Witamy !



[B 3.2] Wyniki badania kompresji

[B 3.2] Wyniki badania kompresji

Postprzez mazurkas007 » 05 sty 2008 01:23:33

Ponieważ mojej frotce stukło 200kkm zafundowałem sobie badanie kompresji na cylindrach. Wynik jest taki :
nr.1 - 12.5
nr.2 - 12.2
nr.3 - 12.3
nr.4 - 12.3
nr.5 - 12.4
nr.6 - 12.2

Koleś który mierzył, mówi, że jak dla niego ok, a jak to się ma do danych technicznych producenta ? ? i co z tymi wachaniami pomiędzy cylindrami od 12.5 do 12.2 ? ?
była Frotka zmotka 3.2, będzie druga edycja 2.2 :)
Podróże bez granic : Polska, Niemcy, Estonia, Litwa, Łotwa, Rosja, Rumunia, Mołdawia, Finlandia, Węgry, Włochy, Austria, Czechy, Słowacja, San Marino, Szwecja, Tajlandia, Malezja - tam byliśmy na kołach.
Avatar użytkownika
mazurkas007
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1325
Obrazki: 30
Dołączył(a): 12 lip 2007 07:31:41
Lokalizacja: Bielsk Podlaski - Polska
Pochwały: 6
Województwo: Podlaskie
Samochód: Frontera B 2.2i Long 1998-2004

Postprzez brum » 05 sty 2008 13:46:44

Dane z INFO-TECH
Stan normalny - 14.5 bar
Minimum - >10 bar
Maks. strata sprężania pomiędzy cylindrami - 25 %
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Postprzez mazurkas007 » 05 sty 2008 23:04:09

Czyli co - jeszcze trochę powinien pojeździć.
była Frotka zmotka 3.2, będzie druga edycja 2.2 :)
Podróże bez granic : Polska, Niemcy, Estonia, Litwa, Łotwa, Rosja, Rumunia, Mołdawia, Finlandia, Węgry, Włochy, Austria, Czechy, Słowacja, San Marino, Szwecja, Tajlandia, Malezja - tam byliśmy na kołach.
Avatar użytkownika
mazurkas007
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1325
Obrazki: 30
Dołączył(a): 12 lip 2007 07:31:41
Lokalizacja: Bielsk Podlaski - Polska
Pochwały: 6
Województwo: Podlaskie
Samochód: Frontera B 2.2i Long 1998-2004

Postprzez brum » 05 sty 2008 23:52:39

Raczej problemów nie będzie przez dłuższy czas i niema co się martwić, ale niech się wypowiedzą inni.
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Postprzez Janek 44 » 28 sty 2008 18:33:39

mazurkas parametry Twojego silnika są ok. Wachania, jakie wachania, to tylko błąd pomiarowy. :D Pomiar był na zimno czy na ciepło?
Janek 44
 

Postprzez mazurkas007 » 28 sty 2008 20:19:10

oj tego nie wiem czy na zimnym czy cieplym bylo
była Frotka zmotka 3.2, będzie druga edycja 2.2 :)
Podróże bez granic : Polska, Niemcy, Estonia, Litwa, Łotwa, Rosja, Rumunia, Mołdawia, Finlandia, Węgry, Włochy, Austria, Czechy, Słowacja, San Marino, Szwecja, Tajlandia, Malezja - tam byliśmy na kołach.
Avatar użytkownika
mazurkas007
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1325
Obrazki: 30
Dołączył(a): 12 lip 2007 07:31:41
Lokalizacja: Bielsk Podlaski - Polska
Pochwały: 6
Województwo: Podlaskie
Samochód: Frontera B 2.2i Long 1998-2004

Postprzez piotrul » 29 sty 2008 08:10:42

He, he chciałbym, żeby mój silnik miał takie wahania miedzy cylindrami, ale sprawdzał nie będę - po co mam się dołować :mrgreen:
piotrul
 

