Witamy !



[2.3]Problem z odpalaniem- pompa wtryskowa?

Re: [2.3]Problem z odpalaniem- pompa wtryskowa?

Postprzez masonry » 13 gru 2009 21:10:11

Niestety mam niezły burdel w elektryce silnika, przewody były cięte, sztukowane i jakieś dziwne kombinacje. Dzisiaj znalazłem kilka łączeń na skręta były strasznie zaśniedziałe, wszystko poczyściłem i polutowałem i teraz działa. Na zaworze od przyspieszania zapłonu napięcie pojawia się tak jak pisałeś po podwyższeniu obrotów do około 1600, ale nie ma żadnej reakcji w pracy silnika. Myślę że trzeba będzie sprawdzić ustawienie kąta wtrysku. Chciałem zdemontować ten zaworek z pompy i zobaczyć co tam jest ale obawiam się że na robie sobie tym problemów a na razie auto potrzebne jest co dziennie. Na siłowniku napięcie pojawia się tylko jak silnik jest zimny i dopiero po chwili jak napięcie się pojawi to siłownik powolutku się podnosi jak zniknie napięcie to powolutku siłownik opada, wydaje mi się że powinno to ruszać się szybko, rozbiorę przy okazji i sprawdzę. Jeszcze wisi mi jakaś wtyczka nigdzie nie podłączona między rozrusznikiem a filtrem paliwa (do filtra jest coś podłaczone co to jest?). Dzisiaj zapowiadają mróz w nocy ciekawe czy rano zapali.
masonry
 

Re: [2.3]Problem z odpalaniem- pompa wtryskowa?

Postprzez Indian » 14 gru 2009 07:27:34

Jest tam czujnik temperatury paliwa, który przez przekaźnik steruje elektryczną grzałką umieszczoną w postawie filtra paliwa. Jak dobrze pamiętam powinno to działać od -3stC.
Indian
 

Re: [2.3]Problem z odpalaniem- pompa wtryskowa?

Postprzez Indian » 14 gru 2009 17:28:36

Indian napisał(a):Jeśli chodzi o zwiększenie obrotów tutaj nie pomogę bo nie udało mi się zmierzyć. Napięcie podawane jest z jednego z czujników temperatury w taki sposób, że poniżej pewnej temp. czujnik uruchamia siłownik przy pompie co objawia się wyższymi obrotami, a po zagrzaniu obroty spadają. Według mnie obroty rosną po podaniu napięcia na siłownik ale tego nie udało mi się ustalić -może czujnik mam walnięty, a może po prostu silnik całkiem mi nie ostygł. Spróbuję jeszcze sprawdzić to rano i ew. dam znać.

Udało mi się to sprawdzić i jest dokładnie odwrotnie niż napisałem poprzednio tzn. pojawienie się napięcia na siłowniku powoduje SPADEK obrotów. Natomiast siłownik porusza się faktycznie bardzo wolno.
Indian
 

Re: 2,3TD, problem z uruchamianiem

Postprzez Szymonkol » 27 gru 2009 10:37:37

adrian.lębork napisał(a):To znaczy płyn napewno nie ubywa.jak Frotke kupiłem to wogóle nie odpalała na rozrusznik.Caly układ paliwowy uszczelniałem od zbiornika aż do wtryskiwaczy wszystkie przewody nowe i filtr.W ukladzie pompa została.Czy wiecie jaki to koszt naprawy pompy i wtrysków???



sprawdz najpierw szczelnosc przewodow paliwowych,ale w komorze silnika
Szymonkol
 

Re: [2.3]Problem z odpalaniem- pompa wtryskowa?

Postprzez afsdr25 » 07 mar 2010 16:27:58

Panowie też miałem problemy z paleniem na zimnym. Sprawdzałem wszystko dosłownie. Okazało sie że dwie świece nie grzeją wcale a dwie po 6v tylko. Przerobiłem na drugi przekaźnik i puściłem grubymi nowymi kablami. Coś sie poprawiło ale rano dalej sie chciało wściec. Zaobserwowałem iż pompka przy filtrze rano jest niesamowicie miękka, a nie powinna być więc wstawiłem zaworek zwrotny mięty filtrem i pompą i Panowie rewelacja !!! Auto pali niemalże na strzała rano...
Pozdrawiam
afsdr25
 

Re: [2.3]Problem z odpalaniem- pompa wtryskowa?

Postprzez jrzeuski » 28 kwi 2010 21:01:20

Indian napisał(a):Jest tam czujnik temperatury paliwa, który przez przekaźnik steruje elektryczną grzałką umieszczoną w postawie filtra paliwa. Jak dobrze pamiętam powinno to działać od -3stC.

