Witamy !



Lift

Wszystko o przeróbkach Frontery

Re: Lift

Postprzez brum » 28 paź 2009 21:08:18

Skoro masz 31" to rób lift, napewno na tym lepiej wyjdziesz niż na zmianie opon. Opony zmienisz sobie po lifcie.
Ten schemat jest wg mnie najlepszy i wielu się go trzyma...
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Lift

Postprzez szymon.ha » 28 paź 2009 21:17:47

Myślę o wyklepaniu resorów na +2 cale i zrobieniu spoa, i ewentualnie wieszaki, przód na drążkach podkręcić. Do tego amortyzatory przód wystarczy +2 cale, ale tył to chyba więcej wtedy? Czy warto spoa zrobić? Nie jeżdze samochodem w trasę, na codzień to miasto i okolice, a prędkośći maks do 100, więc chyba nie wpłynie to na jazdę sbyt negatywnie?
Avatar użytkownika
szymon.ha
Diler
 
Posty: 3515
Obrazki: 2
Dołączył(a): 08 mar 2009 23:03:38
Pochwały: 16
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: Lift

Postprzez brum » 28 paź 2009 21:27:15

Napewno już czytałeś o SPOA na forum, ale tył napewno wyjdzie Ci wyżej niż przód, jak w terenie mocno nie ciorasz to wystarczy Ci 2"
tył amortyzatory musisz wymienieć przód do 2" nie.
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Lift

Postprzez STRUNA » 29 paź 2009 13:51:46

ADAM SP3WXO, ile udało Ci się podnieść przód przez samo kręcenie? Jakie sprężyny 3 calowe zastosowałeś?
STRUNA
 

Re: Lift

Postprzez wikked » 29 paź 2009 19:54:55

@STRUNA to chyba wkurzyłeś "szeryfa" :mrgreen:
Wiem, wiem też nie na temat :boss:
Dla jasności podkręcać można na drążkach do max 3 cale ale i tak zawias nie robi już w dół. Moim zdaniem rozsądnie jest zrobić 2 cale w górę przełożyć sworzeń górnego wachacza od spodu i bezwzględnie wymienić amory. Duże koła zrobią w terenie, amory zrobią wykrzyż a gdybyś jeszcze stabilizator z tyłu skasował to auto zacznie robić jak złoto. Gówniane amory są gówniane bo może je rozsadzić przy mocnym eksploatowaniu w terenie (OSy, Czasówki, itd.) ale to już wszystko zależy po co robimy lift. Sprężyny ja robiłbym ostatnie (gdybym nie miał kasy). Amen.
wikked
 

Re: Lift

Postprzez Wookash » 04 lis 2009 12:10:37

Czesc

Dostalem dzisiaj spregi ironmana +2 cale zamierzam na dniach liftowac. Tyl to sobie poradze a teraz najwazniejsze pytanie dotyczace przodu. Wiem ze trzeba krecic ale ile i czemu tak malo :) Dobra chodzi o to czy podnosic caly przod zeby kola wisialy i ile opuscic wachacz aby wyszlo okolo 2 cali? Jak sie do tego zabrac czy krecic na kolach a jak bedzie ciezko dopiero podnosic? Jak mierzyc - krecic drazki opuscic samochod na kola i mierzyc od srodka kola do blotnika? Nie wiem poradzcie jak to zrobic. I czy bedzie konieczna wizyta na zbieznosci czy sie obejdzie przy lifcie 2 cale?

Pozdr.
Wookash
 

Re: Lift

Postprzez brum » 04 lis 2009 12:22:07

Już było o tym chyba nie czytałeś :wink:

Nie musisz podnosić calego przodu do óry na raz tylko np jedno a później drugie koło. Na podnośniku będzie Ci lżej kręcić, ile musisz zrobić obrotów śruby to trudno powiedzieć, ale zrób najpierw jeden pełny, opuść auto i pobujaj przodem wtedy się ułoży i zmierzysz ile brakuje aby było równo z tyłem.
Najpierw zmierz sobie odległość przed liftowaniem ile masz i po zrobieniu obrotu będziesz mniej więcej wiedział ile podniosłeś i jak będzie brakować to już sobie mniej więcej obliczysz czy np pół obrotu starczy.
Zbierzności nie trzeba robić, a do wymiany tyłu wystarczy Ci tylko dobry wysoki podnośnik, odkręcasz amortyzator, podnosisz do góry i wyjmujesz sprężene. Nie podnoś całego tyłu na raz tylko po jednym kole bo łatwiej jest wtedy.
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Lift

Postprzez Wookash » 04 lis 2009 12:32:53

Wielkie THX trzeba by zrobic z tym tematem porzadek na zasadzie ze stworzyc maly tutorial Frota Lift i opisac krok po kroku co i jak bo przegrzebac caly watek to juz masakra w jednym poscie wyczytasz ciekawa informacje a po 10 nastepnych juz zapomnisz.

Pozdr.
Wookash
 

Re: Lift

Postprzez lukask » 08 lis 2009 21:08:20

Jaką średnicę sprężyn kupiłeś ?
Reszta tak jak chłopaki piszą jest prostą sprawą :)
lukask
 

Re: Lift

Postprzez Wookash » 08 lis 2009 21:30:38

Kupilem spregi ironmana +2" jaka srednica nie wiem mialy bys do froty b we wtorek motam mam nadzieje ze sie uda i ze wyskocze do czestochowy.

