Witamy !



[2.3]Problem z odpalaniem- pompa wtryskowa?

Re: 2,3TD, problem z uruchamianiem

Postprzez adrian.lębork » 13 lis 2009 20:31:23

Ja mam zaworek zwrotny zalożony przed samą pompą.Czy go żle zamontowałem i powinienem przełożyc go bliżej zbiornika?
adrian.lębork
 

Re: 2,3TD, problem z uruchamianiem

Postprzez Pawel » 13 lis 2009 20:42:30

Przy zbiorniku zamontuj drugi... :)
...albo Ty jesz, albo Ciebie jedzą...
Obrazek
A 3,1 TDI Long '95
bike MTB wegług własnej specyfikacji...
Citroen C8 HDI
honda transalp xl600v
bmw f650st
w razie w: 696445799
Avatar użytkownika
Pawel
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4398
Obrazki: 11
Dołączył(a): 23 mar 2008 20:02:00
Lokalizacja: Giżycko
Pochwały: 10
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Samochód: Frontera A 2.8TDI Long 1995-1996

Re: 2,3TD, problem z uruchamianiem

Postprzez adrian.lębork » 13 lis 2009 21:49:30

OK. :>: Wróce do domku z trasy i odrazu będę montował.Dzięki za podpowiedz może to rozwiąże problem :gears:
adrian.lębork
 

Re: [2.3TD] Problem z uruchamianiem

Postprzez Indian » 15 lis 2009 20:21:47

Wstawianie zaworka może nic nie dać. Są dwie szkoły: jedni wstawiają i są zadowoleni (jakiś czas), inni nie wstawiają... Osobiście jestem wyznawcą teorii, że w układzie paliwowym ma być tylko to co fabryka zamontowała. Wszelkie dodatkowe filtry, zaworki, duperele to tylko zawracanie d... Jeśli pompa ciągnie powietrze (a paliwo wraca do zbiornika) to znaczy, że jest nieszczelna. A to oznacza: problemy z uruchomieniem silnika, katowanie wtryskiwaczy -na powietrzu się wyklepią, zaczną lać; powietrze w paliwie to niepełna moc silnika, nierówna praca itp., a z czasem nieszczelność może się powiększyć i paliwo zacznie ciec. Zaworek przed pompą -ok, ale pamiętaj, że pompa ma jeszcze powrót a tam zaworka nie wstawisz (żeby działał musiałby być wstawiony odwrotnie!) więc paliwo może wrócić właśnie powrotem a w pompie będziesz miał powietrze.

W Twoim przypadku chyba najsensowniej będzie udać się do specjalisty od diesla. Tak na odległość trudno coś wiążącego powiedzieć... ja jednak obstawiałbym nieszczelność przy ośce od gazu (w pompie wtryskowej). Jest tam niewielki oring i tulejka, która też lubi się z czasem zużyć. Koszt naprawy w Łodzi to ok 200-300zł. Niestety trzeba wyjąć pompę a to z kolei wiąże się z dodatkowym kosztem (150-200). W Twoim przypadku to może i lepiej, bo z tego co piszesz silnik jest słaby więc może ktoś kombinował z ustawieniami pompy (dawka, kąt wtrysku) więc warto może to sprawdzić. Na początek sprawdź ręką luz na tej ośce od gazu -im większy tym bardziej pewne jest to co piszę.
Indian
 

Re: [2.3TD] Problem z uruchamianiem

Postprzez galaxy » 15 lis 2009 20:43:02

słuchaj moja sugestia to dobry specjalista od traktorów tzn diesla ja miałem podobny problem jak miałem frotke long 2,3 TD 93' tzn. odpalała dosyć ładnie ale też po podwójnym podgrzaniu jak była zima i zawsze przy pierwszym odpaleniu danego dnia kopciła jasnym dymkiem, i oddałem do specjalisty dobrego od diesla aż że byłem z polecenia mojego kolegi to nic nie zapłaciłem bo facet miał jakiś dług wdzięczności i nic nie chciał kasy, frotka stała jeden dzień bo chciał zobaczyć jak pali rano to ją zostawiłem wieczorem a po południu odebrałem , nie wiem co gość zrobił ale od tej pory paliła dużo lepiej i nic nie kopciła ... magik, acha gość tylko wykrył poza tym że na jednym cylindrze mam trochę mniejszą kompresję ale powiedział że nie ma sensu ingerować bo nie jest to wartość poniżej normy ... i wykrył jeszcze że mam na wykończeniu pompę oleju także zaraz potem zakupiłem dwa kółeczka zębate i je wymieniłem i po sprawie, szkoda że nie jesteś z Łodzi bo bym Cie wysłał do niego i byś miał spokój.
galaxy
 

Re: [2.3TD] Problem z uruchamianiem

Postprzez adrian.lębork » 16 lis 2009 21:51:17

Dzięki wszystkim za podpowiedzi.Wracam pod koniec tygodnia albo w następnym i autko postawie do jakiegoś fachowca.Odezwe się co było przyczyną.Moze komuś się to jeszcze przyda.Może ktoś z woj.pomorskiego zna jakiegoś fachowca od diesli?
adrian.lębork
 

Nie chce zaskoczyć.

