Witamy !



Lift

Wszystko o przeróbkach Frontery

Re: Lift

Postprzez KOBZI » 24 lut 2009 10:41:43

jak mnie "poprawiali" to odesłałem na ich koszt
Obrazek
Avatar użytkownika
KOBZI
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1432
Dołączył(a): 06 lip 2007 13:16:28
Lokalizacja: Kraków
Pochwały: 1
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera A 2.2i Long 1995-1998

Re: Lift

Postprzez Jarek sp3swj » 24 lut 2009 22:49:38

W końcu zmierzyłem moje springi - średnicę drutu :-)

zanurkowałem z suwmiarką i ... jest dokładnie 14mm 8)
/Jarek Poznań
4x4 zawsze najlepsze :-) --- ... błękitne foto z sentymentu ... była też srebrna LONG :-)
Avatar użytkownika
Jarek sp3swj
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 2001
Obrazki: 1
Dołączył(a): 12 kwi 2008 22:57:17
Lokalizacja: Poznań
Pochwały: 12
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Lift

Postprzez sledz » 24 lut 2009 23:32:28

A ja jestem ciekaw z jakiego materiału są wykonane moje sprężyny???
I jaki wpływ na ich jakość miała ponowna ich obróbka cieplna???
Bo w tym linku ;
http://e-zipk.ia.polsl.pl/compression/teoria4.htm
jest taki cytat
,,Z podanych powodów niedopuszczalne jest również powtarzanie obróbki cieplnej na sprężynach i resorach, które już raz były obrabiane cieplnie, lecz uzyskane wyniki nie odpowiadały stawianym wymaganiom. ''
sledz
 

Re: Lift

Postprzez Jarek sp3swj » 25 lut 2009 02:07:40

Śledź... no ciekawe sprawy piszesz :-)

ja tymczasem pogoglowalem i kilka linków
wrzucam tylko te co potrafia produkować z drut F 14...16 mm
Ale niestety nie u wszystkich jest to info jednoznacznie podane
Niestety tych firm za wiele nie znalazłem....


http://www.sprezyny.eu/oferta.html
http://www.springs.com.pl/o_firmie.php

http://www.cefedro.com.pl/oferta_sprezyn
http://www.sprintex.pl/?mod=aso

a to jest niezła ciekawostka... ilośc zwoi -)
http://www.bazarek.pl/produkt/0/219938/ ... tylna.html
:shock:
/Jarek Poznań
4x4 zawsze najlepsze :-) --- ... błękitne foto z sentymentu ... była też srebrna LONG :-)
Avatar użytkownika
Jarek sp3swj
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 2001
Obrazki: 1
Dołączył(a): 12 kwi 2008 22:57:17
Lokalizacja: Poznań
Pochwały: 12
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Lift

Postprzez z0mbie » 25 lut 2009 17:59:16

Jarek sp3swj napisał(a):a to jest niezła ciekawostka... ilośc zwoi -)
http://www.bazarek.pl/produkt/0/219938/ ... tylna.html


aaaaaaaa ja to znam. ta sprężyna przychodzi na tylną belkę do "kaszlaka",
jako zawieszenie silnika :mrgreen:
Frontera B '00 Automat
Avatar użytkownika
z0mbie
Starszy Przesiadywacz
Starszy Przesiadywacz
 
Posty: 298
Dołączył(a): 20 lis 2008 18:52:57
Lokalizacja: Opole
Pochwały: 1
Województwo: Opolskie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: Lift

Postprzez sylwian70 » 28 lut 2009 17:17:28

na moje oko i razważania to springi z pręta 14mm mają prawo bytu ale w oryginalnych rozmiarach a przy lifcie i to duzym jak u ad.śledż to myśle ze powinno być więcej zwoi bo rozciąganie zwoi to d--a :dupa: albo zwiększona średnica pręta albo ilośc zwoi, wiecej zwoi to i zwiekszona miekkość springów na coś trzeba sie zdecydować.U mnie wymiary bez zmian 53,3 cm
sylwian70
 

Re: Lift

Postprzez KOBZI » 28 lut 2009 18:48:09

no o to jest dziwne
bo mam swoje takie jak śledziu (i miałem je pierwszy)
siadło mi z 59cm na 58cm i tak zostało (jak na razie)
Obrazek
Avatar użytkownika
KOBZI
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1432
Dołączył(a): 06 lip 2007 13:16:28
Lokalizacja: Kraków
Pochwały: 1
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera A 2.2i Long 1995-1998

Re: Lift

Postprzez jack 2.2 dti » 01 mar 2009 16:49:06

Ja mam oryginalne Trailmaster średnica drutu około 16mm, 10 zwoi i przez rok usiadły tylko 1cm ( a były dłuższe od oryginałów o okoł 14cm) :wink:
Opel Frontera B sport 2.2 DTI
Obrazek

"Nie walczę na rozum z kimś kto jest nie uzbrojony"
Avatar użytkownika
jack 2.2 dti
Młodszy Guru
Młodszy Guru
 
