Witamy !



[B 2.2] Skoki temperatury silnika

Postprzez mizsio » 03 cze 2008 07:36:53

kabelek to raczej nie jest... wczoraj pogonilem ja troche i po zagrzaniu okazalo sie ze w zbiorniku babelkuje ostro i pluje plynem, mechanior twierdzi ze w takim razie 99% uszczelka pod glowica, jesli jade spokojnie (powiedzmy ponizej 2000 obrotow) to problem (na razie) nie wystepuje

p.
mizsio
 

Postprzez mizsio » 03 cze 2008 09:04:26

wojtekkk napisał(a):co to za kosmiczny termostat skoro kosztuje 390 zeta


nie wiem czy kosmiczny, kawalek odlewu z bebechami... same wklady widzialem tylko do froty A
mizsio
 

Postprzez mizsio » 12 cze 2008 14:46:53

zanabylem w sklepie w Poznaniu termostat za ca. 250 zyli... mam nadzieje ze to bedzie to, jesli nie to jedzie jeszcze pompa wody (140 zyli), jakos wciaz nie wierze w ta uszczelke glowicy ;)
mizsio
 

Postprzez Artus » 12 cze 2008 15:45:50

mizsio napisał(a):zanabylem w sklepie w Poznaniu termostat za ca. 250 zyli..



To jakiś ze złota chyba? :shock:
I znów mam Fronterę :)
Avatar użytkownika
Artus
Starszy Nałogowiec
Starszy Nałogowiec
 
Posty: 396
Obrazki: 0
Dołączył(a): 26 maja 2008 12:30:00
Lokalizacja: Grójec
Pochwały: 2
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera B 2.2i Long 1998-2004

Postprzez mizsio » 12 cze 2008 16:16:50

najpierw kosmiczne, teraz ze zlota... jak znajdziesz gdzies taniej do X22DTH to ja chetnie lykne :) niestety z reguly ceny czesci do froty B DTi sa sporo wyzsze od A czy nawet B benzynowej
mizsio
 

Postprzez kasalka » 12 cze 2008 23:28:11

A jak wygląda olej na bagnecie, jeśli jest koloru kawowego i jest ponad stan i jeśli ubywa płynu w chłodnicy tzn, ze uszczelka mogła polecieć
pier...e konwenanse
Pozdrawiam Łukasz
Avatar użytkownika
kasalka
Nałogowiec Ekstremalny
Nałogowiec Ekstremalny
 
Posty: 432
Obrazki: 18
Dołączył(a): 30 maja 2008 22:20:52
Lokalizacja: Stara Wieś
Pochwały: 2
Województwo: Świętokrzyskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Postprzez mizsio » 13 cze 2008 07:20:12

Olej na bagnecie ok, korek oleju tez czysciutki.
mizsio
 

Postprzez kasalka » 13 cze 2008 09:00:24

to wyglądać może na pompę wody, termostst, niedrożny lub zapowietrzony układ chłodzenia.
pier...e konwenanse
Pozdrawiam Łukasz
Avatar użytkownika
kasalka
Nałogowiec Ekstremalny
Nałogowiec Ekstremalny
 
Posty: 432
Obrazki: 18
Dołączył(a): 30 maja 2008 22:20:52
Lokalizacja: Stara Wieś
Pochwały: 2
Województwo: Świętokrzyskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Postprzez mizsio » 24 cze 2008 10:50:30

no to teraz tak... ostatecznie znowu zaliczylem zrzut plynu na chodnik, tym razem krociec chlodniczki oleju padl plus wymiana uszczelki termostatu. W sobote ciagalem przyczepe i powyzej 2500 obrotow temperatura skoczyla na 100 stopni i tak sobie zostala, pomyslalem sobie ze mam to w dupie i tak sie bujalem paredziesiat kilometrow, z pusta przyczepa to samo :) a teraz najlepsze - bez przyczepy od dwoch dni NIE przygrzewa sie to znaczy stabilne 85 stopni nawet przy upale 30+ stopni... no to ja juz nie wiem o co temu autq chodzi
mizsio
 

Postprzez Balkandriver » 29 cze 2008 23:08:14

Nie byłbym takim hurra-optymistą.
A te wyrzuty płynu z różnych miejsc świadczą o zwiększonym ciśnieniu płynu.
Zmierz kompresję na każdym z cylindrów i zobaczysz, co się okaże. Sprobuj podjechac na diagnoze, gdy bedziesz mial max wysoka temperature na wskazniku i czy czujnik pokaze to samo, co wskaznik na desce.
Potem mozna dywagowac.
Sorry , zanikly mi polskie znaki

BALKANDRIVER
Frontera 2.8 TDi - Long Distance Voyager
http://www.fotolandia4x4.com -> relacje, zdjęcia, filmiki
http://chomikuj.pl/balkandriver -> Mój chomik (nie tylko) Wędrowniczek
Spieszmy się kochać szuter, bo tak szybko odchodzi.
Avatar użytkownika
Balkandriver
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 1669
Obrazki: 63
Dołączył(a): 07 lip 2007 18:11:13
Lokalizacja: Smokogród
Pochwały: 8
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera A 2.8TDI Long 1995-1996

Postprzez mizsio » 30 cze 2008 15:37:49

wymienilem jeszcze wczoraj termostat na nowy... niby mechanik gotowal ten stary, mierzyl temp. i inne cuda wianki i zdiagnozowal ze jest ok ale... nie mialem okazji na dluzszy test 'autostradowo-przyczepowy' ale na razie odpukac temperatura przyklejona 85 st.
mizsio
 

Postprzez Andy » 03 lip 2008 15:47:27

Witajcie moi mili.
Mimo choroby cywilizacyjnej (chroniczny brak czasu) szykuje mi się leżenie pod autem. Temat leżenia - zanikający płyn chłodniczy w ilościach ca 2 litry na 500 km. Olej czysty, brak śladów wycieku z układu. Dodatkowo temperatura na czerwonej kresce i jednoczesne z ubytkami płynu zapowietrzanie się chłodnicy. Powiedzcie mi czy ten zanik płynu może być skutkiem zapowietrzania, czy odwrotnie. Czy może już uszczelka pod głowicą?
Avatar użytkownika
Andy
Nałogowiec Ekstremalny
Nałogowiec Ekstremalny
 
Posty: 414
Dołączył(a): 07 lip 2007 08:47:23
Lokalizacja: Południowa Wielkopolska
Pochwały: 2
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: Frontera A 2.4i Long 1991-1995

Postprzez mizsio » 03 lip 2008 16:11:51

moze byc termostat tak jak u mnie, po prostu plyn na wyjsciu do zbiorniczka wyrownawczego gotuje sie i ucieka odpowietrznikiem, moze byc np. nagrzewnica tylko wtedy sa atrakcje w postaci mokrych dywanikow itp.
mizsio
 

Problem wentylator chłodnicy

Postprzez Michał » 25 mar 2009 22:39:03

Witam!

Parę dni temu pojawił sie u mnie problem, nie działa wentylator
chłodnicy po wzroście temperatury. Wygląda to tak że temperatura
wzrasta do około 100oC - zawsze wtedy uruchamiał się wentylator
a teraz nic. Frota się grzeje a wentylator siedzi cicho.
Sprawdzałem przekaźniki - są sprawne,
czujniki temperatury nowe - obydwa,
wentylator sprawny - silniki po podaniu zasilania kręcą.
Dodam że jak włączę klimę to wentylatory są uruchamiane przez klimatyzację
co jakiś czas i działają.

Może macie jakiś pomysł co by to mogło jeszcze być?

Pozdrawiam
Michał
------------------------------------------------------------------
BYŁ: OPEL Frontera B 2000r LONG, 2,2 16V+LPG, Pirelli Scorpion A/T 31" (no około 275/70R16 :-) )
JEEP GC WJ 4.0 2000r LAREDO Lift +4" ,Hankook DynaPro ATm RF10 245/75 R16, K&N, Magnaflow
Avatar użytkownika
Michał
Starszy Bywalec
Starszy Bywalec
 
Posty: 186
Dołączył(a): 27 kwi 2008 22:52:31
Lokalizacja: Jaworzno
Województwo: Śląskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re:

Postprzez jack 2.2 dti » 27 mar 2009 11:46:10

mizsio napisał(a):moze byc termostat tak jak u mnie, po prostu plyn na wyjsciu do zbiorniczka wyrownawczego gotuje sie i ucieka odpowietrznikiem, moze byc np. nagrzewnica tylko wtedy sa atrakcje w postaci mokrych dywanikow itp.


Sprawdzałeś bez termostatu co się dzieje ?
Opel Frontera B sport 2.2 DTI
Obrazek

"Nie walczę na rozum z kimś kto jest nie uzbrojony"
Avatar użytkownika
jack 2.2 dti
Młodszy Guru
Młodszy Guru
 
Posty: 737
Dołączył(a): 07 kwi 2008 09:26:37
Lokalizacja: Poznań
Pochwały: 2
Samochód: Frontera B 2.2DTI Sport 1998-2004

Re: Skoki temperatury silnika

Postprzez Laprathus » 07 lis 2011 16:35:03

Witam u mnie problem polega na tym, że gdy włączę 4wd i chwile pojeżdżę po terenie to wskaźnik temp. skacze mi na 100 stopni. Po otworzeniu maski woda w zbiorniczku wyrównawczym mi się gotuje i ucieka przez wężyk ... gdy jeżdzę długie odcinki nawet po 200km bez włączania 4wd wówczas temp. nie dochodzi mi nawet do 90 stopni...co to może być?
Laprathus
 

Re: Skoki temperatury silnika

Postprzez Laprathus » 07 lis 2011 17:07:14

Nie wiem jak zedytować post...więc dopisze w kolejnym...zagrzałem go w terenie do ponad 100stopni... podniosłem maskę i... ani jeden wiatrak chłodnicy nie kręci natomiast obieg płynu w chłodnicy jest wiec chłodnica raczej sprawna. Gdzie w frocie są czujniki? może to one siadły??

-- Dodano 13 lis 2011 20:17:15 --

Ok mój problem już rozwiązany. Czujnik w chłodnicy nawalił-wymiana 20zł :>:
Laprathus
 

Poprzednia strona

Powrót do Układ chłodzenia i ogrzewania, klimatyzacja



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

cron