Witamy !



[A 2.0] Problem z zapłonem

[A 2.0] Problem z zapłonem

Postprzez maniolo » 07 maja 2012 22:58:05

Godzina 23:44 - właśnie przyholowałem Frotę do domu...

Nie znalazłem opisu podobnej sytuacji więc zacznę temat:

Odpaliła normalnie (benzyna).Po przejechaniu około 10 km spadły jej obroty - kilkukrotne dynamiczne naciśniecie pedału gazu podkręcało obroty ale nie na długo.
W końcu "zaparkowaliśmy" na poboczu i koniec, odpaliła raz - identyczna sytuacją, odpaliła drugi raz - to samo, 3 raz już nie odpaliła - wiem, że zostanę zjedzony ale kałatnąłem ją raz na gazie - odpaliła, ale tylko raz. Później już nie paliła ani na PB ani LPG. W przypadku obu paliw "świecił się tkz "żyd". Dodatkowo w czasie jazdy hamulec zrobił się twardy...

I teraz moje pytanie:

1) Czy w przypadku końcówki benzyny mogło być tak, że pompa paliwa zaciągnęła syf z baku i pozapychała to i tamto?
2) Czy to kwestia elektryki.
3) Czy mam odkładać na nowy samochód :)

Pompę wymieniałem 2 tygodnie temu na markową (żadnych no name'ów) - jutro sprawdzę czy działa ale wydaję mi się, że jest OK.

Pytania dla co niektórych mogą wydać się banalne... Proszę o zrozumienie, dopiero się uczę :)

PS: Frota 1993 PB + LPG, przebieg 190k km (kręcony na 100% ale podam :) )
maniolo
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 10
Dołączył(a): 29 mar 2012 22:06:04
Województwo: Lubelskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995

Re: Problem z zapłonem

Postprzez brum » 07 maja 2012 23:00:58

sprawdź iskrę
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Problem z zapłonem

Postprzez FROTERKA » 10 maja 2012 08:59:39

ad.1. Tak.
ad.2. Być może.
ad.3. Nie.
...ja w tym czasie trochę pośpię, tym bezruchem się napieszczę...

Tak, mężczyźni jeżdżą lepiej niż kobiety. Ale ilu potrafi prowadzić auto w szpilkach...

Ogranicza mnie tylko pojemność i maksymalny moment obrotowy!

Po pierwsze: opony, po drugie: opony, po trzecie... kierowca !

Obrazek
Avatar użytkownika
FROTERKA
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 6111
Dołączył(a): 12 sie 2007 15:54:07
Lokalizacja: Poznachowice Górne
Pochwały: 10
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera A 2.2i Long 1995-1998

Re: Problem z zapłonem

Postprzez maniolo » 10 maja 2012 16:55:26

Okazało się ze pompa paliwa nie działa... po 2 tygodniach padła...

Kolejna seria pytań:
Gdy paliwo nie dociera do filtra paliwa (zakładam zepsutą pp) a gaz jest w butli to czy samochód nie powinien odpalić?
Wiem, że podczas jazdy na gazie paliwo też jest zużywane ale być może da się odpalić.

Kolejna kwestia: gdzieś obiło mi się o uszy, że jak naleje paliwa do filtra paliwa to zawarte w nim paliwo pozwoli mi przejechać około 10 km - prawda to czy mit jakiś?

Iskrę sprawdziłem - jest.

Frota dalej nie jeździ ...
maniolo
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 10
Dołączył(a): 29 mar 2012 22:06:04
Województwo: Lubelskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995

Re: Problem z zapłonem

Postprzez brum » 10 maja 2012 17:14:50

Lpg trzeba awaryjnie odpalić, a co do przejechania 10km to mit.
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Problem z zapłonem

Postprzez adam-wwy » 10 maja 2012 22:27:31

Skoro pompa nie pracuje to paliwo z filtra i tak się nie dostanie do wtrysków. Kolejna sprawa to w filtrze jest tyle paliwa, że wystarczy na rozruch bo reszta w przelew pójdzie i wróci do zbiornika.
adam-wwy
Przesiadywacz
Przesiadywacz
 
Posty: 222
Dołączył(a): 21 maja 2011 12:29:29
Lokalizacja: Wyszków
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera B 2.2i Long 1998-2004

Re: Problem z zapłonem

Postprzez Gruby » 10 maja 2012 23:08:02

brum napisał(a):Lpg trzeba awaryjnie odpalić, a co do przejechania 10km to mit.

Chyba że ma instalacje pierwszej generacji ...
Przy 2-giej i później, tak jak piszesz.
Bez pompki przejeździłem 2 miechy na odpalaniu awaryjnym, ale nie wszystkie instalacje mają "odpalanie awaryjne"
Gruby
 

Re: Problem z zapłonem

Postprzez sylwian70 » 12 maja 2012 12:03:11

ad.maniolo najpierw dolej paliwa a być może stwierdzisz że pompę paliwa masz jeszcze sprawną i nie 5 litrów tylko z 20 litrów co do LPG w 2 generacji LPG też odpali ale ona posiada już czujnik temperatury i jak jest chłodno to :dupa: no chyba że z czajnika polejesz gorącą wodą czujnik lub odłączysz czujnik,odpalenie awaryjne to włączyć zapłon i przytrzymać przycisk przełącznika gazu i na ucho nasłuchiwać odgłosu otwarcia elektrozaworu gdy usłyszy się trzask elektrozaworu wtedy kręcić rozrusznikiem aż motor załapie.Co do pompy paliwa to wymaga ona dość sporej ilości paliwa w baku mimo że zasysa paliwo prawie z dna to jej konstrukcja wymaga aby była całkowicie zanurzona w benzynie co powoduje że ma odpowiednie ciśnienie na tłoczeniu no i chłodzenie.Jazda na minimalnym poziomie paliwa powoduje problemy z odpaleniem a na dłuższą metę awarie pompy.
sylwian70
 

Re: Problem z zapłonem

Postprzez maniolo » 12 maja 2012 19:09:29

Walki ciąg dalszy...

W baku mam około 20 - 25 litrów paliwa, gazu mam ochłapy ale na wskazówce do " czerwonego" jeszcze troszkę brakuje. Dzisiaj dokładnie sprawdziłem elektrykę - iskra jest. Kupiłem i wymieniłem czujnik położenia wału. Przewody nie świecą przy rozruchu.

Pytanie co do pompy - czy pompa podaje/powinna podać paliwo przy przekręceniu zapłonu czy dopiero przy rozruchu.

Jeszcze jedna opcja - poprzedni właściciel miał tz?w : złodziejkę - odcięcie zapłonu i tu cytuję jego słowa - "... wypierdoliłem to gówno i zwarłem przewody.
Czy możliwe że ta złodziejka odcina dopływ paliwa? Zaznaczam, że iska jest!

Pozdrawiam
maniolo
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 10
Dołączył(a): 29 mar 2012 22:06:04
Województwo: Lubelskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995

Re: [A 2.0]Problem z zapłonem

Postprzez fly_jabko » 13 maja 2012 06:33:55

Jeżeli już jej nie ma to nie powinna odcinać, ja miałem alarm "anakonda" no też robił dziwne żarty... Usunąłem, kable połączyłem i chodziło, z pompą też miałem różne przygody, nie pokazuje mi ile mam paliwa więc zdarzyło się nie raz jeździć z małym poziomem, jak się skończyło to rozruch na gazie i na stacje, ale po wymianie parnika na zimnym nie bardzo chcę teraz palić, kicha, prycha i strzela z rury... Ale wracając do pompy po trzeciej uszkodzonej założyłem od golfa GTI daje 6bar i jest na przewodzie a nie w baku a więc nie ma znaczenia ile mam paliwa i dotego na włącznik i tak skoczyły się moje problemy z paliwem...
Avatar użytkownika
fly_jabko
Starszy Nałogowiec
Starszy Nałogowiec
 
Posty: 391
Dołączył(a): 01 maja 2011 07:20:37
Lokalizacja: Grodzisk Wielkopolski
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: Problem z zapłonem

Postprzez FROTERKA » 13 maja 2012 11:00:38

maniolo napisał(a):
Pytanie co do pompy - czy pompa podaje/powinna podać paliwo przy przekręceniu zapłonu czy dopiero przy rozruchu.