A możesz zmierzyć rezystancje czujnika? U mnie miernik pokazuje rozwarcie, więc sądzę, że czujnik padł i przekaźnik nie daje napięcia na grzałkę. Sama grzałka wydaje się być OK. Całą zimę tak przejeździłem i problemów z odpalaniem nie było, ale myślę, że nie byłoby źle jakby podgrzewanie paliwa działało.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: [2.3]Problem z odpalaniem- pompa wtryskowa?

Postprzez Indian » 29 kwi 2010 17:46:26

jrzeuski napisał(a):
Indian napisał(a):Jest tam czujnik temperatury paliwa, który przez przekaźnik steruje elektryczną grzałką umieszczoną w postawie filtra paliwa. Jak dobrze pamiętam powinno to działać od -3stC.

A możesz zmierzyć rezystancje czujnika? U mnie miernik pokazuje rozwarcie, więc sądzę, że czujnik padł i przekaźnik nie daje napięcia na grzałkę. Sama grzałka wydaje się być OK. Całą zimę tak przejeździłem i problemów z odpalaniem nie było, ale myślę, że nie byłoby źle jakby podgrzewanie paliwa działało.

Czujnik działa na zasadzie "zwarte-rozwarte" a więc w temp. powyżej tych (chyba) -3stC jego opór powinien być nieskończony, a grzałka wyłączona. I w takich temperaturach jak teraz to chyba nie uda Ci się sprawdzić czy zwiera. Możesz go wykręcić i schować w zamrażarce na godzinę.
Indian
 

Re: [2.3]Problem z odpalaniem- pompa wtryskowa?

Postprzez bienias_75 » 24 cze 2010 14:08:36

Indian napisał(a):Schemat instalacji jest w Haynes... Sterowanie siłownika od zwiększania obrotów idzie biało-niebieskim przewodem z czujnika temperatury umieszczonego w obudowie termostatu -znajduje się on poniżej gumowej rury którą płyn jest podawany na chłodnicę. Jest tam podłączona wtyczka z dwoma przewodami -jeden to ten biało-niebieski do siłownika, a drugi żółty na którym pojawia się +12V po włączeniu zapłonu.


Podepnę się pod temat.....
Gdzie podłaczony przy pompie powinien być przewód niebiesko-biały :?: Bo coś u mnie nie ma dla niego miejsca i dynda luzem a auto nie ma mocy.

Już ustaliłem więc dopisze, siłownik jest z prawej strony pompy a kabel mocuje się od spodu (cieżkie dojście) na nakrętkę M4....
Avatar użytkownika
bienias_75
Starszy Zaglądacz
Starszy Zaglądacz
 
Posty: 97
Dołączył(a): 05 cze 2010 22:31:57
Lokalizacja: Sulęcin
Pochwały: 2
Województwo: Lubuskie
Samochód: Frontera A 2.3TD Long 1991-1995

Re: [2.3]Problem z odpalaniem- pompa wtryskowa?

Postprzez gomezik » 02 wrz 2010 21:25:03

hmm w temacie diesli jestem baaardzo lewy, ale u mnie były takie objawy, rano musiałem baaardzo długo kręcić żeby odpaliła, po przekręceniu kluczyka kontrolka od świec migała, podobno powinna świecić, zaprowadziłem do mechanika, podobno były jakieś zimne spawy, w przełożeniu na moje- jakieś zwarcie na przekaźniku- i to był cały problem. nie grzały tak jak należy, teraz po odpaleniu przez chwilkę też miga kontrolka od świec ale podobno to normalne. piszę bo może ktoś ma podobnie, powtarzam nie znam się na dieslach ale może coś komuś zasugeruję:)
gomezik
 

Re: [2.3]Problem z odpalaniem- pompa wtryskowa?

Postprzez Shreck22 » 03 wrz 2010 08:40:31

Też mi migała kontrolka ale z tego co się wywiedziałem to jest oznaką ze któraś ze świec żarowych nie działa, po wymianie świec wszystko ładnie świeci jeśli chodzi o kontrolkę. Co do tego, że też długo kręci przy odpaleniu pierwszym po nocce to fakt, ale po podgrzaniu kilka razy jakoś udaje się zapalić, najczęściej tak jest zimą jak jest niska temp. Ostatnio zacząłem się zastanawiać czy czasem zaworek zwrotny od paliwa trzyma bo jest takie wrażenie jakby w pewnym momęcie brakowało mu.
Shreck22
Maniak
Maniak
 
Posty: 476
Obrazki: 0
Dołączył(a): 26 sie 2009 20:26:12
Lokalizacja: Będzin
Pochwały: 1
Województwo: Śląskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

2,3 td nie chce odpalić

Postprzez puchatek » 28 paź 2010 12:33:58

Witam wszystkich mam problem z frota mianowicie wczoraj jeździłem normalnie odpalała jak zawsze na wieczór postawiłem pod blokiem dziś wsiadam kręcę i nic nie odpala co to może być??Rozrusznik kreci normalnie przez chwile jakby załapała ale zdechła. proszę o pomoc z góry dzięki
puchatek
 

Re: 2,3 td nie chce odpalić

Postprzez jrzeuski » 28 paź 2010 12:43:31

Najczęściej powodem jest, że paliwo nie dopływa do cylindrów. Obadaj to.

