Witamy !



[2.3] Kilka pytań nt. silnika.

[2.3] Kilka pytań nt. silnika.

Postprzez Dzimbo » 12 lis 2011 16:41:17

Witam.

Mam kilka pytań dotyczących jak w temacie 2,3 TDI. Z góry piszę że szukałem na forum i w instrukcji Haynesa, ale nie znalazłem.

Otóż mam problem z odpalaniem jak większość :P
Postanowiłem pogrzebać i poszukać co jest tego przyczyną, okazało się że uszkodzona była mechaniczna pompa paliwa, ta napędzana od silnika. Wymieniłem ją, sprawdziłem świece, wszystkie w porządku. Przez jakiś czas po wymianie pompy miałem spokój. Wcześniej próba zapalenia froty kończyła się rozładowaniem akumulatora i odpalaniem jej rozruchem ze spawarki. Teraz jest już dużo lepiej, ale im zimniej tym mam większe problemy z odpaleniem, przedwczoraj znowu skończyłem akumulator. Ogólnie im zimniej tym ciężej odpalić na zimnym silniku.
Ok, przejdę do pytań. Dołączyłem 2 zdjęcia z wnętrza froty i zaznaczyłem strzałkami od A do F punkty które mnie interesują.
Jako że nie mam dużego doświadczenia z silnikami i praktycznie uczę się wszystkiego sam z instrukcji i forum to proszę o pomoc w zidentyfikowaniu tych punktów i ich działania.

Zdjęcie 1
Obrazek

Zdjęcie 2
Obrazek



Zdjęcie 1, pkt. A i B.
Jest zaznaczona taka mała dźwignia której położenie zmienia się razem z położeniem linki od gazu.
Dzisiaj zauważyłem że spadła dolnego zaczepu i nie poruszała się. Za co to coś odpowiada? Wiem że reguluje to coś co jest oznaczone jako B? Co to jest to B? :P Co to robi?
Coś jakby jakaś przepustnica pracująca równolegle z gazem, nie wiem co to jest.

Czy to mogło wpływać na długie kręcenie po dłuższym postoju? Niby dzisiaj już po kilkugodzinnym postoju zapaliła prawie od razu po zamocowaniu tego na swoim miejscu i zabezpieczeniu drutem.

Zdjęcie 1 pkt. C.
Co to w ogóle jest i za co odpowiada?


Zdjęcie 2 pkt. D
Założyłem w tym miejscu przeźroczysty wężyk, bo zauważyłem że czasami gromadzi się tam powietrze a czasami olej. Co prawidłowo powinno tam być? Zauważyłem również że przy energicznym naciśnięciu pompki paliwa pojawia się w tym wężyku powietrze. Przy delikatnym pompowaniu idzie czyste paliwo. No a czasami jest samo powietrze... Jak to powinno wyglądać?

Zdjęcie 2 pkt. E i F
Na który z dwóch zaznaczonych węży mam założyć zawór zwrotny? Po strzałkach na pompie wnioskuję, że na F, ale wolę się upewnić.


Gdybym miał do kogo się zwrócić w okolicy z pomocą, to nie trułbym na forum, no ale niestety okoliczni mechanicy boją się w ogóle zaglądać do samochodów 4x4.

Z góry dziękuję za pomoc :)
Dzimbo
 

Re: [2,3 TDI] Kilka pytań nt. silnika.

Postprzez jrzeuski » 12 lis 2011 17:05:26

Dzimbo napisał(a):Zdjęcie 2 pkt. D
Założyłem w tym miejscu przeźroczysty wężyk, bo zauważyłem że czasami gromadzi się tam powietrze a czasami olej. Co prawidłowo powinno tam być? Zauważyłem również że przy energicznym naciśnięciu pompki paliwa pojawia się w tym wężyku powietrze. Przy delikatnym pompowaniu idzie czyste paliwo. No a czasami jest samo powietrze... Jak to powinno wyglądać?
Tam powinno być wyłącznie paliwo. Obecność powietrza świadczy o nieszczelności układu paliwowego. Prawdopodobnie przerdzewiał przewód na ramie. Zapewne tam, gdzie chowa się za blachą nad tłumikiem. To typowy powód problemów z odpalaniem.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: [2,3 TDI] Kilka pytań nt. silnika.