Są różne opinie...
...ja w tym czasie trochę pośpię, tym bezruchem się napieszczę...

Tak, mężczyźni jeżdżą lepiej niż kobiety. Ale ilu potrafi prowadzić auto w szpilkach...

Ogranicza mnie tylko pojemność i maksymalny moment obrotowy!

Po pierwsze: opony, po drugie: opony, po trzecie... kierowca !

Obrazek
Avatar użytkownika
FROTERKA
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 6111
Dołączył(a): 12 sie 2007 15:54:07
Lokalizacja: Poznachowice Górne
Pochwały: 10
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera A 2.2i Long 1995-1998

Re: [A 2.0]Problem z zapłonem

Postprzez brum » 13 maja 2012 11:09:54

Pompa zaczyna pompować jak się kręci, wcześniej tylko dobija ciśnienie.
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [A 2.0]Problem z zapłonem

Postprzez maniolo » 17 maja 2012 19:22:35

Reasumując...

Wymieniłem świece, przewody oraz czujnik położenia wału
Poczyściłem i sprawdziłem wszystkie styki oraz połączenia elektryczne.
Nasłuchiwałem elektrozaworu gazowego - mam gaz na parowniku.

Pompa paliwa nie działa, leci do wymiany. W baku jest około 25 L paliwa oraz 10-12L gazu.

Samochód nie odpala!!!

Ma ktoś jakiś pomysł? czy kapitulacja i wycieczka do mechanika?
maniolo
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 10
Dołączył(a): 29 mar 2012 22:06:04
Województwo: Lubelskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995

Re: [A 2.0]Problem z zapłonem

Postprzez jrzeuski » 17 maja 2012 19:26:22

Że niby jest jakiś problem, żeby samemu zdjąć bak i wymienić pompę? :niewiem: A odpiąłeś kostkę przy baku i sprawdziłeś czy pompa dostaje napięcie?
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: [A 2.0]Problem z zapłonem

Postprzez Argail75 » 17 maja 2012 20:05:46

A czy nie masz możliwości usłyszeć czy działa ci wogóle pompa..? Zazwyczaj jak zapalają ci sie kontrolki przed odpaleniem to slychac cichutkie bzyczenie ze pompa podaje paliwo.
Opel Frontera B 3.2 V6 Long PB/LPG 3'' BFG MT 30,5 ''manual 2000r
Avatar użytkownika
Argail75
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 1818
Obrazki: 24
Dołączył(a): 23 lip 2011 13:17:33
Lokalizacja: Łódź oś.Widzew
Pochwały: 7
Województwo: Łódzkie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: [A 2.0]Problem z zapłonem

Postprzez maniolo » 23 maja 2012 20:23:06

Problem żaden w wymiana pompy ale mam ją na gwarancji więc nawet nie mam zamiaru się pobrudzić... przy pompie oczywiście :)

Kostka ma stuk.
Pierwsze co zrobiłem to nasłuchiwanie bzyczenia pompki :)

Jutro hol do mechanika...
maniolo
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 10
Dołączył(a): 29 mar 2012 22:06:04
Województwo: Lubelskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995

Re: [A 2.0]Problem z zapłonem

Postprzez damianEK691965 » 24 maja 2012 22:33:20

trzeba było zrobić najpierw test plakiem lub inną łatwopalną substancję :mrgreen: do filtra powietrza jak odpali to masz odpowiedź :D na a co do napięcia na pompie jak wymieniałeś to pewnie styki czyściłeś zostaje jeszcze filtr paliwka :?: i oczywiście przekaźnik przy reflektorze :!:
kumho kl71 31' lift lekki snorkel winda dragon 1200HD było
Jest jeep cherokee4.0 lift plus BFG mt km2 31" zderzaki bagażnik i parę drobiazgów
isuzu 2.2 td pocięte 32" mieszacz błota
Avatar użytkownika
damianEK691965
Podszyszkownik
Podszyszkownik
 
Posty: 1055
Obrazki: 7
Dołączył(a): 13 cze 2009 13:48:59
Lokalizacja: Słupsk Gdynia
Pochwały: 1
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995


Powrót do 2.0i



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron