Witamy !



[2.5] Brak mocy

Re: [2,5 tds] BRAK MOCY

Postprzez szlufas » 11 sie 2011 16:31:53

U mnie w 2,5 tds było tak że do 2 tys obrotów jest ok potem zaczyna mulić, pokusiło mnie o wymiane filtra co poskutkowało tym że samochód wkręcał się na obroty aż miło - mówie w końcu naprawiony. Nastepnego dnia przychodze i chce odpalic a ona kręci i kręci i za setnym razem odpala wiec szukam przyczyny - odpowietrznik na papce przepuszcczał więc wykręciłem przegwintowałem dałem nowa podkładke i odpala jak mazenie tylko powrócił problem 2 tys obrotów i muł, spróbuj sztuczki indian i wymienie jeszcze raz filtr na nowy może tamten się jakoś uświnił od gwintowania ! ale NIE i to nie pomogło;( czy przyczyna takiego zachowania 2tys i nie więcej może byc pompka paliwowa, nadmieniam że silnik chodził doskonale w angliku po przełożeniu moj został osprzęt. EGR sprawdzony oczyszczony, "sterownik egr" ten czarny z dwoma węzykami sprawny.

CZY TO MOŻE BYĆ POMPKA JESLI TAK TO W JAKI SPOSÓB ODDZIAŁUJE NA TAKĄ PRACE SILNIKA ?
szlufas
 

Re: [2,5 tds] BRAK MOCY

Postprzez jrzeuski » 11 sie 2011 19:29:22

Sprawny elektrozawór EGR to za mało. Sprawdź jeszcze szczelność przewodów podciśnienia.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: [2,5 tds] BRAK MOCY

Postprzez szlufas » 12 sie 2011 10:39:07

Sprawdzić w elektrozaworze te dwa tak ?
szlufas
 

Re: [2,5 tds] BRAK MOCY

Postprzez jrzeuski » 12 sie 2011 10:54:18

Wystarczy poobserwować pracę membrany poruszającej zaworem EGR. Ma pracować w pełnym zakresie skoku i utrzymywać pozycję.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: [2,5 tds] BRAK MOCY

Postprzez szlufas » 14 sie 2011 19:50:07

węzyki sprawne, membrana w zaworze pracuje i trzyma sie , jade na 1 -3 biegu to moge do 3 tys, na 4-5 dojdzie do 2,5 tysi ale po dluuuugim czasie predkosc max to 100km, a to moze turbina co ? jak jade na 1-3 biegu to nie slysze jej pracy ale jak siedzi kolega w samochodzie na postoju daje gazu to waz powietrza sztywnieje ze go zgiac nie idzie. Co tu ugryźć ?
szlufas
 

Re: [2,5 tds] BRAK MOCY

Postprzez jrzeuski » 14 sie 2011 21:10:11

Skoro z EGR wszystko OK to albo masz zapchany układ paliwowy albo nieszczelny i dostaje się do niego powietrze.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: [2,5 tds] BRAK MOCY

Postprzez szlufas » 15 sie 2011 15:50:14

zapchany byc nie moze przepychałem sprężarką, to może powodować że nie łapie odpowiednich obrotów ? wtedy tylko wymiana na nowe przewody lub załatanie starych ?

Jak wymieniłem raz filtr było dobrze tak jak powinno, potem odkręciłem papke całą skęciłem znowu i od razu sie spierdzieliło może w tym coś nie tak ?
szlufas
 

Re: [2,5 tds] BRAK MOCY

Postprzez jrzeuski » 15 sie 2011 20:18:05

Jak grzebałeś w pompce to może jest nieszczelność. Jeśli są bąbelki powietrza w paliwie to pompa je podaje razem z paliwem i mieszanka jest za uboga. Silnik chodzi (o ile bąbelków nie jest zbyt dużo), ale mocy mu brak. U siebie walczyłem parę miesięcy zanim do tego doszedłem. W końcu zamontowałem przezroczyste wężyki pod maską i sprawa stała się od razu jasna. Przy okazji widać wtedy, w którym miejscu układ łapie powietrze (albo że przychodzi z przewodów na ramie i tam trzeba szukać dziury).
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: [2,5 tds] BRAK MOCY

Postprzez szlufas » 15 sie 2011 20:45:47

Masz racje wymienie na przezroczyste, mysle że gdzies pompka swiruje ale zrobie jak mowisz, najprosciej :D
szlufas
 

Re: [2,5 tds] BRAK MOCY

Postprzez szlufas » 17 sie 2011 11:11:56

Co do tej pory udało mi sie ustalić metodami domowymi:
-turbina : rura od turbiny przy dodaniu gazu twardnieje,
-membrana od EGR: na kazdym zakresie dziala prawidlowo nie cofa sie i nie prepuszcza,
-przewody paliwowe: na początku bardzo mała ilość powietrza przy pracy 40sek-1min wszelkie bąbelki znikaja idzie czyste paliwo

Dodatkowo wymieniłem - pedał gazu znaczy to co zmienia mechaniczny ruch na elektroniczny,
- filtr paliwa,
-oczyściłem filtr powietrza,
-sprężarką przeczyściłem/przepchałem/ przewody paliwowe

a problem powolnego przyspieszania max do 100km/h dalej jest. Jakieś pomysły bo moje sie wyczerpały. Znaczy mam jeszcze jeden ale gdzie znajde bagno żeby ja zatopic :D
szlufas
 

Re: [2,5 tds] BRAK MOCY

Postprzez jrzeuski » 17 sie 2011 11:24:27

szlufas napisał(a):-przewody paliwowe: na początku bardzo mała ilość powietrza przy pracy 40sek-1min wszelkie bąbelki znikaja idzie czyste paliwo
Tzn. że powietrze pojawia się z powrotem po wyłączeniu silnika i paliwo wraca do baku? Tak nie powinno być.
Jakieś pomysły bo moje sie wyczerpały.
A odłączałeś aku, żeby zresetować kompa?
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: [2,5 tds] BRAK MOCY

Postprzez szlufas » 17 sie 2011 16:03:15

Zostawiłem żeby postała i zobacze czy wraca do baku bo przed chwilą wróciłem z mozolnej trasy (przez przyspieszenie). Aku było wyłączone na 1 dzień i nic. Co jest przyczyną cofania się paliwa do baku w razie jakby mi spłyneło ?

tu jest filmik jak przyspiesza / gaz wcisnięty do dechy / :
http://www.youtube.com/watch?v=qEHq8tw6CAY
szlufas
 

Re: [2,5 tds] BRAK MOCY

Postprzez jrzeuski » 17 sie 2011 18:26:12

szlufas napisał(a):ZCo jest przyczyną cofania się paliwa do baku w razie jakby mi spłyneło ?
Nieszczelnosc w ukladzie paliwowym: pekniety wezyk gumowy, przerdzewialy przewod na ramie, niedokrecony odpowietrznik w pompce, korek w filtrze, albo ktorys z przewodow metalowych, moze cos w samej pompie. Trzeba szukac.
tu jest filmik jak przyspiesza / gaz wcisnięty do dechy / :
http://www.youtube.com/watch?v=qEHq8tw6CAY
Skad ja to znam? :D A jak na niskim biegu dluzej potrzymasz go na 3-4tys. to zacznie sie krztusic lub zwalniac?
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: [2,5 tds] BRAK MOCY

Postprzez szlufas » 17 sie 2011 19:13:58

nie moge trzymać i trzymać i jedzie caly czas tak samo. A jutro rano zobacze czy paliwo sie cofneło :) Jesli by słabszy się robił to co jest tego przyczyną ?
szlufas
 

Re: [2,5 tds] BRAK MOCY

Postprzez jrzeuski » 18 sie 2011 07:31:16

szlufas napisał(a):Jesli by słabszy się robił to co jest tego przyczyną ?
U mnie za pierwszym razem to był zapchany układ paliwowy: filtr, pompka, podgrzewacz paliwa, przewody na ramie a nawet rurka ssąca w baku. Jakieś śmieci zassały się z dna baku i poutykały we wszystkich częściach układu. Przepływ był, ale za mały na potrzeby silnika przy większym obciążeniu. Pompa dawała radę przy małym obciążeniu silnika (np. na luzie nie było żadnych objawów), ale przy dłuższym dużym obciążeniu nie dawała rady zassać tyle, ile trzeba i wytwarzało się coraz większe podciśnienie w układzie aż w końcu nie starczało na odpowiednie ciśnienie wtrysku i silnik się dusił.

Za drugim razem objawy były identyczne, więc i podejrzewałem tę samą przyczynę. Wymieniłem filtr, zdjąłem bak, ale okazał się czysty i tak samo pozostałe części układu. I wtedy w diagnozie pomogła mi instalacja przezroczystych wężyków, bo dzięki nim odkryłem powietrze w paliwie. Okazało się, że przerdzewiał przewód paliwowy na ramie. Wymieniłem go, ale nie było lepiej, bo źle zacisnąłem na nim wąż gumowy, który idzie pod maskę. Po poprawce już było OK, ale na krótko, bo po paru tygodniach rozszczelniło się w innym miejscu (przy dodatkowym filtrze paliwa). Temperatura, wstrząsy i siła ssania pompy z czasem bezlitośnie wskażą słabe punkty :D Od tamtej pory, czyli jakieś 1,5 roku nie mam problemów z zasilaniem w paliwo.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: [2,5 tds] BRAK MOCY

Postprzez szlufas » 18 sie 2011 16:09:01

Do czego są przewody w filtrze paliwa i kiedy powinien byc w nich prąd tzn. w górnym jest prąd kiedy odpale silnik i to jest chyba czujnik cisnienia ?? a ten dolny przewod do czego prowadzi i kiedy powinien sie w nim prąd znajdować ?

Obrazek
szlufas
 

Re: [2,5 tds] BRAK MOCY

Postprzez szlufas » 20 sie 2011 10:13:16

dobra sam sie dowiedziałem od podgrzewania czy cos tam :). Zmieniłem weżyki powrotny i doprowadzający do silnika do pompki paliwa tylko, dałem na komputer żeby skasował błędy, podczas kasowania membranka zrobiła ruch do tyłu nie wiem dlaczego :D. Podsumowując po zmianie przewodów do filtra paliwa i skasowania bledow moc silnika wrocila 140 km/h. :1:
szlufas
 

Re: [2,5 tds] BRAK MOCY

Postprzez jrzeuski » 20 sie 2011 19:31:28

Ten górny to jest czujnik temperatury paliwa. Służy do sterowania tym dolnym, czyli podgrzewaczem paliwa.

Jeżeli zamieniłeś przewody i moc wróciła, to pewnie masz zapchaną pompkę, podgrzewacz lub filtr. Ewentualnie coś tam jest nieszczelne i zasysa powietrze, ale wtedy po zamianie powinno w tym miejscu się pocić, ale niekoniecznie.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: [2,5 tds] BRAK MOCY

Postprzez szlufas » 20 sie 2011 19:52:50

Juz wszystko tańczy tylko na kompie wskazania były dość ciekawe temperatura paliwa to -240 stopni, ale wymienie czujnik i zobacze.
szlufas
 

Re: [2,5 tds] BRAK MOCY

Postprzez jrzeuski » 20 sie 2011 20:02:16

A jaka miała być jak nie miałeś podłączonego czujnika?
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do 2.5 TDS



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

cron