Postprzez mariusz01 » 18 lis 2009 21:25:11

Po odpowietrzeniu układu paliwa nie chce mi zapalić.Co teraz jest powodem mojej udręki. :cry2:
mariusz01
 

Re: Nie chce zaskoczyć.

Postprzez jrzeuski » 18 lis 2009 21:46:04

Sprawdź czy paliwo dociera do wtryskiwaczy.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: [2.3]Problem z odpalaniem- pompa wtryskowa?

Postprzez masonry » 21 lis 2009 17:01:05

Kolego galaxy a czy możesz zapytać tego mechanika co zrobił ze jest lepiej? Mam identyczne objawy jak u ciebie i ciekawy jestem w czy jest problem i od czego zacząć.
masonry
 

Re: [2.3]Problem z odpalaniem- pompa wtryskowa?

Postprzez galaxy » 21 lis 2009 19:19:36

masonry napisał(a):Kolego galaxy a czy możesz zapytać tego mechanika co zrobił ze jest lepiej? Mam identyczne objawy jak u ciebie i ciekawy jestem w czy jest problem i od czego zacząć.


problem w tym że ja go pytałem a on nie chciał powiedzieć !@#$ :shock: powiedział że kasy nie bierze bo tak jak wspomniałem mój kolega go poprosił żeby mi sprawdził frotke i kasy nie chce ale nie powie ... dziwny jest ten świat :roll: , jak chcesz to mogę podać namiary na jego zakład ...
galaxy
 

Re: [2.3]Problem z odpalaniem- pompa wtryskowa?

Postprzez masonry » 21 lis 2009 19:34:47

nie dzięki trochę za daleko mam bo mieszkam niedaleko Szczecina. Poszukam kogoś na miejscu.
masonry
 

Re: [2.3]Problem z odpalaniem- pompa wtryskowa?

Postprzez dolas » 22 lis 2009 01:11:30

witam
"zawsze przy pierwszym odpaleniu danego dnia kopciła jasnym dymkiem"
no mam to samo! od ok 3 tyg - od czasu kiedy uszczelka pod głowicą była robiona
też chciałem zapytać czy nie dało by się tego mechanika wybadać...
no ale jak nie to nie:)
a może wiesz, chociaż w czym grzebał - czy poprawiał uszczelkę, regulował pompę, a może wtryskiwacze lub jakiś czujnik ?

mi ten dymek nie daje spokoju
dolas
 

Re: [2.3]Problem z odpalaniem- pompa wtryskowa?

Postprzez galaxy » 22 lis 2009 11:03:49

ja podejżewam że wtedy w mojej byłej froci 2,3 td gość przeprowadził szereg regulacji (pompa, wtryski napewno) co wiecej who knows ...
galaxy
 

Re: [2.3]Problem z odpalaniem- pompa wtryskowa?

Postprzez dolas » 23 lis 2009 20:12:41

dzięki
dolas
 

pompa wtryskowa 2,3 td

Postprzez masonry » 09 gru 2009 19:55:11

Witam czy ktoś posiada jakieś wiadomości na temat pompy wtryskowej?
Z boku pompy po prawej stronie mam jakiś dynks do którego dochodzi kabelek a obok nirgo jest jakiś siłowniczek elektryczny. Wydaje mi się że ten siłowniczek odpowiedzialny jest za podniesienie obrotów gdy silnik jest zimny. Na górze pompy jest jeszcze jeden zaworek elektryczny i wydaje mi się że jest to zaworek odcinający paliwo. Problem polega na tym że mam oderwany kabelek od tego zaworka z boku pompy i nie ma żadnej różnicy czy podam na niego napięcie czy nie (słuchać tylko cyknięcie i nic się nie dzieje). Do czego służy ten zaworek i czy po podaniu napięcia na ten siłowniczek powinien on się poruszyć. jak jest to u was? Silnik 2,3 DT
masonry
 

Re: pompa wtryskowa 2,3 td

Postprzez Indian » 09 gru 2009 21:51:18

Na górze pompy jest faktycznie zawór odcinający paliwo, a z boku są dwa zaworki: ten z przodu przyspiesza kąt wtrysku podczas zapalania silnika, a ten bardziej z tyłu podnosi obroty na zimnym silniku. Ta rzecz dość często się psuje, a koszt nowej to ok. 250zl.
Indian
 

Re: pompa wtryskowa 2,3 td

Postprzez masonry » 10 gru 2009 16:58:13

Dzięki za rzeczową odpowiedź. Napisz jeszcze kiedy na tym zaworze od przyspieszania zapłonu i od podnoszenia obrotów powinno się pojawiać napięcie.
masonry
 

Re: [2.3]Problem z odpalaniem- pompa wtryskowa?

Postprzez Indian » 11 gru 2009 20:39:32

Na tym od przyspieszenia nie ma napięcia w chwili uruchomienia silnika (wtedy kąt wyprzedzenia jest większy a silnik pracuje twardo) -napięcie pojawia się gdy silnik osiągnie jakieś 1600-1800obr/min. Jeśli chodzi o zwiększenie obrotów tutaj nie pomogę bo nie udało mi się zmierzyć. Napięcie podawane jest z jednego z czujników temperatury w taki sposób, że poniżej pewnej temp. czujnik uruchamia siłownik przy pompie co objawia się wyższymi obrotami, a po zagrzaniu obroty spadają. Według mnie obroty rosną po podaniu napięcia na siłownik ale tego nie udało mi się ustalić -może czujnik mam walnięty, a może po prostu silnik całkiem mi nie ostygł. Spróbuję jeszcze sprawdzić to rano i ew. dam znać.
Indian
 

Re: [2.3]Problem z odpalaniem- pompa wtryskowa?

Postprzez masonry » 12 gru 2009 16:50:44

Właśnie problem polega na tym że napięcie w ogóle się nie pojawia na tym przewodzie. Jutro spróbuję dojść dla czego i skąd ten kabelek idzie (przydał by się jakiś schemat). Ten siłownik też wygląda na martwy i nigdy nie zmienia położenia a obroty jałowe zawsze są między 900 a 1000.
Następny problem to jak podam napięcie bezpośrednio z akumulatora na ten zawór od przyspieszania zapłonu to słychać takie ciche kliknięcie, ale kompletnie nic się nie dzieje. Niezależnie czy silnik jest rozgrzany czy zimny nie ma żadnej różnicy w pracy silnika.
Do przekopania tego tematu skłoniły mnie problemy z porannym odpalaniem (musi być podwójne grzanie) i tak nie odpala rewelacyjnie. nawet jak jest rozgrzany to muszę kręcić jakieś 3-4 sekundy zanim odpali i dodać gazu. Teraz od jakiegoś czasu pojawiły się szarpania w czasie jazdy, tak jak by na chwilę nie dostawał paliwa. Wymieniłem przewody paliwowe od baku do pompy wstępnej bo były przerdzewiałe i ciekły. Wymieniłem filtr paliwa i pompę paliwa wstępną (tą pod silnikiem) bo też ciekła i teraz to szarpanie jest tylko na zimnym silniku (czyli odpalam przejadę jakieś 300- 400m i zaczyna szarpać tak z 15 sekund i potem już jest dobrze cały dzień. Nie mam pojęcia co to może być.
masonry
 

Re: [2.3]Problem z odpalaniem- pompa wtryskowa?

Postprzez Indian » 13 gru 2009 20:42:27

Schemat instalacji jest w Haynes... Sterowanie siłownika od zwiększania obrotów idzie biało-niebieskim przewodem z czujnika temperatury umieszczonego w obudowie termostatu -znajduje się on poniżej gumowej rury którą płyn jest podawany na chłodnicę. Jest tam podłączona wtyczka z dwoma przewodami -jeden to ten biało-niebieski do siłownika, a drugi żółty na którym pojawia się +12V po włączeniu zapłonu. Jeśli chodzi o zaworek od przyspieszenia wtrysku -jest on sterowany specjalnym przekaźnikiem, który reaguje na obroty silnika -jest on podpięty pod ten sam przewód z alternatora pod który wpięty jest obrotomierz. Po podaniu +12V na elektrozaworek praca silnika powinna stać się bardziej miękka i cicha. Brak napięcia na siłowniku oznacza, że pompa cały czas chodzi na przyspieszonym wtrysku czyli twardo i głośno i może to być niebezpieczne dla silnika na dłuższą metę, chyba, że ktoś przestawił pompę na późniejszy wtrysk.
Indian
 

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do 2.3 TD



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości