przez Indian » 15 lis 2009 20:21:47
Wstawianie zaworka może nic nie dać. Są dwie szkoły: jedni wstawiają i są zadowoleni (jakiś czas), inni nie wstawiają... Osobiście jestem wyznawcą teorii, że w układzie paliwowym ma być tylko to co fabryka zamontowała. Wszelkie dodatkowe filtry, zaworki, duperele to tylko zawracanie d... Jeśli pompa ciągnie powietrze (a paliwo wraca do zbiornika) to znaczy, że jest nieszczelna. A to oznacza: problemy z uruchomieniem silnika, katowanie wtryskiwaczy -na powietrzu się wyklepią, zaczną lać; powietrze w paliwie to niepełna moc silnika, nierówna praca itp., a z czasem nieszczelność może się powiększyć i paliwo zacznie ciec. Zaworek przed pompą -ok, ale pamiętaj, że pompa ma jeszcze powrót a tam zaworka nie wstawisz (żeby działał musiałby być wstawiony odwrotnie!) więc paliwo może wrócić właśnie powrotem a w pompie będziesz miał powietrze.
W Twoim przypadku chyba najsensowniej będzie udać się do specjalisty od diesla. Tak na odległość trudno coś wiążącego powiedzieć... ja jednak obstawiałbym nieszczelność przy ośce od gazu (w pompie wtryskowej). Jest tam niewielki oring i tulejka, która też lubi się z czasem zużyć. Koszt naprawy w Łodzi to ok 200-300zł. Niestety trzeba wyjąć pompę a to z kolei wiąże się z dodatkowym kosztem (150-200). W Twoim przypadku to może i lepiej, bo z tego co piszesz silnik jest słaby więc może ktoś kombinował z ustawieniami pompy (dawka, kąt wtrysku) więc warto może to sprawdzić. Na początek sprawdź ręką luz na tej ośce od gazu -im większy tym bardziej pewne jest to co piszę.