Witamy !



[B2.2]uszczelka pod głowicą

[B2.2]Puchna weze chlodnicy, przegrzanie, uszczelka głowicy

Postprzez tajnos » 30 cze 2009 12:37:42

witam czy to normalne zjawisko czy nie? jak auto sie porzadnie nagrzeje gorny waz robi sie twardy ze tylko lekko sie ugina a jak wlacza sie wentylatory robi sie miekki , no i wtedy wraca ogrzewanie i tak w kolko.
Czy u was tez tak jest z tymi przewodami ?
tajnos
 

Re: Puchna weze chlodnicy.

Postprzez wikked » 30 cze 2009 17:40:07

U mnie jak puchły to chwilę później zaczęła uciekać woda i w końcowym stadium przylewało cylinder wodą i nierówno chodził na wolnych obrotach. Czeka Cię pewnie uszczelka pod głowicą. Podjedź do mechanika i zapytaj czy nie mają urządzenia do pomiaru ciśnienia w układzie chłodzenia. Od razu będziesz wiedział co się dzieje.
wikked
 

Re: Puchna weze chlodnicy.

Postprzez domel » 30 cze 2009 19:22:50

ja bym stawiał na uszczelke jednak bo takie są właśnie objawy takiej usterki
domel
 

Re: Puchna weze chlodnicy.

Postprzez tajnos » 02 lip 2009 15:26:18

wszystkie moje problemy zniknely po wymianie tej nieszczesnej uszczelki glowicy :lol:
tajnos
 

[B2.2]uszczelka pod głowicą

Postprzez loczek » 28 kwi 2010 10:23:55

witam mam pytanie, padła mi uszczelka pod głowicą chciałbym to sam zrobić tylko nie wiem czy bede musiał rozbierać pasek rozrądu (nie chcialbym pozniej czegos zle zalozyc). moze macie jakis schemat lub opis krok po kroku jak to zrobic :wink: . dziekuje za pomoc[/size]
loczek
 

Re: uszczelka pod głowicą

Postprzez jrzeuski » 28 kwi 2010 10:39:54

A jak sobie wyobrażasz zdjęcie głowicy bez demontażu napędu rozrządu? Zaznacz sobie jak mają być ustawione koła rozrządu, to nie będzie miał potem problemu by je złożyć z powrotem.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: uszczelka pod głowicą

Postprzez sylwian70 » 28 kwi 2010 11:03:48

spuszczasz płyn chłodniczy,odpinasz kleme z akumulatora,demontujesz dolot powietrza do kolektora ssącego,odpinasz kabelki od czujników przepustnicy,krokowca,przepływomierza,czujnika temperatury powietrza,czujnika temperatury na zegar i komputer,odpinasz linke gazu przy przepustnicy,demontujesz calą przepustnicę.demontujesz listwe wtrysków,kolektor ssący,odpinasz wężyki itp.odpinasz węże gumowe od termostatu,od chłodnicy, wymontowujesz wentylator chłodnicy potem
całą chłodnicę aby był lepszy dostęp
do rozrządu i głowicy,zdejmujesz kable WN z świec ,świece wykręcasz,odkręcasz kolektor wydechowy zdejmujesz pasek alternatora,odkręcasz rolke napinającą ten pasek,demontujesz osłone rozrządu,odkręcasz pokrywę klawiatury zaworów,luzujesz napinacz paska rozrządu,zdejmujesz pasek rozrządu,odkręcasz wałki rozrządu,wyjmujesz popychacze,odkręcasz głowice lecz delikatnie ślimakowo i po trochu każdą śrube ,i możesz ją wytargać masz na wierzchu uszczelke.Glowice dajesz do sprawdzenia,planowania,kupujesz nową uszczelke pod głowice,nową uszczelke pod kolektor ssący,wydechowy,pod pokrywe zaworów.10 litrów chłodziwa,5 litrów oliwy do silnika,polerujesz miejsce styku głowicy z blokiem zakładasz nową uszczelke potem głowice dokręcasz odpowiednim momentem i w odpowiedniej kolejności ślimakowo śruby popychacze wyciskasz z starego oleju kładziesz je,przekręcasz walem korbowym tłoki w pozycje zero montujesz wałki rozrządu blokujesz je na znakach zakladasz pasek rozrzadu znaki mają się zgrywać napinacz napinasz zgodnie ze znakami,odblokowujesz wałki rozrządu obracasz wałem dwa razy zgodnie z zegarem znaki mają się zgadzać pasek dobrze naciągnięty montujesz pokrywe zaworów,kolektory ssania wydechu i reszrte szpei zalewasz odpowietrzasz i śmigasz szczęśliwy szczegółowo to jest to duzo pisania na kilka stron kolego.A najlepiej bierzesz z konta 800-1000 zl pojazd dajesz do mechaniora i mechanior w tej kwocie ci wszystko zrobi. Jeśli chcesz sam wymieniać uszczelke pod glowica( pod głowicą)a nie masz o tym pojecia to daj sobie spokój bo szkoda
twej roboty i rozwalisz motor,jest to poważna robota i wymaga pewnej wiedzy jak to zrobić dobrych kluczy nasadowych torx i innych oraz klucza dynamometrycznego.sama uszczelka pod klawiaturą,kolektorem ssącym,wydechowym to pikuś ale pod głowicą to odpowiednie dociągnięcie głowicy i ustawienie rozrządu co prawda amator to moze zrobić lecz musi widzieć przynajmniej raz jak to robi profesjonalista,i pamietać o wyciśnięciu oliwy z popychaczy ,o czystości
pracy i lekkim smarowaniu oliwą montowanych bebechów głowicy krzywki wałkow rozrządu,panewek walków rozrządu z zewnatrz popychacze pomazać to oliwą.


Autor postu otrzymał pochwałę
sylwian70
 

Re: uszczelka pod głowicą

Postprzez Jarek sp3swj » 28 kwi 2010 11:48:17

Uff przeczytałem całe i chyba zapomniałeś o tym że dojdzie jeszcze uszczelka pod "głowicę" zaworu EGR :-) miałme nie tak dawno robiona głowicę w B 2,2 benzyna i w międzyczasie odwiedzałem mechanika i oglądałem te "szpeje"

Ponad tydzień czasu czekałem na uszczelkę pod właśnie EGR bi nigdzie nie było tego modelu i trzeba było ściągać ze świata. Czy się zorientowałeś jaki będziesz miał koszt wszystkich uszczelek które trzeba wymienić na NOWE :-)

Naprawa kartą kredytową chyba zdecydowanie bezpieczniejsza..... i jak w miarę normalnym warsztacie zrobisz to masz gwarancję :-)
/Jarek Poznań
4x4 zawsze najlepsze :-) --- ... błękitne foto z sentymentu ... była też srebrna LONG :-)
Avatar użytkownika
Jarek sp3swj
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 2001
Obrazki: 1
Dołączył(a): 12 kwi 2008 22:57:17
Lokalizacja: Poznań
Pochwały: 12
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: uszczelka pod głowicą

Postprzez brum » 28 kwi 2010 12:57:54

Prościej było ten EGR zaślepić dorobioną uszczelką niż czekać na nią.
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: uszczelka pod głowicą

Postprzez lanbo » 28 kwi 2010 13:46:19

:hi:


loczek napisał(a):witam mam pytanie, padła mi uszczelka pod głowicą chciałbym to sam zrobić tylko nie wiem czy bede musiał rozbierać pasek rozrądu (nie chcialbym pozniej czegos zle zalozyc). moze macie jakis schemat lub opis krok po kroku jak to zrobic :wink: . dziekuje za pomoc[/size]




Oj chłopie cienko to widzę - Po twoim poście lepiej oddaj komuś kto na tym się zna chyba że za tydzień chcesz robić to od nowa albo wcale nie odpalić bryczki :mrgreen:


Autor postu otrzymał pochwałę
Avatar użytkownika
lanbo
Starszy Nałogowiec
Starszy Nałogowiec
 
Posty: 367
Obrazki: 0
Dołączył(a): 01 cze 2009 21:05:26
Lokalizacja: Węgrów -Warszawa
Pochwały: 5
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: uszczelka pod głowicą

Postprzez Jarek sp3swj » 28 kwi 2010 13:48:07

BRUM

Domyślam się że ci chodziło o nie zdejmowanie wogóle EGR - jedynie zabezpieczenie wlotu jego kanału... słyszałem że takie kanały zabezpieczają jakimś"papierem" i potem zalewają WOSKIEM - a potem podgrzewają i wszytko "znika" :-)

i tak zaleta tej głowicy jest to że nie trzeba demoentować zaworów do planowania :-)

Ja miałem przedmuchana uszczelkę pomiędzy 3-4 cylinderm :-) znikneło jakeiś 2 cm :twisted:

... napraw ją karta kredytową :-) a ten czas poświeć na zarobienie walorów NBP
/Jarek Poznań
4x4 zawsze najlepsze :-) --- ... błękitne foto z sentymentu ... była też srebrna LONG :-)
Avatar użytkownika
Jarek sp3swj
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 2001
Obrazki: 1
Dołączył(a): 12 kwi 2008 22:57:17
Lokalizacja: Poznań
Pochwały: 12
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: uszczelka pod głowicą

Postprzez FROTERKA » 28 kwi 2010 14:09:42

Jarek sp3swj napisał(a):Naprawa kartą kredytową chyba zdecydowanie bezpieczniejsza.....

I jeszcze chłopak pomyśli, żeby z tego wycinać uszczelkę. :gears:
:mrgreen:
...ja w tym czasie trochę pośpię, tym bezruchem się napieszczę...

Tak, mężczyźni jeżdżą lepiej niż kobiety. Ale ilu potrafi prowadzić auto w szpilkach...

Ogranicza mnie tylko pojemność i maksymalny moment obrotowy!

Po pierwsze: opony, po drugie: opony, po trzecie... kierowca !

Obrazek
Avatar użytkownika
FROTERKA
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 6111
Dołączył(a): 12 sie 2007 15:54:07
Lokalizacja: Poznachowice Górne
Pochwały: 10
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera A 2.2i Long 1995-1998

Re: uszczelka pod głowicą

Postprzez lanbo » 28 kwi 2010 14:26:32

A karty kredytowe są super jeśli ich nie trzeba spłacać :cry2:
Avatar użytkownika
lanbo
Starszy Nałogowiec
Starszy Nałogowiec
 
Posty: 367
Obrazki: 0
Dołączył(a): 01 cze 2009 21:05:26
Lokalizacja: Węgrów -Warszawa
Pochwały: 5
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: uszczelka pod głowicą

Postprzez brum » 28 kwi 2010 14:27:16

Jarek sp3swj napisał(a):Domyślam się że ci chodziło o nie zdejmowanie wogóle EGR

Odkręcasz wycinasz z puszki po piwie dwie takie same uszczelki i je dajesz z obu stron tej oryginalnej i tyle.
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: uszczelka pod głowicą

Postprzez Jarek sp3swj » 28 kwi 2010 15:47:05

/Jarek Poznań
4x4 zawsze najlepsze :-) --- ... błękitne foto z sentymentu ... była też srebrna LONG :-)
Avatar użytkownika
Jarek sp3swj
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 2001
Obrazki: 1
Dołączył(a): 12 kwi 2008 22:57:17
Lokalizacja: Poznań
Pochwały: 12
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: uszczelka pod głowicą

Postprzez sylwian70 » 30 kwi 2010 12:17:50

u mnie pod zaworem EGR nie było uszczelki :?: tak mi się wydaje więc przy wymianie złożyłem to na silikon ten wysokotemperaturowy i wszystko gra,w każdym razie tak coś mi się kojarzy że zaraz przy głowicy do EGR dałem tam silikonu.
sylwian70
 

Re: uszczelka pod głowicą

Postprzez Jarek sp3swj » 30 kwi 2010 12:37:01

A u mnie na 100% była...bo sam widziałem jej resztki :-) hmmm może poprzedni naprawiający napotkał ten problem co ja ( czas) i nie czekając na "moto-silikon" złożył... Autko teraz równo pracuje a w kabinie praktycznie silnika nie słychać na wolnych obrotach... jak otwarte okna to dopiero jak położysz rękę na gałkę biegów to czujesz że drga :-)

Oby ci silikon służył jak najdłużej, tam w "głowicy" EGR jest obieg chłodziwa więc jest ryzyko że może coś się stać...
/Jarek Poznań
4x4 zawsze najlepsze :-) --- ... błękitne foto z sentymentu ... była też srebrna LONG :-)
Avatar użytkownika
Jarek sp3swj
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 2001
Obrazki: 1
Dołączył(a): 12 kwi 2008 22:57:17
Lokalizacja: Poznań
Pochwały: 12
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: uszczelka pod głowicą

Postprzez sylwian70 » 14 maja 2010 21:58:49

montaż pasków rozrządu GM http://www.gatesrubber.com/europe/file_ ... GM_16V.pdf może komuś się przyda -momenty dokręcania głowicy silników X22XE X22SE filmik wymiany paska http://www.motofocus.pl/filmy,53,wymian ... zesci.html uszczelki http://www.elwis.com/news/2006%20Mar%20 ... 426.83.pdf
Załączniki
momenty_X22SE.pdf
(53.48 KiB) Pobrane 119 razy
sylwian70
 

Re: uszczelka pod głowicą

Postprzez Jarek sp3swj » 14 maja 2010 22:49:46

Taka rolka napinacza paska rozrządu z twojego pierwszego linka - teraz leży sobie u mnie na biurku... ale po pewnym taplaniu w błocie .... błoto spenetrowało "komorę paska rozrządu" i to tak, że błoto zablokowało "sprężynowanie" własnie tej rolki !!!! Teraz jest nowa a stara nawet już się kręci i sprężynuje normalnie - ale nadal można z niej wyskrobywać błoto w sporych ilościach !!!

Także niestety nasze silniki X22SE nie nadają się do nurkowania w błotnistej poligonowej brei która dostaje się do rozrządu !!!
/Jarek Poznań
4x4 zawsze najlepsze :-) --- ... błękitne foto z sentymentu ... była też srebrna LONG :-)
Avatar użytkownika
Jarek sp3swj
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 2001
Obrazki: 1
Dołączył(a): 12 kwi 2008 22:57:17
Lokalizacja: Poznań
Pochwały: 12
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: uszczelka pod głowicą

Postprzez wikked » 14 maja 2010 23:19:53

loczek napisał(a):witam mam pytanie, padła mi uszczelka pod głowicą chciałbym to sam zrobić tylko nie wiem czy bede musiał rozbierać pasek rozrądu (nie chcialbym pozniej czegos zle zalozyc). moze macie jakis schemat lub opis krok po kroku jak to zrobic :wink: . dziekuje za pomoc[/size]

A powiedz mi Kolego Loczek, Koczek, Breloczek czy w szkole nie uczą że najpierw należy się przywitać?? Nawet jak mijasz księdza którego nie znosisz pasuje się zachowywać. Zanim zaczniesz pisać- czytaj! Tam tak ładnie jest napisane: bez CAPSa, bez wytłuszczania, czarna czcionka, a Ty włazisz, myślisz że jak napiszesz że gówno się znasz to wszystkiego się dowiesz. Miałeś farta bo trafiłeś na sylwiana70 ale ja już widzisz taki fajny nie jestem. Wlazłeś więc się zachowuj. Sugeruję nie strzelać fochów tylko się dostosować.
Aha, byłem delikatny dla jasności.
wikked
 

Następna strona

Powrót do 2.2i



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

cron