Posty: 737
Dołączył(a): 07 kwi 2008 09:26:37
Lokalizacja: Poznań
Pochwały: 2
Samochód: Frontera B 2.2DTI Sport 1998-2004

Re: Lift

Postprzez sylwian70 » 05 mar 2009 18:44:03

Dzisiaj podłozylem wreszcie pod springi z pospringu gumy te oryginalne wyjałem jednego springa i zmieżyłem ok.42cm więc nic nie usiadły-ewentualnie ze 2-3 mm.Z gumami mam 54 cm.Zmotałem też hak cholowniczy kupiony od faziego-to tylko 6 śrub aby go zamontować a dubania i cudowania 5 godż. :killer:
sylwian70
 

Re: Lift

Postprzez ADAM SP3WXO » 05 mar 2009 20:19:01

Dzisiaj sprawiłem sobie springi, ale firmy IRONMAN. :D :D :D

Jak mi się uda to wrzuce fotki.

Jutro jak się uda to będzie dzień motania, aby być gotowym na sobotę. :D :D :D
Jestem ciekaw co z tego wyniknie, oczywiście nie omieszkam się pochwalić.
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
ADAM SP3WXO
 

Re: Lift

Postprzez Pawel » 05 mar 2009 21:13:02

Odważę się...
Przyglądam się i czytam i sam nie wiem co zrobić (jeżeli finanse pozwolą) :?:
Nie jestem zbyt pazerny i +25 mm z przodu, +50 mm z tyłu i Mt-ki 265/70 R16 (31") powinny mi wystarczyć...(obecnie At 235/70 R16, 29") Może z przodu troszkę więcej. W tej chwili mam seryjne zawieszenie, wymienilem tylko amory (Paweł "Amor" :wink: ) na standardowe (charkterystyką) Bilstein'y ("gazówki"), jednak zawieszenie, jako całość, jest trochę za miękkie. Nie mam własnej przyczepki więc opał do CO wożę w bagażniku. :?
Z tego co piszecie to, Pospring, chyba, odpada. Śliniłem się na zestaw Ironmana, ale 3300,- za całość, na raz, trochę mnie ocuciło. Pytanie: co zrobić, przód kręcić na drążkach, a do tyłu sprężyny od Trooper'a (fi drutu 17 mm, +50 mm na wysokość), bo amory trzeba zjeździć :?: Może jakieś podpowiedzi...
Tylko proszę bez złośliwości... :D
...albo Ty jesz, albo Ciebie jedzą...
Obrazek
A 3,1 TDI Long '95
bike MTB wegług własnej specyfikacji...
Citroen C8 HDI
honda transalp xl600v
bmw f650st
w razie w: 696445799
Avatar użytkownika
Pawel
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4398
Obrazki: 11
Dołączył(a): 23 mar 2008 20:02:00
Lokalizacja: Giżycko
Pochwały: 10
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Samochód: Frontera A 2.8TDI Long 1995-1996

Re: Lift

Postprzez brum » 05 mar 2009 21:18:56

A gdzie kupisz spręzyny do Troopera +2" ?
Przód kręcisz na tył zamów Polspring z drutu min 16mm + 100kg i będzie ok.
Na tył trzeba dać dłuższe amortyzatory.
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Lift

Postprzez Pawel » 05 mar 2009 21:47:44

Dłuższe amory, to wiem, ale od czego? Chodzi mi o zbliżoną charakterystykę do Bilstein'ów, bo na nie nie narzekam. A może zjeździć to, co mam i zacząć od początku :?: :)
...albo Ty jesz, albo Ciebie jedzą...
Obrazek
A 3,1 TDI Long '95
bike MTB wegług własnej specyfikacji...
Citroen C8 HDI
honda transalp xl600v
bmw f650st
w razie w: 696445799
Avatar użytkownika
Pawel
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4398
Obrazki: 11
Dołączył(a): 23 mar 2008 20:02:00
Lokalizacja: Giżycko
Pochwały: 10
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Samochód: Frontera A 2.8TDI Long 1995-1996

Re: Lift

Postprzez brum » 05 mar 2009 22:01:28

Jak kiedyś pisałem żeby podnieść Frote A na spręzynach Troopera trzeba założyć +2" HD, w UK je stosują.
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Lift

Postprzez bebe77 » 05 mar 2009 22:05:52

Witam :wink:
Jak wiecie, to jest Zakład Wyrobu Sprężyn a nie zakład doświadczalny! Nie jest miło odbierać telefony niezadowolonych klientów, poprawiać (czasem kilka razy) sprężyny albo robić nowe i magazynować te stare; ponosić koszty przesyłek itd. tylko dlatego że ktoś od nas oczekuje właściwie niemożliwego. Na finalną wysokość przerabianego auta składa się wiele czynników-nie tylko sprężyny. Właściwie to klient powinien nam jako producentowi dostarczyć wymiary sprężyn! Na całym świecie auta są przerabiane i temat jest na pewno opanowany ale założę się że nikt nie idzie na rękę tak jak my: jeden klient chce miec 10 zwoi, drugi 12, trzeci wysokość 405mm a czwarty 385mm?!? I na końcu pytanie: jak to wyjdzie na samochodzie? Będzie lift taki czy inny? Dajcie nam wymiary sprężyn np. Ironmana skoro takie super, to chętnie zrobimy kopię bez eksperymentowania ile zwoi dobrać itd.! W końcu są to firmy które się tylko tym zajmują i mają to opracowane. Wtedy można się wypowiedzieć o jakości mając dwie sprężyny o takich samych wymiarach. Dlaczego nie zamawiacie Trailmastera albo Ironmana? Taaaaak, cena jest zupełnie inna!
Pozdrawiam :wink: bebe77
bebe77
 

Re: Lift

Postprzez Pawel » 05 mar 2009 22:07:57

No to lipa... :?
Wydaje mi się, że zanim ja to będę liftował to, Wy dokładnie przetestujecie pospringowe fi 16 mm i bedą z tego ciekawe relacje i wnioski. :D
A dłuższa tylne amortyzatory to np. Ironman, Dobinsons, Trail Master czy coś przyziemnego :?:
...albo Ty jesz, albo Ciebie jedzą...
Obrazek
A 3,1 TDI Long '95
bike MTB wegług własnej specyfikacji...
Citroen C8 HDI
honda transalp xl600v
bmw f650st
w razie w: 696445799
Avatar użytkownika
Pawel
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4398
Obrazki: 11
Dołączył(a): 23 mar 2008 20:02:00
Lokalizacja: Giżycko
Pochwały: 10
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Samochód: Frontera A 2.8TDI Long 1995-1996

Re: Lift

Postprzez Pawel » 05 mar 2009 22:11:31

bebe77, masz rację i jeżeli moje posty miały wpływ na ten Twój to, przepraszam :oops: . Jednak to, co przeczytałem wezmę pod uwagę.
Pamiętajcie: nie myli się ten, co nic nie robi :!:
...albo Ty jesz, albo Ciebie jedzą...
Obrazek
A 3,1 TDI Long '95
bike MTB wegług własnej specyfikacji...
Citroen C8 HDI
honda transalp xl600v
bmw f650st
w razie w: 696445799
Avatar użytkownika
Pawel
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4398
Obrazki: 11
Dołączył(a): 23 mar 2008 20:02:00
Lokalizacja: Giżycko
Pochwały: 10
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Samochód: Frontera A 2.8TDI Long 1995-1996

Re: Lift

Postprzez jack 2.2 dti » 05 mar 2009 22:14:22

bebe77 napisał(a):Witam :wink:
Dlaczego nie zamawiacie Trailmastera albo Ironmana? Taaaaak, cena jest zupełnie inna!
Pozdrawiam :wink: bebe77

Zgadza się Trailmaster jest o wiele droższy :D Amorki na przód założyłem od Mesia busa ale musiałe trochę przerobić, obecnie moja frotka jest wyższa ode mnie ale o tym porozmawiamy na zlocie :wink:
Opel Frontera B sport 2.2 DTI
Obrazek

"Nie walczę na rozum z kimś kto jest nie uzbrojony"
Avatar użytkownika
jack 2.2 dti
Młodszy Guru
Młodszy Guru
 
Posty: 737
Dołączył(a): 07 kwi 2008 09:26:37
Lokalizacja: Poznań
Pochwały: 2
Samochód: Frontera B 2.2DTI Sport 1998-2004

Re: Lift

Postprzez Pawel » 05 mar 2009 22:19:28

Już wszyskto wiadomo, tylko szara żeczywistośc nie pozwala na "szaleństwa" i "burżujskie wydumki". Brak kasy, zostaję przy seryjnym zawieszeniu i "łatam" delikatne wycieki, będzie za co to, motamy... :mrgreen:
...albo Ty jesz, albo Ciebie jedzą...
Obrazek
A 3,1 TDI Long '95
bike MTB wegług własnej specyfikacji...
Citroen C8 HDI
honda transalp xl600v
bmw f650st
w razie w: 696445799
Avatar użytkownika
Pawel
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4398
Obrazki: 11
Dołączył(a): 23 mar 2008 20:02:00
Lokalizacja: Giżycko
Pochwały: 10
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Samochód: Frontera A 2.8TDI Long 1995-1996

Re: Lift

Postprzez ADAM SP3WXO » 05 mar 2009 22:44:14

bebe77 ma racje dorabiając sprężyny na zamówienie tak naprawdę nie wiemy jaki efekt uzyskamy. Kupując sprężyny firm, które specjalizują się w przeróbkach aut mamy gwarancję producenta, że efekty są powtarzalne.
ADAM SP3WXO
 

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Motanie Fronter



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

cron