PS. A tak w ogóle to gdzie ta frotka na mieście stoi?
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: 2,3 td nie chce odpalić

Postprzez puchatek » 28 paź 2010 12:48:00

stoi na zielonym stoku koło kartuskiej ok to idę sprawdzić zdjąć przewód i zobaczyć czy paliwo idzie czy jak??
puchatek
 

Re: 2,3 td nie chce odpalić

Postprzez jrzeuski » 28 paź 2010 13:00:59

Popuść nakrętki mocujące przewody paliwowe do wtryskiwaczy i kręć rozrusznikiem. Paliwo powinno wypływać przez powstałą nieszczelność. Jak nie wypływa szukaj dlaczego dalej idąc wzdłuż układu paliwowego w kierunku baku.

PS. Jakbyś się sturlał do skrzyżowania Nowolipie/Kartuska/Łostowicka to mógłbym rzucić okiem w drodze powrotnej z pracy. Ewentualnie Rafał (vel bielikzloty) tam pracuje na wywrotce, to może by Cię podholował jakbyś do niego zadzwonił :P
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: 2,3 td nie chce odpalić

Postprzez nightman » 28 paź 2010 15:22:46

Zakładam że kolega nie posiada immo które zdechło :) ...
Avatar użytkownika
nightman
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1392
Obrazki: 0
Dołączył(a): 21 mar 2008 15:54:28
Lokalizacja: SBI
Pochwały: 10
Województwo: Śląskie
Samochód: Mam kilka Frotek :)

Re: [2.3]Problem z odpalaniem- pompa wtryskowa?

Postprzez puchatek » 28 paź 2010 19:48:44

dzięki wszystkim za pomoc okazało się że jakiś syf był w filtrze wymieniłem i gra :) chodzi jak trzeba:) paliwo nie szło tak jak trzeba
puchatek
 

Re: [2.3]Problem z odpalaniem- pompa wtryskowa?

Postprzez MISIEK1985 » 02 lis 2010 13:43:45

panowie mam taki problem z moją frotką mianowicie jak postoi całą noc i rano chce ją odpalić to trzeba z 15 minut kręcić , świece wymieniłem , wtryski nowe , podejrzewam że zapowietrza się gdzieś na pompie , nie mam już pomysłów , a umnie w okolicy niema magika co by dał rade sobie z tym problemem :( :(
MISIEK1985
 

Re: [2.3]Problem z odpalaniem- pompa wtryskowa?

Postprzez MISIEK1985 » 05 lis 2010 21:22:05

a więc panowie problem rozwiązany autko po nocce pali od strzału a wystarczyło wymienić wszystkie przewody paliwowe gumowe , jeszcze ręczną pompkę paliwową też wyrzucę bo delikatnie się poci. :1: :1:
MISIEK1985
 

Re: [2.3]Problem z odpalaniem- pompa wtryskowa?

Postprzez kasalka » 06 lis 2010 01:13:39

MISIEK1985 napisał(a):... jeszcze ręczną pompkę paliwową też wyrzucę bo delikatnie się poci. :1: :1:

dokręć, napraw, nie pozbywaj się jej może się jeszcze przydać
pier...e konwenanse
Pozdrawiam Łukasz
Avatar użytkownika
kasalka
Nałogowiec Ekstremalny
Nałogowiec Ekstremalny
 
Posty: 432
Obrazki: 18
Dołączył(a): 30 maja 2008 22:20:52
Lokalizacja: Stara Wieś
Pochwały: 2
Województwo: Świętokrzyskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [2.3]Problem z odpalaniem- pompa wtryskowa?

Postprzez mosqa » 18 sty 2011 20:00:54

Wiele wskazówek w waszych poradach i muszę powiedzieć że przeszedłem po kolei i nie dało to rezultatów poprzez wymianę mechanicznej pompki paliwa nowych przewodów paliwa sprawdzeniu świec, nowych wtryskiwaczy i reszty tych bla bla bla a na dodatek w zimie zaczęła mi kopcić 24l. ropki co skłoniło mnie w końcu na wizytę u dobrego pompiarza-ku mojemu zdziwieniu regulacja kosztowała mnie 100zł a efekty rewelacyjne pali na zimno po jednokrotnym podgrzaniu świec i krótkim przekręceniu kluczyka bez wciskania gazu jak miało to miejsce przed i co najważniejsze brak niebieskiego dymku z tłumika!!!
mosqa
 

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do 2.3 TD



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość