Przy okazji naprawy wentylatora nawiewu zauważyłem, że nawiew na szybę słabo działa (mimo ustawienia odpowiednio pokrętła na panelu). I nie tylko w tej pozycji jest problem. Odkąd mam auto pamiętam, że to pokrętło w skrajnych położeniach działało jakoś dziwnie, ale nigdy nie zwracałem na to uwagi. Sprawdziłem panel sterowania, ale tam wszystko w środku zdaje się być dobrze, zresztą tam nie ma żadnej regulacji. Więc to nie to. I jak po nitce do kłębka doszedłem do mechanizmu sterowania nawiewami pod kierownicą po prawej stronie (patrz zdjęcie). Są tam trzy cięgna, które są na końcach nagwintowane i wpinane są w spinkę sterującą konkretną klapą nawiewu z możliwością regulacji właśnie poprzez ten gwint. I tu jest pies pogrzebany. Myślałem, że będzie to prosta sprawa, ale wszystkie trzy cięgna są od siebie zależne i jak ustawie jeden dobrze względem pokrętła na panelu, to inne niekoniecznie działają dobrze (czyli nie wieje tam gdzie trzeba). Wiem, że zanim kupiłem auto ktoś rozbierał całą deskę itp. żeby zamontować nawigację, przy okazji pewnie źle podpinając te cięgna. Mam prośbę, aby ktoś zrobił zdjęcie swojego sprawnego mechanizmu tzn. jak są wciśnięte te cięgna z gwintem w spinki od klap (których końców akurat nie widać na moim zdjęciu). Mechanizm jest praktycznie na wierzchu (chyba, że u mnie brakuje jakiejś osłony), nie powinno to przysporzyć problemów.