeden i zamocować do drugiego słupka.
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Miód jest dla mięczaków , prawdziwi twardziele żują pszczoły
http://bynajmniej.pl/bynajmniej-to-nie-przynajmniej
Avatar użytkownika
JJKILLER
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4204
Obrazki: 13
Dołączył(a): 14 cze 2009 11:40:19
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 35
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: SNORKEL

Postprzez jrzeuski » 23 cze 2011 21:36:41

Mój snorkel też gotowy:
Foto(199)_male.jpg
Foto(199)_male.jpg (11.14 KiB) Przeglądane 1963 razy
Foto(200)_male.jpg
Foto(200)_male.jpg (12.26 KiB) Przeglądane 1963 razy
Foto(201)_male.jpg
Foto(201)_male.jpg (10.79 KiB) Przeglądane 1963 razy
Foto(202)_male.jpg
Foto(202)_male.jpg (13.92 KiB) Przeglądane 1963 razy
Foto(204)_male.jpg
Foto(204)_male.jpg (13.67 KiB) Przeglądane 1963 razy


Nie sądziłem, że będzie z tym aż tak ciężko. Na początek musiałem się pozbyć zbiornika podciśnienia, który blokował całą przestrzeń pod błotnikiem przy fabrycznym chwycie powietrza. Najlogiczniej byłoby go przenieść pod lewy błotnik, ale się okazało, że przewody podciśnienia są z jakiegoś plastiku i ani je wygiąć inaczej ani rozłączyć. Chyba były wyginane i zaciskane na gorąco :shock: . Stosownej dmuchawy nie miałem, więc stanęło więc na przeniesieniu zbiornika pod maskę tak, żeby nie ruszać oryginalnych przewodów. Żeby zrobić dość miejsca musiałem przenieść elektrozawór sterujący EGRem. Dorobienie mocowań to już był pryszcz. Mam foty jak to wygląda, ale do niniejszego posta już nie mogę wrzucić (ograniczenie forum). Jakby kogoś zainteresowały to wyślę na priv. Po wyrzuceniu zbiornika można już było rozciągnąć i umocować rurę do trocin idącą od filtra. Mieści się idealnie między nadkolem a podłużnicą.

Kolejny problem to wycięcie dziury w błotniku. Po wstępnych przymiarkach okazało się, że nie ma szans upchnąć rury fi60 pomiędzy podłużnicą a błotnikiem. Tu pozazdrościłem posiadaczom Sportów i ich bardziej wyprofilowanych błotników. Ale wrodzony upór nie pozwolił mi się poddać. Rura powędrowała do imadła i końcowy odcinek przyjął kształt eliptyczny zmniejszając wymiar do fi55 (w imadle ściskała się nawet do 50, ale sprężynowała i bałem się, że szew nie wytrzyma). To było dalej za mało, więc przyszła kolej na podłużnicę. Ciężki młotek skutecznie przekonał ją, żeby ustąpiła nieco miejsca rurze :mrgreen: Teraz można było już wycinać otwór w błotniku, ale dalej wychodziło, że skończy się prawie na nadkolu. Ponieważ wygięcie rury nie wchodziło w grę (brak odpowiedniego sprzętu a poza tym była już jajowata), więc musiałem zapomnieć, że rura będzie biegła równolegle do krawędzi szyby i pogodzić się z faktem, że kominek będzie wystawał poza obrys auta. Także jakby ktoś chciał pójść w moje ślady i wstawić rurę metalową, to niech lepiej znajdzie najpierw dojście do giętarki do rur albo skombinuje stosowne kolanka (najlepiej elastyczne). Inna opcja to wymienić błotniki na wersję od Sporta (mocowania chyba pasują?).

Jazda próbna nie wykazała żadnych zmian w pracy silnika. Wkręca się na obroty tak samo, moc jak dawniej. Na wolnych pracuje równo. Jedyna różnica to piękny świst w kabinie przy otwartym oknie pasażera i pełnym bucie. Siatkę w kominku trochę wessało, ale się trzyma :D Teraz kolej na próbę (pod)wodną :twisted: Konik, naprawiaj Frotkę i lecimy na Marsa :guns:
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: SNORKEL

Postprzez JJKILLER » 23 cze 2011 21:43:46

jrzeuski napisał(a):...jakby ktoś chciał pójść w moje ślady i wstawić rurę metalową, to niech lepiej znajdzie najpierw dojście do giętarki do rur albo skombinuje stosowne kolanka (najlepiej elastyczne). Inna opcja to wymienić błotniki na wersję od Sporta (mocowania chyba pasują?)...

Albo zrobi z gumy, wtedy sama się naprofiluje :D
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Miód jest dla mięczaków , prawdziwi twardziele żują pszczoły
http://bynajmniej.pl/bynajmniej-to-nie-przynajmniej
Avatar użytkownika
JJKILLER
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4204
Obrazki: 13
Dołączył(a): 14 cze 2009 11:40:19
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 35
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Motanie Fronter



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

cron