Postprzez gizmowaty » 12 lis 2011 17:39:04

WITAM.Ja w mojej Froci założyłem zawór zwrotny na wężu przed filtrem ,i niestety miałem z takim rozwiązaniem duży kłopot,gdyż zanieczyszczenia jakie miałem w paliwie zatkały mi ów zawór co spowodowało zatrzymanie pracy silnika,byłem wtedy w trasie więc nim doszedłem co się stało,to trochę nerw mi skoczył :wsciekly: .Teraz zawór przełożyłem między filtr a pompę wysokiego ciśnienia ,jak na razie chodzi dobrze :1: i wydaje się ,że tak właśnie powinno być,bo wtedy paliwo na zawór idzie już przefiltrowane.
gizmowaty
 

Re: [2,3 TDI] Kilka pytań nt. silnika.

Postprzez jrzeuski » 12 lis 2011 18:07:40

Ten sam problem jest z zaworem zwrotnym w pompce ręcznej. On również jest przed filtrem. Z tym, że on się nie zatyka od syfu tylko pozostaje cały czas otwarty, bo syf blokuje zamknięcie. Ja dałem przed pompkę filterek siatkowy od Poloneza (koszt 5zł) i on mi zatrzymuje wszystkie większe śmieci zasysane z baku. A ponieważ ma przezroczystą obudowę to je widzę, więc wiem czy już kwalifikuje się do wymiany :boss:
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: [2,3 TDI] Kilka pytań nt. silnika.

Postprzez Dzimbo » 12 lis 2011 18:14:56

Czyli na którym wężu ze zdjęcia założyć ten zaworek żeby było najbardziej optymalnie?
Dzimbo
 

Re: [2,3 TDI] Kilka pytań nt. silnika.

Postprzez Trzeci » 12 lis 2011 19:07:53

Dzimbo napisał(a):Witam.

Mam kilka pytań dotyczących jak w temacie 2,3 TDI. Z góry piszę że szukałem na forum i w instrukcji Haynesa, ale nie znalazłem.


Zdjęcie 1 pkt. C.
Co to w ogóle jest i za co odpowiada?


Z góry dziękuję za pomoc :)

TO cos odpowiada za podniesienie wolnych obrotów na zimnym silniku po odpaleniu - tak mi powiedziano
Avatar użytkownika
Trzeci
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1479
Obrazki: 5
Dołączył(a): 05 paź 2010 17:40:44
Lokalizacja: Usa
Pochwały: 14
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Samochód: Frontera B 2.2i Sport 1998-2004

Re: [2,3 TDI] Kilka pytań nt. silnika.

Postprzez bienias_75 » 15 lis 2011 00:00:48

Dzimbo napisał(a):
Zdjęcie 1, pkt. A i B.
Jest zaznaczona taka mała dźwignia której położenie zmienia się razem z położeniem linki od gazu.
Dzisiaj zauważyłem że spadła dolnego zaczepu i nie poruszała się. Za co to coś odpowiada? Wiem że reguluje to coś co jest oznaczone jako B? Co to jest to B? :P Co to robi?
Coś jakby jakaś przepustnica pracująca równolegle z gazem, nie wiem co to jest.


Wg mnie to jest pompa podciśnienia sterująca zaworem EGR, jeśli spadła dźwignia to EGR może być cały czas otwarty.

Czy to mogło wpływać na długie kręcenie po dłuższym postoju? Niby dzisiaj już po kilkugodzinnym postoju zapaliła prawie od razu po zamocowaniu tego na swoim miejscu i zabezpieczeniu drutem.

Raczej wątpię.



Zdjęcie 2 pkt. E i F
Na który z dwóch zaznaczonych węży mam założyć zawór zwrotny? Po strzałkach na pompie wnioskuję, że na F, ale wolę się upewnić.


Na E pomiędzy filtrem a pompą.


Gdybym miał do kogo się zwrócić w okolicy z pomocą, to nie trułbym na forum, no ale niestety okoliczni mechanicy boją się w ogóle zaglądać do samochodów 4x4.

Z góry dziękuję za pomoc :)

Ten silnik jest bardzo prosty, jeszcze kilka razy do niego zajrzysz i sam to stwierdzisz :hilift:
Avatar użytkownika
bienias_75
Starszy Zaglądacz
Starszy Zaglądacz
 
Posty: 97
Dołączył(a): 05 cze 2010 22:31:57
Lokalizacja: Sulęcin
Pochwały: 2
Województwo: Lubuskie
Samochód: Frontera A 2.3TD Long 1991-1995


Powrót do 2.3 TD



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

cron