Postprzez nightman » 29 sty 2008 19:54:07

brum napisał(a):Maks. strata sprężania pomiędzy cylindrami - 25 %

Aż tyle :shock:
nightman
 

Re: Silnik 3.2V6 frotka B - wyniki badania kompresji

Postprzez marrko » 15 lip 2010 19:36:07

Witam,
Ja mam problem z odpaleniem auta jak silnik jest ciepły, ktoś podpowiedział kompresja więc byłem zmierzyć i:
nr.1 - 10
nr.2 - 9
nr.3 - 11
nr.4 - 12
nr.5 - 12
nr.6 - 13
podobno remont konieczny i nie wiem co robić , czy silnik wymieniać czy remontować.
Stawiają głównie na wypalone zawory z powodu lpg. :cry2:
marrko
 

Re: Silnik 3.2V6 frotka B - wyniki badania kompresji

Postprzez maciar » 15 lip 2010 19:44:04

Najpierw regulacja zaworów"luzy" a potem remont
tel. 504 035 487
Avatar użytkownika
maciar
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1281
Obrazki: 1
Dołączył(a): 16 mar 2008 20:15:33
Lokalizacja: Biała Podlaska
Pochwały: 16
Województwo: Lubelskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Silnik 3.2V6 frotka B - wyniki badania kompresji

Postprzez makar » 16 lip 2010 16:05:18

wahania pomiędzy cylindrami maks 10% zróbcie próbę olejową i bedzie wiadomo czy pierscienie czy zawory
makar
 

Re: Silnik 3.2V6 frotka B - wyniki badania kompresji

Postprzez marrko » 17 lip 2010 04:08:27

dzieki za odp., ale czy tam można cokolwiek regulować ?
podobno jest hydraulicznie regulowane
marrko
 

Re: Silnik 3.2V6 frotka B - wyniki badania kompresji

Postprzez maciar » 17 lip 2010 07:15:35

Przejrzyj posty a odpowiedz sie znajdzie. :evil: .Płytki
tel. 504 035 487
Avatar użytkownika
maciar
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1281
Obrazki: 1
Dołączył(a): 16 mar 2008 20:15:33
Lokalizacja: Biała Podlaska
Pochwały: 16
Województwo: Lubelskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Silnik 3.2V6 frotka B - wyniki badania kompresji

Postprzez mazurkas007 » 17 lip 2010 11:09:45

maciar napisał(a):Przejrzyj posty a odpowiedz sie znajdzie. :evil: .Płytki


to ja dołoże swje dwa grosze - nie zawsze. są frotki z fabrycznym chochlikiem :wink:
była Frotka zmotka 3.2, będzie druga edycja 2.2 :)
Podróże bez granic : Polska, Niemcy, Estonia, Litwa, Łotwa, Rosja, Rumunia, Mołdawia, Finlandia, Węgry, Włochy, Austria, Czechy, Słowacja, San Marino, Szwecja, Tajlandia, Malezja - tam byliśmy na kołach.
Avatar użytkownika
mazurkas007
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1325
Obrazki: 30
Dołączył(a): 12 lip 2007 07:31:41
Lokalizacja: Bielsk Podlaski - Polska
Pochwały: 6
Województwo: Podlaskie
Samochód: Frontera B 2.2i Long 1998-2004

Re: Silnik 3.2V6 frotka B - wyniki badania kompresji

Postprzez JaGrab3 » 25 sie 2011 23:21:42

Chcąc poradzić sobie z paleniem oleju, postanowiłem coś zadziałać:
Zmierzyłem kompresje, wynik:
12,8
12,5
13
13
12,8
13

Wydaje się ok, różnice są bardzo niewielkie, oznacza to, że zgarniacze mam do rozklejenia....
Mój plan: zalać naftą, na jakiś czas, zobaczymy czy pomoże, dam znać.
Czarny SIGNUM 2.0 Turbo, Astra II
Było: B 3.2 V6 Manual,Mitsubishi Galant Sport Edition,Carisma 1.6,civic 1.5
ObrazekObrazekObrazek
Avatar użytkownika
JaGrab3
Guru
Guru
 
Posty: 833
Dołączył(a): 15 wrz 2010 22:32:35
Lokalizacja: KR
Pochwały: 2
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Silnik 3.2V6 frotka B - wyniki badania kompresji

Postprzez albi » 05 wrz 2011 10:18:58

Hej,
no to ja czekam na relacje - bo juz tez mnie meczy ten olej :)
albi
 

Re: Silnik 3.2V6 frotka B - wyniki badania kompresji

Postprzez JaGrab3 » 05 wrz 2011 10:52:41

No ja już po operacji ...
Zalane było:
Środek xado anticarbon, to jest w spraju, działa rozpuszczająco na nagar - działa tak, że słychać jak nagar sie rozpuszcza, efekt taki jak Kret w odpływie, aż słychac bulgotanie.
Po tym środku, zalałem naftą, wlałem w sumie 0.5l nafty, równo do wszystkich garów. Z tego co zauważyłem to z silnikiem V jest mały problem, mianowicie taki, że cylindry są pochylone, i na rórne części tłoka nafta znacznie krócej działa, dlatego nie wiem czylepiej nie wlać nafry aż po świece.
No nic, postało tak 2 dni, w miedzyczasie zaobserwowałem (tyle ile się dało przez otwór od świecy), że nagar zszedł z tłoków, teraz mają kolor metaliczny, widać nadruki na denku :).
Po tych 2 dniach, cała nafta nie zeszła, przynajmniej z niektórych cylindrów, dlatego po przekreceniu rozrusznikiem, wychlapało się trochę na szmaty.
Po założeniu świec odpalił za 2 razem, i zaczał pracować, i kopcić masakrycznie - dopalała się nafta z wydechu.
W miedzyczasie zrobiłem płukanke silnika i wymieniłem olej.
Po zmienie oleju, kopcenie stopniowo zmniejszało się (nafta odparowywała z wydechu), tak po ok 10km jazdy juz nie kopciło wogóle.
Olej mam Valvoline maxlife 10w40.
I teraz jeżdże, i będę obserwował czy mniej oleju spala....
Kompresji jescze nie mierzyłem, bo po zalaniu naftą i tak była oszukana, bo sama nafta pozostawała w cylindrach i po zmierzeniu wyszło 17 barów. :).

Jeżeli taka operacja pomoże, to będę się cieszył :).
Czarny SIGNUM 2.0 Turbo, Astra II
Było: B 3.2 V6 Manual,Mitsubishi Galant Sport Edition,Carisma 1.6,civic 1.5
ObrazekObrazekObrazek
Avatar użytkownika
JaGrab3
Guru
Guru
 
Posty: 833
Dołączył(a): 15 wrz 2010 22:32:35
Lokalizacja: KR
Pochwały: 2
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Silnik 3.2V6 frotka B - wyniki badania kompresji

Postprzez albi » 06 wrz 2011 20:25:09

Hej,
a czym zrobiles plukanie silnika? No i nei zapomnij napisac jak z tym zuzyciem :)
albi
 

Re: Silnik 3.2V6 frotka B - wyniki badania kompresji

Postprzez JaGrab3 » 07 wrz 2011 09:37:49

Płukankę zrobiłem xado absolut. Ale w sumie to obojętne pewnie czy m się to robi, ważne, żeby syfy domyć z silnika.
Co do efektów, to narazie za mało przejechałem żeby cokolwiek zauważyć, pewnie za tydzień będę wiedział.
Czarny SIGNUM 2.0 Turbo, Astra II
Było: B 3.2 V6 Manual,Mitsubishi Galant Sport Edition,Carisma 1.6,civic 1.5
ObrazekObrazekObrazek
Avatar użytkownika
JaGrab3
Guru
Guru
 
Posty: 833
Dołączył(a): 15 wrz 2010 22:32:35
Lokalizacja: KR
Pochwały: 2
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Silnik 3.2V6 frotka B - wyniki badania kompresji

Postprzez albi » 07 wrz 2011 11:03:11

Hej,
o podobnej operacji czytalem na planetisuzoo.com/ i gosc podawal tez jakie mial zuzycie oleju po jakims tam czasie. Dlatego bede czekal z niecierpliwoscia na info czy sie poprawilo u Ciebie z tym olejem i czy zuzycie spadlo :)
albi
 

Następna strona

Powrót do 3.2v6



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

cron