Pozdr.
Wookash
 

Re: Lift

Postprzez ADAM SP3WXO » 08 lis 2009 22:17:56

Springi Ironmana mają 14.3mm. Są wykonane z dość nietypowej średnicy drutu :shock:

Dlaczego nie wiem, ale moje tak miały :)
ADAM SP3WXO
 

Re: Lift

Postprzez maciar » 09 lis 2009 07:36:41

Zbierzności nie trzeba robić?
No nie wiem frota b na maglownicy przy podnoszeniu robi sie na zbierzność a pochylenia na "-".W mojej trzeba było i pochylenia robić i zbierzność a rok temu była robiona.Spregi weszły ale odkrecałem jeszcze drążki przy moście ale nie ściągałem sprężyn ściągaczem.Orginalne tylne ammo było zakrótkie do tych sprężyn.Tyle w skrócie
tel. 504 035 487
Avatar użytkownika
maciar
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1281
Obrazki: 1
Dołączył(a): 16 mar 2008 20:15:33
Lokalizacja: Biała Podlaska
Pochwały: 16
Województwo: Lubelskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Lift

Postprzez lukask » 10 lis 2009 09:05:54

Moje Ironmany mają 17 mm średnicy :D
lukask
 

Re: Lift

Postprzez mazurkas007 » 10 lis 2009 10:08:52

IronMan robi to tych samych aut różne sprężyny, podzielone są na kategorie A, B, C, i chyba jest D.
Więc mogą być do tego samego auta sprężyny o różnej grubości drutu, zależnie od sposobu eksploatacji auta.
była Frotka zmotka 3.2, będzie druga edycja 2.2 :)
Podróże bez granic : Polska, Niemcy, Estonia, Litwa, Łotwa, Rosja, Rumunia, Mołdawia, Finlandia, Węgry, Włochy, Austria, Czechy, Słowacja, San Marino, Szwecja, Tajlandia, Malezja - tam byliśmy na kołach.
Avatar użytkownika
mazurkas007
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1325
Obrazki: 30
Dołączył(a): 12 lip 2007 07:31:41
Lokalizacja: Bielsk Podlaski - Polska
Pochwały: 6
Województwo: Podlaskie
Samochód: Frontera B 2.2i Long 1998-2004

Re: Lift

Postprzez Wookash » 10 lis 2009 14:08:00

No i juz po lifcie. Samochod z 44 cm od srodka kola do blotnika poszedl na 52cm umeczylem sie z przodem musialem az 2 cm wkrecic srube normalnie masakra. Przod stoi ladnie tyl mi sie wydaje ze jeszcze za nisko - czuje niedosyt :killer:

Po wyjeciu starych sprezyn troche sie zmartwilem bo nowe ciut krotsze od starych ale z grubszego drutu wiec zalozylem i jest prawie ok. Na wiosne dalsze motanie jakies podkladki pod sprezyny z tylu i dluzsze amory a przod jeszcze na drazkach i przekladka swoznia i wszystkiego co bedzie trzeba.

Najwazniejsze opony juz nie tra o chlapacze i BFG 31' sie zmieszcza :D

Pozdr.
Wookash
 

Re: Lift

Postprzez lukask » 10 lis 2009 14:50:21

No to teraz musi super wyglądac na tych 31' :)
Dawaj jakieś foto :)
lukask
 

Re: Lift

Postprzez maciar » 10 lis 2009 15:09:45

Wookash napisał(a):No i juz po lifcie. Samochod z 44 cm od srodka kola do blotnika poszedl na 52cm umeczylem sie z przodem musialem az 2 cm wkrecic srube normalnie masakra. Przod stoi ladnie tyl mi sie wydaje ze jeszcze za nisko - czuje niedosyt :killer:

Po wyjeciu starych sprezyn troche sie zmartwilem bo nowe ciut krotsze od starych ale z grubszego drutu wiec zalozylem i jest prawie ok. Na wiosne dalsze motanie jakies podkladki pod sprezyny z tylu i dluzsze amory a przod jeszcze na drazkach i przekladka swoznia i wszystkiego co bedzie trzeba.

Najwazniejsze opony juz nie tra o chlapacze i BFG 31' sie zmieszcza :D

Pozdr.

To jakie spregi mam ja jak poszło na 58 cmm????
tel. 504 035 487
Avatar użytkownika
maciar
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1281
Obrazki: 1
Dołączył(a): 16 mar 2008 20:15:33
Lokalizacja: Biała Podlaska
Pochwały: 16
Województwo: Lubelskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Lift

Postprzez Wookash » 10 lis 2009 15:45:05

Kurde mam nadzieje ze mi dobre przyslali do liftu a nie zwykle hmmm sam nie wiem co mam myslec juz o tym.
Wookash
 

Re: Lift

Postprzez sledz » 10 lis 2009 17:07:02

Wookash napisał(a):Kurde mam nadzieje ze mi dobre przyslali do liftu a nie zwykle hmmm sam nie wiem co mam myslec juz o tym.


Chyba jednak masz normalne ,bo wszystkie nasze frotki jak były jeszcze nowe to miały 52-53cm [środek koła nadkole]chyba że w B jest inaczej
A u @maciara jest tak jak być powinno ,czyli założył sprężyny do liftu na 2 cale.
sledz
 

Re: Lift

Postprzez lukask » 10 lis 2009 17:36:35

Wookash nie chcę Cię zasmucać ale jest tak jak chłopaki piszą u mnie z tego co pamiętam poszło na 58 cm do góry i sprężyny były troszkę dłuższe od seryjnych ... Ale ja mam 17mm może dlatego ...
lukask
 

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Motanie Fronter



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości